Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelete A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 05. 20- 2014. 06. 23Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelete A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-05-20-tól 2014-06-23-ig
[Egységes szerkezetben a 16/2011. (VII.15.), a 24/2011. (IX.30.), a 28/2011. (XI.04.),
a 22/2012. (IV.23.), a 26/2012. (VI.18.), a 43/2012. (XII.21.), a 8/2013. (III. 25.), a 11/2013. (IV. 22.), a 18/2013. (VI. 24.), a 31/2013. (XI. 25.) a 1/2014. (I. 27.) és a 11/2014. (V.19.) önkormányzati rendeletekkel]
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (6), 9. § (2)-(3), 12. § (1), 16. § (1)-(2), 18. § (1), 22. § (1), (3), 91. § (1) bekezdésében és 31. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) jelképeiről (címer, zászló) a 13/1991. (X.26.) számú rendeletet, a helyi kitüntetésekről a 3/2000. (II.25.) számú rendeletet megalkotta.
A Képviselő-testület bélyegzője, pecsétje kör alakú, mindkettő az önkormányzat megnevezését tünteti fel, középen a Magyar Köztársaság és a város címerével.
A Képviselő-testület hivatalos lapja a Zsolcai Hírmondó.
I.
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete
(a továbbiakban: Képviselő-testület)
(2) A Képviselő-testület székhelye: Felsőzsolca, Szent István utca 20. szám
(3) A Képviselő-testület működési területe: Felsőzsolca város közigazgatási területe.
(4)[1]
(5) A Képviselő-testület szervei:
- polgármester,
- Humánpolitikai Bizottság,
- Pénzügyi Bizottság,
- Ügyrendi Bizottság,
- Felsőzsolcai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal),
- jegyző.[2]
(6) A város hazai kapcsolatai:
- Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,
- Kisvárosok Országos Szövetsége.[3]
(7) A város nemzetközi kapcsolatai:
- Delcevo (Macedónia),
- Gaziemir (Törökország),
- Királyhelmec (Szlovákia),
- Korláthelmec (Ukrajna),
- Magyarkanizsa (Szerbia, Vajdaság),
- Nyikómalomfalva (Románia, Erdély),
- Olsztynek (Lengyelország),
- Sajó-Rima Eurorégió Határon Átnyúló Együttműködés,
- Visk (Ukrajna, Kárpátalja).[4], [5]
j) Draganovo (Bulgária)[6]
II.
Önkormányzati feladatok és hatáskörök
1. A Képviselő-testület feladatai
2. § (1) Az önkormányzat főbb feladata: önállóan, szabadon, demokratikus módon széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.
(2) A Képviselő-testület ellátja Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdésében, továbbá egyéb jogszabályokban nevesített feladat- és hatásköreit.[7]
(3) A Képviselő-testület az önként vállalt feladatok ellátása érdekében, a lakossági igények alapján – anyagi lehetőségeinek függvényében, - 4 éves gazdasági programjára alapozva - határozza meg, hogy mely feladatokat milyen mértékben és módon lát el.
(4) Az önként vállalt feladatok ellátása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek során a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit tisztázni, szükséges.
(5) Az eljárást a Képviselő-testület Pénzügyi Bizottsága folytatja le.
Az önként vállalt feladatok ellátásához a Képviselő-testületnek az éves költségvetésében fedezetet kell biztosítania.
(6) Az önként vállalt feladatok az alábbiak:
- központi orvosi ügyelethez való hozzájárulás,
- egészségügyi szakellátás (fizikoterápia),
- hozzájárulás az egyesületek házának fenntartásához,
- 2013. január 1-jétől közös önkormányzati hivatal létrehozása Sajópálfala község Képviselő-testületével megállapodás alapján,
- Felsőzsolcai Ipari Zóna Kft. üzemeltetése,
- „ZSOLCA TV” Nonprofit Közhasznú Kft. üzemeltetése,
- Sajóvölgye Energia Nonprofit Kft. üzemeltetése.[8]
(7) GAMESZ által végzett kiegészítő tevékenységek:
- intézményi karbantartási feladatok ellátása
- szállítási tevékenység ellátása
- részben önálló intézmények gazdálkodással összefüggő feladatinak ellátása (együttműködési megállapodás alapján)
- élelmezési tevékenység ellátása (intézményi, munkahelyi vendéglátás, szociális étkeztetésre kiterjedően).
2. A Képviselő-testület hatásköre
3. § (1) A Képviselő-testület hatásköréből nem ruházhatók át a Mötv. 42. §-ában meghatározott feladatok.[9]
(2) A Képviselő-testületnek a Pénzügyi Bizottságra, a Humánpolitikai Bizottságra, az Ügyrendi Bizottságra és a polgármesterre ruházott hatásköreit a Felsőzsolca Város Önkormányzati Képviselő-testületének egyes rendeletei tartalmazzák.[10]
(3)[11]
(4)[12]
III.
A Képviselő-testület működése
1. A Képviselő-testület összehívása
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő.
(2) A Képviselő-testület tagjainak nevét és lakcímét az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület július kivételével havonta egy alkalommal tart ülést.
Rendkívüli ülést tart:
a) [13] a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben;[14]
b)[15]
c) a helyi nemzetiségi önkormányzatok kezdeményezésére, a nemzetiségeket érintő ügyekben;[16]
d) ha haladéktalanul dönteni kell a hatáskörébe tartozó ügyben, ez esetben a polgármesternek az ülés megkezdése előtt az összehívás indokát elő kell terjeszteni.
2. Az ülések tervezése, előkészítése
5. § (1) A polgármester az alakuló ülésen programot terjeszt a Képviselő-testület elé - a testület megbízatásának időtartamára -, amely a területfejlesztési, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, a feladatokat tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján ülésezik.
A munkaterv tartalmazza:
a) a testületi ülések tervezett időpontját;
b) napirendjét;
c) napirendi pontok előadóinak nevét;
d) azokat a napirendeket, melyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani;
e) azokat a témákat, amelyeket valamely bizottság nyújt be, és amelyekhez bizottsági állásfoglalás szükséges;
f) évfordulók, megemlékezések, rendezvények időpontját, egyéb szervezési feladatokat.
(3) Testületi ülésen tanácskozási joggal vesznek részt:
a) a képviselők;
b) a jegyző;
c) az aljegyző;
d)[19] a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei;
e) az állandó meghívottak.
(4) A testület állandó meghívottjai:
a) önkormányzati intézmények vezetői;
b)[20] a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei;
c)[21] a Hivatal osztályvezetői,[22]
d) közalkalmazottak nagyobb csoportját érintő intézkedések esetén a reprezentatív szakszervezetek képviselői.
(5) A Képviselő-testület ülésére eseti jelleggel meghívót kapnak azon önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselői, pedagógusok, orvosok stb., akiknek feladatköréhez valamely napirendi pont kapcsolódik.
(6) A meghívót és az írásos előterjesztéseket a képviselők részére úgy kell kézbesíteni, hogy azt a meghívottak legalább 5, rendkívüli ülés esetén lehetőleg 1 nappal az ülés napja előtt megkapják.
(7) A meghívónak tartalmazni kell:
a) az ülés helyét és kezdési időpontját;
b) a javasolt napirendeket, zárt ülésre utalást;
c) a napirendek előterjesztőit;
d) ülésszak esetén annak várható időtartamát;
e) a polgármester aláírását.
(8) Rendkívüli testületi ülést halaszthatatlanul sürgős esetben rövid úton (telefonon vagy testületi ülésen szóban) akár aznapra is össze lehet hívni.
(9) A (8) bekezdésben meghatározott esetben meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának okát és tartalmát. Az előterjesztés szóban történik, vagy a helyszínen írásban kerül kiosztásra.[25]
. Az előterjesztés
6. § (1) Az előterjesztések írásban, a polgármester előzetes engedélyével kivételesen szóban történhetnek.
A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor.
(2) Kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi előterjesztések:
- intézményalapítás, - átszervezés, - megszüntetés,
- helyi népszavazás
(3) A testületi ülésre előterjesztést tehet:
a) a polgármester;
b) a képviselők;
c) a Képviselő-testület bizottságai;
d) a jegyző;
e) mindazok, akiket a Képviselő-testület előterjesztés elkészítésére kötelez.
(4) Előterjesztésnek minősül:
a) határozat és rendelettervezet
b) tájékoztatás,
c)[26] beszámoló.
Az éves munkatervekben ennek megfelelően kell az előterjesztéseket nevesíteni.
(5) Az írásbeli előterjesztéseket a jegyzőnek kell leadni, legalább az ülést megelőző 20 nappal. Ha az előterjesztés formai vagy tartalmi okból nem megfelelő, az előterjesztőt 3 munkanapon belül fel kell hívni a hiányok pótlására.[27]
(6) Az előterjesztés főbb elemei:
Az első részben
a)[28] Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete, alatta az előterjesztés adatait tartalmazó táblázat, amelynek formai követelményeit a polgármester, a Képviselő-testület bizottsága és a jegyző által benyújtott előterjesztés vonatkozásában az 1. melléklet, egyéb előterjesztő esetében a 2. melléklet tartalmazza;[29]
b) az előzmények ismertetése, utalás a korábbi döntésekre, a vonatkozó jogszabályok idézése;[30]
c) az előkészítésben résztvevők megnevezése, véleménye;
d) az előkészítés során felmerült kisebbség véleményének bemutatása (ha azt a kisebbségben maradt fél kéri).
A második részben
e) határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll;
f) a döntésre előterjesztett esetleges alternatív javaslatok egymástól jól elkülönülő megfogalmazása;
g) a meghozandó döntések indokainak bemutatása, előnyei, hátrányai;
h) a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezése;
i) a végrehajtási határidő megjelölése.
(7) Egyszerűbb ügyekben az előterjesztés írásbeli megfogalmazása elhagyható, elegendő egy jól megszerkesztett és világosan megfogalmazott határozati javaslat.
(8) A kiküldött előterjesztésekkel kapcsolatban a hatáskörrel rendelkező bizottságok és bármelyik képviselő módosító indítványt nyújthat be az ülés kezdete előtt legalább 2 nappal a jegyzőnek, vagy a polgármesternek.
4. A Képviselő-testület ülése, szabályai
7. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester hívja össze. Mindkettőjük akadályoztatása esetén az ülés összehívásáról a Pénzügyi Bizottság elnöke gondoskodik.
(2)[31] A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés nyilvánossága az állampolgároknak a részvétel lehetőségét jelenti, ezért az ülés időpontját és helyét a javasolt napirend feltüntetésével az állampolgárok számára a Zsolca TV képújsága útján, továbbá Felsőzsolca Város honlapján a www.felsozsolca.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) közzé kell tenni .[32]
(3)[33] A testületi ülésre kiküldött tárgyalandó anyagot – zárt ülés anyagának kivételével – az érdeklődők Felsőzsolca Város honlapján (www.felsozsolca.hu) és a Hivatalban ügyfélfogadási időben megtekinthetik.[34]
(4) Zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást csak a polgármester, vagy az ülést levezető elnök adhat. A tájékoztatás nem sértheti meg azokat az érdekeket és jogszabályi rendelkezéseket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.
(4a) Ha a képviselő a zárt ülés előterjesztésének tartalmáról vagy a zárt ülésen elhangzottakról bizonyítottan tájékoztatást, felvilágosítást ad, a Képviselő-testület egyévi tiszteletdíját bármely képviselő javaslatára megvonhatja.[35]
(5) A Képviselő-testület normatív határozatát nyilvánosan kell kihirdetni.
(6) A zárt ülésre vonatkozó előterjesztést külön borítékban kell kiküldeni.
5. A Képviselő-testület tanácskozási rendje
8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vagy az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök vezeti. Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, kijelöli a jegyzőkönyv hitelesítőket. Határozatképtelenség esetén az ülést elnapolja és gondoskodik annak 15 napon belüli újbóli összehívásáról.[36]
(2) A polgármester
a) javaslatot tesz az ülés napirendjére;
b) tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről;
c) közli a települési képviselők által előzetesen írásban benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát;
d) ismerteti az ülést megelőző napon írásban benyújtott sürgősségi indítványt.
(3) Sürgősségi indítványt a polgármester, bizottság elnöke vagy a képviselők ¼-e terjeszthet elő.
Ha a polgármester, vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani.
Ha a Képviselő-testület nem támogatja a sürgősséget, úgy az ügyet egyszerű napirendi javaslatként kell tárgyalni, s a napirendek sorrendjének meghatározásakor kell eldönteni, hogy az indítvány hányadikként tárgyalandó. A napirendek sorrendjéről a Képviselő-testület határoz.
(4) Az előterjesztés tárgyalása előtt az előadó az előterjesztését szóban kiegészítheti. Az előterjesztés előadójához a testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(5) Az ülésen megjelent állampolgároknak – kérésükre – indokolt esetben a polgármester hozzászólási jogot biztosíthat.[37]
(6) A hozzászólások időtartamának korlátozására, valamint a vita lezárására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(7) Módosító javaslatként terjeszthető elő, ami részleteiben eltér az eredeti javaslattól. Sorrendben először a módosító, majd az eredeti javaslat kerül szavazásra. Több módosító javaslat esetén az utolsóként elhangzott javaslatot kell szavazásra feltenni. Új indítványként kerül előterjesztésre, ami az eredeti javaslattól egészében eltér.[38]
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
Ennek érdekében a polgármester
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától;
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő módon fogalmaz;
c) kiutasítja az ülésteremből azt a rendbontót - kivétel ez alól a képviselő
-, aki figyelmeztetést követően sem hagy fel az ülés rendjét zavaró magatartással;
d) 18 év alatti személy a polgármester külön engedélyével vehet részt a képviselő-testületi ülésen;
e) berekeszti az ülést, ha a rend fenntartása más módon nem biztosítható.[39]
(2) Az ülés teljes ideje alatt azt zavaró eszközök használata (pl. mobiltelefon) tilos.
6. Határozathozatal
10. § (1)[40] A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó ügyekben a Mötv. 47. §-ának figyelembe vételével határozatot hoz.[41]
(2) A Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyek eldöntéséhez szükséges minősített többség a megválasztott képviselők több mint felének, azaz 5 főnek a támogató szavazatát jelenti.[42]
(3) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt az adminisztratív jellegű ügyekben (pl. napirend elfogadása, ügyrendi kérdések, képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válaszok, név szerinti szavazás elrendelése).
(4) A Képviselő-testület határozatait a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII.31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.[43]
(5) A határozatok tárgy szerinti és határidős nyilvántartásáért a jegyző felelős.
(6) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően azonnal, de legkésőbb 10 napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelős személynek.
11. § (1) A határozathozatal szavazással történik, általában kézfelemeléssel.
(2) A Képviselő-testület a képviselő javaslatára név szerinti szavazást rendelhet el, a kezdeményezésről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, s a képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavazhatnak.
(4) A Képviselő-testület szavazatának összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy valamelyik képviselő kéri, az elnök a szavazást köteles megismételni.
(5) A települési képviselő az ülés megkezdése előtt az ülést levezető elnöknek köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalban.
(6) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület a tudomására jutást követő munkaterv szerinti ülésén a döntést felülvizsgálja. A bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselő tárgyhavi tiszteletdíját a Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára megvonhatja.[44]
12. § (1) [45] A Képviselő-testület indítvány alapján, esetenként dönt a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben a titkos szavazás elrendeléséről.[46]
(2) A titkos szavazás lefolytatásánál a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény szavazásra vonatkozó szabályai az irányadók (szavazófülkében, szavazólappal, urna igénybevételével stb.).
7. Kérdés, interpelláció
13. § (1) A képviselő a feladatkörébe tartozó minden ügyben – felvilágosítás kérése céljából – kérdést terjeszthet elő szóban és írásban.[47]
(2) A szóban elmondott kérdés maximális időtartama 3 perc.
Mind a szóban, mind az írásban előadott kérdésre a megkérdezett köteles választ adni a képviselő-testületi ülésen azonnal, vagy ha ez nem lehetséges, írásban 15 napon belül. A kérdésre írásban adott választ a következő munkaterv szerinti ülésen fel kell olvasni.
A kérdésre adott válasz maximális időtartama 5 perc.
A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület csak akkor határoz - vita nélkül -, ha a kérdező a választ nem fogadja el. [Mód. a 28/2011. (XI.04.)]
(3) A képviselő a feladatkörébe tartozó minden ügyben – magyarázat kérése céljából – interpellációt intézethez:[48]
- a polgármesterhez;
- az alpolgármesterekhez;
- a Képviselő-testület bizottságainak elnökeihez;
- a jegyzőhöz;
- intézményvezetőkhöz.
(4) Az interpellációra adott válasz maximális időtartama 10 perc.[49]
- Az interpellációra a képviselő-testületi ülésen akkor kell azonnal szóban választ adni, ha azt a képviselő az ülést megelőző 11 nappal benyújtotta. Ebben az esetben az interpellációt az előterjesztésekkel együtt minden képviselőnek meg kell küldeni.[50]
- Amennyiben a képviselő az a) pontban megjelölt határidőn túl nyújtja be az interpellációt, azt a következő munkaterv szerinti ülésen tárgyalja a Képviselő-testület.[51]
- Amennyiben az interpelláció benyújtására a képviselő-testületi ülésen kerül sor, azt a képviselőnek szóban is ismertetnie kell. A választ 15 napon belül írásban kell megküldeni az interpellálónak, és a következő munkaterv szerinti ülésen fel kell olvasni.[52]
(5)[53]
(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, - majd vita nélkül - a Képviselő-testület dönt.
(7) Az interpelláció tárgyában a Képviselő-testület részletes vizsgálatot is elrendelhet, melyet a polgármester köteles lefolytatni, indokolt esetben bizottság létrehozásával, melyben az interpelláló köteles részt venni.
(8) A képviselő kezdeményezheti az önkormányzat hatáskörébe tartozó ügy végrehajtásával kapcsolatos vizsgálat elrendelését. A polgármesterhez, vagy valamelyik bizottság elnökéhez benyújtott javaslat alapján a Képviselő-testület a soron következő ülésen dönthet a legalább háromtagú vizsgáló bizottság felállításáról.[54]
(9) A vizsgálatot kezdeményező képviselőnek a javaslatban meg kell határoznia:
- a vizsgálat konkrét tárgyát,
- a vizsgálat elrendelését alátámasztó konkrét indokokat, esetleg írásos lakossági bejelentéseket,
- a vizsgálat során szükséges dokumentumokat, iratokat,
- a vizsgálatba bevonni kívánt képviselőket, külső szakértőket,
- a vizsgálat várható befejezésének időpontját.[55]
(10) A képviselő vizsgálatot csak olyan ügyben kezdeményezhet, amely nem tartozik más szerv hatáskörébe, továbbá az ügyben korábban nem történt még hatósági vagy bizottsági vizsgálat.[56]
(10a) A vizsgálóbizottság első ülését a polgármester hívja össze a megalakításától számított 15 napon belül.[57]
(11) A vizsgálatot végző bizottság első ülésén a tagjai sorából elnököt választ, aki nem lehet a vizsgálatot kezdeményező képviselő. A bizottság a működésére vonatkozó további szabályokat maga állapítja meg.[58]
(12) A vizsgáló bizottság a Képviselő-testület által létrejöttekor meghatározott időpontban köteles beszámolni a vizsgálat eredményéről, illetve kezdeményezni a vizsgálat befejező időpontjának meghosszabbítását és ezt követően beszámolni a lefolytatott vizsgálatról, a szükséges intézkedésekről.
8. A jegyzőkönyv
14. § (1)[59]
(2) A jegyzőkönyvet 15 napon belül meg kell küldeni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak papír alapon és elektronikusan.[60], [61]
(3) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét;
b) a megjelent képviselők, külön a távolmaradásukat bejelentők, a távolmaradásukat be nem jelentők és meghívottak nevét, a megjelenés, távozás időpontját;
c) az érdeklődők számát;
d) a tárgyalt napirendi pontokat;
e) a testületi ülésen elhangzott hozzászólások lényegét, külön kérésre szó szerint;
f) a szavazás eredményét előterjesztésenként;
g) a hozott határozatok tartalmát, a végrehajtásért felelős nevét és a végrehajtás határidejét;
h) a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv hitelesítők aláírását.
(4) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletei:
a) meghívó;
b) az írásos előterjesztések;
c) a képviselők kérésére az írásban is benyújtott képviselői hozzászólás;
d) jelenléti ív.
(5) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet mellékleteivel együtt az állampolgárok részére hozzáférhetővé kell tenni. A testületi dokumentumok megtekintésének lehetőségét a jegyző biztosítja, gondoskodik azok évenkénti bekötéséről.
(6) A jegyzőkönyvet évenként egy számon kell iktatni és folyamatosan növekvő alszámokkal kell ellátni. A zárt ülés jegyzőkönyvét külön iktatóban kell „szolgálati használatra” minősítéssel iktatni.
9. Lakossági fórum, közmeghallgatás
15. § (1) A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat választott képviselői és bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek.
A lakossági fórumok a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.
(2) A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatáson lehetővé teszi az állampolgároknak, a társadalmi szervezeteknek, hogy közvetlenül terjesszék elő közérdekű javaslataikat, kérdéseiket, valamint közérdekű kezdeményezéseiket. A lakosság meghatározó körét vagy egészét érintő testületi döntések meghozatala előtt egy hónappal a Képviselő-testület közmeghallgatást tart.
(3) A testület a döntés előtt közmeghallgatást tarthat:
a) az éves költségvetés, zárszámadás;
b) helyi életviszonyokat szabályozó rendelet;
c) nagyobb fejlesztés, beruházás;
d) jelentősebb ingatlaneladás esetén;
e) egyéb esetekben akkor, amikor azt a szavazásra jogosult állampolgárok 10%-a kéri, vagy a képviselők ¼-e azt indítványozza.
(4) A közmeghallgatás kiírására a testületi ülés összehívásával kapcsolatos szabályok az irányadók.
(5) A közmeghallgatást más helyen is lehet tartani.
(6) Kihelyezett képviselő-testületi ülést is lehet tartani.
10. A képviselők főbb jogai és kötelezettségei
16. § (1)[62]
(2) A képviselők főbb kötelezettségei:
a) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület munkájában;
b) olyan magatartást tanúsít, mely méltóvá teszi a választók bizalmára;
c) részt vesz a különböző vizsgálatokban;[63]
d) a tudomására jutott (állami, szolgálati, üzleti és magán) titok megőrzi.
A titoktartási kötelezettsége a megbízatása után is fennáll.
(3) A képviselő írásban vagy szóban köteles előre a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, ha a Képviselő-testület, a bizottság ülésén nem tud megjelenni, vagy valamely megbízatásában akadályoztatva van.
(4) Igazolt távollétnek kell tekinteni, ha
a) távollétét előre bejelenti, vagy
b) utólag igazolja.
(5) A képviselő munka minőségének és hatékonyságának növeléséhez a Városháza emeleti tárgyalóterme képviselői iroda funkciót is betölt.[66]
III.
Az önkormányzat rendeletalkotása
17. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a Képviselő-testület tagjai;
b) a Képviselő-testület bizottságai elnökeik útján;
c) a polgármester;
d) a jegyző,
e)[67] a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
f) a civil szervezetek képviselője.
(2) A rendeletalkotásra irányuló indítványt a polgármesterhez kell előterjeszteni, aki tájékoztatja a testületet a rendelet kezdeményezéséről.
(3) A Képviselő-testület állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről és annak módjáról. Meghatározza az előkészítés menetét, megbízhatja valamely bizottságot az előkészítéssel, vagy erre ideiglenes bizottságot hoz létre. Indokolt esetben szakértőket kér fel.
(4) A rendelettervezethez indokolást kell csatolni, amely tartalmazza azokat a társadalmi, gazdasági és szakmai körülményeket, amelyek a javasolt szabályozást szükségessé teszik, továbbá a hatásvizsgálati lapon ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatásait.[68]
(5) A (6) bekezdésben foglalt kivétellel az önkormányzati rendelet tervezetét társadalmi egyeztetésre kell bocsátani. A rendelettervezetet a honlapon kell közzétenni úgy, hogy elegendő idő, 5 nap álljon rendelkezésre annak érdemi megítéléséhez és a vélemények kifejtéséhez.[69]
(6) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
- a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
- a helyi adókról, a helyi adók végrehajtásáról,
- a fizetési kötelezettségekről,
- az önkormányzat, az önkormányzat szervei, intézményei, gazdasági társaságai szervezeti működési szabályairól és eljárási rendjeiről,
- a települési képviselők, bizottságok tagjai tiszteletdíjáról,
- a közszolgálati, közalkalmazotti jogviszonyban állók munkavégzésének és juttatásainak szabályairól szóló önkormányzati rendelet tervezetét, és[70]
- a rendelettervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.[71]
(7) Az önkormányzati rendelet tervezetéhez a honlapon megadott elektronikus levélcímen bárki véleményt nyilváníthat legkésőbb a Képviselő-testület ülését megelőző szerdán 12.00 óráig.[72]
(8) Nem vehető figyelembe az a vélemény, amely a közerkölcsöt vagy másnak a jó hírnevét sérti, a becsület csorbítására alkalmas kifejezést tartalmaz, nem kapcsolódik a rendelettervezet tárgyához, vagy név nélkül érkezett. A figyelembe nem vehető véleményeket a beérkezésüket követően törölni kell.[73]
(9) A beérkezett és figyelembe vehető vélemények, továbbá a véleményező nevének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított 1 évig történik. Az adatkezelés magában foglalja az adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is.[74]
(10) A beérkezett és figyelembe vehető véleményeket az előterjesztő ismerteti a Képviselő-testülettel, és javaslatot tehet a vélemények rendelettervezetbe történő beépítésére. A javaslat elfogadásáról a Képviselő-testület dönt.[75]
(11) A rendelet hiteles szövegének megszerkesztése a jegyző feladata.[76]
18. § (1)[77] A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja, amelyet a rendeletre kihirdetési záradék formájában rá kell vezetni.[78],[79]
(2) A Képviselő-testület rendeleteit a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII.31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.[80]
(3)[81] A hatályos rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
a) a rendelet számát;
b) tárgyát;
c) a rendelet hatálybalépésének időpontját;
d) a módosító rendelet megjelölését.[82]
(4)[83]
19. § A jegyző köteles gondoskodni a rendeletek hatályosulásának figyelemmel kíséréséről, jogszabályi változás esetén köteles kezdeményezni módosítását és hatályon kívül helyezését.
IV.
A Képviselő-testület bizottságai
1. A bizottságok feladatai
20. § (1) A Képviselő-testület Pénzügyi Bizottságot, Humánpolitikai Bizottságot és Ügyrendi Bizottságot (a továbbiakban: bizottság) hoz létre. A bizottság véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztést, amelyre vonatkozóan
a) módosító javaslatot tehet,
b) nem kellő előkészítettségre hivatkozva javasolhatja a kiegészítést,
c) javasolhatja, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület vegye le a napirendjéről.
A bizottságnak a döntést indokolnia kell.[84]
(2)[85] A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselő-testületi és 2 fő nem képviselő-testületi tagból áll.[86], [87]
(3) A Pénzügyi Bizottság feladatai:
- Folyamatosan figyelemmel kíséri és ellenőrzi a pénzügyi feladatok és a gazdálkodás végrehajtását, a számviteli szabályok betartását és azt, hogy azok a Képviselő-testület határozatainak megfelelően történnek-e.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon hasznosítását, gyarapítása érdekében tett intézkedéseket.
- Előzetesen véleményezi az önkormányzat költségvetését, évközi módosítását, a nem tervezett jelentősebb kérdéseket, a gazdálkodásról szóló beszámolókat.
- Munkájáról rendszeresen beszámol a Képviselő-testületnek.
- Állást foglal és minősíti a feladatkörét érintő testületi előterjesztéseket.[88]
- Vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.
- [89]
- Javaslatot tesz a számlavezető pénzintézet kiválasztására,
- [90]
- [91]
- [92]
- [93]
- Az éves költségvetés benyújtásával egyidejűleg javaslatot tesz a polgármester éves bérfejlesztésére, az alpolgármester és a képviselők tiszteletdíjára.
- [94]
- [95]
- [96]
- [97]
(4)[98] A Humánpolitikai Bizottság 3 fő képviselő-testületi és 2 fő nem képviselő-testületi tagból áll.[99], [100]
(5) A Humánpolitikai Bizottság feladatai:
- Közreműködik a város egészségügyi intézményeinek fejlesztésével összefüggő tervek kidolgozásában, véleményezi azokat, végrehajtásukat ellenőrzi.
- Közreműködik az egészségügyi felvilágosító munkában, a város tisztaságának megteremtésében és megóvásában, valamint a káros szenvedélyek elleni küzdelemben.
- Ellátja a szociálpolitikai intézkedések során véleményező és ellenőrző szerepét. Segíti a roma lakosság életkörülményeinek javítását.[101]
- Átruházott hatáskörben szociális hatósági feladatokat lát el.
- Javaslatot készít a város oktatási, művelődési és sport terveihez.
- Véleményezi a bizottság feladatkörébe tartozó intézmények munkatervét, költségvetését.
- Előzetesen véleményezi a feladatkörébe tartozó vezetői pályázatok kiírását és kinevezését.
- Állást foglal és minősíti a feladatkörét érintő testületi előterjesztéseket.
- Véleményezi a bizottság feladatkörébe tartozó intézményvezetők béremelését, kitüntetését, jutalmazását és az intézmények dolgozóinak szolgálati lakáshoz juttatását.
- Javaslatot tesz közterületek elnevezésére, emlékmű állítására, áthelyezésére, lebontására.
- Javaslatot tesz művészi alkotások közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen történő elhelyezésére.
- Kiírja a művelődés, oktatás és sportolás céljára az éves költségvetésben elkülönített támogatási alap felhasználására vonatkozó pályázatokat, valamint javaslatot tesz a Képviselő-testület felé a támogatási alap felosztására.
(6)[102] Az Ügyrendi Bizottság 2 fő képviselő-testületi és 1 fő nem képviselő-testületi tagból áll.[103], [104], [105]
(7)[106] Az Ügyrendi Bizottság feladatai:
- Ellátja a titkos szavazással kapcsolatos teendőket.
- Kidolgozza a Szervezeti és Működési Szabályzatot, folyamatosan figyelemmel kíséri annak hatályosulását, javaslatot tesz új szabályzat kidolgozására, módosítására.
- Figyelemmel kíséri a Képviselő-testület és szervei szabályszerű működését.
- A közigazgatási munka egyszerűsítését kezdeményezi (hatósági, szervezési).
- Előzetesen megtárgyalja és véleményezi a rendelettervezeteket.
- Kivizsgálja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségével kapcsolatos kezdeményezést.
- Nyilvántartja és ellenőrzi az önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatait.
- Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.
- [107] Lefolytatja a jegyzővel szemben az etikai eljárást.[108]
2. A bizottság működése, munkaterve
21. § (1) A bizottság éves munkaterv alapján működik.
A munkaterv tartalmazza:
a) a bizottsági ülés időpontját és napirendjét;
b) az ellenőrzések, vizsgálatok tárgyát;
c) azokat a feladatokat, amelyekkel a Képviselő-testület megbízza a bizottságot.
(2) A munkaterv előkészítéséről a Képviselő-testület munkatervének elfogadását követő 30 napon belül a bizottság elnöke gondoskodik.[109]
(3) A bizottság az elnök helyettesítésére elnökhelyettest választhat.
3. A bizottság összehívása, tanácskozási rendje
22. § (1) A bizottsági ülések összehívása, vezetése az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes feladata.
(2) A bizottságot össze kell hívni a Képviselő-testület, a polgármester és a bizottsági tagok egyharmadának indítványára.
(3) A bizottság szükség szerint, vagy legalább évenként 6 alkalommal ülésezik.
(4) A bizottság határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van. Döntéseit szótöbbséggel hozza.[110]
(5) A bizottság különös szakképzettséget igénylő kérdések eldöntésére szakértőként nem bizottsági tagokat is bevonhat.
(6) Zárt ülésre a képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(7)[111]
(8) A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet 15 napon belül a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak meg kell küldeni.[112]
(9) A bizottság önkormányzati hatósági jogkörben hozott egyedi döntésre vonatkozó határozatát – mely tartalmazza az ülés időpontját is – a bizottság elnöke írja alá.
(10) A bizottság működésére további szabályokat is megállapíthat.
(11) Az ideiglenes bizottság működésére e rendelet szabályait kell alkalmazni.
(12) Az állandó jelleggel megválasztott bizottságok tagjainak nevét, lakcímét
a 2. függelék tartalmazza.
V.
Polgármester, alpolgármester, jegyző, aljegyző
1. A polgármester feladatai
24. § (1) A polgármester – akár határozatban megjelölt felelősként, akár közvetetten – felelős a feladatkörét érintő képviselő-testületi határozatok végrehajtásáért.
(2) Gondoskodik az összetett, vagy több felelős közreműködését igénylő határozatok végrehajtásáról, tervszerű ütemezéséről, megszervezi a bizottságok munkáját a végrehajtás ellenőrzésében.
(3) A határozat végrehajtásáért felelős a megjelölt határidő lejárta után 5 napon belül köteles írásban jelentést tenni a polgármesternek a végrehajtásról. A polgármester a határozat végrehajtásáról írásban jelentést tesz a Képviselő-testületnek, melyet a testületi ülés meghívójával együtt kell kiküldeni.
(4) Ha a Képviselő-testület határozata olyan folyamatosan ellátandó feladatok megvalósítására irányul, melynek végrehajtási határideje is folyamatos, a Képviselő-testületnek a határozatban megjelölt időközönként tájékoztatást kell adni.
(5) Azokban az esetekben, amikor a Képviselő-testület határozatát a végrehajtásért felelős mulasztása miatt nem hajtják végre, az erről szóló beszámoló keretében a Képviselő-testületet a mulasztást elkövető felelősségre vonásáról tájékoztatni kell. Ha a felelősségre vonás megállapítása a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik, erre vonatkozó javaslatot is elő kell terjeszteni.
(6) A határozat végrehajtásáért felelős személy, ha akadályozó körülményt észlel, annak elhárítását köteles a polgármestertől kérni.
(7) A várost érintő önkormányzati ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.
(8) A polgármester minden szerdán ügyfélfogadást tart.[113]
2. Az alpolgármesterek feladatai
25. § (1) A Képviselő-testület saját tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert és egy nem a képviselő-testületi tagok közül választott társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester a polgármester távolléte, akadályoztatása esetén ellátja mindazokat a feladatokat, melyeket jogszabály és az SZMSZ a polgármester hatáskörébe utal.
(3)[114]
(4) A képviselő-testületi tagok közül választott társadalmi megbízatású alpolgármester minden páratlan hét szerdáján 16.00 – 17.00 óra között ügyfélfogadást tart a 16. § (5) bekezdésében megjelölt képviselői irodában.[115]
(5)[116]
(6) A nem a képviselő-testületi tagok közül választott társadalmi megbízatású alpolgármester minden páros hét keddjén 9.30 - 10.30 óra között ügyfélfogadást tart a 16. § (5) bekezdésében megjelölt képviselői irodában.
3. A jegyző feladatai
26. § (1) A jegyző köteles gondoskodni arról, hogy a testületi ülések előterjesztései megfeleljenek a törvényességi követelményeknek.
(2) Rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a bizottságoknak az önkormányzati munkájukat érintő megjelenő jogszabályokról.
(3) A polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket.
(4) A Képviselő-testület vagy szervei jogszabálysértő döntése, működése esetén ezt a tényt írásban jelzi a szerv vezetőjének a vonatkozó jogszabályhely megjelölésével. Képviselő-testületi ülésen felmerült jogszabálysértés esetén az írásbeliség mellőzhető, és a jelzést a jegyzőkönyvében kell rögzíteni.[117]
(5) A jegyző minden szerdán ügyfélfogadást tart.[118]
(6) A Hivatalt érintő igazgatási ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.[119]
4. Az aljegyző feladatai
27. § Az aljegyző helyettesíti a jegyzőt, és ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.[120]
VI.[121]
28. § (1)[122]
(2)[123]
(3)[124]
(4)[125]
VII.
A Képviselő-testület költségvetése, vagyona
29. § (1)[126]
(2)[127]
(3) A költségvetési koncepció összeállításánál figyelembe kell venni:
- a feladat ellátásban bekövetkezett változásokat, szakmai feladatokat, elképzeléseket,
- a gazdasági programban meghatározott feladatokból a gazdasági évet érintőeket,
- a költségvetési törvényjavaslatban szereplő, az önkormányzat központi forráslehetőségeire ható információkat,
- a költségvetési évet megelőző év költségvetési adatainak várható alakulását, az I-III. negyedév költségvetéséről készített tájékoztató egyidejű előterjesztésével,
- az önkormányzat kötelezettségvállalásait a költségvetési évet érintően,
- fel kell mérni az önállóan és a részben önállóan gazdálkodó költségvetési intézmények feladatellátással összefüggő igényeit (többletigényeit).
(4) A költségvetési koncepció tartalmazza:
a) a bevételek számbavételét:
- központi forrásból származó bevételek
ab) saját bevételek
ac) átvett pénzeszközök
b) kiadások számbavételét:
- működési kiadási többletigények
bb) speciális célú támogatások
bc) felhalmozási kiadások
bd) támogatások
be) kölcsönnyújtások
bf) egyéb kötelezettségek
(5) A költségvetési koncepciót a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(6) A Képviselő-testület a koncepcióról hozott határozatában az alábbiakról dönt:
- a tárgyévi költségvetés bevételeinek növelésére irányuló intézkedésekről:
aa) a helyi adó(k) bevezetéséről, vagy meglévő(k) mértékének módosításáról,
ab) a különféle térítési díjak változtatásáról, azok mértékéről,
ac) a különféle bérleti díjak változtatásáról, azok mértékéről,
ad) önkormányzati vagyon értékesítéséről, annak feltételeiről.
- a meglévő intézményi struktúra változatlan fenntartásáról, vagy átalakításáról,
- a folyamatban lévő beruházások, felújítások ütemezéséről, új beruházások, felújítások indításáról,
- működési kiadások változtatásának lehetőségéről és mértékéről,
- a képezhető általános tartaléknak a kiadási főösszeghez viszonyított mértékéről,
- a céltartalék képzéséről, mértékéről,
- létszámváltozásokról (csökkentésről, növelésről, átcsoportosításról),
- támogatásokról,
- pénzeszköz átadásokról,
- a mérlegegyensúly megteremtésének lehetséges és alkalmazható eszközeiről.
30. § (1) Az éves költségvetési rendelet tárgyalása során a bizottsági üléseken PowerPoint vagy ahhoz hasonló prezentáció segítségével részletesen ismertetni kell a javaslatot, és válaszolni a kérdésekre.[128]
(2) A költségvetési rendelettervezet összeállításánál figyelembe kell venni:
- [129]az eljárási rendet meghatározó előírásokat: az Áht., valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.), az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) vonatkozó előírásait, továbbá a Képviselő-testület költségvetéssel összefüggésben hozott rendeleteit, és a tárgyévi költségvetési koncepcióról alkotott Képviselő-testületi határozatot.[130]
- a költségvetési rendelettervezet tartalmát meghatározó követelményeket: az Áht., Ávr. és Áhsz. vonatkozó előírásait.[131]
(3) A költségvetési rendelettervezet testület elé terjesztésének formája:
a) előterjesztés
b) rendelettervezet
c) rendelettervezethez kapcsolódó mellékletek
(4) A költségvetési rendelettervezetet – testületi előterjesztést megelőzően – a költségvetési szervek vezetőivel egyeztetni kell, melyről jegyzőkönyvet kell felvenni.
(5) A költségvetési rendelettervezetet a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(6) A költségvetési rendelet elfogadását követően a költségvetési szervek vezetőivel írásban közölni kell a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat, és a költségvetés végrehajtására vonatkozó kötelező előírásokat.
(7) A tárgyév január 1-jétől a költségvetés elfogadásának idejéig terjedő időszak gazdálkodására vonatkozóan az Áht. ide vonatkozó előírásait kell alkalmazni.
31. § (1) A költségvetési rendelet évközi módosítása során figyelembe kell venni Áht., az Ávr. és az Áhsz. vonatkozó előírásait.[132]
(2) A költségvetési rendelet évközi módosításait a Képviselő-testület valamennyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
32. § (1)[133]
(2) A polgármester a zárszámadási rendelettel egyidejűleg jelentést tesz az önkormányzat vagyoni helyzetéről.
(3) A helyesbített pénzmaradvány jóváhagyása a költségvetési beszámoló elfogadásával egyidőben történik. A pénzmaradvány keletkezésének forrásait, a pénzmaradványt terhelő kötelezettségek kimutatását biztosítani kell.
33. § Az évközi beszámolók (féléves, háromnegyed éves) a feladatellátás előirányzatainak időarányos pénzügyi teljesítését tartalmazzák.
34. §[134]
VII.
Társulások
35. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy társulás kezdeményezésében részt vegyen.[135]
(2)[136]
VIII.
Záró rendelkezések
36. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Felsőzsolca Város Képviselő-testültének 8/1999. (V. 21.) számú önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
37. § A Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei:
1. A polgármester és a jegyző által benyújtott előterjesztés formai követelményei[137]
2. A képviselő, a Képviselő-testület bizottsága és az előterjesztés készítésére kötelezett által benyújtott előterjesztés formai követelményei[138]
3-4.[139]
38. § A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:
1. Önkormányzati képviselők
2. Bizottságok tagjainak neve és lakcíme
3.[140]
4. Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított költségvetési szervek.[141]
5. Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított gazdálkodó szervezetek.[142]
Sáhó Zoltánné s. k. | Dr. Tóth Lajos s.k. |
jegyző | polgármester |
1. melléklet a 10/2011. (III. 25.) önkormányzati rendelethez[143]
A polgármester és a jegyző által benyújtott előterjesztés formai követelményei
Felsőzsolca Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
Ügyiratszám: …………………... | Ellenőrizte: (jegyző) | ||||
Pénzügyileg látta: (osztályvezető) | |||||
Ügyintéző: ……………………... | Megtárgyalja: Képviselő-testület | ||||
Előterjesztő: …………………… | Előzetesen tárgyalja: …………….. Bizottság | ||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: | …………………………… képviselő | ||||
T e r v e z e t /J a v a s l a t / B e s z á m o l ó / T á j é k o z t a t ó
…………………………………
2. melléklet a 10/2011. (III. 25.) önkormányzati rendelethez[144]
A képviselő, a Képviselő-testület bizottsága és az előterjesztés készítésére kötelezett által benyújtott előterjesztés formai követelményei
Felsőzsolca Város Önkormányzat
Képviselő-testülete
Ügyiratszám: …………………... | Látta: (jegyző) | ||||
Pénzügyileg látta: (osztályvezető) | |||||
Ügyintéző: ……………………... | Megtárgyalja: Képviselő-testület | ||||
Előterjesztő: …………………… | Előzetesen tárgyalja: …………….. Bizottság | ||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: | …………………………… képviselő | ||||
T e r v e z e t / J a v a s l a t / B e s z á m o l ó / T á j é k o z t a t ó
…………………………………
Határozati javaslat
Tárgy:
Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testülete
Felelős:
Határidő:
1. függelék a 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelethez
Önkormányzati képviselők
2010-2014.
Kucskár Tibor Felsőzsolca, Kossuth Lajos u. 7.[145]
Nagy Lajos Zoltán Felsőzsolca, Bartók Béla u. 48.
Nagy Róbert Felsőzsolca, Kölcsey Ferenc u. 20.
Nádi Gyula Felsőzsolca, József Attila u. 2.
Rimán János Felsőzsolca, Toldi Miklós u. 16.[146]
Szinai István Felsőzsolca, Eperjesi u. 25.
Vasvári László Felsőzsolca, Toldi Miklós u. 9.
Zsiros Sándor Felsőzsolca, Kassai u. 42.
2. függelék a 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelethez[147], [148]
A BIZOTTSÁGOK TAGJAINAK NEVE ÉS LAKCÍME
1. A Humánpolitikai Bizottság tagjai[149]
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1. | Rimán János | Toldi Miklós u. 16. | képviselő |
2. | Nádi Gyula | József Attila u. 2. | elnök, képviselő |
3. | Szinai István | Eperjesi u. 25. | képviselő |
4. | Hankó Ernő | Táncsics Mihály u. 82. | nem képviselő |
5. | Koleszár Györgyné | Táncsics Mihály u. 10. | nem képviselő |
2. A Pénzügyi Bizottság tagjai
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1. | Nagy Róbert | Dózsa György u. 83. | elnök, képviselő |
2.[150] | Rimán János | Toldi Miklós u. 16 | képviselő |
Kucskár Tibor | Kossuth Lajos u. 7. | képviselő | |
4. | Dr. Sájer József | Rákóczi Ferenc u. 25. | nem képviselő tag |
5.[153] | Gavallér István | Ady E. u. 9. | nem képviselő tag |
3. Az Ügyrendi Bizottság tagjai
A Név | B Lakcím | C Megjegyzés | |
1.[154] | |||
2. | Nádi Gyula | József Attila u. 2. | elnök, képviselő[155] |
4. | Zsiros Sándor | Kassai u. 42. | képviselő |
5.[158] | dr. Pásztor Tünde | Kastély u. 22. | nem képviselő tag |
3. függelék a 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelethez[159]
4. függelék a 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelethez[160], [161], [162]
Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított költségvetési szervek
- Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv:
1. Felsőzsolcai Közös Önkormányzati Hivatal Felsőzsolca, Szent István u. 20.
2. Gazdasági, Műszaki, Ellátó és Szolgáltató Szervezet Felsőzsolca, Szent István u. 23.
- Önállóan működő költségvetési szerv:
1. Felsőzsolcai Napközi Otthonos Óvoda Felsőzsolca, Park. u. 3.
2. Felsőzsolcai Családgondozó Központ Felsőzsolca, Kassai u. 32.
3. Felsőzsolcai Közművelődési Intézet és Városi Könyvtár Felsőzsolca, Szent István u. 2.
5. függelék a 10/2011. (III.25.) önkormányzati rendelethez[163]
Felsőzsolca Város Önkormányzata által alapított
gazdálkodó szervezetek
A Megnevezés és elérhetőség | B Főtevékenység | C Képviselő | D Részesedés mértéke | |
1. | „FIZ” Felsőzsolcai Ipari Zóna Befektetési, Ingatlanforgalmazási és Szolgáltató Kft. Székhely: 3530 Miskolc, Széchenyi u. 90. I./1. Tel.: 46/506-830 | Saját tulajdonú ingatlan adás-vétele | Szász Csaba ügyvezető, Kupás-Talán Csaba Gyula ügyvezető | 73% |
2. | „ZSOLCA TV” Nonprofit Közhasznú Kft. Székhely: 3561 Felsőzsolca, Szent István utca 20. Tel.: 46/789-052 | Televízióműsor összeállítása, szolgáltatása | Németh Csaba ügyvezető | 100 % |
Sajóvölgye Energia Nonprofit Kft. Székhely: 3561 Felsőzsolca, Szent István utca 20. Tel.: 46/584-010 | Villamosenergia-termelés | Révész Péter ügyvezető | 100 % |
Hatályon kívül helyezte a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Beiktatta a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Hatályon kívül helyezte a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. XI. 26-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Beiktatta a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Beiktatta a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Beiktatta a 22/2012. (IV. 23.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. IV. 24-től.
Beiktatta a 22/2012. (IV. 23.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. IV. 24-től.
Beiktatta a 22/2012. (IV. 23.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. IV. 24-től.
Beiktatta a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Beiktatta a 22/2012. (IV. 23.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. IV. 24-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Beiktatta a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Hatályon kívül helyezte a 18/2013. (VI. 24.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. VI. 25-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I.1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. VI. 19-től.
Hatályon kívül helyezte a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. XI. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. XI. 5-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 8/2013. (III. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. III. 26-tól.
Módosította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Hatályon kívül helyezte a 18/2013. (VI. 24.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. VI. 25-től.
Beiktatta a 11/2014. (V. 19.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. V. 20-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Beiktatta a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 11/2013. (IV. 22.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. IV. 23-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2012. VI. 19-től.
Hatályon kívül helyezte a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2012. VI. 19-től.
Módosította a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. VI. 19-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. VI. 19-től.
Módosította a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. VI. 19-től.
Módosította a 26/2012. (VI. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2012. VI. 19-től.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Beiktatta a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Beiktatta a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Megállapította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Megállapította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Módosította az 1/2014. (I. 27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 28-tól.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 28/2011. (XI. 04.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. XI. 5-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 8/2013. (III. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. III. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. XI. 26-tól.
Megállapította az 1/2014. (I. 27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. I. 28-tól.
Módosította 11/2014. (V.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. V. 20-tól.
Hatályon kívül helyezte a 8/2013. (III. 25.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. III. 26-tól.
Módosította a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Módosította a 8/2013. (III. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. III. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. XI. 26-tól.
Beiktatta a 31/2013. (XI. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. XI. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2013. I. 1-től.
Módosította a 16/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. VII. 16-tól.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Módosította a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította a 24/2011. (IX. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2011. X. 1-től.
Beiktatta a 43/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2013. I. 1-től.
Módosította 11/2014. (V. 19.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. V. 20-tól.