Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő- testületének 2/2014 (II.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 20- 2015. 02. 17

Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1)-(4) bekezdésében, a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 23. § (5) bekezdésében és 182. § (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtása tárgyában kiadott 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet 27. § (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény rendelkezései alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva Sajóbábony Város Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. §  A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

A költségvetés bevételei és kiadásai


2. §  (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését:

674 739E Ft

Költségvetési bevétellel

814 739E Ft

Költségvetési kiadással

            -       140 000E Ft

              

Költségvetési  egyenleggel

állapítja meg.


(2)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4)   A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

 (5)  A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző évi  költségvetési maradványának  igénybevételét,   92 754  EFT rendeli el.

(6)       A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében  a képviselő- testület az előző évi költségvetési maradvány  47 246   EFT igénybevételét rendeli el

A költségvetés részletezése

3. §  A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)       Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi. (nemleges)

(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(3)   Az Önkormányzat 2014. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi. (nemleges)    

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1.…..9.4.3, mellékletek szerint határozza meg.

(8)   Az Önkormányzat a kiadások között 16 748 E Ft általános tartalékot állapít meg.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


4. §  (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Miskolc Kistérség Többcélú Társulása útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró és vegyes rendelkezések


 5.§ Ez a rendelet a kihirdetése követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2014. évi költségvetési év során kell alkalmazni.