SAJÓBÁBONY VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 3/2017. (III.1.) Önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 06. 29- 2017. 09. 27SAJÓBÁBONY VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 3/2017. (III.1..) Önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2017-06-29-tól 2017-09-27-ig
Sajóbábony Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését az alábbiak szerint módosítja
Költségvetési bevételét: 23.020.964 Ft-tal
Költségvetési kiadását: 23.020.964 Ft-tal
növeli és az önkormányzat 2017. évi
Módosított kiadási főösszegét: 846.204.279 Ft- ban
Módosított bevételi főösszegét: 580.137.692 Ft- ban
-266.066.587 Ft
költségvetési egyenleggel állapítja meg.
A kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatok az alábbiak szerint módosulnak:
Személyi juttatások: 332.681.206 Ft
Munkaadókat terhelő járulékok és szoc.ho.adó: 63.079.376 Ft
Dologi kiadások: 184.722.660 Ft
Ellátottak pénzbeli juttatásai: 19.200.000 Ft
Egyéb működési célú kiadások: 15.270.000 Ft
Beruházások: 113.476.600 Ft
Felújítások: 83.475.000 Ft
Egyéb felhalmozási kiadások: 10.000.000 Ft
Finanszírozási kiadások: 2.844.064 Ft
Tartalékok 21.455.373 Ft
Összesen: 846.204.279 Ft
A bevételi főösszegen belül a kiemelt előirányzatok az alábbiak szerint módosulnak:
Helyi önkormányzatok működésének ált.támogatása: 139.192 Ft
Önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása: 70.944.523 Ft
Önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatinak tám: 21.952.923 Ft
Önkormányzatok kulturális támogatása: 3.417.924 Ft
Működési célú támogatások és kiegészítő támogatások 246.130 Ft
Működési célú támogatások ÁH-n belülről 118.200.000 Ft
Felhalmozási célú önkormányzati támogatások: 6.000.000 Ft
Egyéb működési célú támogatások: 21.900.000 Ft
Közhatalmi bevételek: 305.000.000 Ft
Működési bevételek: 25.200.000 Ft
Felhalmozási bevételek: 700.000 Ft
Visszatérítendő támogatások, kölcsönök ÁH-n kívülről: 2.500.000 Ft
Felhalmozási célú átvett pénzeszközök ÁH-n kívülről: 3.937.000 Ft
Költségvetési maradvány igénybevétele: 266.066.587 Ft
Összesen: 846.204.279 Ft(
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét 102.811.000 Ft összegben rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a képviselő-testület az előző évköltségvetési maradványának igénybevételét 182.189.000 Ft összegben rendeli el.
3. § A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(2) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(3) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1.1-9.4. mellékletek szerint határozza meg.
(4) Az Önkormányzat a kiadások között 285.000.000 Ft általános tartalékot állapít meg.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5. § Az előirányzatok módosítása
- Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(9) Az önkormányzat saját forrásai terhére a polgármesteri hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően - az illetményalapot 48.650.- Ft-ban állapítja meg.
6. § A gazdálkodás szabályai
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat intézményeiben dolgozó közalkalmazottak részére 2017. évben személyenként 200.000.- Ft/év cafetéria keretet állapít meg, amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.
(2) A Képviselő-testület a polgármester, a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók részére 2017. évben személyenként 200.000.- Ft/év cafetéria keretet állapít meg, amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.
(3) Az év közben felvételre kerülő dolgozók részére – az első teljes munkában töltött naptól kezdődően – a keretösszeg időarányos része nyújtható. A munkaviszony évközi megszűnése esetén a munkaviszonyban töltött időre a cafetéria keret időarányos része jár.
(4) A Képviselő-testület a polgármester, az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók (a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére 2017. évben 12.000.- Ft/fő összegű bankszámla-hozzájárulást nyújt a 2016.évi XC. törvény 59.§ (5) bekezdése alapján, amelynek kifizetéséről november hónapban kell gondoskodni.
(5) A Képviselő-testület az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók ( a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére saját gépjárművel történő munkába járás esetén 2017. évben munkában töltött napokra a munkahely és a lakóhely között közforgalmi úton mért oda-vissza távolság figyelembevételével kilométerenként
7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Miskolc Kistérség Többcélú Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2017. évi költségvetés során kell alkalmazni.
Király Gáborné sk. | Dr. Szilva István sk. |
jegyző | polgármester |