Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017(III.23..)önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjakról
Hatályos: 2017. 05. 25- 2021. 10. 13Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017(III.23..)önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjakról
Gesztely község Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya Gesztely község közigazgatási területén történő házasságkötés (továbbiakban: anyakönyvi esemény)[1] kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre és az anyakönyvvezető(k)re terjed ki.
2. § Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon-a Gesztelyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott hivatali időben[2]- valamint szombaton lehet, ha az nem munkaszüneti nap.
3. § (1) Hivatali munkaidőn belül ingyenes az alapszolgáltatás, ha az anyakönyvvezető
közreműködése munkaidőben, a hivatalos helyiségben történik.
(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyisége: Gesztely, Szabadság tér 2.
(3) Amennyiben nem az (1) bekezdésben meghatározott alapszolgáltatás igénybevételét kérik,
a szolgáltatásért díjat kell fizetni, a házasságkötés engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvvezetőtől az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.
4. § (1) Nem kell díjat fizetni, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli
körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen,
ha valamelyik házasuló súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt
különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való
megjelenés.
5. §
1. A házasságkötés szolgáltatási díja:
a) A hivatali helyiségben munkaidőn túl megtartott házasságkötés esetén[3]: 10.000.-Ft
b) Hivatali helyiségen kívül, munkaidőn túl megtartott házasságkötés esetén[4]: 20.000.-Ft
2. Az (1) bekezdés a) és b) pontokban meghatározott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t nem tartalmazzák.
6. §
1. A hivatali helyiségen kívül megtartandó esemény szolgáltatási díja nem tartalmaz
hangosítást, zeneszolgáltatást, eszközhasználatot.
(2) A hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményhez a szükséges hangosítást,
zeneszolgáltatás és egyéb eszközök biztosítása – anyakönyv aláírásához megfelelő
asztal, pezsgő fogyasztás kellékei, szükség szerint székek- az igénylő feladata.
7. §
1. A szolgáltatási díjat a megkötött szolgáltatási szerződés alapján az Önkormányzat pénztárába kell befizetni, legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző harmadik napon.[5]
2. Amennyiben a rendezvény elmarad és azt az ünnepség előtt 3 nappal korábban
bejelentik, a szolgáltatási díjat a hivatal visszafizeti.
(3) Amennyiben a szolgáltatási díjat határidőben nem fizetik meg, úgy a 3. § (1) bekezdésben foglalt alapszolgáltatást vehetik igénybe.
8. §
1. A hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés megtartásában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztségviselőkről szóló törvényben[6] meghatározott szabadidő vagy
a) hivatali helyiségben megtartott eseményenként bruttó 5.000.-Ft
b) hivatali helyiségen kívül megtartandó eseményenként bruttó 10.000.-Ft
illeti meg.
9. §
1. A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
2. Hatályát veszti Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének a házasságkötések és egyéb családi események szolgáltatási díjáról és az anyakönyvvezető juttatásáról szóló 5/2011. (II. 27.) rendelete.
3. az egyes anyakönyvi eseménye engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizentendő díjakról szóló 2/2017. (III.23) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 6/2017. (V.24) önkormányzati rendelet a kihirdetést követő nap lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
1. melléklet
1. sz. melléklet
a ………../2017. (………….) önkormányzati rendelethez
Kérelem
hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli
házasságkötés létesítésének engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli* engedélyezését.
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Név:
Lakcím:
Kézbesítési cím:
Az esemény időpontja:
A hivatali helyszínen kívüli helyszín:
Gesztely, közterület házszám/hrsz.
A helyi rendeletben megállapított szolgáltatási díj befizetését vállaljuk.
A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása esetén tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre, ha:
- a) a tanúk- szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
- b) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről,
- c) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmény bekövetkezése esetén a házasság megkötésére alkalmas helyszínként
jelöljük meg.
Gesztely,
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javaslom / nem javaslom. *
Hivatali időn kívüli engedélyezés / hivatali helyiségen kívüli engedélyezés esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt / az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem. *
közreműködő anyakönyvvezető *kívánt részt alá kell húzni