Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2019.(VI.25.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2019. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2019. 06. 26- 2020. 01. 03Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2019.(VI.25.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2019. évi igazgatási szünet elrendeléséről
2019-06-26-tól 2020-01-04-ig
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének
14/2019. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2019. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13 – 15. §-aiban foglaltak figyelembevételével, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Sajószentpéter Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2017. (V. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. b) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
- §
A rendelet hatálya kiterjed a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, ügykezelőre, valamint munkavállalóra.
- §
A Hivatal munkarendjében a 2019. évi téli igazgatási szünet 2019. december 20. napjától 2020. január 3. napjáig tart.
- §
(1) A lakosságot az igazgatási szünet elrendeléséről - annak kezdő napját megelőzően legalább 30 nappal - tájékoztatni kell.
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart.
(3) Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.
- §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2020. január 4. napján hatályát veszti.
Sajószentpéter, 2019. június 20.
Dr. Guláné Bacsó Krisztina Dr. Faragó Péter
jegyző polgármester
A rendeletet 2019. június 25. napján kihirdettem.
Dr. Guláné Bacsó Krisztina
jegyző
Indokolás
a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban
a 2019. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló 14/2019. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
Általános indokolás
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület – a Kormány ajánlásának figyelembevételével – a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendelhet el. Az így kiadott rendes szabadság nem haladhatja meg a köztisztviselő adott évre megállapított alapszabadságának a háromötödét.
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az elmúlt évek pozitív tapasztalatai alapján célszerűnek látta a 2019. évi téli igazgatási szünet elrendelését.
Részletes indokolás
- §
Meghatározza azon személyek körét (személyi hatály), akikre a rendeletet alkalmazni kell.
- §
Meghatározza a 2019. évi téli igazgatási szünet időtartamát.
- §
A lakosságot az igazgatási szünet kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal tájékoztatni kell, illetve az igazgatási szünet időtartamára a jegyzőnek intézkednie kell az ügyelet biztosításáról.
- §
Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezést tartalmaz.
Sajószentpéter, 2019. június 11.
Dr. Faragó Péter
TÁJÉKOZTATÓ AZ ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT EREDMÉNYÉRŐL
Rendelet-tervezet címe: | Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének …/2019. (VI. …) önkormányzati rendelete a Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatalban a 2019. évi igazgatási szünet elrendeléséről | |||||||
Rendelet-tervezet valamennyi jelentős hatása, különösen: | ||||||||
Társadalmi hatás: | Gazdasági, költségvetési hatás: | Környezeti következményei: | Egészségi következményei: | Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai: | ||||
Nincs. | Az igazgatási szünet alatt a Polgármesteri Hivatal dologi kiadásai csökkennek, ezáltal költségtakarékosság érhető el. | Nincsenek. | Az igazgatási szünet a Polgármesteri Hivatal alkalmazottai számára megfelelő hosszúságú pihenőidőt biztosít. | Nincsenek. | ||||
A rendelet megalkotása szükséges, mert: így biztosítható az évi rendes szabadság egy részének kiadása. | ||||||||
A rendelet megalkotásának elmaradása esetén várható következmények: nincsenek. | ||||||||
A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek: | ||||||||
Személyi: | Szervezeti | Tárgyi: | Pénzügyi: | |||||
rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | rendelkezésre áll | |||||