Sáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat és költségvetési szervei 2025. évi költségvetéséről
Hatályos: 2025. 02. 19Sáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat és költségvetési szervei 2025. évi költségvetéséről
[1] Sáta Község Önkormányzatának 2025. évi költségvetési célja, hogy a kötelező feladatainak az ellátásához a tervezett bevételek fedezzék a felmerülő kiadásokat, a hiány mértéke év közben csökkentésre kerüljön és az önkormányzat 2025. évben megőrizze fizetőképességét és biztosítva legyen a költségvetés tartós egyensúlya.
[2] Sáta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat és költségvetési szervei 2025. évi költségvetéséről az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság véleményével az alábbiakat rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a Képviselő-testületre, valamint az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervre, a Sátai Málvölgyi Óvoda, Bölcsőde és Konyhára terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2025. évi költségvetését
a) 456.352.741.- Ft bevétellel,
b) 456.352.741.- Ft kiadással
állapítja meg.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
3. § (1) A (2) bekezdésben megállapított költségvetési összevont működési és felhalmozási bevételeit és kiadásait az 1. melléklet, az önkormányzat költségvetési bevételeit és kiadásait a 2. melléklet, a Sátai Málvölgyi Óvoda, Bölcsőde és Konyha bevételei és kiadásai alakulását a 3. melléklet részletezi.
(2) Az önkormányzat működési és felhalmozási bevételek és kiadások mérlegét a 4. melléklet és az 5. melléklet mutatja be.
A költségvetés részletezése
4. § (1) Az önkormányzat 2025.évi költségvetésének bevételeit és kiadásait funkcionális feladatokat a 7. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat 2025. évben tervezett beruházási kiadások részletezését a 6. melléklet tartalmazza.
(3) Kiemelt előirányzatonkénti kimutatást a 7. melléklet és 8. melléklet tartalmazza az önkormányzat és óvoda vonatkozásában.
(4) Az önkormányzat működési célú támogatásait a 9. melléklet mutatja be.
(5) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyeleteit az 10. melléklet tartalmazza.
(6) A 2025.évi általános és működési és ágazati feladatok támogatását jogcímenként a 11. melléklet tartalmazza.
(7) Az önkormányzat likviditási tervét a 12. melléklet részletezi.
(8) A képviselő-testület az önkormányzat 2025. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélküli- létszám előirányzata a következő.
a) átlagos statisztikai állományi létszám 23 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 23 fő
(9) A közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzata 80 fő.
(10) A Képviselő-testület többéves kihatással járó feladatot nem tervez.
(11) Az önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs és 2025. évre ilyet nem tervez, rövid lejáratú, likviditási hitellel rendelkezik az önkormányzat – éven belül- 35.000.000,-Ft összegben.
Általános és céltartalék
5. § A Képviselő-testület tartalékot nem képez.
A költségvetési terv végrehajtásának szabályai
6. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségét.
(4) A 2. § -ban kimutatott költségvetési hiány fedezetének megteremtése érdekében a Képviselő-testület elrendeli, hogy az önkormányzat készítse elő a kiegészítő támogatás benyújtásához szükséges igénybejelentést.
(5) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület fenntartja magának.
Az előirányzatok módosítása
7. § (1) A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(2) A Képviselő-testület az Áht. 34. § (5) bekezdés előírásainak megfelelően - amennyiben az Áht. 34. § (4) bekezdésében foglaltak realizálódnak – előirányzat módosítást hajt végre éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig.
(3) A feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. § (1) A költségvetés végrehajtását az önkormányzat köteles ellenőrizni, az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
(2) A jegyző köteles gondoskodni a FEUVE rendszer és az Ózd Kistérség Többcélú Társulás belső ellenőrzése keretében a belső ellenőrzés megszervezéséről és működéséről.
9. § A rendeletet 2025. január 01. napjától kell alkalmazni.
10. § Ez a rendelet 2025. február 19-én lép hatályba.