ONGA VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 1/2014. (II. 12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 12. 05- 2015. 04. 09ONGA VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 1/2014. (II. 12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
2014-12-05-tól 2015-04-10-ig
Onga Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében lejárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bek. 4.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Onga Város Önkormányzata Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2013. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Onga Város Önkormányzata Képviselő-testület Pénzügyi Bizottsága véleményének kikérésével 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya
A rendelet hatálya Onga Város Önkormányzatára, Onga Város Önkormányzat Képviselő-testületére, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalára és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2. §
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) [1]A 2014. július 1. és szeptember 30. között pótelőirányzatként biztosított állami támogatások, átvett pénzeszközök, valamint a saját bevételek előirányzatának növelése miatt
költségvetési bevételét | 118.239 E Ft-tal |
költségvetési kiadását | 118.239 E Ft-tal |
módosítja és az önkormányzat 2014. évi
módosított költségvetési bevételét | 836.441 E Ft-ban |
módosított költségvetési kiadását | 836.441 E Ft-ban |
állapítja meg.
A bevételi jogcímen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
520.114 E Ft | Önkormányzat működési támogatásai |
114.070 E Ft | Működési támogatások államháztartáson belülről |
59.141 E Ft | Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről |
36.650 E Ft | Közhatalmi bevételek |
26.466 E Ft | Működési bevételek |
E Ft | Felhalmozási bevételek |
E Ft | Működési célú átvett pénzek |
E Ft | Felhalmozási célú átvett pénzek |
80.000 E Ft | Maradvány igénybevétel |
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
749.287 E Ft | Működési költségvetés módosított kiadásai | ||
252.050 E Ft | Személyi juttatások | ||
55.024 E Ft | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó | ||
186.623 E Ft | Dologi kiadások | ||
77.876 E Ft | Ellátottak pénzbeli juttatásai | ||
177.714 E Ft | Egyéb működési célú kiadások | ||
57.154 E Ft | Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai | ||
14.117 E Ft | Beruházások | ||
43.037 E Ft | Felújítások | ||
E Ft | Egyéb felhalmozási célú kiadások | ||
E Ft | Kölcsön | ||
30.000 E Ft | Tartalék | ||
Finanszírozási kiadások /hitelek/ | |||
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg. | |||
- [2] A rendelet 2. § (2) bekezdésében megállapított 1.1 melléklete helyébe jelen rendelet 1.1 melléklete lép.
(3) [3] A rendelet 2. § (3) bekezdésében megállapított 2.1 és 2.2. melléklete helyébe jelen rendelet 2.1 és 2.2 melléklete lép.
(4) A költségvetési bevételek és költségvetési kiadások előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.1. mellékletek részletezik.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből, vagy az előző év költségvetési maradványának igénybevételével történik.
3. §
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat 2014. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4) [4] Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) [5]Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) [6] A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását a 9.1, 9.2, 9.3 számú mellékletek szerint határozza meg.
Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2014. évben engedélyezett létszámát 75 főben határozza meg. [7] A közfoglalkoztatottak engedélyezett létszámát szeptember 30-án 80 főben állapítja meg a képviselő-testület.
(8) Az önkormányzat a kiadások között 30.000 E Ft általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.
4. §
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési egyensúly érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 5 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, lejárt esedékességű, elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) A talajterhelési díjból befolyt összeget környezetvédelmi célok felhasználása érdekében a környezetvédelmi alap részére történő átutalással biztosítjuk. 7.sz. függelék
(8) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(9) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5. §
Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31. napi hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
6. §
A gazdálkodás szabályai
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a 35/2013.(III.19.) és 97/2013. (X. 29.) számú képviselő-testületi határozatokkal elfogadott munkamegosztási megállapodásokban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által az önállóan működő költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője a belső szabályzatokban foglaltak szerint működik a gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokkal hajtja végre. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(6) A polgármesteri hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
7. §
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső szakértő útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. §
Záró és vegyes rendelkezések
Ez rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2014. január 1-jétől kell alkalmazni.
[8] Ezzel egyidejűleg hatályát veszti az Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 2/2013. (II. 13.) önkormányzati rendelet.
Farkas Lászlóné | Dr. Madzin Tibor |
jegyző | polgármester |
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2014. 12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2014. 12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2014.12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2014.12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2014. 12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.05.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2014. 12.05-től
A rendelet szövegét a 23/2014. (12.04.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2014. 12.05-től