Arló Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2016. (X.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2018. 02. 27- 2018. 02. 27Arló Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018.(II.26.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2016. (X.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
2018-02-27-tól 2018-02-28-ig
Arló Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2016. (X. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az Önkormányzat által alapított címek és kitüntetések adományozásával kapcsolatos szabályokat a kitüntetések adományozásáról szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.”
- §
A Rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. § Az alakuló ülés folyamata
a) helyhatósági választások eredményének ismertetése,
b) testületi tagok és a polgármester eskütétele,
c) napirend elfogadása,
d) SZMSZ megalkotása vagy felülvizsgálata,
e) alpolgármester megválasztása, eskütétele,
f) polgármester, alpolgármester illetménye, tiszteletdíja és egyéb juttatásai,
g) bizottságok, bizottsági tagok megválasztása,
h) bizottság nem képviselő tagjai eskütétele,
i) képviselői tiszteletdíjak, természetbeni juttatások megállapítása.”
- §
A Rendelet 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„11. § A Képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a Képviselő-testület munkájában,
b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) részt venni a testületi ülések előkészítésében, és a különböző vizsgálatokban,
d) írásban vagy szóban bejelenteni, ha a Képviselő-testület vagy a bizottságának ülésén vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
e) bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalnál,
f) folyamatos kapcsolattartáson túl a választópolgároknak a közmeghallgatáson tájékoztatást nyújtani képviselői tevékenységéről.”
- §
A Rendelet 12. § (2) bekezdés b)-c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) az eskütételt követő 3 hónapon belül a kormányhivatal képzésén nem vesz részt, a 3. hónap után nem részesül tiszteletdíjban, amíg a képzési kötelezettségének eleget nem tesz, de maximum 12 hónapig,
c) a választópolgárokkal szemben fennálló tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, a közmeghallgatást követő hónaptól a képviselő megállapított tiszteletdíját legfeljebb 50%-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.”
- §
A Rendelet 13. §-a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület bármely képviselő indítványára a mulasztó képviselőt figyelmeztetésben részesíti. Éven belüli ismételt mulasztás esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját legfeljebb 50%-kal, maximum 3 havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.”
- §
A Rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § A bizottságok nem önkormányzati képviselő tagjainak a bizottságba való megválasztásától számított 30 napon belül, ezt követően pedig évente, minden év január 1-jétől számított 30 napon belül kell a saját és a vele közös háztartásban élő házas vagy élettárs, valamint gyermek vagyonnyilatkozatát benyújtania a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottságnak.”
- §
A Rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület ülésének helye a székhelye. Esetenként dönt arról, ha következő ülését a székhelyétől eltérő helyen tartja, az azonban Arló nagyközség közigazgatási területén kívül nem lehet.”
- §
A Rendelet 16. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) azonnali döntést igénylő ügyekben a polgármester és a képviselők indítványára.”
- §
A Rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:
a) polgármester,
b) képviselők,
c) bizottságok,
d) intézményvezetők,
e) közszolgáltatást nyújtó intézmények vezetői,
f) önszerveződő közösségek vezetői,
g) nemzetiségi önkormányzat.”
- §
- A Rendelet 20. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nyilvános ülésre meghívót kapnak:
a) polgármester,
b) képviselők,
c) érintett bizottság külső tagjai,
d) jegyző
e) önkormányzati intézményvezetők,
f) helyi pártszervezetek képviselői,
g) a nemzetiség képviselője és a nemzetiségi önkormányzat képviselője,
h) valamennyi önszerveződő közösség képviselője,
i) egyház képviselője,
j) helyi média képviselője.”
- A Rendelet 20. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A meghívót a tervezett ülés előtt legkésőbb 4 nappal, rendkívüli ülés esetén pedig legkésőbb az ülést megelőző napon kell megkapnia a testületi tagoknak és a további meghívottaknak.”
- §
A Rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„A Képviselő-testület a határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza.”
- §
A Rendelet 27. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.”
- §
A Rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót,
b) a jelenléti ívet,
c) a képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólást.”
- §
A Rendelet 13. alcímének helyébe a következő alcím lép:
„13. Közmeghallgatás”
- §
A Rendelet 30. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti. Tartós távolléte esetén a közmeghallgatás vezetésére a képviselő-testület vezetésére vonatkozó szabályok az irányadóak.”
- §
A Rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„A népszavazásról az Önkormányzat a helyi népszavazásról szóló önkormányzati rendeletben szabályozottak szerint dönt.”
- §
A Rendelet 34. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép.
„(1) Az ÜSzOB:
a) ellátja a titkos szavazással kapcsolatos feladatokat,
b) közreműködik az önkormányzati rendeletek megalkotásában, különös tekintettel a Szervezeti és Működési Szabályzatokra (a továbbiakban: SzMSz),
c) javaslatot tesz az intézményi struktúra kialakítására, az intézmények alapító okiratainak módosítására, SzMSz-ek tartalmára,
d) ellenőrzi az alapító okirat és SzMSz szerinti működést,
e) javaslatot tesz az önkormányzati társulásokhoz történő csatlakozásra, tagsági jogviszonyokra,
f) javaslatot tesz az egészségügyi intézmények, intézményrendszer hatékony működtetésére,
g) javaslatot tesz az egészségügyi vállalkozási szerződések tartalmára,
h) ellenőrzi az egészségügyi vállalkozásokkal kötött szerződések érvényesítését,
i) javaslatot tesz fegyelmi eljárás kezdeményezésére az önkormányzat hatáskörébe tartozó ügyekben,
j) az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének a megállapítására irányuló kezdeményezést a polgármester indítványára kivizsgálja,
k) hatáskörébe tartozik a mindenkori szociális ellátások helyi szabályozásáról, a gyermekek védelméről, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló rendeletekben meghatározott feladat,
l) javaslatot tesz a szociális feladatellátás hatékony működésére, és ellenőrzi azokat az érintett intézményeknél,
m) javaslatot tesz a költségvetési koncepció kialakítására,
n) javaslatot tesz a nemzetiséggel kapcsolatos ügyekben,
o) ellenőrzi az oktatási koncepciók, pedagógiai programok hatályosulását,
p) az oktatási intézmények pedagógiai programjának véleményeztetése, az oktatás-politikai koncepció kialakításának segítése,
q) javaslatot tesz az oktatással kapcsolatos hatékony feladatellátásra,
r) javaslatot tesz a közművelődési feladatellátás szervezésére,
s) közművelődési koncepció elkészítésének segítése,
t) a kulturális élet, a civil szervezetek szerepvállalásának támogatása.”
- §
A Rendelet V. Fejezet helyébe a következő fejezet lép:
„V. Fejezet
Társulások, nemzetiközi kapcsolatok, nemzetiségi önkormányzat
40. §
(1) Az Önkormányzat szükség szerint vesz részt hatósági igazgatási társulásokban, közösen tart fenn más önkormányzatokkal létesítményeket, intézményeket.
(2) Az igazgatási társulások, közös fenntartású intézmények működését a Képviselő-testületek külön megállapodásban rögzítik.
(3) Az Önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:
a) Ózdi Kistérség Többcélú Társulása
b) Nádasd-völgyi Háziorvosi Ügyeleti Önkormányzati Társulás
c) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.
40/A. §
(1) Az Önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen a hagyományok őrzése és gyarapítása, a nemzetiségek kulturális autonómiájának a települési nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a nemzetiségi önkormányzattal.
(2) A nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv.) meghatározott kezdeményezést, javaslatot, tájékoztatás kérést a polgármesterhez nyújthatja be. A polgármester az Njtv-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal, illetve tájékoztatás megadása iránt intézkedni. Amennyiben lehetséges, a Képviselő-testület a kezdeményezés, javaslat, tájékoztatás kérés megadásáról a soron következő legközelebbi ülésén dönt.
(3) A nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntést, a kialakított és írásba foglalt véleményt a polgármesternek köteles megküldeni legkésőbb a Képviselő-testület soron következő ülésének napján.
(4) Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat együttműködésének szabályait együttműködési megállapodásban rendezik.
(5) Az Önkormányzat biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges személyi feltételeket akként, hogy a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a Polgármesteri Hivatal kijelölt ügyintézői gondoskodnak.
(6) Az Önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához biztosítja a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket, munkavégzésükhöz külön irodát, a testületi és egyéb ülésekhez a tanácstermet, melyek részletes szabályait a (2) bekezdés szerinti együttműködési megállapodás tartalmazza.”
- §
Hatályát veszti a 35. § (4) bekezdése.
20.§
Ez a rendelet 2018. február 27-én lép hatályba és 2018. február 28-án hatályát veszti.