Kisgyőr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019. (XII. 11.) önkormányzati rendelete

Kisgyőr Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011. (IV.12.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 12. 12- 2019. 12. 12

Kisgyőr Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019. (XII. 11.) önkormányzati rendelete

Kisgyőr Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011. (IV.12.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2019.12.12.

Kisgyőr Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2 bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet 10. § (1)bekezdésében, a 21. § (9) bekezdésében , 27. § (2) bekezdésében az Ügyrendi Bizottság megnevezés helyébe a Szociális és Ügyrendi Bizottság megnevezés lép.

(2) A rendelet 10. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

(8) A képviselő-testületi ülésre a képviselő-testület tagjain, a jegyzőn és aljegyzőn kívül meg kell hívni:

a) a napirendi pontok előadóit

b) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét

c) az őket érintő ügy tárgyalásához akiket a polgármester meghívni javasol

2. § A rendelet 27. § (3) bekezdésében, 36. § (1) és (3) bekezdésében a Pénzügyi Ellenőrző Bizottság megnevezés helyébe a Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság megnevezés lép.

3. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság

b) Szociális és Ügyrendi Bizottság

(2) Az állandó bizottságok egy elnökből és két tagból állnak.

(3) A bizottságok tagjainak névsorát az SZMSZ 2. függeléke tartalmazza

(4) A bizottságoknak döntési jogköre nincs, feladatkörükben előkészítő, véleményező és javaslattételi joggal rendelkeznek.

(5) A Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság:

a) véleményezi a költségvetési, zárszámadási rendeleteket valamint a helyi adórendeleteket

b) elvégzi a polgármester, a képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat

c) az önkormányzat és intézményei közbeszerzési szabályzatában foglaltak szerint javaslatot tesz a döntéshozó részére az ajánlattételre felkért szervezetekről

(6) A Szociális és Ügyrendi Bizottság:

a) véleményezi a szociális és gyermekvédelmi tárgyú rendelet-tervezeteket

b) előkészíti az eseti támogatások, szociális célú tűzifa támogatás iránti kérelmeket, azokat megtárgyalja és javaslatot tesz a döntéshozó részére

c) megtárgyalja a polgármester és az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést

d) javaslatot tesz a polgármester jutalmazására

e) lebonyolítja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés esetén a titkos szavazást

(7) A képviselő-testület egyes jelentősebb, időszakos vagy egyedi felad elvégzésére ideiglenes bizottságot alakíthat. A bizottságba legfeljebb két külsős bizottsági tag is választható, akiknek szakértelme az adott téma tárgyalásához nélkülözhetetlen.

(8) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó rendelkezések irányadók.

(9) Az ideiglenes bizottság a feladatai elvégzéséről tett jelentés elfogadása után megszűnik.

(10) A bizottságok nem képviselő, külsős tagjai az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. §-a alapján vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek.

4. § (1) A rendelet VI. fejezete címének megnevezése helyébe a következő megnevezés lép: Az önkormányzatok társulás és együttműködése, nemzetiségi önkormányzat

(2) A rendelet 33. §-a a következő (3)-(7) bekezdésekkel egészül ki:

(3) Az Önkormányzat biztosítja a nemzetiségek jogainak érvényesülését, különösen a helyi nemzetiségi önkormányzatokkal való együttműködés során.

(4) A helyi nemzetiségi önkormányzat működésének, személyi és tárgyi feltételeinek biztosításával, valamint az azzal összefüggő végrehajtási feladatok ellátásával kapcsolatos szabályokat az Önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat között a a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján megkötött együttműködési megállapodás szabályozza.

(5) A nemzetiségi önkormányzat a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, a nemzetiséget érintő ügyekben, a polgármesternél kezdeményezheti a képviselő-testület döntését, ezen ügyekről tájékoztatást, felvilágosítást kérhet, javaslatot tehet, melyet a képviselő-testület a következő rendes ülésén tárgyal meg és a döntésről a polgármester írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(6) Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester a jegyző útján gondoskodik. A jegyző a véleményezési és egyetértési jog gyakorlására írásban értesíti a nemzetiségi önkormányzat elnökét, a határidő lejártát megelőző 30 nappal.

(7) A nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és véleménynyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntést, a kialakított és írásba foglalt véleményt a nemzetiségi önkormányzat elnöke a polgármesternek küldi meg. A véleményezésre, egyetértésre jogosultak nyilatkozatának tartalmáról, a nyilatkozattétel elmaradásáról a képviselő-testületet az előterjesztő tájékoztatja.

5. § A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. december 13. napjával.