Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2014.(X.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2018. 03. 14- 2019. 07. 19Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2014.(X.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2018-03-14-tól 2019-07-19-ig
Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
Az Önkormányzat megnevezése, székhelye, működési területe, bélyegzője
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Alacska Község Önkormányzat.
Székhelye: 3779 Alacska, Dózsa u. 7.sz.
(2) Az Önkormányzat működési területére vonatkozó főbb adatokat az 1. melléklet tartalmazza.
(3)[1] Az Önkormányzat körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét.
Az Önkormányzat jelképei
2. § (1) Az Önkormányzat jelképei, mint a település múltjára utaló díszítő szimbólumok a helyi címer, a zászló és a pecsét.
(2) A jelképek alapítását és használatának rendjét a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben szabályozza.
Az Önkormányzat honlapja, hivatalos lapja
3. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.alacska.hu.
(2) Az Önkormányzat időszakosan megjelenő lapjának címe: Alacska Lapja.
Az Önkormányzat szervei
4.§ Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei a polgármester, az Ügyrendi Bizottság a Közös Önkormányzati Hivatal, a jegyző és az Önkormányzat társulásai látják el.
II. Fejezet
A Képviselő-testület működése
A Képviselő-testület szervezete
5. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő képviselő és 1 fő polgármester.
A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. melléklet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület átruházott hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.
A Képviselő-testület munkaterve
6. § (1) A Képviselő-testület üléseit munkaterv szerint tartja.
A munkatervet éves időtartamra kell elkészíteni. Tervezetét – a polgármester iránymutatása alapján – a jegyző állítja össze, azt a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé. Elfogadásáról a Képviselő-testület év szerinti első ülésen dönt.
(2) A munkaterv összeállítása előtt javaslatot kell kérni:
a) Képviselő-testületi tagoktól
b) a helyi intézmények vezetőitől
c) civil szervezetek vezetőitől.
(3) Összeállításakor figyelembe kell venni a lakossági fórumokon elhangzott javaslatokat is.
(4) Munkatervben kell meghatározni:
a) az ülések tervezett időpontját
b) az ülések napirendjét, a napirendi pontok előadóit
c) az előterjesztés elkészítésének határidejét
d) közmeghallgatás, falugyűlés időpontját.
(5) A jegyző gondoskodik arról, hogy a munkaterv ismert legyen a lakosság előtt is, helyben szokásos módon ki kell hirdetni.
A Képviselő-testület ülései
7. § (1) A Képviselő-testület munkaterv alapján évente legalább 6 ülést tart. Ezen kívül szükség szerint ülést tarthat.
(2) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(3) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44. §-ában foglaltakon kívül a polgármester a téma sürgősségére tekintettel rendkívüli ülést hívhat össze.
(4) A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni.
(5) A zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást kívülállónak csak a polgármester adhat, nem sértve meg ezzel azokat az érdekeket illetve jogszabályi rendelkezéseket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.
Előterjesztések
8. § (1) A testületi ülésre az előterjesztések szóban és írásban történhetnek.
(2) Az írásbeli előterjesztéseket az ülés előtt egy héttel kell leadni a polgármesternek, amely idő alól a polgármester felmentést adhat.
(3) Az előterjesztésnek – amennyiben indokolt- határozati javaslatot is kell tartalmaznia.
A határozati javaslat magába foglalja a döntésre vonatkozó javaslatot és a feladatokat, a végrehajtás határidejével és a
felelős személy megjelölésével.
A Képviselő-testületi ülések meghívója
9. § (1) A Képviselő-testületi ülésekre a meghívás írásban, meghívó útján, rendkívüli ülés esetében szóban, távbeszélőn is történhet.
(2) A meghívót olyan időpontban kell kiadni, hogy azt a képviselők és a meghívottak legalább 5 nappal az ülés előtt megkapják.
Rendkívüli ülés esetében ettől el lehet térni, a meghívó kiadása vagy a szóbeli, távbeszélőn történő meghívás akár az ülés előtti napon is történhet.
(3) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyét, az ülés kezdési időpontját, a javasolt napirendi pontokat, az előterjesztők nevét.
A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket, a határozat és rendelet tervezeteket.
A meghívót a polgármester írja alá.
(4) A Képviselő-testületi ülés időpontjáról a lakosságot a képviselők meghívásával egyidejűleg értesíteni kell.
A tájékoztatás módja, a meghívó kifüggesztése az Önkormányzat hirdetőtábláira.
(5) A Képviselő-testületi ülésre meg kell hívni a települési képviselőket.
Tanácskozási joggal meg kell hívni a jegyzőt, aljegyzőt a napirendi pontok előadóit, akiket a polgármester vagy a Képviselő-testület indokoltnak tart.
Zárt ülésen történő részvételt a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (3) bekezdése szabályozza.
(6) A községben működő Meserét Alapítvány képviselőjét, tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület és bizottsága ülésein.
A Képviselő-testület ülésének vezetése
10. § (1) A polgármester tartós akadályoztatása, a tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester elnököl.
(2)[2] A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testület ülését és látja el az elnöki teendőket. Ilyen esetben a képviselő-testületi ülés összehívására, vezetésére ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mintha a polgármester vagy az alpolgármester látná el a tisztséget.
(3) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 15 nap időtartamot meghaladó távollét.
(4)[3] Az ülés elnökének munkáját a jegyző segíti, aki köteles jelezni, ha a döntés meghozatala vagy a képviselő-testület működése során jogszabálysértést észlel.
Ha a jogszabálysértés később jut tudomására, a tudomásra jutástól számított 3 napon belül köteles jelezni azt a polgármesternek, aki erről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
A Képviselő-testület tanácskozási rendje
11. § (1) Az ülés elnöke az ülés megnyitásakor megállapítja a határozatképességet.
Javaslatot tesz az ülés napirendjére, melynek elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
Majd javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő képviselő személyére, melynek elfogadásáról a Képviselő-testület szintén vita nélkül határoz.
(2) Az elnök a napirendi pontok felett külön-külön nyit vitát.
A vita lezárására a Képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) A napirend előadója vagy megbízottja
a) ha nincs jelen, akkor a napirend nem tárgyalható,
b) az írásbeli előterjesztést a vita megkezdése előtt 5 percben szóban kiegészítheti,
c) válaszol a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseire,
hozzászólásaira.
(4) A napirendet tárgyalók ismertetik véleményüket, módosító indítványaikat.
Az elnök felszólíthatja a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától. Kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót. Akitől a szót megvonták, az ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.
(5) Amennyiben a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozást, az elnök az ülést határozott időre félbeszakítja.
A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt ülésen foglalhat helyet és a tanácskozást nem zavarhatja.
(6) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát berekeszti.
Ezt követően összefoglalja a vita lényegét és a javaslatokat szavazásra bocsátja, megállapítja a szavazás eredményét, kimondja a határozatot.
Az elnök javaslatot tehet a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, a napirendek összevont tárgyalására, amelyről a Képviselő-testület határoz.
Határozat-hozatal, a szavazás módja
12. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazás során kézfelemeléssel hozza.
A nyílt szavazás névszerinti is lehet.
(2) Névszerinti szavazás „igennel” vagy „nemmel” és „tartózkodással” történhet. A képviselők a polgármester felkérésére személyesen, élő szóval közlik a szavazatot.
A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt kihirdetésre, átadja a polgármesternek.
(3) A képviselő-testület titkos szavazás tart –Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdésében foglalt esetekben – ha a jelenlévő képviselők több mint a fele így dönt.
A titkos szavazás írásban történik, amelyhez a technikai feltételeket a jegyzőnek kell biztosítania.
(4) Titkos szavazásnál az Ügyrendi Bizottság jár el.
A Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, erről a Képviselő-testületnek jelentést tesz.
A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a szavazás eredményét, a bizottság minden tagjának aláírását.
(5)[4]
(6)[5] Minősített többség szükséges Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott ügyek eldöntésén kívül,
a) az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyon értékesítése, megterhelése,
b) kitüntetések és elismerő címek adományozása
esetén.
Személyes érintettség
13. § (1) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismerté válását követően azonnal- a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozik.
(2) A Bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását bizonyítékai előterjesztését.
(3) A Bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti.
Ha a képviselő személyes érintettségének bejelentését elmulasztotta, tiszteletdíját egy hónapig 50 %-kal csökkentett mértékben kell folyósítani.
Kérdés, interpelláció
14. § (1) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítés jellegű felvetés vagy tudakozódás.
A Képviselő-testület a kérdésre adott válasz felett nem szavaz.
(2) Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely – az önkormányzat irányítása alá tartozó – szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(3) A képviselők kérdéseiket, interpellációjukat írásban vagy szóban terjeszthetik elő a napirendek megtárgyalását követően.
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozata után a Képviselő-testület határoz.
(5) Ha az interpellációra adott válaszra 30 napon belül kerül sor, e határidőn belül az írásos válasz másolatát minden képviselőnek meg kell küldeni. Elfogadásáról a következő ülésen kell dönteni
(6) Ha Képviselő-testület az interpellációt nem fogadja el, dönt a szükséges intézkedésről.
Jegyzőkönyv
15. § (1) A Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző mellett a jegyzőkönyv hitelesítő képviselő is aláírja.
(2) A jegyzőkönyv – a zárt ülés kivételével – a Berentei Közös Önkormányzati Hivatal Alacskai Kirendeltségén, ügyfélfogadási időben tekinthető meg.
Határozatok
16. § (1) Határozat meghozatalára irányuló képviselői kezdeményezést indokolással, írásban, előzetesen a Polgármesternél kell benyújtani, amelyet a képviselő-testület soron következő ülésén meg kell tárgyalni.
(2) A határozatokról kivonatot kell készíteni és évente, sorrendben le kell fűzni külön dossziéban, melyért a jegyző a felelős.
Rendeletek
17. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) polgármester
b) képviselő
c) jegyző.
(2) A kezdeményezést indokolással, írásban, előzetesen a Polgármesternél kell benyújtani, a rendeletalkotás szükségességéről a képviselő-testület soron következő ülésén dönt.
(3) A rendelet végleges szövegét a helyben szokásos módon ki kell hirdetni, vagyis ki kell függeszteni a Berentei Közös Önkormányzati Hivatal Alacskai Kirendeltségének előterében lévő hirdető táblára. Ez által a rendelet kihirdetetté válik.
(4) A rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, amelyért a jegyző a felelős.
Társadalmi egyeztetés
18. § (1) Társadalmi egyeztetésre kell bocsátani a helyi önkormányzat rendelet-tervezetét és indokolását (a továbbiakban: tervezet).
A társadalmi egyeztetésre bocsátásért, a beérkezett vélemények feldolgozásáért a jegyző a felelős.
Az elkészített összefoglalót az önkormányzati rendelet-tervezettel együtt kell a Képviselő-testület elé terjeszteni.
(2) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
a) a költségvetésről és annak módosításáról
b) a helyi adóról és annak módosításáról
c) a költségvetés végrehajtásáról,
d) az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról és annak módosításáról
e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzéséről és juttatásairól és annak
módosításáról
f)az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól és annak
módosításáról
szóló tervezetet valamint
g) azon tervezet melynek sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik, vagy
amelynek egyeztetésre bocsátásából kifolyólag az önkormányzatot súlyos anyagi
hátrány érné.
(3) A társadalmi egyeztetés az önkormányzat honlapján erre a célra kialakított oldalon megadott e-mail címen keresztül biztosított véleményezés (a továbbiakban: általános egyeztetés) útján, postai úton vagy szükség esetén közmeghallgatás keretében történik.
Közmeghallgatás tartásáról a rendelet tárgyától függően a Képviselő-testület határozhat.
(4) Az (3) bekezdésben meghatározott elérhetőségeken keresztül bárki véleményt nyilváníthat a társadalmi egyeztetésre bocsátás céljából közzétett tervezetről.
A névtelenül érkezett véleményeket figyelembe venni nem lehet.
(5) A tervezetet úgy kell közzétenni, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésre a tervezet érdemi megvitatásához és a vélemények kifejtéséhez, továbbá a beérkezett vélemények, javaslatok mérlegelésére. A véleményezésre minimum 7 napot kell biztosítani úgy, hogy a véleményezés határideje nem akadályozhatja a képviselő-testületi ülések előkészítését. Az általános egyeztetésre történő megjelentetésre a Berentei Közös Önkormányzati Hivatal Alacskai Kirendeltségének hirdetőtábláján, valamint a község honlapján fel kell hívni a lakosság figyelmét.
(6) A jegyző mérlegeli a beérkezett véleményeket, és azokról összefoglalót készít. A jogszabály előkészítése során nem áll fenn az egyedi válaszadási kötelezettség.
A beérkezett vélemények, a véleményező nevének és e-mail címének, lakcímének kezelése a véleményezett rendelet hatályba lépésétől számított 1 évig történik.
Közmeghallgatás, falugyűlés
19. § (1) A közmeghallgatás időpontjának kihirdetése plakátok útján történik.
A közmeghallgatás falugyűlés keretében is meghirdethető.
(2) A Képviselő-testület évente egyszer falugyűlést tart, melynek konkrét időpontját munkatervben kell meghatározni.
A falugyűlésen ismertetni kell a pénzügyi gazdálkodás helyzetét.
A falugyűlésen az előadó a polgármester, levezető valamelyik képviselő.
III. Fejezet
A Képviselő-testület bizottságai, tisztségviselői és hivatala
Az Ügyrendi Bizottság
21. § (1) A Képviselő-testület 3 tagú Ügyrendi Bizottságot hoz létre.
A Bizottság tagjainak felsorolását az 1. melléklet 2. függeléke tartalmazza.
(2)[7] A Bizottság feladata:
a) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezések kivizsgálása,
b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,
c) a polgármester jutalmazására vonatkozó javaslat előkészítése,
d) a titkos szavazások lebonyolítása,
e) a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálása.
(3) A Képviselő-testület tagjai és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartásáról kezeléséről és ellenőrzéséről szóló részletes szabályokat a 3. melléklet tartalmazza.
(4) Az Ügyrendi Bizottság ülését szükség szerint, az elnök hívja össze és vezeti azt.
Akadályoztatása esetén a korelnök látja el az elnöki teendőket.
(5)[8] Az Ügyrendi Bizottság döntéseit nyílt szavazás során kézfelemeléssel hozza.
A nyílt szavazás név szerinti is lehet.
Név szerinti szavazás „igennel” vagy „nemmel” és „tartózkodással” történhet. A Bizottság tagjai az elnök felkérésére személyesen, élő szóval közlik a szavazatukat, melyet a jegyzőkönyvvezető a tagok neve mellett a jegyzőkönyvben rögzít.
Polgármester
22. § (1) A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásként látja el.
A polgármester ügyfélfogadási rendjét a 4. melléklet tartalmazza.
(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 42.§-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, minden halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben.
Alpolgármester
23. § (1) A Képviselő-testület tagjai sorából egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
A települési képviselő
24. § (1) A települési képviselő jogait és kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és e rendelet szabályozza.
(2) A képviselő-testület egy hónapig 100 %-os mértékben megvonja a tiszteletdíját annak a képviselőnek aki
a) a képviselő-testület üléséről kettő egymást követő alkalommal előzetes bejelentés nélkül távol marad,
b) a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés j) pontjában
foglaltakat nem teljesíti,
c) a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés k) pontjában
foglaltakat nem teljesíti.
(3) A (2) bekezdés a) pontja vonatkozásában igazolt távollétnek tekintendő az, ha a képviselő távolmaradását a képviselő-testületi ülés megkezdését 24 órával megelőzően szóban vagy írásban a polgármesternek bejelenti.
(4) A (2) bekezdés a)-b)-c) pontjában meghatározott kötelezettségek ismételt megszegése esetén a (2) bekezdésben meghatározott megvonást ismét meg kell állapítani.
Közös Önkormányzati Hivatal, jegyző, aljegyző
25. § (1) A Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése: Berentei Közös Önkormányzati Hivatal
A működésével kapcsolatos szabályokat a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(2) A jegyző és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályozatásának esetére, - Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 82.§ (3) bekezdésére tekintettel- a jegyzői feladatok ellátásának módja:
Képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselő helyettesíti a jegyzőt.
Amennyiben a hivatalban nem dolgozik képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselő a polgármesterek a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal vezetőjénél kezdeményezik helyettesítő jegyző kinevezését.
IV. Fejezet
Az Önkormányzat gazdálkodása
Az Önkormányzat költségvetése, vagyona
26. § (1) A költségvetés tárgyalása két fordulóban történik.
Első fordulóban a költségvetési irányelvek meghatározására, költségvetési javaslat kidolgozására kerül sor.
Második fordulóban a költségvetési rendelet tervezetet tárgyalja a testület.
(2) Az önkormányzati vagyonról és a vagyonnal való gazdálkodásról szóló szabályokat a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben szabályozza.
V. Fejezet
Záró rendelkezések
Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések
27. § (1) Ez a rendelet 2014. november 3-án lép hatályba.
(2) Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013.(V.28.) önkormányzati rendelet.
Mellékletek, függelékek
28. § (1) A szabályzat mellékletei:
a) 1. melléklet: az önkormányzat működésére vonatkozó főbb adatok
aa) 1. függeléke: a Képviselő-testület tagjainak névsora, lakcíme
ab) 2. függeléke: az Ügyrendi Bizottság tagjairól
b) 2. melléklet: a Képviselő-testület átruházott hatásköreiről
c) 3. melléklet: a képviselő-testület tagjai és hozzátartozói vagyonnyilatkoza nyilvántartásának,
kezelésének és ellenőrzésének szabályairól
d) 4.melléklet: a polgármester ügyfélfogadási rendjéről
.…………………………………………. …………………………………………….
Ujlaki Béla Fortuna János
Polgármester Jegyző
Kihirdetés napja: 2014. október 28.
…………………………………………….
Bogdánné Lengyel Marianna
Aljegyző
Módosította a 2/2018.(III.13.) Ör. 1.§ Hatályos: 2018.03.14.
Módosította a 2/2018.(III.13.) Ör. 2.§ Hatályos: 2018.03.14.
Módosíotta a 2/2018.(III.13.) Ör. 3.§ Hatályos: 2018.03.14.
Hatályon kívül helyezte a 2/2018.(III.13.) Ör. 4.§ Hatályos: 2018.03.14.
Módosította a 2/2018.(III.13.) Ör. 5.§ Hatályos: 2018.03.14.
Módosította a 2/2018.(III.13.) Ör. 6.§ Hatályos: 2018.03.14.