Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 10. 29- 2022. 07. 30

Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2021.10.29.

Bekecs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat jelképei

1. § Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

2. § (1) Bekecs község címere vörös alapú pajzson két egymással szemben álló, viaskodó, mancsukban szablyát tartó szárnyas oroszlánok fölött sárga színű korona lebeg.

(2) Bekecs község zászlaja óarany színű mezőben a község címere elhelyezve, alatta Bekecs község neve.

(3)1 Bekecs község pecsétje kör alakú, középen Magyarország címere, körülötte BEKECS *Bekecs Község Önkormányzata*felírat.”

(4) A jelképek használatára vonatkozó részletes szabályokat külön rendelet állapítja meg.

2. Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye és bélyegzői

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bekecs Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

(2) Az önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

(3) A Képviselő-testület bizottságai elnevezése:

a) Bekecs Község Önkormányzata Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság) Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

b) Bekecs Község Önkormányzata Pénzügyi Bizottsága ( a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság) Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

(4) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal)

(5) A jegyző megnevezése: Bekecs Község Önkormányzata Jegyzője. Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

(6)2 Az önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(7)3 A Közös Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben a Közös Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(8) Az önkormányzat működési területe Bekecs község közigazgatási területe.

(9) Az önkormányzati képviselők névsorát, az 1. számú függelék tartalmazza.

4. § Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.bekecs.hu

5. § (1) Az Önkormányzat által alapított kitüntetések:

a) PRO URBE Bekecsért

b) Bekecs községért

(2) Az Önkormányzat által alapított elismerések: Bekecs község Díszpolgára

(3) Az Önkormányzat által alapított kitüntetések és elismerések adományozásával kapcsolatos szabályokat az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.

6. § Az Önkormányzat testvértelepülései: Románia (Erdély) Torboszló

3. Az önkormányzat önként vállalt feladat és hatáskörei

7. § Az Önkormányzat által önként vállalt helyi közügyek:

a) Önszerveződő közösségek támogatása

b) Testvér települési kapcsolat fenntartása

c) Helyi újság kiadása

d) Elismerő címek, kitüntetések adományozása

e) Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj támogatás

f) Zempléni Fesztivál támogatása

g) Egyházak támogatása

h) Civil szervezetek támogatása

i) Alapítványok támogatása

j) Bekecs község honlapjának üzemeltetése

4. Az önkormányzat hatáskörének átruházása

8. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő önkormányzati hatósági feladat-és hatásköreit:

a) települési rendkívüli temetési támogatás

b) települési ápolási támogatás

c) települési lakásfenntartási támogatás

d) települési rendkívüli iskolakezdési támogatás

e) települési rendkívüli óvodáztatási támogatás

f) települési rendkívüli idősek támogatása

g) települési rendkívüli nagycsaládosok támogatása

h) települési rendkívüli méltányossági eseti támogatás

i) köztemetés

j) szociális étkeztetésre való jogosultság megállapítása

k) települési rendkívüli újszülöttek támogatása

l) közterület használattal kapcsolatos döntések

m)4 a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ban foglalt önkormányzati hatósági hatáskörök

(2) A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a következő feladat-és hatásköreit:

a) házi segítségnyújtás biztosítsa

b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

c) támogató szolgáltatás

d) építésügyi igazgatási feladatok ellátása

(3) A Képviselő-testület a Prügy környéki Családsegítő és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulásra ruházza a következő feladat-és hatásköreit:

a) családsegítés

b) gyermekjóléti szolgáltatás

(4) A Képviselő-testület az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra ruházza a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladat- és hatásköreit.

(5) A Képviselő-testület a Borsod-Abaúj-Zempléni Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulásra ruházza az ivóvíz minőség javításával kapcsolatos feladat- és hatásköreit.

9. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a Polgármester és a képviselők tehetnek javaslatot.

(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskör gyakorlásáról évente egy alkalommal a képviselő-testület ülésén beszámol.

5. A Képviselő-testület működése

10. § A képviselő-testület tagjainak száma: 6 fő képviselő, 1 fő polgármester.

11. § A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

12. § (1) Az alakuló ülés napirendje:

a) Képviselők eskütétele

b) Polgármester eskütétele

c) Alpolgármester megválasztása, eskütétele

d) Polgármesteri program ismertetése

e) Polgármester illetményének megállapítása

f) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása

g) Bizottságok tagjainak megválasztása

(2) Az alpolgármester választását lebonyolító ideiglenes szavazatszedő bizottság elnökére és tagjaira a polgármester tesz javaslatot.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást a szavazatszedő bizottság bonyolítja le. Szavazás módja kijelölt helyiség és urna igénybevétele, borítékban elhelyezett szavazólap rendelkezésre bocsátása.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét

c) a szavazás során felmerült körülményeket

d) a szavazás eredményét

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

13. § (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 11 rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testület ülésének helye a székhelye.

(3) A rendes ülésről a képviselőket meghívó útján, az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal kell értesíteni, az ülés helyének, idejének, a napirend tárgyának és előterjesztőjének közlésével. A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket.

(3a)5 Az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket elektronikus úton kell megküldeni a képviselők e-mail címére.

(4) A képviselő-testület ülésének nyilvánosságát úgy biztosítja, hogy a lakosságot a Képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:

a) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláira, közterületi hirdetőtáblákra,

b) a meghívó megjelentetése az önkormányzat honlapján,

(5)6 A Képviselő-testület rendes ülésének ideje általában minden hónap negyedik hetének szerdai napja.

(6) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.

(7) Rendkívüli ülés összehívására irányuló indítvány a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés indokára és napirendjére vonatkozó javaslatot, az előterjesztést és a döntési javaslatot.

(8) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül, az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb 15 napon belüli időpontra hívja össze.

(9) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (6) bekezdésben foglalt eseten kívül:

a) katasztrófa, természeti csapás esetén,

b) egyéb rendkívüli, sürgős intézkedést igénylő esetben.

(10) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható a (9) bekezdésben foglalt esetekben.

6. Ülések tervezése, előkészítése

14. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit a munkaterv szerint tartja.

(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:

a) a települési képviselők

b) a jegyző

(3) A Képviselő-testület első félévi munkatervét a megelőző év december 31. napjáig , második félévi munkatervét a tárgyév június 30. napjáig fogadja el.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések tervezett időpontját és napirendjét,

b) az előterjesztők nevét

c) az előterjesztések véleményezésére illetékes bizottságok felsorolását

15. § Az ülésre meg kell hívni tanácskozási joggal:

a) a napirend előterjesztőjét az őt érintő napirendhez,

b) a helyi Polgárőr Egyesületet, a nyugdíjas klubot,a foltvarázs kört, a Bekecsi Gyermekekért Alapítványt, a Lurkó Alapítványt és az egyéb önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendekhez.

c) a járási hivatal vezetőjét a feladatkörét érintő napirendhez.

d) akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart.

7. Az előterjesztések

16. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a munkatervbe felvett napirend anyaga

b) a képviselő-testület döntését igénylő ügy

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a napirend előadói

b) a polgármester

c) a képviselők

d) a jegyző

e) intézmény vezetők

f) társulás vezetője

(3) Az előterjesztések írásban és szóban is benyújthatóak.

(4) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.

(5) Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés:

a) rendeletalkotás

b) intézmény alapítás, átszervezés, megszüntetés

c) népszavazás kiírásának kezdeményezése ügyében.

8. A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése, tanácskozás rendje

17. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.

18. § A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

19. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

20. § Az ülésvezető jogkörei:

a) az ülés határozatképességének megállapítása

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére, a jegyzőkönyv hitelesítők személyére

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat

d) szó megadása, szó megtagadása, szó megvonása

e) szünet elrendelése

f) hozzászólást biztosítása a meghívás nélkül megjelent érdeklődőknek,

g) vita lezárása

h) döntési javaslat szavazásra bocsátása

i) szavazás eredményének megállapítása

j) napirendi pontok tárgyalásának lezárása

k) a Képviselő-testület ülését megzavaró rendre utasítása

l) az ülés bezárása

21. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) a munkaterv szerinti napirendi pontok

b) polgármesteri beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés közötti feladatokról

c) munkaterven felüli rendelet kiadását igénylő napirendi pontok

d) munkaterven felüli határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok

e) határozathozatalt nem igénylő kérdések

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez

b) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét

c) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét

d) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések, hozzászólások

e) válasz az előterjesztéssel kapcsolatos kérdésekre

f) módosító javaslatok megtétele

g) döntés a módosító javaslatokról

h) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról

(4) A jegyző részre a polgármester - a döntésekről történő szavazás előtt - biztosítja a jogszabálysértő döntésekre, működésre irányuló jelzés megtételének lehetőségét.

22. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) Egy napirendi pont esetében a felszólalás időtartama maximum 5 perc, ismételt felszólalás időtartama maximum 2 perc.

(3) A polgármester a hozzászólótól a (2) bekezdésében foglalt időkorlát túllépése esetén megvonhatja a szót.

23. § (1) A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:

a) figyelmezteti a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása vagy a szabályzat tanácskozás rendjére és a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi

b) a polgármesternek az ülés rendjének fenntartásával kapcsolatos intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

c) ha az a) pontban foglal figyelmeztetés eredménytelen, a polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületnek, a képviselő határozattal történő rendre utasítására.

d) a c) pontba foglalt javaslatról a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.

(2) Ha a képviselő-testület ülésén megjelent érdeklődő jelenlévő zavarja meg a tárgyalás rendjét, a polgármester először rendre utasítja, ismételt zavarás esetén a rendzavarót a tárgyalóteremből kivezetteti.

9. A döntéshozatali eljárás

24. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról az elhangzás sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű többség szükséges.

(2) A módosító indítvány előterjesztője a szavazás megkezdése előtt indítványát visszavonhatja.

(3) A polgármester szavazásra teszi fel a döntési (határozat, rendelet) javaslatot.

(4) A képviselők kézfelemeléssel szavaznak a döntési javaslatról.

25. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani az Mötv. 48. § (3) bekezdésének megfelelően.

(2) Név szerinti szavazásnál a polgármester abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük felolvasása után szavaznak. A névszerinti szavazásról készült listát a jegyzőkönyv hitelesítők írják alá és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

26. § (1) Titkos szavazás tartható:

a) polgármester indítványára

b) bármely képviselő indítványára

(2) A szavazás borítékba helyezett az önkormányzat bélyegzőjével lebélyegzett szavazólapon, szavazó urna és külön helyiség igénybe vételével történik.

(3) A szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet a testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell mellékelni.

(4) A jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás helyét, idejét, kezdő és záró időpontját, tárgyát

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét

b) a szavazás során felmerült körülményeket,

c) a szavazás eredményét,

d) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásnál az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.

27. § (1) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének elmulasztása esetén, bármely képviselő javaslatára az érintett képviselő egy havi tiszteletdíjának megvonására kerülhet sor.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz. A döntés végső határideje a mulasztást követő első képviselő-testületi ülés.

28. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2)7

(3) A határozat a (2) bekezdésen túl tartalmazza

a) a határozat tárgyát

b) a Képviselő-testület döntését

c) a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését

(4) Az e §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(5) A képviselő-testület jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozatlan határozattal dönt:

a) ügyrendi kérdésekben,

b) képviselői interpelláció, kérdésre adott válasz elfogadásáról,

c) név szerinti, vagy titkos szavazás elrendeléséről,

d) tájékoztató, beszámoló elfogadásáról,

e) módosító indítványokról,

29. § (1) A polgármesternél önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő

b) a bizottság elnöke és tagjai

c) az alpolgármester

d) a jegyző

(2) A rendelet-tervezetet szakmai előkészítését a jegyző végzi. Gondoskodik a tervezetek bizottsági véleményeztetéséről, a rendelet megszövegezéséről.

(3) A rendelet-tervezet véleményezésére jogosult szervek, személyek:

a) bizottságok

b) jegyző

(4) Az önkormányzati rendeletet a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján 30 napra történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja.

(5) A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

30. § (1) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát

b) a rendelet megnevezését

c) a rendelet kihirdetésének napját

d) a rendelet hatályba lépésének napját

(2) A képviselő-testület két évente felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását.

10. A jegyzőkönyv

31. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyből egy példányt a település honlapján kell megjelentetni.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi a meghívó, a jelenléti ív, az írásos előterjesztés, a határozati javaslat, a rendelet tervezet, írásban benyújtott képviselői interpelláció, kérdés.

(3)8

32. § (1)9 A Képviselő-testület üléséről hang és képfelvétel készül, amennyiben a képviselő-testület az éves költségvetésébe, erre a célra a költségvetési fedezetet biztosítja.

(2) A hang és képfelvételek megismerésére a közérdekű adatok megismerésével kapcsolatos jogszabályokban foglalt szabályokat kell alkalmazni.

11. Közmeghallgatás, Lakossági fórumok

33. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint évente egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás összehívására, vezetésére a tanácskozás rendjére a képviselő-testület ülésének összehívására, vezetésére, a tanácskozás rendjére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

34. § (1) A polgármester és a települési képviselő javaslatára jelentősebb döntések előkészítése, a lakosság közvetlen tájékoztatása érdekében falugyűlés, utcagyűlés tartható.

(2) A falugyűlést, utcagyűlést a polgármester vezeti, melyre a képviselőket és a jegyzőt is meg kell hívni.

(3) A falugyűlés, utcagyűlés helyéről, idejéről, tárgyáról a lakosságot az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján, szórólapon a rendezvény előtt legalább 8 nappal értesíteni kell.

(4) A falugyűlésről, utcagyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(5) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyv tartalmazza a

a) gyűlés helyét, idejét, napirendjét

b) a megjelentek számát

c) a hozzászólók nevét és a hozzászólás lényegét

d) a hozzászólásokra adott válasz lényegét

e) a gyűlésen született állásfoglalást és a felmerült kisebbségi véleményt.

(6) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyzőkönyvvezető írja alá.

12. A képviselő-testület bizottságai

35. § (1) A képviselő-testület állandó bizottságai:

a) Ügyrendi Bizottság

b) Pénzügyi Bizottság

(2) A bizottság tagjaira javaslatot tehet bármelyik képviselő.

(3) A bizottságok tagjainak névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(4) A képviselő több bizottságba is megválasztható.

36. § (1) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll.

(2) Az Ügyrendi Bizottság ellátja az alábbi feladatokat:

a) a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, vizsgálata, őrzése

b) kivizsgálja a polgármester, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést

c) kivizsgálja a polgármestert, a képviselőket érintő méltatlanság megállapítását

d) a polgármester jutalmazásával kapcsolatos javaslattétel

e) a személyes döntést, állásfoglalást igénylő ügyek véleményezése

(3) A bizottság által benyújtható előterjesztések:

a) képviselő, polgármester összeférhetetlenségének megállapítása

b) képviselő, polgármester méltatlansági eljárása

c) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásról tájékoztató

d) javaslatétel az alpolgármester, képviselői és bizottsági tagok tiszteletdíjára,

e) javaslattétel a képviselői tiszteletdíj megvonására

(4) A bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) polgármester illetménye, jutalmazása

b) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés, vezetői megbízás

c) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó kitüntetések, elismerések adományozása

d) a képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén

37. § (1) A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselőből áll.

(2) A Pénzügyi Bizottság ellátja az alábbi feladatokat:

a) figyelemmel kíséri a költségvetési rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatok teljesülését,

b) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves és éves beszámoló tervezeteit,

c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,

d) figyelemmel kíséri az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanok állagát, javaslattal élhet a velük kapcsolatos fenntartási, felújítási munkákra,

e) ingatlan értékesítése esetén javaslatot tesz az eladási ár megállapítására, a helyszíni bejárás és az ingatlan értékbecslést követően.

(3) A bizottság által benyújtható előterjesztések:

a) beszámoló a bizottság munkájáról, az elvégzett ellenőrzésekről

b) javaslattétel az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokkal kapcsolatos fenntartási, felújítási munkákra

(4) A bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) éves költségvetési javaslat, féléves és éves beszámoló

b) hitelfelvétel

38. § (1) A bizottságok ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén helyettesítéséről a bizottság esetenként dönt.

(3) A bizottságok szükség szerint üléseznek. Rendes ülésüket a képviselő-testület ülésének hetében tartják.

(4) Az ülések meghívóját és az előterjesztéseket a bizottság elnöke a bizottsági ülés napját megelőzően legkésőbb 3 nappal elektronikus úton eljuttatja a bizottsági tagok és meghívottak részére.

(5) A bizottságok üléseire tanácskozási joggal meg kel hívni:

a) a jegyzőt,

b) az önkormányzati hivatal szakelőadóját,

c) akinek részvétele a tárgyalt napirend tárgyalásához szükséges.

(6) A bizottság elnöke sürgős esetekben rendkívüli ülést hívhat össze telefonon vagy elektronikus úton, az ülést megelőzően legalább 24 órával.

(7) Előterjesztés, illetve döntés-tervezet csak a jegyző törvényességi ellenőrzését követően kerülhet a bizottság elé.

13. A polgármester

39. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester ügyfélfogadását a Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendjében foglaltak szerint gyakorolja.

(3) A polgármester munkarendjét a Közös Önkormányzati Hivatal munkarendje szerint gyakorolja.

(4) A polgármester szabadságát a képviselő-testületnek előzetesen bejelenti és azt a polgármesteri hivatal erre kijelölt ügyintézője vezeti.

(5) A polgármester segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel.

14. Az alpolgármester

40. § A képviselő-testület egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

15. A jegyző

41. § A Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatok polgármesterei által kinevezett jegyző a Közös Önkormányzati Hivatallal azonos ügyfélfogadási időben ügyfélfogadást tart.

42. § A jegyző a képviselő-testület üléseinek előkészítése során:

a) előkészíti a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselő-testület, és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat

c) gondoskodik a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről

43. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatok ellátásával – legfeljebb hat hónap időtartamra - a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselő bízható meg.

16. A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal

44. § (1) Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testülete, valamint Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön megállapodásával létrehozott Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal a Bekecs Község Önkormányzata által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik.

(2) A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje Bekecs településen:

Hétfő 8. 00 órától 12.00 óráig
Szerda 8.00 órától 17.00 óráig
Péntek 8.00 órától 12.00 óráig

17. Önkormányzat Társulásai

45. § (1) Az önkormányzat jogi személyiséggel rendelkező társulásai:

a) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás (Székhelye: 3900. Szerencs, Rákóczi u. 89.)

b) Prügy környéki Családsegítő és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás (Székhelye: 3925.Prügy, Kossuth u. 3.

c) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3916. Bodrogkeresztúr, Kossuth u. 85.)

d) Borsod-Abaúj-Zempléni Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3900. Szerencs, Rákóczi u. 89.)

(2) Az önkormányzat a társulásokra átruházott feladat és hatáskörét a 8. § (2)-(4) bekezdése szerint szabályozza.

(3) A társulási tanácsokba az önkormányzat által delegált tag a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke.

18. Záró rendelkezések

46. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2014. (X.28.) önkormányzati rendelet.

1. függelék10

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9 /2019.(XI.11.) önkormányzati rendelethez
Képviselők névsora:
Dr. Bodnár László polgármester, Bálint János alpolgármester, Boreczki Lászlóné képviselő, Dávidházi Ferenc képviselő, Kólné Tóth Katalin képviselő, Lesku Barnabás képviselő, Szemánné Nyíri Renáta képviselő

2. függelék Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelethez11

Ügyrendi Bizottság
Dávidházi Ferenc Elnök, Boreczki Lászlóné tag, Szemánné Nyíri Renáta tag
Pénzügyi Bizottság
Lesku Barnabás Elnök, Kólné Tóth Katalin tag, Szemánné Nyíri Renáta tag
1

Módosította a 6/2019.(VII.2.) önkormányzati rendelet 1. §. (1), hatályos 2019. július 3.

2

Módosította a 6/2019.(VII.2.) önkormányzati rendelet 1.§ (2), hatályos 2019. 07.03.

3

Módosította a 6/2019.(VII.2.) önkormányzati rendelet 1.§.(2.), hatályos 2019. 07.03.

4

A bekezdést a 21/2021.(X.28.) önkormányzati rendelet 1.§-a egészítette ki, hatályos 2021.10.29.

5

A bekezdést a 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelet 1.§-a egészítette ki. Hatályos 2019. 11.12.

6

Módosította a 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2019. 11.12.

7

A bekezdést t a 6/2019.(VII.2.) önkormányzati rendelet 2.§.(2) hatályon kívül helyezte.

8

Hatályon kívül helyezte a 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelet 4.§. (2.).

9

Módosította a 4/2019.(III.11.) önkormányzati rendelet 1 §. Hatályos 2019.03.12.

10

Módosította a 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos 2019. 11.12.

11

Módosította a 9/2019.(XI.11.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2019.11.12.