Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2011 (II.25.) rendelete

A HIVATALI HELYISÉGEN KÍVÜLI ÉS A HIVATALI MUNKAIDŐN KÍVÜL TÖRTÉNŐ HÁZASSÁGKÖTÉS ÉS BEJEGYZETT ÉLETTÁRSI KAPCSOLAT LÉTESÍTÉSÉNEK ENGEDÉLYEZÉSÉRŐL

Hatályos: 2014. 08. 15- 2017. 03. 13

Felsőzsolca Város Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2011 (II.25.) rendelete

A HIVATALI HELYISÉGEN KÍVÜLI ÉS A HIVATALI MUNKAIDŐN KÍVÜL TÖRTÉNŐ HÁZASSÁGKÖTÉS ÉS BEJEGYZETT ÉLETTÁRSI KAPCSOLAT LÉTESÍTÉSÉNEK ENGEDÉLYEZÉSÉRŐL

2014.08.15.

Felsőzsolca Város Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (a továbbiakban: At.) 42/A. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján az At. 2. § (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 6/2003. (III.7.) BM rendelet 1. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1)

A rendelet hatálya Felsőzsolca Város Önkormányzata közigazgatási területén történő házasságkötésre, illetve bejegyzett élettársi kapcsolatra (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.
(1a)
Amennyiben az (1) bekezdésben meghatározott hivatali helyiség rendkívüli ok (pl. vis maior, átépítés) miatt nem áll rendelkezésre, hivatali helyiségnek a Bárczay-kastély Felsőzsolca, Szent István u. 2. minősül.
1

2. § (1)

A hivatali munkaidőn belül ingyenes az alapszolgáltatás, ha az anyakönyvvezető közreműködése munkaidőben, a hivatali helyiségben történik. Az anyakönyvvezető hivatali helyisége:
Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: hivatal) Díszterem
Felsőzsolca, Szent I. u. 20.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

3. § (1)

Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2)
Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló – illetőleg bejegyzett élettársi kapcsolatnál valamelyik fél súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára a hivatali helyiségben való megjelenés.

4. § (1) A hivatali helyiségben munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény szolgáltatási díja

15.000.-FT+ÁFA/anyakönyvi esemény
(2) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben, vagy munkaidőn túl megtartott anyakönyvi esemény díja
20.000.-Ft+ÁFA/anyakönyvi esemény

5. § (1)

A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi események szolgáltatási díja nem tartalmaz hangosítást, zeneszolgáltatást, eszközhasználatot.
(2)
A hivatali helyiségen kívül megtartandó anyakönyvi eseményekhez a szükséges hangosítás, zeneszolgáltatás és egyéb eszközök biztosítása – anyakönyv aláírásához megfelelő asztal, pezsgőfogyasztás kellékei, szükség szerint székek – az igénylő feladata.
(3)
2

6. § (1)

A szolgáltatási díjat a hivatal pénztárában kell befizetni, az anyakönyvi eseményt megelőzően, legkésőbb az eseményt megelőző 10. napon.
(2)
Amennyiben az anyakönyvi esemény elmarad és azt 3 nappal korábban bejelentik, a szolgáltatási díjat a hivatal visszafizeti.
(3)
Amennyiben a szolgáltatási díjat határidőben nem fizetik meg, úgy a 2. § (1) bekezdésében foglalt alapszolgáltatást vehetik igénybe.
(4)
Az anyakönyvvezetőt a 4. § (1) vagy (2) pontjában meghatározott díjbevételből kifizetéskori illetményének a szabadidőre járó arányos összege illeti meg.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

Módosította a 18/2014. (VIII. 14.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. VIII. 15-től.

2

Hatályon kívül helyezte a 18/2011. (VII. 15.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan 2011. VII. 16-tól.