Szerencs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2018. (III.29.) önkormányzati rendelete

szervezeti és működési szabályairól

Hatályos: 2019. 10. 21- 2020. 05. 07

SZERENCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

8/2018. (III.29.)

RENDELETE


 szervezeti és működési szabályairól



 Szerencs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - Szerencs Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályairól szóló 10/2011. (V.26.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi, valamint Jogi és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével - a következőket rendeli el:

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


Hivatalos megnevezések


  1. §


  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye: Szerencs Város Önkormányzata, 3900 Szerencs, Rákóczi u. 89. (továbbiakban: Önkormányzat).


  1. A Képviselő-testület hivatalos megnevezése, székhelye: Szerencs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, 3900 Szerencs, Rákóczi u. 89. (továbbiakban: Képviselő-testület).


  1. A Képviselő-testület hivatalának megnevezése, székhelye: Szerencsi Polgármesteri Hivatal, 3900 Szerencs, Rákóczi út 89. (továbbiakban: Hivatal).


Az önkormányzat jelképei


2. §


  1. Szerencs város jelképei a címer és a zászló. A jelképek leírását és használatuk rendjét önálló önkormányzati rendelet szabályozza.


  1. Szerencs Város Napja: április 20.


  1. A Szerencs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által alapított elismerő címekről és kitüntetésekről önálló rendelet rendelkezik.


  1. Szerencs Város Önkormányzatának hivatalos lapja a Szerencsi Hírek elnevezésű közéleti lap, hivatalos televíziós műsorszolgáltatója a Szerencsi Városi Televízió (továbbiakban együtt helyi önkormányzati sajtó).

Az önkormányzat közigazgatási határai


3. §


Szerencs város közigazgatási határai Rátka, Monok, Bekecs, Taktaszada, Prügy, Mezőzombor, és Mád községek határvonalát érintik, a város összterülete: 3.669 ha.

Az önkormányzati bélyegzők leírása

4. §


  1. A Képviselő-testület bélyegzője Szerencs Város Önkormányzata feliratú körbélyegző, közepén  Magyarország címerével.
  2. A polgármester aláírását hitelesítő bélyegző: Szerencs Város Polgármestere feliratú körbélyegző, közepén  Magyarország címerével.
  3. A jegyző aláírását hitelesítő bélyegző: Szerencs Város Jegyzője feliratú körbélyegző, közepén Magyarország címerével.
  4. A Hivatal által használt bélyegző: Szerencsi Polgármesteri Hivatal feliratú körbélyegző, közepén Magyarország címerével.
  5. A bélyegző-nyilvántartást a Hivatal vezeti.

Az önkormányzat alaptevékenysége és önként vállalt feladatai


5. §


  1. Az önkormányzat alaptevékenysége és önként vállalt feladatainak államháztartási szakágazati és kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

II. KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE


A képviselő-testület tagjai, ülései


6. §


  1. A Képviselő-testület 9 főből áll. A polgármester, az alpolgármesterek nevét, a települési önkormányzati képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.


  1. A Képviselő-testület rendes és rendkívüli ülést tart.

A képviselő-testület összehívásának rendje


9. §


  1. A képviselő-testület tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni. A képviselő-testületi ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket elektronikusan kell kézbesíteni úgy, hogy azt a meghívottak legalább 3, rendkívüli ülés esetén lehetőleg 1 nappal az ülés napja előtt megkapják. Rendkívüli testületi ülést halaszthatatlanul sürgős esetben rövid úton (telefonon, illetve testületi ülésen szóban) – akár aznapra – is össze lehet hívni.


  1. A Hivatal a Képviselő-testület elé terjesztést (a képviselő-testületi tagoknak történő megküldést) követően haladéktalanul gondoskodik arról, hogy a Képviselő-testület nyilvános ülésének meghívója és előterjesztései – a személyes adatok védelmének biztosítása mellett – az önkormányzat honlapján közzétételre kerüljenek.


  1. A Képviselő-testület munkaterv szerinti ülésére meg kell hívni:
    • a települési önkormányzati képviselőket,
    • a jegyzőt, aljegyzőt,
    • a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
    • a városi bíróság elnökét,
    • a városi ügyészség vezetőjét,
    • a városi rendőrkapitányt,
    • a helyi önkormányzati – továbbá kiemelkedő jelentőségű téma tárgyalása esetén – a megyei, országos sajtó tudósítóit,
    • a Hivatal szervezeti egységeinek vezetőit,
    • az önkormányzati intézmények és költségvetési szervek vezetőit,
    • a kizárólag önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaságok vezetőit,
    • a Szerencsi Járási Hivatal vezetőjét,
    • a Szerencsi Tankerületi  Központ igazgatóját,
    • A Szerencsi Szakképzési Centrum igazgatóját,
    • a napirendi pontok előadóit,
    • akiket a polgármester saját jogkörében, valamint a bizottságok javaslata alapján indokoltnak tart.


  1. Rendkívüli ülésre a Képviselő-testület tagjain, továbbá a jegyzőn, aljegyzőn, és a helyi önkormányzati sajtó képviselőjén kívül az előterjesztés készítőjét, szakértőjét, és amennyiben meghallgatása szükséges, érintettjét kell meghívni.


  1. A polgármester a Képviselő-testület ülésére a szerencsi székhelyű társadalmi szervezetek vezetőit – az őket érintő kérdésben – tanácskozási joggal meghívja.


  1. A sajtó tudósítói az ülésteremben az e célra kijelölt helyről készíthetnek felvételt.


A nyilvánosság biztosítása


10. §


  1. A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a nyilvánosságot az alábbiak szerint kell értesíteni:
  1. a meghívó polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével a 9. § (1) bekezdésében foglalt határidők figyelembevételével és
  2. amennyiben lehetőség van rá, a Szerencsi Hírekben sajtóközlemény közzététele útján.


  1. A napirendeket és az ülések időpontját a meghívó kiküldésével egyidejűleg a városi honlapon meg kell jeleníteni.


  1. Valamennyi előterjesztést, melyet a Képviselő-testület nyilvános ülésen tárgyal, a városi honlapon közzé kell tenni (www.szerencs.hu) a 9. §-ban foglalt határidők figyelembevételével.


  1. A hallgatóság a nyilvános ülésen a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. Ha a hallgatóság az ülést zavarja, az ülés vezetője a rendzavarókat az ülésről kiutasíthatja.


  1. A képviselő-testület a levezető elnök javaslatára - vita nélkül - dönt arról, hogy a megjelenteknek felszólalási jogot ad. A felszólalás időtartamát a levezető elnök határozza meg.


  1. A Képviselő-testület a nyilvánosság teljeskörű biztosítása érdekében gondoskodik a nyilvános testületi ülések élő adásban történő közvetítéséről, továbbá azok vágatlanul történő többszöri adásba szerkesztéséről, internetes letölthetőségéről.


  1. A képviselő-testület zárt ülésén hozott döntéseiről nyilvános ülésen az ülés vezetője szóban tájékoztatást ad.


Döntéshozatal


12. §


  1. A Képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen tagjainak több mint fele, azaz legalább 5 fő jelen van.


  1. Határozatképtelenség esetén a polgármester 5 napon belüli új időpontra hívja össze a Képviselő-testület ülését, az eredeti meghívóban szereplő napirendi pontokkal.


  1. A minősített többségű döntéshez 5 képviselő-testületi tag egybehangzó szavazata szükséges.


  1. Tájékoztató esetén a polgármester az előterjesztésben foglaltak tudomásulvételét kéri, határozathozatalra nem kerül sor.


  1. Jogszabály által előírt tájékoztató, beszámoló esetén a Képviselő-testület az általános szabályok szerint szavaz, és az elfogadásról határozatot hoz.


  1. A szavazás a szavazógép igénybevételével – amennyiben ez nem biztosított – kézfelemeléssel történik.


  1. Név szerint szavaz a Képviselő-testület:
  1. önkormányzati ingatlan eladása,
  2. helyi adónemek mértékének meghatározása,
  3. hitelfelvétel esetén.


  1. A Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára, egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazást rendelhet el.


  1. Név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa fel a képviselők nevét „ABC” sorrendben, akik „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, illetőleg „tartózkodnak” a szavazástól.


  1. A titkos szavazás lebonyolítása gépi úton történik. Amennyiben az nem biztosított a szavazás lebonyolítása borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és Urna igénybevételével történik. A titkos szavazás lebonyolítása a jegyző és a Jogi és Ügyrendi Bizottság tagjainak közreműködésével történik.

A jegyzőkönyv


13. §


  1. A Képviselő-testület üléséről, valamint a bizottsági ülésekről hangfelvétel, és annak alapján elkészített, a tanácskozás lényegét tartalmazó írott jegyzőkönyv készül, melyet archiválni kell. A hangfelvétel számítógépes rögzítés útján kerül archiválásra.


  1. A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző mellett a Képviselő-testület által ülésenként e feladatra a testület tagjai közül megválasztott jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.


  1. A jegyzőkönyvnek Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmaznia kell:
  1. az ülésről távolmaradó önkormányzati képviselők, a bizottsági ülésekről készült jegyzőkönyvek esetén a távolmaradó bizottsági tagok nevét,
  2. a tárgyalt napirendi pontok előadóinak nevét,
  3. az ülésen történt fontosabb eseményeket.


  1. Hangrögzítés esetén a visszahallgatás lehetőségét 5 évig biztosítani kell.


  1. A jegyzőkönyv mellékletei:

a) meghívó,

b) jelenléti ív,

c) írásos előterjesztések, indítványok, kérdések,

d) írásban benyújtott hozzászólások,

e) jegyző írásos észrevételei,

f) névszerinti szavazásról készült névsor.


  1. A nyilvános ülések jegyzőkönyveit a városi honlapon közzé kell tenni az aláírásokat követő 15 napon belül.


  1. A képviselő-testület és a bizottságok ülésén készült jegyzőkönyvről és jegyzőkönyvből - az adatvédelemre vonatkozó szabályok figyelembevételével - másolat készíthető.

A polgármester


14. §


  1. A polgármester megbízatását főállásban látja el.


  1. A polgármesterre átruházott feladat- és hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.


  1. A polgármester illetményére, jutalmazására az alakuló ülésen a korelnök, egyéb esetekben a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke tesz javaslatot.


  1. A polgármester felelős:
  1. az önkormányzat demokratikus működésének, széles körű nyilvánosságának biztosításáért,
  2. a településfejlesztés és a közszolgáltatások szervezéséért,
  3. a társadalmi szervekkel és a lakosság önszerveződő közösségeivel való együttműködésért (tanácskozási jog nélkül),
  4. a nem önkormányzati tevékenységet végző szervekkel, vállalatokkal, intézményekkel való kapcsolattartásért.


  1. A polgármester a testület működésével kapcsolatban gondoskodik a testületi ülések színvonalas, jól összehangolt előkészítéséért, felelős a javaslatok megalapozottságáért, a testületi döntések végrehajtásának megszervezéséért, irányításáért, a végrehajtásról a testület tájékoztatásáért.


  1. A polgármester egyes feladatok elvégzésére - külön megállapodásban, szerződésben rögzített formában - tanácsadókat kérhet fel.


  1. A polgármester dönthet a képviselő-testület két ülése közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyekben, amelyek nem tartoznak a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe. Amennyiben a polgármester ezen döntési jogkörével él a képviselő-testületet erről a következő ülésen tájékoztatni köteles.

Az alpolgármester


15. §[1]


  1. A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármester választ saját tagjai közül.

A települési képviselők


16. §


  1. Az önkormányzati képviselőt megilletik a jogszabályokban foglalt jogok és terhelik a kötelezettségek.
  1. Az önkormányzati képviselő, amennyiben megbízás alapján az önkormányzat képviseletében jár el, úgy csak a képviselő-testület döntésének megfelelő, vagy a polgármesterrel egyeztetett álláspontot képviselhet az önkormányzat nevében.


  1. A képviselőt a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző, a polgármesteri hivatal osztályvezetője munkaidő alatt soron kívül kötelesek fogadni és az általa előadott képviselői munkája ellátásához szükséges önkormányzati ügyben érdemi választ adni.


  1. A képviselő írásban vagy szóban az ülést megelőzően köteles bejelenteni az ülés összehívójának, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén nem tud részt venni, illetve a polgármesternek jelezni, ha egyéb megbízatásának teljesítésében akadályozva van.


  1. A képviselő a képviselő-testület ülésén, illetőleg a bizottság tagja a bizottság ülésén köteles részt venni.


  1. A polgármester és az önkormányzati képviselők, a bizottságok külső (nem települési önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatának vizsgálatát a Jogi és Ügyrendi Bizottság végzi, és egyúttal gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről. A vagyonnyilatkozatok nyilvánosságra hozatalra kerülnek.


  1. Amennyiben az önkormányzati képviselő a személyes érintettséget nem jelenti be, úgy annak jogkövetkezményeiről a képviselő-testület a tudomásra jutást követően dönthet.


  1. A képviselő a képviselői munkájáért havi 30 ezer forint tiszteletdíjra jogosult. A bizottsági tagságáért, bizottsági elnöki tisztségéért többletjuttatásra nem jogosult. Nem jogosult tiszteletdíjra a bizottságok külső (nem települési önkormányzati képviselő) tagja.


  1. A Képviselő-testület tagja a Képviselő-testület képviseletében vagy megbízásából végzett tevékenységével összefüggő, általa előlegezett, számlával igazolt, szükséges költségének megtérítésére jogosult. A képviselői költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.


  1. Az alpolgármestereket havonta a tiszteletdíj 15%-ának megfelelő összegű költségtérítés illeti meg.


  1. A képviselő-testület a kötelezettségeit megszegő képviselő megállapított tiszteletdíját 20%-kal 6 havi időtartamra csökkentheti, illetőleg természetbeni juttatásait ugyanilyen időtartamra megvonhatja.


  1. A hiányzás igazolására a képviselő, a bizottság elnöke és a bizottság tagja a hiányzást követő 8 napon belül igazolási kérelmet nyújthat be. Az igazolás elfogadásáról a képviselő és a bizottság elnöke tekintetében a polgármester, a bizottság tagja tekintetében a bizottság elnöke dönt.


  1. A tiszteletdíj csökkentésére a képviselő-testület tagjait, a tanácsnokokat és a bizottság elnökeit érintően a polgármester, a bizottság tagjai vonatkozásában a bizottság elnöke tesz javaslatot a képviselő-testület felé.

A tanácsnok


18. §


  1. A képviselő-testület az önkormányzati feladatok eredményesebb ellátása érdekében a polgármesternek vagy bármely települési képviselőnek a javaslatára a települési képviselők közül tanácsnokot választhat a képviselő-testület által meghatározott megnevezéssel, és feladatkörök ellátásának felügyeletével.


  1. A tanácsnok megbízatása határozott időre szól.


  1. A tanácsnok feladatkörének ellátása érdekében önálló előterjesztési jogot biztosít.


  1. A tanácsnok által felügyelt feladatkörökben a képviselő-testület elé előterjesztés csak az érintett tanácsnok ellenjegyzésével tehető.


  1. A tanácsnok köteles az általa felügyelt feladatkörben szükség szerint intézkedést kezdeményezni, tapasztalatairól a képviselő-testületet évente egy alkalommal tájékoztatni.


  1. A tanácsnok feladatkörében kezdeményezett testületi intézkedést a képviselő-testület soron következő ülésének napirendjére fel kell venni.


  1. A tanácsnok munkájához szakértőt vehet igénybe.


  1. A tanácsnok munkájáért havi 50 ezer forint tiszteletdíjra jogosult.


  1. A tanácsnok neve mellett használhatja a feladatkörének megfelelő elnevezést.


  1. A képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával a tanácsnoki megbízást – amennyiben a tanácsnok tevékenysége sérti az önkormányzat érdekeit, illetve ellentétes a képviselő-testület döntéseivel, álláspontjával – visszavonhatja.


  1. A tanácsnoki megbízás megszűnik:

a) határozott idő leteltével,

b) lemondással,

c) a képviselői mandátum megszűnésével,

d) visszavonással,

e) a képviselő halálával.

Jegyző, aljegyző


19. §


  1. A polgármester – pályázat alapján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.


  1. A jegyző feladata továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben, valamint egyéb az önkormányzat működésével összefüggő jogszabályokban meghatározottakon túl:
  1. közreműködés a képviselő-testület munkatervi javaslatainak elkészítésében,
  2. gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,
  3. biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
  4. jóváhagyásra elkészíti a polgármesteri hivatal SZMSZ-ét,
  5. segíti a képviselő-testület bizottságainak munkáját,
  6. ellátja mindazon feladatokat, amellyel a képviselő-testület, a polgármester megbízza.


  1. A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Humánpolitikai Osztályvezető látja el a jegyzői feladatokat.

A Hivatal tagozódása, feladatai


20. §


  1. A Képviselő-testület a Hivatal szervezeti felépítését az alábbiak szerint állapítja meg:


  1. Igazgatási és Hatósági Osztály szervezési, jogi, hatósági, szociális, egészségügyi, hagyatéki, anyakönyvi, titkársági, közművelődési, oktatási, ifjúsági és sport feladatok ellátására.


  1. Adóügyi Osztály adóhatósági feladatok, kereskedelmi és telephely-engedélyezési ügyek, önkormányzati cégekkel kapcsolatos feladatok ellátására.


  1. Városfejlesztési Osztály városfejlesztési, városüzemeltetési, építéshatósági, közterület-felügyeleti feladatok ellátására.


  1. Pénzügyi Osztály vagyongazdálkodási, pénzügyi, költségvetés-gazdálkodási, feladatok ellátására.


  1. Humánpolitikai Osztály személyügyi, intézményellátó, foglalkoztatási feladatok ellátására.


  1. Informatikai és Kommunikációs Osztály informatikai, telekommunikációs, közbiztonsági, iktatási feladatok, városmarketing tevékenység ellátására.


  1. A Hivatal részletes működési szabályait a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet a Képviselő-testület határozattal hagy jóvá.

NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATOK


22.§


(1) Szerencs városában két nemzetiségi önkormányzat működik:

  • Szerencs Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat
  • Szerencs Város Német Nemzetiségi Önkormányzat


  1. A nemzetiségi önkormányzatok bizottságot hozhatnak létre.


  1. A nemzetiségi önkormányzatok tagjai közül társadalmi megbízatású elnököt, és az elnök helyettesítésére, munkájának segítésére elnökhelyettest választanak. Az elnökök képviselik a nemzetiségi önkormányzatokat, tanácskozási joggal részt vesznek a települési önkormányzat képviselő-testülete ülésén.

Nemzetiségi Önkormányzatok működésének szabályai


23. §


  1. A Képviselő-testület és szervei, valamint a nemzetiségi önkormányzatok közötti rendszeres kapcsolat biztosítása érdekében a nemzetiségi önkormányzatok:
  • elnöke (elnökhelyettes) tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testületi üléseken,
  • elnöke (elnökhelyettes) tanácskozási joggal részt vehet a bizottság ülésén, ha a bizottság nemzetiséget érintő napirendet tárgyal,
  • véleményt nyilváníthat és javaslatot tehet az éves költségvetéshez, a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóhoz, valamint a nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő képviselő-testületi határozat, illetve rendelet tervezetéhez,
  • javaslatot tehet a Képviselő-testület éves munkatervének összeállításához.


  1. A Képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzatok működésének segítéséhez biztosított pénzügyi hozzájárulás mértékét az Önkormányzat éves költségvetésében állapítja meg.


  1. A nemzetiségi önkormányzatok működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása a Hivatalban történik.


  1. Szerencs Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat székhelye: 3900, Szerencs, Rákóczi út 89.


  1. Szerencs Város Német Nemzetiségi Önkormányzat székhelye: 3900, Szerencs, Rákóczi út 89.


  1. Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatok üléseinek megtartásához a 3900 Szerencs, Rákóczi út 89. szám alatti épületben helyiséget biztosít ingyenesen.


  1. Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok ellátásához szakmai segítséget nyújt a Hivatal útján. Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzatok közötti kapcsolattartást a Jegyző és az általa kijelölt közszolgálati tisztviselő koordinálja.


  1. A Hivatal belső szervezeti egységei – feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben – segítik a nemzetiségi önkormányzatok munkáját.


  1. A jegyző vagy megbízottja jelzi a nemzetiségi önkormányzatok testületének, illetőleg elnökének, ha döntéseiknél jogszabálysértést észlel.
  2. A Hivatal nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásával kapcsolatos feladatokkal megbízott ügyintézője elkészíti a nemzetiségi önkormányzat költségvetését, amit a Pénzügyi Osztályvezető ellenőriz.


  1. A nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodási feladatainak végrehajtó szerve a Hivatal.


  1. A Hivatal a kötelezettségvállalásokhoz kapcsolódóan, olyan analitikus nyilvántartást vezet, amelyből megállapítható az évenkénti kötelezettségvállalás összege, erről igény szerint adatot szolgáltat.


  1. A Hivatal a nemzetiségi önkormányzatok vagyoni és számviteli nyilvántartásait a rendelkezésre bocsátott adatok alapján vezeti. A szükséges információkat és dokumentációkat a nemzetiségi önkormányzatok elnökei biztosítják.


  1. A nemzetiségi önkormányzatok vagyonának leltározása, illetve vagyonának selejtezése a Hivatal szabályzataiban meghatározottak alapján történik.

Közmeghallgatás, lakossági fórum

24. §


  1. Az önkormányzat a lakosság és a társadalmi szervezetek tájékoztatását, a fontosabb döntésekbe való bevonását lakossági fórum és a közmeghallgatás intézményével biztosítja.


  1. A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében - az állampolgárok és a társadalmi önszerveződések közvetlen tájékoztatása céljából - lakossági fórumot hívhat össze. A résztvevők közvetlenül a döntéshozók előtt kifejthetik álláspontjukat az előterjesztésről. Összehívására, a meghívandók körére és a jegyzőkönyv készítésére vonatkozó szabályokat a közmeghallgatással azonos módon kell alkalmazni.


  1. A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart.


  1. A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben, helyi önkormányzati ügyben a képviselő-testülethez, az egyes képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterekhez és a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatot tehetnek.


  1. A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleg ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről hogyan tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 15 nappal.


  1. A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyv készül. Tartalmára, készítésére a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok az irányadóak.

III. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


25. §


  1. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


  1. Hatályát veszti Szerencs Város Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályairól szóló 10/2011. (V.26.) önkormányzati rendelete.


  1. A települési önkormányzati képviselők név szerinti felsorolása a rendelet 1.  függelékét, az a bizottsági tagok felsorolása a rendelet 2. függelékét, a Képviselő-testület éves munkaterve a rendelet 3. sz. függelékét, a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata a rendelet 4. sz. függelékét képezi.


  1. Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait az 1. melléklet, a polgármesterre átruházott hatásköröket a 2., a bizottságra átruházott hatásköröket a 3., míg a társulásra átruházott feladat-és hatásköröket a 4. melléklet tartalmazza.



Szerencs, 2018. március 29.


Dr. Barva Attila sk.                                            Koncz Ferenc sk.

                                                  jegyző                                                          polgármester


1.számú melléklet


Az önkormányzat alaptevékenységének besorolása,

közfeladatainak kormányzati funkció szerinti megjelölése

Államháztartási szakágazat:  


841105            Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkció:

KÖTELEZŐ

ÖNKÉNT VÁLLALT

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

045120

Út, autópálya építése

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

061020

Lakóépület építése

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

031030

Közterület rendjének fenntartása

102023

Időskorúak tartós bentlakásos ellátása

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

104060

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás



041236

Országos közfoglalkoztatási program



041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram



045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása



064010

Közvilágítás



066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások



072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás



081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása



101222

Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére



104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés



107051

Szociális étkeztetés



107052

Házi segítségnyújtás



2 sz.  melléklet


A polgármesterre átruházott hatáskörök



A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az alábbi hatásköröket:


a) a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló törvényből eredően dönt a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások elbírásáról, továbbá gondoskodik a jogosultság feltételeinek felülvizsgálatáról;

b) az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek bérletéről, valamint elidegenítéséről szóló rendeletből eredően közérdekű elhelyezés esetén a rendeletben foglaltak szerint jár el;

c) az önkormányzat tulajdonát képező vagyontárgyakkal kapcsolatos tulajdonosi jogokat gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben megállapított körben

d) 20 millió forintot meg nem haladó likvid hitel felvételéről történő döntéshozatal;

e) közútkezelői feladatok ellátása során kezelői hozzájárulást ad útcsatlakozás

létesítéséhez, közút nem közlekedési célú igénybevételéhez a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően.

3. sz.  melléklet


A bizottságokra átruházott hatáskörök



1.) A Képviselő-testület a Jogi és Ügyrendi Bizottságra ruházza át az alábbi hatásköröket:

- titkos szavazás lebonyolítása,

- a polgármesteri, képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, ellenőrzése és vizsgálata,

- összeférhetetlenségi eljárás lefolytatása.



2.) A Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottságra átruházza a következő hatásköröket:


- megállapítja az önkormányzati tulajdonú bérlakás elidegenítése esetén a vételi, illetve  elővásárlási jog jogosultja részére a vételár előleg 10%-nál alacsonyabb mértékben,

- hozzájárulhat – részletfizetés esetén – a fizetésre kötelezett személyében történő változáshoz,

- Szerencs Város Önkormányzata Környezetvédelmi Alapjának felhasználására vonatkozó önálló rendeletben meghatározott feladatok ellátása,

- kisvállalkozók támogatási pályázatának kiírása, kérelmének elbírálása.

4 sz. melléklet



Társulásokra átruházott feladat- és hatáskörök


1.) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás

3900, Szerencs, Rákóczi u. 89.


- a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Sztv.) 63. §-ában foglalt házi segítségnyújtás;

- az Sztv. 65. §-ában foglalt jelzőrendszeres házi segítségnyújtás;

- a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján a belső ellenőrzés



2.) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás

3916 Bodrogkeresztúr, Kossuth utca 85.


- a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33. -34. §-aiban meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok ellátása

1. számú Függelék



Szerencs Város Önkormányzata Képviselő-testületének

tagjai


Nyiri Tibor polgármester

Dr. Gál András alpolgármester

Dr. Bobkó Géza képviselő

Gábor Zsuzsanna képviselő

Dr. Gál Tamás képviselő

Kiss Dezső képviselő

Profáncsik Sándorné képviselő

Rábainé Végh Anett képviselő

Szabó István képviselő

2. Függelék



Szerencs Város Önkormányzata Képviselő-testületének

bizottságai



Jogi és Ügyrendi Bizottság


Elnök:         Rábainé Végh Anett képviselő

Tagok:        Gábor Zsuzsanna képviselő

                    Dr. Gál Tamás képviselő

                    Bukovszky Péter külső bizottsági tag

                    Kunder Péter külső bizottsági tag




Pénzügyi Bizottság



Elnök:         Dr. Bobkó Géza képviselő

Tagok:        Kiss Dezső képviselő

                    Profáncsik Sándorné képviselő

                    Szabó István képviselő

                    Buza Béla külső bizottsági tag




[1]

Módosította: 11/2018.(VIII.23.) ör., hatályos: 2018. augusztus 24-től