Kenézlő Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017.(III.16.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól

Hatályos: 2017. 03. 17- 2017. 05. 25

Kenézlő Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában biztosított felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja.

  1. §

​(1) A rendelet hatálya Kenézlő község közigazgatási területén történő házasságkötések tekintetében az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybevevőkre, valamint a közreműködő anyakönyvvezetőkre terjed ki.

(2) E rendelet alkalmazásában:

a.) anyakönyvi esemény: a házasságkötés létesítése,

b.) kérelmezők: a hivatali helyiségen-, a hivatali munkaidőn kívül tartandó anyakönyvi eseményeket az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek,

c.)  hivatali helyiség: Kenézlő Községi Önkormányzat Házasságkötő terme (továbbiakban: Házasságkötő terem) (3955 Kenézlő Aradi út 49.),

d.) hivatali munkaidő: Kenézlői Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.

e.) rendkívüli körülmény: a házasuló egészségi állapota, vagy kora miatt nem tud a hivatali helyiségben megjelenni.

2. §

(1) Házasságkötés létesítéséhez az önkormányzat által biztosított hivatali helyiség: Házasságkötő terem.

(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megrendezésére irányuló írásbeli kérelmet, az anyakönyvi eseményt megelőzően legalább 15  nappal kell benyújtani.

(3) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés létesítése pénteki napokon 13.00 óra és 18.00 óra közötti időpontban, valamint szombati napokon 10.00 óra és 18.00 óra közötti időpontban engedélyezhető.

(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni arra, hogy a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi esemény lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, az anyakönyvi iratok és a személyes adatok védelme biztosított.

3.§

(1)  Hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény megrendezésére irányuló írásbeli kérelme, az anyakönyvi eseményt megelőzően legalább 15 nappal kell benyújtani.

(2) Hivatali munkaidőn túli házasságkötés létesítését pénteki napokon 13.00 óra és 18.00 óra közötti időpontban, valamint szombati napokon 10.00 óra és 18.00 óra között lehet lebonyolítani.

4. §

(1) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn belül és hivatali helyiségen belül történő lebonyolításáért nem kell többletszolgáltatási díjat fizetni.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő és a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításáért nem kell többletszolgáltatási díjat fizetni.


5.§

(1) A hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként 10.000,- forint összegű díjazás illeti meg.

(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként 10.000,- forint összegű díjazás illeti meg.

6.§

(1) E rendelet  kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti  a házasságkötés létesítéséről hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 6/2011. (IV.4.) önkormányzati rendelet.



Kmf.


Battáné Oreskó Éva                                                                                Hunyadi Tibor

                     jegyző                                                                                          polgármester