Hernádnémeti község képviselő testületének 3/2018 (III.20.) önkormányzati rendelete

Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 03. 21- 2019. 10. 29

Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

Általános rendelkezések

1.§

(1)   Az önkormányzat hivatalos megnevezése:      

                    Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata


(2)   Az önkormányzat székhelye, pontos címe:

3564                 Hernádnémeti, Kossuth Lajos utca 38.


(3)   Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése:

                   Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete



(4)   A képviselő-testület hivatala: Hernádnémeti Közös Önkormányzat Hivatal

Székhelye:                               3564 Hernádnémeti, Kossuth Lajos utca 38.

Újcsanálosi Kirendeltsége:    3716 Újcsanálos, Hősök tere 1.

(5)   Az Önkormányzat által ellátott kötelező és önként vállalt feladatok jegyzékét az

1. melléklet tartalmazza.

                                                  A Képviselő-testület működése

A Képviselő-testület ülései

2.§

(1)    A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.

(2)    A Képviselő-testület évente a munkaterv szerinti ülésezik.

(3)    A munkatervet minden év első képviselő-testületi ülésén a polgármester terjeszti elő.

(4)    A munkaterv tartalmazza:


  1. az ülések várható időpontját
  2. az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját
  3. közmeghallgatás, falugyűlés időpontját

A Képviselő-testületi ülések összehívása

3.§

A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében a Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését.

4.§

(1)   A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2)   A meghívónak tartalmaznia kell:

a.       az ülés helyét,

b.      az ülés időpontját,

c.       a tervezett napirendeket,

d.      a napirendek előadóit,

e.       az  ülés összehívójának nevét és tisztségét.

(3)   A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázásra nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy az az ülésen tárgyalható legyen.

(4)   A meghívót és az előterjesztéseket a Képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.

(5)   A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:

a.       képviselőknek,

b.      jegyzőnek,

c.       bizottságok nem képviselő tagjainak, ha a napirend a bizottság előterjesztésében, vagy állásfoglalásával kerül megtárgyalásra,

d.      nem állandó meghívottaknak:

·        előterjesztőknek,

·        akiket az ülés összehívója megjelöl,

·        intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor,

·        szakértőnek.

5.§

(1)   A Képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása, a rendes ülésekhez hasonlóan, írásos meghívóval, a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik, melyet a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.

(2)   A Polgármester rendkívüli ülést bármikor összehívhat.

(3)   Indokolt esetben lehetőség van rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívására az 5 napos határidő mellőzésével írásban, illetőleg telefonon keresztül, szóbeli meghívással. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.



6. §

(1) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

  1. jegyzőt,
  2.  bizottságok nem képviselő tagjait,
  3. előterjesztőt,
  4. szakértőt,
  5. nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(2) Önszerveződő közösséget nem illet meg tanácskozási jog a Képviselő-testület vagy a bizottságok ülésein.

7.§

A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.                             A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára.

A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok


8.§


(1) A polgármester feladata:

a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása,

                  c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzat döntésekről,

d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e) tárgyalt napirendként:

                               e/a)            vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre,                                

                                                 kiegészítésekre a szó megadása,

e/b)            vita összefoglalása,

e/c)            indítványok szavazásra való feltevése,

e/d)           határozati javaslatok szavaztatása,

a/e)            a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

e/f)            a napirend tárgyában hozott döntés (ek) kihirdetése.

f) a rend fenntartása,

g) időszerű kérdésekről tájékoztatás,

h) az ülés bezárása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

  1. rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
  2. figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
  3. a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót,
  4. amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.



(3)  Az ülésen megjelent tanácskozási joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.

A döntéshozatali eljárásról a szavazás módjáról

A határozatképesség megállapítása

9.§

(1)   A Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma: 7 fő

(2)   A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselők több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.

(3)   Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.

Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása

10.§

(1)   A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok tárgyalási sorrendjének felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.

(2)   A napirend elfogadásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.

(3)   A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.

A Képviselő-testület döntései

11.§

(1)   Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.

(2)   A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(3)   A Képviselő-testület név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.

(4)   A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a jegyző névsorban rögzíti.

(5)   A titkos szavazásról a képviselő testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.

(6)   A titkos szavazás lebonyolításáról a Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság gondoskodik. A Bizottság határozatképtelensége esetén a Képviselő-testület eseti bizottságot választ a titkos szavazás lebonyolítására.

(7)   Minősített többség szükséges a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl:

a.       helyi népszavazás kiírásához,

b.      hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsönfelvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,

c.       települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,

d.      összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.


(8)   Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomására jut a képviselő személyes érintettsége, a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére. Következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1000 Ft/alkalom.


                                         Képviselő-testületi határozat

12.§

(1)   A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a döntést szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(2)   A Képviselő-testület hatósági határozataira - az Ötv.-ben foglalt eltérésekkel – az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. (Ákr.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

13.§

(1) A Képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik:

Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének

sorszám/évszám (hó. nap.) KT Határozata.


(2) A képviselő-testületi határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.


Önkormányzati rendelet

14.§

(1)   Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a.       – polgármester,

b.      – jegyző

c.       - képviselő-testület bizottsága,

d.      – képviselő.

(2)   A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3)   Az önkormányzat rendeletét a helyben szokásos módon ki kell hirdetni.

(4)   Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

15.§

(1) Az önkormányzati rendeleteket a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése:



Hernádnémeti  Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének

…/év (hó, nap) Önkormányzati Rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.

(2)  A Képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

A jegyzőkönyv

16.§

(1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet 2 példányban (1 db egyoldalas, 1 db kétoldalas) kell készíteni, melyeket a jegyző kezel. Az ülésről készült jegyzőkönyvet a Nemzeti Jogszabálytárba 15 napon belül fel kell tölteni.

            (2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

  1. a meghívót,
  2. a jelenléti ívet,
  3. írásos előterjesztéseket,
  4. illetve a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.

(3) A képviselő-testületi nyílt, zárt valamint a bizottsági jegyzőkönyveket egymástól elkülönítetten, könyvkötő műhelyben, a naptári év lezárultát követően be kell köttetni.

(4) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.

(5) A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(6) A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek tárolásáról a jegyző gondoskodik.


A képviselők névsora

17.§

 A települési képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.

A képviselők tiszteletdíja

18.§

(1)   A képviselő tiszteletdíjra jogosult.

(2)   A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.

(3)   Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.

(4)   Indokolt a távolmaradás:

  1. betegség miatt,
  2. munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,
  3. halaszthatatlan családi esemény miatt.

(5)   Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a képviselő-testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.

(6)   Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítandó a megvonás.

(7)   Az (5)-(6) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jegyzőkönyvek tartalma alapján történik, így azokban jelezni kell a távolmaradás igazoltságának vagy igazolatlanságának tényét.

(8)   A tiszteletdíjak kifizetése utólag kerül sor az Önkormányzat pénzügyi lehetőségei által biztosított időpontban.

(9)   A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.

A Képviselő-testület bizottságai

A bizottságok létrehozása

19.§

A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre.

A bizottságok működése

20.§

(1)   A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze.

(2)   A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével azonos módon kell  megküldeni az írásbeli előterjesztésekkel lehetőleg egyidejűleg.

(3)   A bizottsági ülésén tanácskozási joggal részt vesz:

  1.  jegyző
  2.  nemzetiségi önkormányzat elnöke.

(4)   A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:

  1. képviselők,
  2. bizottság által meghívott személyek.

(5)   Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.

(6)   A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a Képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.

(7)   A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles felterjeszteni a Nemzeti Jogszabálytárba.

(8)   A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Hernádnémeti Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(9)   A nem képviselő bizottsági tag tiszteletdíjra jogosult, ha az ülésről igazoltan hiányzott.

(10)                      Igazoltnak kell tekinteni a nem képviselő bizottsági tag távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.

(11)                      Indokolt a távolmaradás:

1.      betegség miatt,

2.      munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,

3.      halaszthatatlan családi esemény miatt.

(12)                      Ha a nem képviselő bizottsági tag indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a Képviselő-testületi ülésen, a következő hónap bizottsági ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.

(13)                      Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.

(14)                      A (12)-(13) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a képviselő-testületi ülésekről készült  jegyzőkönyvek alapján történik, ahol jelezni kell az igazolt vagy igazolatlan távolmaradás tényét.

(15)                      A tiszteletdíjak kifizetése utólag kerül sor az önkormányzat pénzügyi lehetőségei szerinti időpontban.

(16)                      A bizottság nem képviselő-testületi tagjai közül választott tagjai vagyonnyilatkozat tételére kötelezettek a 2017. évi CLII. tv. alapján.


A Képviselő-testület állandó bizottságai

21.§

Az állandó bizottságok jegyzékét, feladatkörüket, tagjaik számát a 2. melléklet, és a tagok névsorát a 2. függelék  tartalmazza.

A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai

22.§

(1)  A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot hoz létre:

  1. meghatározott időre, vagy
  2. meghatározott feladat elvégzésére.

(2)  A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.

(3)  A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:

  1. dönt a bizottság elnevezéséről,
  2. rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról,
  3. határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez,
  4. határozza meg a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(4)  Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.


A Polgármester Alpolgármester Jegyző

A polgármester

23.§

A polgármester megbízatását főállásban látja el.

24.§

A polgármester szabadságának kiadását a Képviselő- testület engedélyezi egyszerű szótöbbséggel.

25.§

A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:

  1. - döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított,
  2. - pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele,
  3. -a Képviselő-testület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az Önkormányzat részéről.


                                                  Az alpolgármester

26.§

  1. A Képviselő-testület tagjai közül alpolgármestert választ.
  2. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
  3. Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

A jegyző

27.§

(1)   A jegyzői tisztség betöltetlensége esetén ill. tartós akadályoztatása esetére a jegyzői feladatok ellátásáról - legfeljebb hat hónap időtartamra- a hivatalnak az a közszolgálati dolgozója gondoskodik, akinek a munkaköri leírásban ez szerepel és aki rendelkezik a jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges képesítéssel.

(2)   Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a Képviselő-testület ülésén szóban jelezni, s ezt a jegyzőkönyvben rögzíteni, vagy a jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.

A Képviselő-testület hivatala

28.§

Hernádnémeti Közös Önkormányzati Hivatal  a jegyző által elkészített szervezeti és működési szabályzat szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső szervezetét és a szervezeten belüli munkamegosztást.

Közmeghallgatás

29.§

(1)   A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.

(2)   A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdetőtábláján a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 7 nappal.

(3)   A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.

(4)   Közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.

(5)   A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

Nemzetiségi önkormányzat

30.§

(1)   Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók értékeinek kifejezésre juttatása érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzatokkal.

(2)   Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a nemzetiségi önkormányzat üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a Hernádnémeti, Kossuth Lajos utca 38. alatt.

(3)   A Képviselő-testület biztosítja a nemzetiségi önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket. A nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző és a hivatal témafelelősei részt vesznek.

(4)   A nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a hivatalon keresztül látja el.

(5)   A nemzetiségi önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a hivatal biztosítja.

(6)   A polgármester a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX, törvényben (a továbbiakban: Njtv,) előírtak szerint köteles a nemzetiségi önkormányzat kezdeményezései, javaslatai tárgyában történő döntéshozatal iránt intézkedni. A kezdeményezés, javaslat kézhezvételét követő képviselő-testületi ülésen a kezdeményezést, javaslatot napirendre tűzi. A döntésről írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét és képviselő-testületét.

(7)   Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában az Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik. A polgármester köteles tájékoztatni a nemzetiségi önkormányzatot véleményezési, egyetértési jogának gyakorlásáról, úgy, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésére joga gyakorlásához. A tájékoztatást írásban kell eljuttatni a nemzetiségi önkormányzat elnökéhez.

Társulás

31. §

(1) Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:

1. Hernádnémeti-Újcsanálos Intézményfenntartó Társulás

2. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

3. Miskolc Környéki Rekultivációs Önkormányzati Társulás

 (2) A társulási tanácsok ülésén az Önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén a feladatot az alpolgármester látja el.

(3) A Képviselő-testület által az (1) bekezdésben meghatározott társulások tanácsára átruházott hatáskörök:

a) polgári jog szabályainak megfelelően megbízást ad, szerződést köt a projekt tervezésével, megvalósíthatóságával kapcsolatos feladatok ellátása érdekében,

b)megbízást ad, a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekttel kapcsolatos pályázati anyagok dokumentációjának az elkészítésére, dönt a pályázat benyújtásáról,

c) dönt a projekt megvalósításával kapcsolatosan elnyert pályázatok   igénybevételével összefüggő támogatási szerződések megkötéséről,

d) dönt, és a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekt beruházásával kapcsolatos beruházási, kivitelezési, műszaki-ellenőri, finanszírozási, fedezetbiztosítási megállapodásokkal összefüggésben,

e)  projekt megvalósulását követően dönt annak üzemeltetésével, bérbeadásával kapcsolatos szerződésekről, a hatályos jogszabályoknak megfelelően,

f) szervezi a társult önkormányzatok együttműködését, a társulási szerződésben meghatározott mértékben beszámol a társulás tagjainak,

g) azon esetekben, ahol a törvény kötelezővé teszi, a társulás nevében kiírja, és lebonyolítja a projekt megvalósításához szükséges közbeszerzési eljárásokat,

h) szervezi és megvalósítja a társulással összefüggésben keletkezett költségvetési, adóelszámolási kötelezettségből fakadó feladatokat.

Záró rendelkezések

32.§

  1. Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
  2. Hatályát veszti a Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014 (X.18.) önkormányzati rendelet.


 

  dr. Orosz Zsolt s.k.                                                                                   dr. Szabó Zoltán s.k.

    polgármester                                                                                          jegyző












  1. melléklet

011130    Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320    Köztemető-fenntartás és –működtetés

013340    Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013350    Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360    Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013390    Egyéb kiegészítő szolgáltatások

016080    Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

022010    Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

032020    Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

041140    Területfejlesztés igazgatása

041231    Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232    Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233    Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236    Országos közfoglalkoztatási program

041237    Közfoglalkoztatási mintaprogram

045150    Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160    Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045161   Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

047410    Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051070    Használt eszköz bontása

061040    Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

062010    Településfejlesztés igazgatása

064010    Közvilágítás

066010    Zöldterület-kezelés

066020    Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111    Háziorvosi alapellátás

072112    Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031    Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032    Ifjúság-egészségügyi gondozás

074040    Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

076062    Település-egészségügyi feladatok

081030    Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081043    Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081061    Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

082042    Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044    Könyvtári szolgáltatások

082091    Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092    Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

084020    Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása

084070    A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

086020    Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086090    Egyéb szabadidős szolgáltatás

091110     Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120     Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091130     Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091140     Óvodai nevelés ellátás működtetési feladatai

095020    Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

096015    Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

102031    Idősek nappali ellátása

102050    Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

104030    Gyermekek napközbeni ellátása

104031    Gyermekek bölcsődei ellátása

104035     Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037     Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042    Család és gyermekjóléti szolgáltatások

104044    Biztos Kezdet Gyerekház

104060     A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

107051     Szociális étkeztetés

107052    Házi segítségnyújtás

107053    Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107080    Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

107090    Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok

                                                                                                                     



  1. melléklet
  1. Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság

Tagjainak száma: 3 fő

   Feladata:

  1. Véleményezi a szervezeti, működési szabályzat tervezetét, folyamatosan vizsgálja hatályosulását, ciklusonként legalább egyszer felülvizsgálja, javaslatot tesz módosítására, kiegészítésére, értelmezi az egyes rendelkezéseket vita esetén.
  2. Jogi szempontból véleményezi az önkormányzati rendeletek tervezetét. Javaslatot tesz az önkormányzati rendelet módosítására, hatályon kívül helyezésére.
  3. Titkos szavazás esetén ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatát. Ellátja a képviselőtestület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
  4. Javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására.
  5. Ellátja a képviselők, bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket. Kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, előterjesztést tesz a képviselő-testületnek.
  6. Folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzat működését érintő jogszabályokat, önkormányzati ügyekben jogi véleményt nyilvánít.



  1. Pénzügyi Bizottság

Tagjainak száma: 3 fő

   Feladata:

  1. Véleményezi:
  • az éves költségvetés és a zárszámadás, valamint a pénzmaradvány felosztásának tervezetét;
  • a jövőre vonatkozó tervek költségvetési előirányzatait;
  • az intézmények részére biztosított keretszámok elosztását és felhasználását;
  • az önkormányzat pénzalapjához a bevételi források körével, a részesedés mértékével kapcsolatos előterjesztéseket;
  • az önkormányzatot érintő adókkal kapcsolatos tevékenységeket;
  • a költségvetést érintő beszámolókat;
  1. Javaslatot tesz hitel felvételére, illetve véleményezi az erre irányuló javaslatokat.
  2. Közreműködik a vállalkozásbarát környezet kialakításában, javaslatot tesz az ezt elősegítő és szükséges intézkedések megtételére.
  3. Vizsgálja a foglalkoztatási gondok enyhítését elősegítő módozatokat, megoldási javaslatot tesz.





1.      függelék



Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai:


  1. dr. Orosz Zsolt                                   polgármester
  2. Répási János                                                 alpolgármester
  3. Farkas Zoltán                                     képviselő
  4. Brosch Andrea                                   képviselő
  5. Jakkel István                                      képviselő
  6. Lipták Zoltán                                       képviselő
  7. Orosz Imréné                                     képviselő





  1. függelék

Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete bizottságainak elnöke, tagjai:


Jogi- Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság

elnök:              Lipták Zoltán              

tag:                  Brosch Andrea

külsős tag:      dr. Maksa Csaba


Pénzügyi Bizottság


           

elnök:              Jakkel István              

tag:                  Orosz Imréné

külsős tag:      Asztalos Valéria