Bánhorváti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 09. 14- 2019. 11. 14

Bánhorváti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 09. 14- 2019. 11. 14

Bánhorváti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Bánhorváti Községi Önkormányzat

2. § Az Önkormányzat székhelye: 3642 Bánhorváti, Szabadság út 146.

3. § A Képviselő- testület szervei:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal,

d) a jegyző.

2. A Képviselő- testület működésének szabályai

4. § (1) Bánhorváti Község Helyi Választási Bizottsága nevében, annak elnöke az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásának eredményéről a Képviselő- testület alakuló ülésén, avagy az időközi választást követő ülésén beszámol a képviselő-testületnek.

(2) A képviselő-testület tagjai az alakuló ülésen esküt tesznek, a polgármester és az alpolgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt.

5. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.

(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.

(3) A polgármester és az alpolgármester díjazását a képviselő-testület a megválasztást követően állapítja meg.

6. § A képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására Szavazatszámláló Bizottságot választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.

7. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.

(2) A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

8. § (1) A képviselő-testület évente nyolc munkaterv szerinti (rendes) ülést tart. A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,

b) a javasolt napirendet,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) az ülés összehívójának aláírását és bélyegző lenyomatát.

(3) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább három nappal megkapják.

(4) A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések megküldésre kerülnek a képviselők, és a tanácskozási joggal meghívottak részére.

(5) A meghívót, valamint az írásbeli előterjesztéseket a képviselő és a tanácskozási joggal meghívott nyilatkozata alapján elektronikusan is lehet kézbesíteni.

(6) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének írásbeli anyaga legkésőbb az ülésen kerül kiosztásra.

(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről a község lakosságát az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) való közzététellel kell értesíteni.

(8) A kihirdetett rendeleteket és a közérdekű információkat az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) kell közzétenni.

(9) A képviselő-testület üléseit a Bánhorváti Községi Önkormányzat székhelyén (3642 Bánhorváti, Szabadság út 146.) lévő tanácsteremben, vagy a Berkes János Művelődési Ház és Könyvtár (3642 Bánhorváti, Szabadság út 175.) nagytermében tartja.

(10) A képviselő-testület amennyiben együttes ülésen ülésezik, akkor a társulást, vagy a közös hivatalt fenntartó más önkormányzatok területén is ülésezhet, melyről a bánhorváti lakosságot az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) való közzététellel kell értesíteni.

9. § (1) A képviselő a törvényben meghatározottakon túl köteles a képviselő-testületi ülésen

a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,

b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktalanul szem előtt tartani,

c) a képviselő-testület ülését vezető személy a képviselő-testület méltósága érdekében tett intézkedést tiszteletben tartani.

(2) Amennyiben a képviselő a képviselő-testületi üléseken megjelenésre, a képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részvételre vonatkozó törvényi kötelezettségeit indokolatlanul nem teljesíti, a megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozatával

a) első alkalommal 3 havi időtartamra 50 %-os mértékre csökkenti,

b) második alkalommal 6 havi időtartamra 75 %-os mértékre csökkenti,

c) harmadik és további alkalmak esetén 12 havi időtartamra megvonja.

10. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaprogram figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot.

(2) A napirendet és a napirendek sorrendjét a képviselő-testület állapítja meg, amennyiben napirendi kiegészítésre, módosításra javaslat nincs.

(3) A meghívóban szereplő napirendekhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(4) A képviselő-testület a napirend elfogadását megelőzően a jelen lévő képviselők közül két jegyzőkönyv-hitelesítőt választ.

11. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:

a) megnyitja az ülést, javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítők személyére,

b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,

c) vizsgálja testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,

d) napirendi javaslatot terjeszt a képviselő-testület elé döntésre,

e) közli a képviselő- testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,

f) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, ennek keretében megadja a szót az előterjesztőnek, a sorrendben hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától,

g) dönt arról, hogy a képviselő-testületi ülésen megjelent, nem meghívott, hozzászólásra jelentkező személyeknek megadja-e a szót,

h) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

i) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a képviselő-testület döntését,

j) szükség esetén tanácskozási szünetet rendel el.

12. § (1) Amennyiben a képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést a bizottság tárgyalta és véleményezte, a bizottság elnöke vagy a bizottság elnöke által kijelölt bizottsági tag a bizottság javaslatát ismerteti.

(2) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.

(3) Az előterjesztő legfeljebb tizenöt percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.

(4) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb tíz perc időtartamban reagál.

(5) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

(6) A polgármester a lezárást követően ismerteti az előterjesztett és módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.

(7) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.

13. § Amennyiben egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezi, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönt, egyúttal a képviselő figyelmét felhívja a bejelentési kötelezettségének teljesítésére.

14. § (1) Ha a képviselő-testületi ülésen rendzavarás történik, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja azzal, hogy elhagyja a székét.

(2) Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.

15. § A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségén, valamint a www.banhorvati.hu honlapon meg lehet tekinteni.

16. § (1) A képviselő- testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.

(2) Nyílt szavazás történhet:

a) kézfelemeléssel,

b) név szerinti szavazással.

(3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(4) A szavazás módjának megválasztását az adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(5) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(6) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja, aki azt kihirdeti.

17. § (1) Törvényben meghatározott esetben a képviselő- testület titkos szavazást is tarthat.

(2) A titkos szavazást bármelyik képviselő kezdeményezheti.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik.

(4) A titkos szavazásnál az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság jár el.

18. § (1) Titkos szavazást követően az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja és érvényes és érvénytelen szavazatok arányát és a szavazás eredményét.

(2) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz.

3. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége

19. § Az önkormányzat rendeletalkotását kezdeményezhetik:

a) a helyi önkormányzati képviselők,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

20. § (1) A rendelet tervezetét a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A polgármester gondoskodik a rendelettervezetnek a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.

(3) A rendelettervezet kidolgozást a jegyző segíti.

21. § A rendelettervezeteket és azok indokolását társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

22. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,

b) a helyi adókról,

c) a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról,

d) a kiemelkedő közérdek miatt sürgős döntésről szóló tervezeteket.

(2) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős hátrány érné.

23. § (1) A tervezetet az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 8. napon 16.00 órától kell közétenni az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu). A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő testületi ülést megelőző 3. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a képviselő- testület.

(2) A véleményeket a jegyzo.banhorvati@mail.lgov.hu e-mail címre kell megküldeni.

(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:

a) a véleményadó nevét,

b) a véleményadó lakóhelyét,

c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.

(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.

(5) A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület csorbításra, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezet tárgyához.

(6) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait.

24. § (1) A vélemény hagyományos módon írásban, papíralapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 23. § (3) bekezdésben foglaltakat.

(2) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető. A lakossági fórumon elhangzottak összefoglalóját helyben szokásos módon közzé kell tenni.

25. § (1) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) való közzététellel történik.

(3) A normatív határozatok közzétételére az önkormányzati rendeletek kihirdetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

26. § Törvényben meghatározott eseteken túl a határozathozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

a) kitüntetések, elismerő címek adományozásához,

b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,

c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

d) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,

e) hitelfelvételhez.

27. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület, a képviselő-testület szerve, vagy a polgármester döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésén köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.

4. A képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyve

28. § A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet, a zárt ülésről készített jegyzőkönyvet évente be kell köttetni és a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségén kell tárolni.

29. § A jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékleteit képezik:

a) a meghívó,

b) a jelenléti ív,

c) a titkos szavazási jegyzőkönyv 1 példánya,

d) a név szerinti szavazásról készült jegyzőkönyv.

5. A Képviselő-testület bizottságainak működése, feladat- és hatásköre

30. § A Képviselő-testület állandó bizottsága Bánhorváti Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottsága.

31. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottsága ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát és az ezzel összefüggő feladatokat.

(2) Az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság három önkormányzati képviselő tagból áll. A tagok névsorát a Rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(3) Az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság

a) ellátja az SZMSZ-ben meghatározott ügyrendi feladatokat,

b) ellátja a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat,

c) véleményezi a képviselő-testület ülésén tárgyalásra kerülő pénzügyi, valamint a települési támogatásokkal kapcsolatos napirendi pontokat.

32. § A bizottság működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a Képviselő-testületre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket kell alkalmazni azzal, hogy a bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni és vezetni a bizottság ülését.

6. A polgármester

33. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségének ügyfélfogadási idejében 8 és 12 óra, valamint 14-16 óra között ügyfélfogadást tart.

34. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtásáról.

35. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

a) a helyi közutak és azok tartozékainak fenntartása,

b) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,

c) helyi közfoglalkoztatási program indítása,

d) önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtása.

36. § Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

37. § A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a települési támogatással kapcsolatos feladat- és hatásköreit.

7. A Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző, aljegyző

38. § (1) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Községi Önkormányzat, Mályinka Község Önkormányzata, Nagybarca Községi Önkormányzat, és Tardona Község Önkormányzata közös önkormányzati hivatala.

(2) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3645 Mályinka, Rákóczi Ferenc utca 5.

(3) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

(4) A jegyzőt az aljegyző vagy – az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén – a jegyző által kijelölt köztisztviselő helyettesíti és ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.

(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - az ok bekövetkezésétől számított 8 napon belül – a székhely település polgármestere kezdeményezi a Közös Hivatalhoz tartozó települések polgármestereinek döntését a Közös Hivatalban dolgozó olyan személy jegyzői feladatokkal történő megbízására - legfeljebb hat hónap időtartamra - aki a jegyzőre jogszabályban előírt képesítési előírásoknak megfelel.

(6) Amennyiben a Közös Hivatalban nem dolgozik olyan köztisztviselő, aki a jegyzőre jogszabályban előírt képesítési előírásoknak megfelel, a Közös Hivatalhoz tartozó polgármesterek kezdeményezik másik jegyző kinevezését helyettesítés céljából.

8. A társulások

39. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb és célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A társulások formáiról, működésének szabályairól az Mötv. 87-95. §-ban meghatározott rendelkezések, valamint a megkötött társulási megállapodások az irányadók.

(2) A Képviselő-testület átruházza

a) a Nagybarcai Szennyvízelvezetési Agglomerációs Önkormányzati Társulásra a víziközmű-szolgáltatással kapcsolatos feladat és hatásköreit,

b) a Bánhorváti Óvodafenntartó Önkormányzati Társulásra az óvodai ellátással kapcsolatos feladat és hatásköreit,

c) a Bánhorváti - Mucsony - Nagybarca Szociális, Családsegítő és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulásra a gyermekjóléti szolgáltatással valamint – az étkeztetésen kívül – a szociális szolgáltatásokkal kapcsolatos feladat és hatásköreit,

d) a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladat és hatásköreit.

(3) Az Önkormányzat által fenntartott intézményeket és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolását a Rendelet 1. függeléke tartalmazza.

9. A lakossági fórumok, közmeghallgatás

40. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és önszerveződő közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:

a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény nyilvánítására,

b) a közvetlen tájékoztatásra,

c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.

(2) Fontosabb lakossági fórumok:

a) falugyűlés

b) állampolgári közösségek rendezvényei.

(3) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) történő közzététellel értesíteni kell.

41. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.

(2) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét vagy annak egy részét érintő tárgykörökben.

(3) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.

42. § (1) A képviselő-testület munkaterve, vagy eseti döntése alapján évente szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a lakosságot meghívóval kell tájékoztatni az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint a meghívónak az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) közzététel útján a közmeghallgatás előtt legalább 8 nappal.

(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak.

10. Záró rendelkezések

43. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Bánhorváti Községi Önkormányzatnak az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014. (XI. 10.) önkormányzati rendelete.

44. § Ez a rendelet 2018. április 27-én lép hatályba.

1. melléklet a 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat szakágazati besorolása szerinti alaptevékenysége, valamint alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

I. Az Önkormányzat alaptevékenysége:

Szakágazati besorolása: 8411 Közigazgatás

II. Bánhorváti Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013350

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

032020

Tűz és katasztrófavédelmi tevékenység

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program-Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045160

Közutak, hidak alagutak üzemeltetése fenntartása

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése ,szállítása,átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, kezelés, -ellátás

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-községgazdálkodás egyéb szolgáltatások

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

082044

Könyvtári szolgáltatások

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082092

Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

091140

Óvodai nevelés ellátás

096010

Óvodai intézményi étkeztetés

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátása

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

105010

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

105020

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkezés

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

103320

Köztemető fenntartása

104042

Gyermekjóléti szolgáltatások

104044

Biztos Kezdet Gyerekház

107052

Házi segítségnyújtás

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107054

Családsegítés