SAJÓBÁBONY VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 3/2017. (III.1.) Önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 06. 29- 2017. 09. 27

Sajóbábony Város  Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

(1)   A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését az alábbiak szerint módosítja


Költségvetési bevételét:                  23.020.964 Ft-tal

Költségvetési kiadását:                  23.020.964 Ft-tal


növeli és az önkormányzat 2017. évi


                                   Módosított kiadási főösszegét:        846.204.279 Ft- ban

                                   Módosított bevételi főösszegét:      580.137.692 Ft- ban

                                                                                             -266.066.587 Ft

költségvetési egyenleggel állapítja meg.




A kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatok az alábbiak szerint módosulnak:

Személyi juttatások:                                                                            332.681.206 Ft

Munkaadókat terhelő járulékok és szoc.ho.adó:                                    63.079.376 Ft

Dologi kiadások:                                                                                184.722.660 Ft

Ellátottak pénzbeli juttatásai:                                                                 19.200.000 Ft

Egyéb működési célú kiadások:                                                            15.270.000 Ft

Beruházások:                                                                                      113.476.600 Ft

Felújítások:                                                                                           83.475.000 Ft

Egyéb felhalmozási kiadások:                                                    10.000.000 Ft

Finanszírozási kiadások:                                                                          2.844.064 Ft

Tartalékok                                                                                           21.455.373 Ft

Összesen:                                                                                         846.204.279 Ft





A bevételi főösszegen belül a kiemelt előirányzatok az alábbiak szerint módosulnak:

Helyi önkormányzatok működésének ált.támogatása:                      139.192 Ft

Önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása:          70.944.523 Ft

Önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatinak tám:            21.952.923 Ft

Önkormányzatok kulturális támogatása:                                                   3.417.924 Ft

Működési célú támogatások és kiegészítő támogatások                          246.130 Ft

Működési célú támogatások ÁH-n belülről                                          118.200.000 Ft

Felhalmozási célú önkormányzati támogatások:                                  6.000.000 Ft

Egyéb működési célú támogatások:                                                       21.900.000 Ft

Közhatalmi bevételek:                                                             305.000.000 Ft

Működési bevételek:                                                                             25.200.000 Ft

Felhalmozási bevételek:                                                                             700.000 Ft

Visszatérítendő támogatások, kölcsönök ÁH-n kívülről:                          2.500.000 Ft

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök ÁH-n kívülről:                       3.937.000 Ft   

Költségvetési maradvány igénybevétele:                                              266.066.587 Ft

Összesen:                                                                                         846.204.279 Ft(









(2)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4)   A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(5)   A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét 102.811.000 Ft összegben rendeli el.

(6)   A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a képviselő-testület az előző évköltségvetési maradványának igénybevételét 182.189.000 Ft összegben rendeli el.

3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:     

(1)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(2)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(3)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri  hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1.1-9.4. mellékletek szerint határozza meg.

(4)   Az Önkormányzat a kiadások között 285.000.000 Ft általános tartalékot állapít meg.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1)   Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2)   Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3)   A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

5. § Az előirányzatok módosítása

  1. Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.

(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(7)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(8)   A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(9) Az önkormányzat saját forrásai terhére a polgármesteri hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően -  az illetményalapot 48.650.- Ft-ban állapítja meg.




6. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A Képviselő-testület az Önkormányzat intézményeiben dolgozó közalkalmazottak részére 2017. évben személyenként 200.000.- Ft/év cafetéria keretet állapít meg, amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.

(2)   A Képviselő-testület a polgármester, a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók részére 2017. évben személyenként 200.000.- Ft/év cafetéria keretet állapít meg, amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.

(3)   Az év közben felvételre kerülő dolgozók részére – az első teljes munkában töltött naptól kezdődően – a keretösszeg időarányos része nyújtható. A munkaviszony évközi megszűnése esetén a munkaviszonyban töltött időre a cafetéria keret időarányos része jár.

(4)   A Képviselő-testület a polgármester, az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók (a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére 2017. évben 12.000.- Ft/fő összegű bankszámla-hozzájárulást nyújt a 2016.évi XC. törvény 59.§ (5) bekezdése alapján, amelynek kifizetéséről november hónapban kell gondoskodni.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók ( a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére saját gépjárművel történő munkába járás esetén 2017. évben munkában töltött napokra a munkahely és a lakóhely között közforgalmi úton mért oda-vissza távolság figyelembevételével kilométerenként 15 Ft költségtérítést nyújt az 1995. évi CXVII. törvény 25.§ (2) bekezdése alapján.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Miskolc Kistérség Többcélú Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések


(1)   Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2017. évi költségvetés során kell alkalmazni.






Király Gáborné sk.

Dr. Szilva István sk.

jegyző

polgármester