Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2017.(VI.26.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2017. 06. 27- 2017. 12. 29Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2017.(VI.26.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
2017-06-27-tól 2017-12-30-ig
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2017. (VI.26.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban
a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13 – 15. §-aiban foglaltak figyelembevételével -, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
- §
A rendelet hatálya kiterjed a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, ügykezelőre, valamint munkavállalóra.
2. §
A Hivatal 2017. évi munkarendjében a téli igazgatási szünet 2017. december 20. napjától 2017. december 29. napjáig tart.
3. §
(1) A lakosságot az igazgatási szünet elrendeléséről, annak kezdő időpontját megelőző 30 nappal tájékoztatni kell.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.
(3) Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.
4. §
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2017. december 30. napján hatályát veszti.
Sajószentpéter, 2017. június 22.
Dr. Guláné Bacsó Krisztina Dr. Faragó Péter
jegyző polgármester
A rendeletet 2017. június 26. napján kihirdettem.
Dr. Guláné Bacsó Krisztina
jegyző
Indokolás
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban
a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló …/2017. (VI…) önkormányzati rendelethez
Általános indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét. Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az elmúlt évek pozitív tapasztalatai alapján célszerűnek látta a téli igazgatási szünet elrendelését.
Részletes indokolás
1. §
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), akikre a rendeletet alkalmazni kell.
2. §
A Kormány ajánlására figyelemmel került meghatározásra a téli igazgatási szünet időtartama.
3. §
A lakosságot az igazgatási szünet kezdő időpontja előtt 30 nappal tájékoztatni kell, illetve az igazgatási szünet időtartamára a jegyzőnek intézkednie kell az ügyelet biztosításáról.
4. §
Hatályba léptető, valamint hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.
Sajószentpéter, 2017. június 7.
Dr. Faragó Péter
TÁJÉKOZTATÓ AZ ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT EREDMÉNYÉRŐL
Rendelet-tervezet címe: | Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének .…/2017. (VI...) önkormányzati rendelete a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2017. évi igazgatási szünet elrendeléséről | |||||||
Rendelet-tervezet valamennyi jelentős hatása, különösen: | ||||||||
Társadalmi hatás: | Gazdasági, költségvetési hatás: | Környezeti következményei: | Egészségi következményei: | Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai: | ||||
nincs | Az igazgatási szünet alatt a Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el. | nincsenek | Az igazgatási szünet a Hivatal alkalmazottai számára megfelelő hosszúságú pihenőidőt biztosít. | nincsenek | ||||
A rendelet megalkotása szükséges, mert: nem, vagy kevesebb szabadság átvitelére kerül sor 2018. évre. | ||||||||
A rendelet megalkotásának elmaradása esetén várható következmények: nincsenek. | ||||||||
A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek: | ||||||||
Személyi: | Szervezeti: | Tárgyi: | Pénzügyi: | |||||
rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | |||||