Domaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2014 (XI.27.) önkormányzati rendelete
Domaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 09. 16- 2021. 11. 25Domaháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2014 (XI.27.) önkormányzati rendelete
Domaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Domaháza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d./pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. FEJEZET Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Domaháza Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 3627 Domaháza, Petőfi út 9.
(3) Az önkormányzati jogköröket gyakorló testület megnevezése: Domaháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete
(4) Az önkormányzat weblapjának címe: www.domahaza.hu
(5) Az önkormányzat működése Domaháza község közigazgatási területére terjed ki
(6) Az önkormányzat bélyegzői:
- a) Az önkormányzat kör alakú bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címere szerepel “Domaháza Község Önkormányzata” felirattal,
- b) A polgármester kör alakú bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címere szerepel “Domaháza Község Polgármestere 1.” felirattal
- c) A téglalap alakú bélyegzőjén: Domaháza Önkormányzat 3627 Domaháza, Petőfi út 9. Adószám: 15726140-2-05
II. FEJEZET A képviselő-testület működése
A képviselő-testület
2. § A képviselő-testület választott tagjainak száma 5 fő (polgármesterrel együtt). A választott képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
A Képviselő-testület feladatai és hatásköre
3. § (1) A képviselő-testület Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) megfogalmazott kötelező feladatain kívül saját bevételi forrása terhére, egyedi döntés alapján önként vállalt feladatokat is ellát.
(2) Az önkormányzat által ellátandó feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását a 2. függelék tartalmazza.
(3) A képviselő testület által átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
(4) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról a hatáskör címzettje köteles évente egy alkalommal a képviselő-testületnek beszámolni.
A képviselő jogállása
4. § (1) A települési képviselő köteles:
- a) írásban vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén, illetve a bizottság ülésén részt venni nem tud, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van;
- b) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából történő eljárásról a következő ülésen beszámolni.
(2) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
(3) A képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. Az írásban benyújtott kezdeményezést a képviselő-testület a soron következő ülésén köteles megtárgyalni.
(4) Amennyiben a képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület bármely képviselő indítványára a mulasztó képviselőt figyelmeztetésben részesíti.
Felvilágosítás kérés
5. § (1) A képviselőnek joga van felvilágosítást kérni a képviselő-testület vagy szervei hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben.
(2) Az felvilágosítás kérés valamely probléma felvetése és kifejtése a képviselő-testület ülésén vagy ezzel kapcsolatos kérdés megfogalmazása a képviselő-testület bizottságának elnökéhez, a polgármesterhez, alpolgármesterhez és a jegyzőhöz.
(3) Felvilágosítást szóban és írásban lehet előterjeszteni a napirendek megtárgyalását követően.
A Képviselő-testület munkaterve
6. § (1) A képviselő-testület üléseit munkaterv szerint tartja. A munkatervet az előre látható feladatok meghatározására éves időtartamra kell elkészíteni. A munkatervet a jegyző állítja össze, s azt a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot tehet
- a) a bizottság,
- b) a jegyző,
- c) a képviselő,
- d) a roma nemzetségi önkormányzat elnöke,
- d) a közszolgáltatást végző szerv vezetője,
- e) az önkormányzat által alapított intézmény, társaság vezetője.
(3) A beérkezett javaslatokról a polgármester az előterjesztésben akkor is tájékoztatja a Képviselő-testületet, ha azokat a munkaterv tervezetének összeállítása során nem vették figyelembe.
(4) A munkatervbe fel kell venni a bizottság, illetve a megválasztott képviselők több mint negyede által javasolt előterjesztést.
(5) A munkatervnek tartalmazni kell
- a) a hónap megjelölésével az ülések tervezett időpontját,
- b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét,
- c) a közmeghallgatás időpontját.
A képviselő-testület ülése és összehívásának rendje
7. § (1) A képviselő-testület évente 12 rendes ülést tart, míg szükség szerint rendkívüli ülés is összehívható a jelen rendeletben meghatározott feltételek szerint.
(2) Az ülések helye általában az Önkormányzat székhelye, de kihelyezett ülés esetében a meghívóban közölt hely.
(3) A képviselő-testület valamennyi típusú ülését a polgármester hívja össze. Az ülést a polgármesteri tisztség betöltetlensége, illetve a polgármester tartós akadályozatása esetén az alpolgármester hívja össze. Az ülést a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.
(4) Az ülés összehívása írásbeli meghívó útján történik. A meghívót az ülés kitűzött időpontját megelőzően legalább 3 nappal korábban kell a képviselők részére megküldeni. Az írásbeli meghívót az ülés összehívására jogosult írja alá.
(5) Az írásbeli meghívónak tartalmaznia kell:
- az ülés helyét és kezdésének időpontját,
- a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők neveit.
(6) Az írásbeli meghívóhoz mellékelni kell a tárgyalni kívánt napirendi pontok előterjesztéseit, határozati javaslatait, illetve azon írásos anyagokat, amelyek a legeredményesebb döntés meghozatalához segítséget nyújtanak.
(7) Rendkívüli ülés összehívása történhet legalább az ülés napját megelőző napon szóbeli értesítés útján, vagy távbeszélőn keresztül is.
(8) Az ülés időpontjáról a község lakosságát a Domaháza Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: „Hivatal”) hirdetőtábláján, az ülés időpontját megelőző legalább 3 nappal korábban, rendkívüli ülés esetén az ülés összehívásának időpontjában kifüggesztett, az ülés időpontját, helyét és napirendjét tartalmazó meghívóval a jegyző értesíti.
(9) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a Hivatal napirenddel érintett ügyintézőjét
b) a napirendi ponthoz kapcsolódóan felkért szakértőket,
c) akiket a polgármester, a képviselő-testület indokoltnak tart,
d) a napirend által érintett intézmények, szervezetek vezetőit.
(10) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirend megtárgyalására a képviselő-testület ülését 8 napon belüli időpontra újból össze kell hívni.
Az ülés vezetése
8. § (1) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármestervezeti az ülést. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök vezeti az ülést.
(2) Az elnök ülésvezetési feladatai, jogkörei:
- a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése;
- b) határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, az ülésről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről a képviselő-testület tájékoztatása;
- c) napirendi javaslat előterjesztése;
- d) az ülés vezetése, a szó megadása bejelentkezési sorrendben, javaslat a szó megtagadására.
- e) a szó megvonása
- f) az ülés rendjének biztosítása
- g) javaslattételi jog az ülés félbeszakítására;
- h) a Szabályzat rendelkezéseinek betartása és betartatása;
- i) szavaztatás;
- j) a szavazás eredményének megállapítása.
(3) Az elnök rendre utasíthatja azt a felszólalót, aki eltért a tárgyalt témától, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ, az üléshez méltatlan magatartás tanúsít.
(4) Az elnök egyidejűleg megvonja a szót attól a felszólalótól, akit másodszor utasít rendre.
(5) Amennyiben a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, az elnök javaslatot tehet az ülés meghatározott időre történő félbeszakítására.
A tanácskozás rendje
9. § (1) Az ülés napirendjéről vita nélkül a képviselő-testület határoz.
(2) A Képviselő-testület olyan halaszthatatlan döntést igénylő előterjesztést is napirendre vehet, melyre tekintettel a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne. A napirendre vétel önálló napirendi pontként történik.
(3) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslat felől a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) A hozzászólás a jelentkezések sorrendjében történik.
(5) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja.
(6) Jogszabálysértő döntések, működés jelzésére a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely kérdésben törvényességi észrevételt kíván tenni. A hozzászólás joga ebben az esetben a jegyzőtől nem tagadható meg.
Előterjesztés
10. § (1) A Képviselő-testület napirendi pontjának előterjesztője
- a) polgármester
- b) bizottság
- c) képviselő
- d) jegyző
e) roma nemzetiségi önkormányzat elnöke, tagja
g) a polgármester által felkért más személy lehet.
(2) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért annak előadója, törvényességéért a jegyző a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során, a lehetőségekhez képest köteles megismerni és figyelembe venni a lakosság, a napirend témájában érintett szervek és szervezetek véleményét, javaslatát.
(3) Az előterjesztés készülhet írásban illetőleg a testületi ülésen szóban is előadható. Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) az előterjesztés megnevezését;
b) az előterjesztés készítőjét;
c) az előterjesztés tárgyát;
d) az előzetes véleményezés megtörténtét;
h) a határozati javaslatot, illetve a rendelet tervezetét;
i) a határidőt, a végrehajtásért felelős megnevezését.
(3) Tájékoztató-jelentés határozati javaslat nélkül is előterjeszthető.
(4) Végrehajtásért felelősként a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Hivatal ügyintézője, a bizottság elnöke, az önkormányzat által alapított gazdasági társaság, intézmény vezetője, vagy képviselő jelölhető meg.
(5) Az előterjesztést az ülést megelőző 8 nappal a jegyzőnek meg kell küldeni. E nélkül az előterjesztés az ülésen nem tűzhető napirendre. Ez alól kivételt képeznek a személyi kérdések, hatósági ügyek.
(6) A képviselők számára az ülésre szóló meghívóval együtt kell kézbesíteni az előterjesztéseket.
A szavazás
11. § (1) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(2) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.
(4) Minősített többség - a megválasztott képviselők több mint felének szavazata - szükséges a Mötv-ben megfogalmazottakon kívül:
- a) fegyelmi eljárás megindítása
- b) fegyelmi büntetés kiszabása
- c) kitűntetés adományozása
esetén.
(5) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet amennyiben azt legalább 4 képviselő kezdeményezi.
(6) Titkos szavazás során a technikai eszközök biztosításáról a jegyző gondoskodik. A szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata. A bizottság elnöke a titkos szavazás eredményéről tájékoztatja a testületet.
(7) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
- a) a szavazás helyét, napját,
- b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,
- c) a szavazás során felmerült körülményeket.
(8) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.
(9) A polgármester, illetve a képviselők egynegyede indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(10) Név szerinti szavazásnál a jegyző abc sorrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak névsorát, akik nevük felolvasásakor „igen”, „nem”, „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.
(11) A névszerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző írja alá, és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
A Képviselő-testület döntései, azok közzététele
12. § (1) Az önkormányzati rendelet és az önkormányzati normatív határozatok kihirdetése a Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel valósul meg.
(2) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a polgármesteri tájékoztatóról, ügyrendi kérdésekről, továbbá képviselői kérdésekre adott válaszokról.
A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
13. § (1) A Képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52. § (1) bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket, kérdéseket és az azokra adott válaszok lényegét.
(2) A jegyzőkönyvet egy képviselő, mint jegyzőkönyv hiteleső is aláír. A hitelesítő az abc szerint folyamatosan következő, az ülésen jelenlévő képviselő.
A közmeghallgatás és lakossági fórum
14. § (1) Képviselő-testület közmeghallgatást tart a képviselő-testület döntése szerinti időpontban.
(2) A képviselő-testület falugyűlést tarthat, közérdekű kérdésben, jelentősebb a községet érintő döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából.
(3) A közmeghallgatás és falugyűlés helyéről és időpontjáról a település lakosságát Domaháza község hirdetőtábláin hirdetményben, más érdekelteket postai úton meghívóval legalább 8 nappal megelőzően tájékoztatni kell.
(4) A falugyűlésről jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.
IV. FEJEZET Az önkormányzat szervei, jogállása, feladatai
A polgármester, alpolgármester
15. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadást tart minden hét szerda 8:00-15.30
16. § A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
Állandó bizottság
17. § (1) A képviselő-testület állandó jelleggel működő bizottságként Ügyrendi Bizottságot hoz létre.
(2) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselő tagból áll.
(3) Az Ügyrendi Bizottság személyi összetételét a 3. függelék tartalmazza.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:
- a) a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,
- b) a titkos szavazás lebonyolítása,
- c) összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,
- d) méltatlansággal kapcsolatos feladatok ellátása.
Ideiglenes bizottság
18. § (1) A Képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre, melynek feladatát és létszámát esetenként határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával, vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.
A jegyző
19. § (1) A Képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti.
(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-ében megjelölt, a közszolgálati köztisztviselőkről szóló 2011. évi CXC. törvény 247. § (1) bekezdésében előírt szakképzettséggel rendelkező köztisztviselő helyettesíti.
A Képviselő-testület hivatala
20. § (1) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Möt.) 84. § (1) bekezdésben meghatározott feladatkört Hangony Község Önkormányzata, Domaháza Község Önkormányzata és Kissikátor Község Önkormányzata által kötött megállapodás alapján a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) látja el.
(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a képviselő-testület külön döntésében határozza meg.
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
21. § (1) Az Önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen a hagyományok őrzése és gyarapítása, a nemzetiségek kulturális autonómiájának a települési nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a nemzetiségi önkormányzattal.
(2) A nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv.) meghatározott kezdeményezést, javaslatot, tájékoztatás kérést a polgármesterhez nyújthatja be. A polgármester az Njtv-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal, illetve tájékoztatás megadása iránt intézkedni. Amennyiben lehetséges, a Képviselő-testület a kezdeményezés, javaslat, tájékoztatás kérés megadásáról a soron következő legközelebbi ülésén dönt.
(3) A nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntést, a kialakított és írásba foglalt véleményt a polgármesternek köteles megküldeni legkésőbb a Képviselő-testület soron következő ülésének napján.
(4) Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat együttműködésének szabályait együttműködési megállapodásban rendezik.
(5) Az Önkormányzat biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges személyi feltételeket akként, hogy a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal kijelölt ügyintézői gondoskodnak.
(6) Az Önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához biztosítja a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket, munkavégzésükhöz külön irodát, a testületi és egyéb ülésekhez a tanácstermet, melyek részletes szabályait a (4) bekezdés szerinti együttműködési megállapodás tartalmazza.
V. FEJEZET Az önkormányzat gazdálkodása
22. § (1) A Képviselő-testület gazdálkodását a hatályos jogszabályok figyelembevételével végzi.
(2) A Képviselő-testület által fenntartott intézmény: Domaházi Óvoda
VI. FEJEZET Társulások
23. § Az önkormányzat szükség szerint vesz részt hatósági igazgatási társulásokban, közösen tart fenn más önkormányzatokkal létesítményeket, intézményeket.
Az igazgatási társulások, közös fenntartású intézmények működését a Képviselő-testületek külön megállapodásban rögzítik.
VII. FEJEZET Záró rendelkezések
24. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti- és Működési Szabályzatról szóló 5/2011. (III.24.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
A képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
1.[1] Munkáltatói jogok gyakorlása a munkaviszonyban és egyéb foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott nem intézményi alkalmazottak felett.
2. A közterület használatára vonatkozó engedély kiadásával kapcsolatos feladat- és hatáskörök.
3. Biztosítások megkötése önkormányzati rendelet szerint.
4. A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról szóló
2/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott szociális feladat és hatásköröket a polgármester gyakorolja.
1. függelék
A képviselő-testület tagjainak felsorolása
1. Elek István
2. Elek János
3. Elek László
4. Medve Csaba
5. Bodnár Attila
2. függelék
I. Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások
II. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
Kormányzati funkció szám | Megnevezés |
---|---|
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 | Köztemető fenntartás és működtetés |
| Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 | Start-munkaprogram - téli közfoglalkoztatás |
041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
051010 | Hulladékgazdálkodás igazgatása |
051040 | Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
052010 | Szennyvízgazdálkodás igazgatása |
052020 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
063020 | Víztermelés,- kezelés, - ellátás |
064010 | Közvilágítás |
066020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074031 | Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
082044 | Könyvtári szolgáltatások |
082091 | Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 | Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
096015 | Gyermekétkezetés köznevelési intézményben |
104037 | Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
062020 | Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
3. függelék
Az Ügyrendi Bizottság személyi összetétele
1. Elek János elnök
2. Medve Róbert elnökhelyettes
3. Bodnár Attila bizottsági tag
2. melléklet
A Képviselő-testületnek a társulásokra átruházott hatáskörök jegyzéke
I. RÉSZ Ózd Kistérség Többcélú Társulása
1.[2] Szociális szolgáltatások és ellátások:
· a) Szociális étkeztetés biztosítása (Szt. 62. §)
· b) Házi segítségnyújtás biztosítása (Szt. 63. §)
· c) Családsegítés biztosítása (Szt. 64. §)
· d) Szenvedélybetegek közösségi ellátásának biztosítása (Szt. 65/A. §)
· e) Támogató szolgálat működtetése (Szt. 65/C. §)
· f) Nappali ellátás biztosítása (Szt. 65/F. §)
· g) Ápolást, gondozást nyújtása idősek otthonában (Szt. 68. § (1)-(2))
· h) Átmeneti elhelyezés nyújtása éjjeli menedékhely hajléktalan személyek részére és átmenti szállás nyújtása hajléktalan személyek részére (Szt. 84. § (1)-(2))
2. Gyermekjóléti alapellátás:
a./ Gyermekjóléti szolgáltatás biztosítása (Gyvt. 38. §. 39. § 40. §. § (1)-(2) 40/A §
b./ Bölcsődei ellátás biztosítása (Gyvt. 42. §)
1. Egészségügyi alapellátást célzó szolgáltatások keretében alapellátási – felnőtt és gyermek -ügyeleti szolgáltatások biztosítás és a hétvégi ügyelethez kapcsolódó diszpécser szolgálat működtetése.
2. Belső ellenőrzési feladatok ellátása
II.Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzat Társulás
Gondoskodik a hulladékról szóló
2012. évi CLXXXV. törvény 33. 34 §-ában és a 37. §-37/A-ában meghatározott hulladékgazdálkodási feladat és hatáskörök ellátásáról.