Szomolya Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2020. (IV.22.) önkormányzati rendelete

Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

Hatályos: 2020. 04. 22- 2020. 04. 22

Szomolya Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2020. (IV.22.) önkormányzati rendelete

Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata

2020.04.22.

Szomolya Község Önkormányzata 3/2020. (IV.21.) rendelete

A Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal

Szervezeti és Működési Szabályzata1

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban: Mötv.) 84-86. §. alapján Szomolya és Tard községek Képviselő – testületei az önkormányzat működésére, a polgármester, a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra közös önkormányzati hivatalt tartanak fenn.
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 9. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Szomolya Község Önkormányzatának Képviselő – testülete / Tard Község Önkormányzatának Képviselő – testülete a következőket rendeli el:
I. Fejezet

Általános rendelkezések

A képviselő-testületek a közös önkormányzati hivatalt az önkormányzatok működésével, a polgármester, a jegyző feladat- és hatáskörébe tatozó ügyek döntésre való elkészítésével, végrehatásával kapcsolatos feladatok ellátására hozták létre. A közös hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésnek összehangolásában.
1. Az önkormányzati hivatal elnevezése: Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Közös Hivatal)
Székhelye: 3411 Szomolya, Szabadság tér 1.
Kirendeltség: Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal Tardi Kirendeltsége
3416 Tard, Rózsa utca 1.
2. A Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal Alapító Okiratát az 1. melléklet tartalmazza.
3. A Közös Hivatal illetékességi területe: Szomolya és Tard községek közigazgatási területe
4. Közös Hivatal fenntartói:
Szomolya Község Önkormányzata Képviselő-testülete
Tard Község Önkormányzata Képviselő-testülete
5. A Közös Hivatal mint költségvetési szerv legfontosabb adatait az 2. számú melléklet tartalmazza.
6. Közös önkormányzati hivatal bélyegzői:
a) Kör alakú bélyegző: közepén a Magyarország címere helyezkedik el, a köríven a következő felirat olvasható: Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal.
b) Téglalap alakú bélyegző (fejbélyegző) következő felirattal:
ba) Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal
3411 Szomolya, Szabadság tér 1.
bb) Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal Tardi Kirendeltsége
3411 Szomolya, Szabadság tér 1.
bc) Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal
3411 Szomolya, Szabadság tér 1.
Adószám: 15844318-2-05
Bankszámlaszám: 5420025-18889198
1. A Magyarország címerét is tartalmazó bélyegzőkről a jegyző megbízottja bélyegző nyilvántartást vezet, mely a bélyegzőlenyomat mellett tartalmazza az átvételi dátumot, és az átvevő beosztását és aláírását is.
II. Fejezet

Részletes rendelkezések

1. A közös önkormányzati hivatal működése

1. A közös önkormányzati hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, gazdálkodási jogkörét az alapító okirat határozza meg.
1. A közös önkormányzati hivatal működési költségét az állam – az adott évi központi költségvetéséről szóló törvényben meghatározott mértékben és a hivatal által ellátott feladataikkal arányban – finanszírozza, melyet a székhelytelepülés e célra elkülönített számlájára folyósít. Amennyiben a fenntartási és működési költségekhez szükséges hozzájárulás azt a Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal működtetéséről szóló megállapodása tartalmazza.
1. Szomolya és Tard Községek Önkormányzata közös Képviselő-testületi ülésén dönt:
2. a közös önkormányzati hivatal működéséről szóló megállapodás elfogadásáról,
3. a közös önkormányzati hivatal alapító okiratának jóváhagyásáról.
1.4. Szomolya és Tard Községek Önkormányzata Képviselő-testületi ülésén dönt:
1. a közös önkormányzati hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyásáról,
2. a közös önkormányzati hivatal költségvetéséről és zárszámadásáról.
1. A Közös Hivatal működésének és tevékenységének pénzügyi alapját - beleértve az engedélyezett létszámot – Szomolya Község Önkormányzatának Képviselő – testülete és Tard Község Önkormányzatának Képviselő – testülete által elfogadott éves költségvetési rendelete tartalmazza.
1. A közös önkormányzati hivatal költségvetését és zárszámadását a Szomolyai Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén működő szervezeti egység készíti el az Áht. és más jogszabályokban foglaltak szerint.
1. Szomolya Község Önkormányzatának költségvetését és az azzal kapcsolatos könyvelési, adminisztrációs feladatokat a közös hivatal székhelyén működő szervezeti egység készíti el az Áht. és más jogszabályokban foglaltak szerint.
1. Tard Község Önkormányzatának költségvetését és az azzal kapcsolatos könyvelési, adminisztrációs feladatokat a Tardi Kirendeltségen működő szervezeti egység készíti el az Áht. és más jogszabályokban foglaltak szerint.
1. Vagyonnyilatkozat tételre kötelezett köztisztviselői beosztások névsorát az 3. számú melléklet tartalmazza.

2. A jegyzővel kapcsolatos általános rendelkezések

2.1. A közös önkormányzati hivatal jegyzőjének és aljegyzőjének kinevezése a Mötv. és a Kttv. előírásai szerint történik. A jegyzőre és az aljegyzőre az egyéb rendelkezéseket a közös önkormányzati hivatal működésével kapcsolatos megállapodás tartalmazza.
1. A közös önkormányzati hivatalt a jegyző vezeti, aki felelős annak törvényes és eredményes működéséért.
1. A jegyző vagy aljegyző vagy a ezek megbízottja köteles mindegyik képviselő-testületi, bizottsági és nemzetiségi önkormányzati képviselő-testületi ülésen részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni. (Szomolya Község Önkormányzata Képviselő-testületi és bizottsági ülésein a jegyző, Tard Község képviselő-testületi és bizottsági ülésein az aljegyző vesz részt.)
1. A jegyző főbb feladatai
- A jegyző vezeti a közös önkormányzati hivatalt, gondoskodik az önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
- A jegyző ellátja a képviselő-testületek, bizottságok, a települési képviselők működésével kapcsolatos igazgatási feladatokat, a polgármesterek hatáskörébe tartozó államigazgatási döntések előkészítését és végrehajtását:
• elkészíti a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
• ellátja a testületek, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
• tanácskozási joggal részt vesz a testületek, a bizottságok ülésein,
• törvényességi észrevételt tehet a szavazás előtt az előterjesztés vitájában,
• gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, azt a polgármesterrel együtt aláírja és 15 napon belül megküldi a Kormányhivatal Vezetőjének,
• rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselő-testületeket a bizottságokat az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, a hivatal munkájáról és az ügyintézésről.
- A jegyző egyéb feladatai:
• döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
• ellátja a jogszabályban előírt államigazgatási feladatokat és hatósági hatásköröket,
• dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
• hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét, a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó községek polgármestereinek egyetértésével gyakorolja a munkáltatói jogokat a Közös Hivatal közszolgálati tisztviselői tekintetében (kinevezés, felmentés),
• ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével kapcsolatos feladatokat,
• szervezi a jogi felvilágosító munkát,
• évente egyszer beszámol a képviselő-testületek előtt a közös önkormányzati hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
• összehangolja a közös önkormányzati hivatal munkáját,
• képviseli a közös önkormányzati hivatalt.

3. A Közös Hivatal tevékenysége és általános feladata

3.1. A Hivatal az 1. mellékletben csatolt alapító okirat 3. pontjában, valamint a jelen Szabályzatban meghatározott, társadalmi közös szükségletek kielégítését szolgáló, jogszabályokon alapuló feladatokat alaptevékenységként, nem haszonszerzés céljából, feladatvégzési és ellátási kötelezettséggel végzi, az alapító általános felügyelete mellett. A Közös Hivatal vállalkozási tevékenységet nem végez.
3.2. A Közös Hivatal általános feladataként
3.2.1.Szomolya Község Önkormányzata Képviselő-testületének / Tard Község Önkormányzata Képviselő-testületének tevékenységével kapcsolatban
1. előkészíti az önkormányzati rendelettervezetet és az egyéb előterjesztést, biztosítja azok törvényességét és gondoskodik annak végrehajtásáról,
2. nyilvántartja a Képviselő – testület rendeleteit és határozatait,
3. ellátja a Képviselő-testület munkájával kapcsolatos egyéb nyilvántartási, ügyviteli, szervezési és adminisztratív feladatokat,
4. ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály, a képviselő-testületek, a polgármesterek meghatároznak,
5. Szomolya Község Képviselő-testületével kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el, Tard Község Képviselő-testületével kapcsolatos feladatokat a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
3.2.2.a Képviselő – testület bizottságainak működésével kapcsolatban
1. biztosítja és ellátja a bizottságok működéséhez szükséges ügyviteli feladatokat,
2. végzi a bizottsági előterjesztések és egyéb anyagok szakmai előkészítését, előzetesen szakmailag véleményezi a bizottsághoz érkező kérelmet, javaslatot,
3. tájékoztatást nyújt a bizottság kezdeményezésének megvalósulási lehetőségéről,
4. gondoskodik a bizottsági határozatok határidőben történő végrehajtásáról,
5. Szomolya Község Képviselő-testületének bizottságaival kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el, Tard Község Képviselő-testületének bizottságaival kapcsolatos feladatokat a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
3.2.3.a helyi képviselők munkájával kapcsolatban
1. elősegíti a képviselő jogának gyakorlását és kötelezettsége teljesítését,
2. megadja a képviselő munkájához szükséges tájékoztatást és biztosítja az ügyviteli közreműködést,
3. közreműködik a képviselők tájékoztatásának megszervezésében,
4. Szomolya Község Képviselő-testületének tagjaival kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el, Tard Község Képviselő-testületének tagjaival kapcsolatos feladatokat a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
3.2.4.az önkormányzat tisztségviselőinek munkájával kapcsolatban
1. segíti a tisztségviselői tevékenységet, különös tekintettel a képviselő – testületi, valamint a bizottsági munkával összefüggő és az önkormányzati intézmény működése kapcsán felmerülő feladatra,
2. előkészíti és szervezi az önkormányzati és államigazgatási döntést, továbbá végzi annak végrehajtását,
3. Szomolya Község Önkormányzatának tisztségviselőivel kapcsolatos feladatokat a jegyző látja el, Tard Község Önkormányzatának tisztségviselőivel kapcsolatos feladatokat a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
3.2.5. természetes személy, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyével kapcsolatban
1. döntésre előkészíti az önkormányzati és az államigazgatási hatósági ügyet,
2. a Képviselő – testület, a bizottságok döntésének végrehajtása érdekében előkészíti a szerződést, a megállapodást,
3. végzi a jogszabályban meghatározott tájékoztatási és ügyfélszolgálati feladatot,
4. végzi az eljárásjogi, valamint az anyagi jogi jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően döntésre előkészíti a jegyzői, valamint a polgármesteri hatáskörbe tartozó ügyet,
5. Szomolya Község Önkormányzatának e feladatköréhez kapcsolódó tevékenységet a jegyző látja el, Tard Község Önkormányzatának e feladatköréhez kapcsolódó tevékenységet a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
3.2.6. pénzügyi, gazdálkodási, vagyonkezelési és ellenőrzési tevékenységi körében Szomolya Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző látja el, Tard Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
1. ellátja a gazdálkodási jogkör gyakorlásából származó könyvviteli és adminisztrációs feladatot,
2. gondoskodik a belső gazdálkodás megszervezéséről, beleértve a létszám- és bérgazdálkodást,
3. összehangolja és közreműködik az önkormányzatok intézményei feladatának tervezésében, beszámoltatásában, és ellenőrzi az intézményi gazdálkodást,
4. előkészíti, és bonyolítja a beruházási, felújítási feladatokat, és segíti az intézmények ez irányú munkáját,
5. működteti a számítástechnikai-informatikai rendszert,
6. gondoskodik az önkormányzati és a hivatali közbeszerzés során a közpénzek ésszerű és hatékony felhasználásáról és nyilvános ellenőrizhetőségének biztosításáról, egyben segíti az intézmények ez irányú munkáját,
7. ellátja az önkormányzatok és a Közös Hivatal ingatlanvagyonával, vagyoni érdekeltségével és egyéb vagyonával összefüggő gazdasági, pénzügyi és jogi feladatot,
3.2.7.egyéb feladatkörében Szomolya Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző látja el, Tard Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
1. közreműködik az önkormányzati intézménnyel kapcsolatos irányítási, felügyeleti, fenntartási, ellenőrzési feladatellátásban, részt vesz annak szakmai segítésében, végrehajtja a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben meghatározott belső ellenőrzési feladatot,
2. ellátja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott feladatokat,
3. közreműködik más közigazgatási szervekkel való kapcsolattartásban, jogszabálytervezet véleményezésében,
4. ellátja a hivatali működés feltételeit biztosító feladatot, valamint az ügyirat-kezelési tevékenységet,
5. közreműködik a választás, a népszavazás, a népi kezdeményezés, valamint a bírósági ülnökök megválasztásának lebonyolításában,
6. végzi a kötelező statisztikai adatszolgáltatásokat.
3.2.8. közigazgatási feladatkörében Szomolya Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző látja el, Tard Község Önkormányzatához kapcsolódó tevékenységet a jegyző az aljegyző bevonásával végzi.
Végzi mindazon a döntés előkészítési és végrehajtási feladatokat, amelyeket a Mötv az 1991. évi XX. törvény (hatásköri törvény), illetve az utóbbi által kapott felhatalmazás alapján kiadott jogszabályok, amelyek a helyi önkormányzatok és szervei részére feladat – és hatásköröket állapítanak meg.

4. A köztisztviselők az ügyintézés során a következő általános követelményeket

kötelesek betartani

1. az ügyintézés során minden esetben biztosítani kell a törvényesség betartását,
2. alapvető követelmény a gyorsaság, a szakszerűség, a bürokrácia mentesség, a határidők betartása,
3. a törvényesség szellemében biztosítani kell az állampolgári jogokat és kötelességeket, az ügyfelek érdekében méltányosan kell eljárni,
4. elsődleges cél: az önkormányzati érdekek feltárása és érvényre juttatása,
5. az ügyintézők kötelesek munkájuk során egymással hatékonyan együttműködni és az ügyfelek részére – jogaik biztosítása érdekében – a megfelelő felvilágosítást és tájékoztatást megadni,
6. a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői a tudomására jutott állami szolgálati és üzleti (magán) titok tekintetében titoktartási kötelezettség terheli. E titoktartási kötelezettség az adatvédelemről szóló törvény rendelkezéseinek figyelembevételével - kiterjed az ügyfél személyiségi jogainak a védelmére is. A titoktartási kötelezettség a közhivatal betöltése után is fennáll.
7. a hivatali dolgozó minden olyan adatot, információt és tényt köteles a jegyző tudomására hozni, amely az előbbi kötelezettséget befolyásolja.

5. A Közös Hivatal irányítása és vezetése

5.1.A Közös Hivatal székhelye szerinti polgármester irányítási jogkörében
1. a jegyző javaslatának figyelembevételével meghatározza a Közös Hivatal feladatát az Önkormányzatok munkájának szervezésében, a döntés előkészítésében és végrehajtásában,
2. a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek a Közös Hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,
3. a Közös Hivatal egységes irányítása és a szükséges információáramlás biztosítása érdekében általában havonta egy alkalommal vezetői értekezletet tart,
4. szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal a Közös Hivatal dolgozói részére apparátusi értekezletet tart, ahol - a jegyzővel együtt - értékeli a Közös Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, a hozott döntéseket, az időszerű feladatokat,
5. gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében,
6. kinevezéshez, jutalmazás, kitüntetés, vezetői megbízáshoz, vezetői megbízás visszavonásához, felmentéshez, személyi illetmény megállapításához a köztisztviselők tekintetétében egyetértési jogot gyakorol (6. számú melléklet),
7. szabályzatot ad ki, és meghatározza a kötelezettségvállalás rendjét az önkormányzati ügyekre nézve,
8. a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás és a pénzgazdálkodás rendjét.
5.2. A Közös Hivatal székhelye szerinti alpolgármester
1. ellátja - külön polgármesteri rendelkezés szerint - a polgármester által rábízott feladatokat,
2. a feladatmegosztásnak megfelelően igényelheti az érintett szervezeti egység közreműködését az önkormányzati ügyek előkészítése és végrehajtása során,
3. külön szabályzatban meghatározottak szerint helyettesíti a polgármestert.
1. A Közös Hivatal kirendeltségének helye szerinti polgármester
1. egyetértési jogot gyakorol Tard településen működő kirendeltség Szomolya község polgármestere által irányítói jogkörben tett intézkedéseire vonatkozóan,
2. Tard községben működő kirendeltség közszolgálati tisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez egyetértési jogot gyakorol (7. számú melléklet),
3. Tard községben működő kirendeltség közszolgálati tisztviselő, alkalmazott bérezésének megállapításához, vezetői megbízásához, felmentéséhez, vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazásához véleményt nyilvánít (7. számú melléklet),
1. A jegyző vezetési jogkörében
1. javaslatot készít a polgármester részére a Közös Hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére és az ügyfélfogadási rendjére,
2. koordinálja és ellenőrzi a Közös Hivatal belső szervezeti egységeinek munkáját,
3. a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás és a pénzgazdálkodás rendjét,
4. a Közös Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői és munkaviszonyban alkalmazott dolgozói felett gyakorolja a munkáltatói jogokat, kinevezés, bérezés, vezetői kinevezés, felmentés és jutalmazás esetén - a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértésével intézkedik,
5. irányítja a Közös Hivatal dolgozóinak szakmai továbbképzését,
6. döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási és önkormányzati ügyet,
7. szakmai törvényességi felügyeletet gyakorol,
8. a Közös Hivatalra vonatkozóan belső szabályzatot adhat ki,
9. gondoskodik a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatok ellátásáról,
10. a Közös Hivatal működésének és gazdálkodásának eredményessége érdekében működteti a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszert,
11. a helyi választási iroda vezetőjeként ellátja a választás, valamint a népszavazás és népi kezdeményezés végrehajtásával kapcsolatos feladatot.
5.4. Az aljegyző
1. a kirendeltség vezetője
2. a jegyző távollétében vagy akadályoztatása esetén teljes jogkörrel helyettesíti,
3. a jegyző által meghatározott feladatmegosztás szerint végzi tevékenységét,
4. a helyi választási iroda vezetőjének jogi helyetteseként - a jegyző által meghatározottak szerint - ellátja a választások, a népszavazás, a népi kezdeményezés végrehajtásával kapcsolatos feladatot,
5. ellátja a jegyző által esetileg rábízott egyéb feladatot.

6. A Közös Hivatal szervezeti felépítése, létszáma

6.1. A közös önkormányzati hivatal belső szervezeti egységei: önálló szervezeti egység alatt a székhely hivatal, valamint a kirendeltség értendő.
a) Hivatali székhely: 3411 Szomolya, Szabadság tér 1. szám - a jegyző közvetlen vezetésével.
b) Tardi Kirendeltség: 3416 Tard, Rózsa utca 1. szám - az aljegyző vezetésével.
6.2. A közös önkormányzati hivatal alkalmazottait a székhelyen működő hivatal tekintetében a jegyző közvetlenül irányítja. A kirendeltségen működő közszolgálati tisztviselőket a jegyző az aljegyző bevonásával irányítja.
6.3. A szervezeti felépítés ábráját a 4. számú melléklet tartalmazza.
6.4. A közös önkormányzati hivatali létszámkerete: 9 fő
Szomolya:
jegyző 1 fő
gazdasági vezető 1 fő
Humán politikai/pénzügyi ügyintéző 1 fő
Igazgatási ügyintéző 1 fő
Tard:
aljegyző 1 fő
gazdasági vezető és gazdálkodási ügyintéző 1 fő
szociális ügyintéző 1 fő
anyakönyvi ügyintéző 1 fő
adóügyi ügyintéző 1 fő (közös személy a szomolyai kirendeltséggel)
1. A közös önkormányzati hivatal munkarendje:
Hétfő: 7.30 – 16.00
Kedd: 7.30 – 16.00
Szerda: 7.30 – 16.00
Csütörtök: 7.30 – 17.00
Péntek: 7.30 – 12.30
6.6. A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: 7.30 – 16.00
Csütörtök: 7.30 – 17.00
Péntek: 7.30 – 12.30
6.7. Jegyző ügyfélfogadási rendje:
Szomolya székhely településen : Hétfő: 13.00 – 16.00 óráig,
Tardi kirendeltségen: Minden hónap utolsó előtti hetében szerdán 9.00 – 12.00 óráig,
1. Aljegyző ügyfélfogadási rendje:
Tard: szerda: 9.00 – 12.00 óráig

7. A közös önkormányzati hivatal köztisztviselői

7.1. A közös önkormányzati hivatali dolgozók a helyszínen kötelesek a szükséges felvilágosításokat megadni, az ügyfelek számára, az általuk kért beadvány űrlapokat átadni, az ügyfelek beadványait átvenni és a helyben elintézhető ügyeket elintézni. szükség esetén jogsegély szolgálatot nyújtani.
7.2. Az ügyfélfogadási napok és az érdemi munkához szükséges létszám megszervezése a jegyző feladata.
7.3. Munkaidőn kívül, illetve a heti szabad- és pihenőnapokon is el kell látni az alábbi szolgáltatásokat:
• házasságkötés
• választások, népszavazás lebonyolítása
• testületi ülések, közmeghallgatások
• halasztást nem tűrő közérdekű feladatok
7.4. Külszolgálat, illetve kiküldetés teljesítése a jegyző, aljegyző előzetes engedélye alapján történhet.
7.5. A dolgozó kiküldetése során felmerülő költségek elszámolása utólag történik.
Az útiszámlákat a jegyző, aljegyző igazolása után lehet számfejteni.
7.6. A munkáltatói jogok gyakorlásáról a szabályzat, munkavégzéssel összefüggő egyes szabályokról és juttatásokról a közszolgálati szabályzat, valamint a cafetéria juttatásról szóló szabályzatok rendelkeznek.

8. Munkaértekezlet

8.1. A közös önkormányzati hivatal irányítási feladatainak összehangolására a polgármesterek szükség szerint tanácskozást hívhatnak össze.
8.2. Szükség szerint, de évenként legalább két alkalommal hivatali munkaértekezletet kell tartani. Munkaértekezleten átfogóan, értékelni kell a hivatal tevékenységét, meg kell határozni a következő időszak fontosabb feladatait, tennivalóit. A munkaértekezletre a polgármestereket meg kell hívni.

9. Pénzügyi, számviteli rend

9.1. A közös önkormányzati hivatal pénzügyi – számviteli rendjét külön szabályzat tartalmazza.
9.2. A közös önkormányzati hivatal házipénztár, selejtezési, leltározási, ügykezelési, munka- tűz- balesetvédelmi és más jogterületeket érintő rendelkezéseit külön szabályzatok tartalmazzák.

10. Ügyiratkezelés speciális szabályai

A közös önkormányzati hivatal iktatási és irattárazási rendjét külön szabályzat tartalmazza.

11. Kiadmányozás rendje

A jegyzőt illető kiadmányozási jogkört a jegyző a külön szabályzat szerint határozza meg. A közös önkormányzati hivatal kiadmányozási rendjét és a feladatok megoszlását a 5. számú melléklet tartalmazza.

12. Helyettesítés rendje

1. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.
1. A jegyző és az aljegyző egyidejű akadályoztatása esetén a jegyző által meghatározott ügykörben a székhely településen működő igazgatási ügyintéző látja el a helyettesítési feladatokat.
1. Az ügyintézők a munkaköri leírásukban foglaltak szerint helyettesítik egymást.

13. Szabadság engedélyezése

1. A szabadságok igénybevétele az éves szabadságolási ütemtervnek megfelelően történik.
1. Nem tervezett szabadság igénybevételét legalább egy nappal az igénybevételt megelőzően be kell jelenteni a jegyzőnek ill. az aljegyzőnek. Külön indokolt esetben soron kívül is engedélyezhető a szabadság igénybevétele.

14. Záró rendelkezések

A közös önkormányzati hivatal jelen szervezeti és működés szabályzata az önkormányzatok képviselő-testületeinek jóváhagyását követően 2020. …………………… (dátum) napján lép hatályba.
A jegyző köteles gondoskodni arról, hogy a közös hivatal alkalmazottai ezen szabályzatot megismerjék.
Szomolya, …………………………………………
Kövecses Zsolt
jegyző
1

A rendeletet Szomolya Község Önkormányzata 4/2022. (III.14.) rendelete 1.§ hatályon kívül helyezte 2022.III.15.