Bánhorváti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 09. 10- 2022. 01. 27Bánhorváti Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Bánhorváti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei
1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Bánhorváti Községi Önkormányzat
2. § Az Önkormányzat székhelye: 3642 Bánhorváti, Szabadság út 146.
3. § A Képviselő- testület szervei:
a) a polgármester,
b) a képviselő-testület bizottsága,
c) a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal,
c) a Társulás,
d) a jegyző.
2. A Képviselő- testület működésének szabályai
4. § (1) Bánhorváti Község Helyi Választási Bizottsága nevében, annak elnöke az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásának eredményéről a Képviselő- testület alakuló ülésén, avagy az időközi választást követő ülésén beszámol a képviselő-testületnek.
(2) A képviselő-testület tagjai az alakuló ülésen esküt tesznek, a polgármester és az alpolgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt.
5. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.
(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.
(3) A polgármester és az alpolgármester díjazását a képviselő-testület a megválasztást követően állapítja meg.
(3a) A képviselő-testület titkos szavazással egy fő nem képviselő-testületi tag alpolgármestert választ.
6. § A képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására Szavazatszámláló Bizottságot választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.
7. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.
(2) A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
8. § (1) A képviselő-testület évente nyolc munkaterv szerinti (rendes) ülést tart. A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,
b) a javasolt napirendet,
c) a napirendi pontok előadóit,
d) az ülés összehívójának aláírását és bélyegző lenyomatát.
(3) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább három nappal megkapják.
(4) A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések megküldésre kerülnek a képviselők, és a tanácskozási joggal meghívottak részére.
(5) A meghívót, valamint az írásbeli előterjesztéseket a képviselő és a tanácskozási joggal meghívott nyilatkozata alapján elektronikusan is lehet kézbesíteni.
(6) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének írásbeli anyaga legkésőbb az ülésen kerül kiosztásra.
(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről a község lakosságát az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) való közzététellel az ülést megelőzően legalább öt nappal kell értesíteni.
(8) A kihirdetett rendeleteket és a közérdekű információkat az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) kell közzétenni.
(9) A képviselő-testület üléseit a Bánhorváti Községi Önkormányzat székhelyén (3642 Bánhorváti, Szabadság út 146.) lévő tanácsteremben, vagy a Berkes János Művelődési Ház és Könyvtár (3642 Bánhorváti, Szabadság út 175.) nagytermében tartja.
(10) A képviselő-testület amennyiben együttes ülésen ülésezik, akkor a társulást, vagy a közös hivatalt fenntartó más önkormányzatok területén is ülésezhet, melyről a bánhorváti lakosságot az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) való közzététellel, az ülést megelőzően legalább öt nappal kell értesíteni.
9. § (1) A képviselő a törvényben meghatározottakon túl köteles a képviselő-testületi ülésen
a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,
b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktalanul szem előtt tartani,
c) a képviselő-testület ülését vezető személy a képviselő-testület méltósága érdekében tett intézkedést tiszteletben tartani.
(2) Amennyiben a képviselő a képviselő-testületi üléseken megjelenésre, a képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részvételre vonatkozó törvényi kötelezettségeit indokolatlanul nem teljesíti, a megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozatával
a) első alkalommal 3 havi időtartamra 50 %-os mértékre csökkenti,
b) második alkalommal 6 havi időtartamra 75 %-os mértékre csökkenti,
c) harmadik és további alkalmak esetén 12 havi időtartamra megvonja.
10. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaprogram figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot.
(2) A napirendet és a napirendek sorrendjét a képviselő-testület állapítja meg, amennyiben napirendi kiegészítésre, módosításra javaslat nincs.
(3) A meghívóban szereplő napirendekhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) A képviselő-testület a napirend elfogadását megelőzően a jelen lévő képviselők közül két jegyzőkönyv-hitelesítőt választ.
11. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:
a) megnyitja az ülést, javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítők személyére,
b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,
c) vizsgálja testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,
d) napirendi javaslatot terjeszt a képviselő-testület elé döntésre,
e) közli a képviselő- testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,
f) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról, ennek keretében megadja a szót az előterjesztőnek, a sorrendben hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától,
g) dönt arról, hogy a képviselő-testületi ülésen megjelent, nem meghívott, hozzászólásra jelentkező személyeknek megadja-e a szót,
h) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,
i) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a képviselő-testület döntését,
j) szükség esetén tanácskozási szünetet rendel el.
12. § (1) Amennyiben a képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést a bizottság tárgyalta és véleményezte, a bizottság elnöke vagy a bizottság elnöke által kijelölt bizottsági tag a bizottság javaslatát ismerteti.
(2) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.
(3) Az előterjesztő legfeljebb tizenöt percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.
(4) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb tíz perc időtartamban reagál.
(5) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.
(6) A polgármester a lezárást követően ismerteti az előterjesztett és módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.
(7) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.
13. § Amennyiben egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezi, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönt, egyúttal a képviselő figyelmét felhívja a bejelentési kötelezettségének teljesítésére.
14. § (1) Ha a képviselő-testületi ülésen rendzavarás történik, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja azzal, hogy elhagyja a székét.
(2) Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.
15. § A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségén, valamint a www.banhorvati.hu honlapon meg lehet tekinteni.
16. § (1) A képviselő- testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.
(2) Nyílt szavazás történhet:
a) kézfelemeléssel,
b) név szerinti szavazással.
(3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.
(4) A szavazás módjának megválasztását az adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(5) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
(6) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja, aki azt kihirdeti.
17. § (1) Törvényben meghatározott esetben a képviselő- testület titkos szavazást is tarthat.
(2) A titkos szavazást bármelyik képviselő kezdeményezheti.
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik.
(4) A titkos szavazásnál az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság jár el.
18. § (1) Titkos szavazást követően az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja és érvényes és érvénytelen szavazatok arányát és a szavazás eredményét.
(2) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz.
3. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége
19. § Az önkormányzat rendeletalkotását kezdeményezhetik:
a) a helyi önkormányzati képviselők,
b) a képviselő-testület bizottsága,
c) a polgármester,
d) az alpolgármester,
e) a jegyző,
20. § (1) A rendelet tervezetét a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) A polgármester gondoskodik a rendelettervezetnek a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.
(3) A rendelettervezet kidolgozást a jegyző segíti.
21. § A rendelettervezeteket és azok indokolását társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.
22. § Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
b) a helyi adókról,
c) a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló tervezeteket.
23. § (1) A tervezetet az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 8. napon 16.00 órától kell közétenni az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu). A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő testületi ülést megelőző 3. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a képviselő- testület.
(2) A véleményeket a jegyzo.banhorvati@mail.lgov.hu e-mail címre kell megküldeni.
(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:
a) a véleményadó nevét,
b) a véleményadó lakóhelyét,
c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.
(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.
(5) A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület csorbításra, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezet tárgyához.
(6) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait.
24. § (1) A vélemény hagyományos módon írásban, papíralapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 23. § (3) bekezdésben foglaltakat.
(2) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető. A lakossági fórumon elhangzottak összefoglalóját helyben szokásos módon közzé kell tenni.
25. § (1) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzat székhelyén, az épület előterében található hirdetőtáblán kifüggesztéssel történik.
(3) A normatív határozatok közzétételére az önkormányzati rendeletek kihirdetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
26. § Törvényben meghatározott eseteken túl a határozathozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:
a) kitüntetések, elismerő címek adományozásához,
b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,
c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,
d) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,
e) hitelfelvételhez.
27. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület, a képviselő-testület szerve, vagy a polgármester döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő 5 napon belül köteles ezt jelezni a jogszabálysértő döntést hozó, vagy jogszabálysértően működő képviselő-testület illetve annak szerve felé.
4. A képviselő-testületi ülésének jegyzőkönyve
28. § A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet, a zárt ülésről készített jegyzőkönyvet évente be kell köttetni és a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségén kell tárolni.
29. § A jegyzőkönyv elválaszthatatlan mellékleteit képezik:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) a titkos szavazási jegyzőkönyv 1 példánya,
d) a név szerinti szavazásról készült jegyzőkönyv.
5. A Képviselő-testület bizottságainak működése, feladat- és hatásköre
30. § A Képviselő-testület állandó bizottsága Bánhorváti Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottsága.
31. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottsága ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát és az ezzel összefüggő feladatokat.
(2) Az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság három önkormányzati képviselő tagból áll. A tagok névsorát a Rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(3) Az Ügyrendi, Pénzügyi és Szociális Bizottság
a) ellátja az SZMSZ-ben meghatározott ügyrendi feladatokat,
b) ellátja a képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat,
c) véleményezi a képviselő-testület ülésén tárgyalásra kerülő pénzügyi, valamint a települési támogatásokkal kapcsolatos napirendi pontokat,
c) ellátja a képviselők összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat.
32. § A bizottság működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a Képviselő-testületre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket kell alkalmazni azzal, hogy a bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni és vezetni a bizottság ülését.
6. A polgármester
33. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester a Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Kirendeltségének ügyfélfogadási idejében 8 és 12 óra, valamint 14-16 óra között ügyfélfogadást tart.
34. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtásáról.
35. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:
a) a helyi közutak és azok tartozékainak fenntartása,
b) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,
c) helyi közfoglalkoztatási program indítása,
d) önkormányzati fejlesztési pályázat benyújtása.
36. § Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
37. § A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a települési támogatással kapcsolatos feladat- és hatásköreit.
7. A Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző, aljegyző
38. § (1) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal Bánhorváti Községi Önkormányzat, Mályinka Község Önkormányzata, Nagybarca Községi Önkormányzat, és Tardona Község Önkormányzata közös önkormányzati hivatala.
(2) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3645 Mályinka, Rákóczi Ferenc utca 5.
(3) A Mályinkai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.
(4) A jegyzőt az aljegyző vagy – az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén – a jegyző által kijelölt köztisztviselő helyettesíti és ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén - az ok bekövetkezésétől számított 8 napon belül – a székhely település polgármestere kezdeményezi a Közös Hivatalhoz tartozó települések polgármestereinek döntését a Közös Hivatalban dolgozó olyan személy jegyzői feladatokkal történő megbízására - legfeljebb hat hónap időtartamra - aki a jegyzőre jogszabályban előírt képesítési előírásoknak megfelel.
(6) Amennyiben a Közös Hivatalban nem dolgozik olyan köztisztviselő, aki a jegyzőre jogszabályban előírt képesítési előírásoknak megfelel, a Közös Hivatalhoz tartozó polgármesterek kezdeményezik másik jegyző kinevezését helyettesítés céljából.
8. A társulások
39. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb és célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A társulások formáiról, működésének szabályairól az Mötv. 87-95. §-ban meghatározott rendelkezések, valamint a megkötött társulási megállapodások az irányadók.
(2) A Képviselő-testület átruházza
a) a Nagybarcai Szennyvízelvezetési Agglomerációs Önkormányzati Társulásra a víziközmű-szolgáltatással kapcsolatos feladat és hatásköreit,
b) a Bánhorváti Óvodafenntartó Önkormányzati Társulásra az óvodai ellátással kapcsolatos feladat és hatásköreit,
c) a Bánhorváti - Mucsony - Nagybarca Szociális, Családsegítő és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulásra a gyermekjóléti szolgáltatással valamint – az étkeztetésen kívül – a szociális szolgáltatásokkal kapcsolatos feladat és hatásköreit,
d) a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladat és hatásköreit.
(3) Az Önkormányzat által fenntartott intézményeket és az Önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulások felsorolását a Rendelet 1. függeléke tartalmazza.
9. A lakossági fórumok, közmeghallgatás
40. § (1) A képviselő-testület lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és önszerveződő közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre:
a) a fontosabb döntések előkészítése során a vélemény nyilvánítására,
b) a közvetlen tájékoztatásra,
c) közérdekű bejelentésre vagy javaslattételre.
(2) Fontosabb lakossági fórumok:
a) falugyűlés
b) állampolgári közösségek rendezvényei.
(3) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) történő közzététellel értesíteni kell.
41. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.
(2) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét vagy annak egy részét érintő tárgykörökben.
(3) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.
42. § (1) A képviselő-testület munkaterve, vagy eseti döntése alapján évente szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a lakosságot meghívóval kell tájékoztatni az Önkormányzat székhelyén, az épület bejárata mellett, és az épületben a polgármesteri titkárság bejárata mellett található hirdetőtáblán kifüggesztéssel, valamint a meghívónak az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.banhorvati.hu) közzététel útján a közmeghallgatás előtt legalább 8 nappal.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak.
10. Záró rendelkezések
43. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Bánhorváti Községi Önkormányzatnak az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014. (XI. 10.) önkormányzati rendelete.
44. § Ez a rendelet 2018. április 27-én lép hatályba.
1. melléklet a 3/2018. (IV. 26.) önkormányzati rendelethez
I. Az Önkormányzat alaptevékenysége: |
|
Szakágazati besorolása: 8411 Közigazgatás |
|
II. Bánhorváti Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása |
|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
032020 |
Tűz és katasztrófavédelmi tevékenység |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start-munka program-Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
045160 |
Közutak, hidak alagutak üzemeltetése fenntartása |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése ,szállítása,átrakása |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
063020 |
Víztermelés, kezelés, -ellátás |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-községgazdálkodás egyéb szolgáltatások |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082063 |
Múzeumi kiállítási tevékenység |
082092 |
Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
091140 |
Óvodai nevelés ellátás |
096010 |
Óvodai intézményi étkeztetés |
101150 |
Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások |
103010 |
Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátása |
104031 |
Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása |
104035 |
Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében |
105010 |
Munkanélküli aktív korúak ellátásai |
105020 |
Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 |
Szociális étkezés |
107060 |
Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások |
103320 |
Köztemető fenntartása |
104042 |
Gyermekjóléti szolgáltatások |
104044 |
Biztos Kezdet Gyerekház |
107052 |
Házi segítségnyújtás |
107053 |
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás |
107054 |
Családsegítés |