Sajókaza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2015. (X. 16.) önkormányzati rendelete

Sajókaza Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17./2015.(IX.17.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015.(IV. 01.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 10. 17- 2015. 10. 17

Sajókaza Község Önkormányzat Képviselő-testületének

17./2015.(IX.17.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

7/2015.(IV. 01.) önkormányzati rendelet módosításáról


Sajókaza Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2). bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az alaptörvény 32. cikk (1). bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.§


(1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015.(IV. 01.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: rendelet) 7. § (4). bekezdése hatályát veszti.


(2) A rendelet 11. § (2) bekezdése hatályát veszti.


(3) A rendelet 15. § (7) bekezdés b) pontjában „vagy a jelenlévő képviselők többsége” hatályát veszti.


(4) A rendelet 22. § (2) bekezdés d) pontja hatályát veszti.


(5) A rendelet 23. § (2) bekezdés d) pontja hatályát veszti.


(6) A rendelet 24. § (2) bekezdés a) pontja hatályát veszti.


(7) A rendelet 25. § (4) bekezdése hatályát veszti.


(8) A rendelet 26. § (4) bekezdése hatályát veszti.


(9) A rendelet 29. § (2) bekezdés b) pontjának második mondata hatályát veszti.


(10) A rendelet 32. § (4) bekezdés második mondata hatályát veszti.

2. §


A rendelet 1. § (5) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A Képviselő-testület hivatala: Sajókazai Polgármesteri Hivatal

Székhelye: 3720 Sajókaza, Petőfi S. út 2.

3. §


A rendelet 6. §-a kiegészül az alábbi (3) bekezdéssel:

Az átruházott hatáskörök jegyzékét az 1. számú melléklet tartalmazza.

4. §


A rendelet 8. § (3) bekezdés e) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

5. §


A rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Az ülések időpontját, helyét és napirendjét hirdetmény útján az ülés előtt legalább 5 nappal közzé kell tenni a községben található hirdetőtáblákon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a település hivatalos honlapján.

6. §


A rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

Az írásbeli előterjesztések a képviselő-testület hivatalának 8 nappal az ülést megelőzően kell leadni.

7. §


A rendelet 14. § (6) bekezdése kiegészül az alábbiakkal:

A jegyző köteles jelezni, ha jogszabálysértést észlel.


8. §


A rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A képviselő a testületi ülésen a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a jegyzőhöz és bármely bizottság elnökéhez – önkormányzati ügyben – továbbá a polgármesteri hivatal és intézményei feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben interpellációt, kérdést intézhet. Amennyiben a kérdés, interpelláció írásban az ülés előtt 3 nappal benyújtásra került, az érintett az ülésen köteles válaszolni. Az ülésen szóban előterjesztett kérdésre, interpellációra 8 napon belül kell választ adni. Annak elfogadásáról a testület következő ülésén dönt.


9. §


A rendelet az alábbi 17/A. §-al egészül ki:

A települési képviselőre vonatkozó magatartási szabályok

(1) A képviselő köteles

a) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában,

b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, különböző vizsgálatokban,

d) írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy bizottságának ülésén illetve egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,

e) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, a különböző önszerveződő közösségekkel.


10. §


A rendelet 18. §-a az alábbi (8)-(9) bekezdésekkel egészül ki:

(8) A képviselő-testület ülésén elhangzottakat hangfelvétel útján is rögzíteni kell. A hangfelvételt meg kell őrizni. A hangfelvételről másolat nem készíthető, de a képviselő kérheti hozzászólásának szó szerinti leírását.


(9) Zárt ülésen a jelenlévők hangrözítésre alkalmas eszközt nem használhatnak.


11. §


A rendelet 21. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A bizottságok működésére vonatkozóan képviselő-testület működési szabályait kell alkalmazni azzal, hogy az ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.


12. §


A rendelet 22. § (4) bekezdés b) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

b) összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatos feladatok ellátása.


13. §


A rendelet 23. § (2) bekezdés a) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

a) vagyonnyilatkozat nyilvántartása, kezelése.


14. §


A rendelet 25. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A képviselő-testület elé az igazgatási és kisebbségi bizottság által benyújtandó előterjesztések a (2) bekezdés c)-e) és h) pontjaiban meghatározott ügyek.


15. §

A rendelet 26. §  (2) bekezdése az alábbi f) ponttal egészül ki:

f) együttműködés a Roma Nemzetiségi Önkormányzat Elnökével.


16. §


(1) A rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A képviselő-testület – a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.


(2) A rendelet 27. § (3) bekezdése helyében az alábbi rendelkezés lép:

Az alpolgármester keddenként 9-10 óra között a Polgármesteri Hivatalban fogadóórát tart.


17. §


A rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

A tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén az ülés összehívására és vezetésére az Ügyrendi Bizottság Elnöke jogosult.


18. §


A rendelet 29. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén történő helyettesítésre a munkaköri leírásban meghatározott köztisztviselő jogosult.


19. §


A rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(1) A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

     Hétfő:                     7,30 – 16,00 óráig

     Kedd :                    7,30 – 16,00 óráig

     Szerda :                  7,30 – 16,00 óráig

     Csütörtök : 7,30 -16,00 óráig

     Péntek :                  7,30 – 13,30 óráig


     Ebédidő:                 12,00 – 12,30 óráig                                                                                                               (pénteki napon nem tart ebédidőt a Polgármesteri Hivatal)      


(2) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Hétfő és szerda : 8,00 – 11,30 óráig és 13,00 -16,00 óráig

Péntek :               8,00 – 11,30 óráig


20. §


A rendelet 38. §-a az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki:

A Roma Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke tanácskozási joggal részt vesz Sajókaza Község Önkormányzat Képviselő-testületének ülésein és gondoskodik a nemzetiség jogainak érvényesítésről. A Képviselő-testülettől és szerveitől nemzetiségi ügyekben tájékoztatást kérhet, javaslatot tehet, intézkedést kezdeményezhet, melyet a Polgármesterhez kell benyújtani.


21. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.



Stefán László                                                              Török Zsuzsanna

                        polgármester                                                                          jegyző


Mellékletek