Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019 (I.22.) rendelete

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 07. 24- 2019. 09. 24

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A költségvetés főösszegei


1. § [1] [2] [3] [4]​(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi költségvetésének

a) bevételi főelőirányzatát 1 290 323 433 Ft, ebből

aa) működési bevételek előirányzatát 619 313 618 Ft,

ab) felhalmozási bevételek előirányzatát 3 325 174 Ft,

ac) működési célú átvett pénzeszközök előirányzatát 16 725 000 Ft,

ad) előző évi maradványát 650 959 641 Ft

b) kiadási főelőirányzatát 1 290 323 433 Ft, ebből

ba) működési kiadások előirányzatát 826 092 692 Ft,

bb) beruházások kiadások előirányzatát 183 016 213 Ft,

bc) felújítások kiadási előirányzatát 269 266 211 Ft,

bd) finanszírozási kiadások előirányzatát 11 948 311 Ft

c) egyenlegét 0 Ft

összegben állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatok részletezését a 1–15. mellékletek tartalmazzák.


2. A költségvetési szervek gazdálkodása, előirányzatok megváltoztatása


2. § (1) A költségvetés végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítéséért a polgármester a felelős.

(2) Felhatalmazást kapnak a költségvetési szervek a bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadási előirányzatokon belül a kiadások teljesítésére. A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát jelenti.

(3) A bevételi előirányzatok túlteljesítése előirányzat-módosítás nélkül is megengedett, a kiadási előirányzatok nem járnak felhasználási kötelezettséggel.

(4) A költségvetési szerveknél a bevételi előirányzatok elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás emelkedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a kiadási előirányzatok nem teljesíthetőek.

(5) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, vagy valamely költségvetési fejezet, elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára meghatározott célra pótelőirányzatot biztosít, erről a polgármesternek negyedévente a költségvetési rendelet módosítására irányuló javaslattal kell a Képviselő-testületet tájékoztatnia.

(6) Az Önkormányzat által igényelt feladatmutató szerinti állami hozzájárulások alapjául szolgáló mutatószámok statisztikái, egyéb szakmai dokumentumokon alapuló kimutatásai megfelelő, pontos meghatározásáért az intézmény vezetője teljes körű felelősséggel tartozik.

(7) A kiemelt előirányzatok és létszámkeret között átcsoportosítást a Képviselő-testület engedélyezhet.

(8) A költségvetési szerv vezetője a költségvetési szerv kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre, melyről a polgármestert az átcsoportosítást követően haladéktalanul tájékoztatni köteles, aki ezt a soron következő költségvetési rendeletmódosítási javaslatba beépíti.

(9) Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja.

(10) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok túllépése fegyelmi felelősséget von maga után.


3. A gazdálkodás szabályai


3. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) A költségvetési szervek vezetői az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.

(3) A költségvetési szervek készpénzgazdálkodása a pénzkezelési szabályzatban foglaltak alapján történik, e rendeletben meghatározott feltételek betartása mellett. A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési intézmények kötelesek betartani a hozzájuk rendelt – könyvelési, pénzügyi gazdálkodási feladataikat együttműködési megállapodás alapján ellátó – gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv pénzügyi, gazdálkodási és számviteli szabályzatait.

(4) A gazdálkodás és a feladatellátás során valamennyi költségvetési szervnek be kell tartania a gazdaságosság, az eredményesség és a hatékonyság követelményeit.


4. § (1)[5] A Civil szervezetek működési és programtámogatása szakfeladaton 2.000.000 Ft összeg utólagos elszámolási kötelezettség mellett elkülönítésre kerül a taktaharkányi székhelyű civil szervezetek részére támogatásként, melyből

a) 800.000 Ft a Taktaharkányi Sportegyesület működési és programtámogatása,

b) 200.000 Ft a Taktaharkányi Civilek Szövetsége működési és programtámogatása,

c) 600.000 Ft polgármesteri keret a taktaharkányi székhelyű civil szervezetek egyedi működési és programtámogatási kérelmei megvalósítására.

(2) A támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel az Önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt a támogatás céljáról, a támogatott tevékenységről, a támogatás összegéről, a felhasználás határidejéről, a rendelkezésre bocsátás, folyósítás módjáról, feltételeiről, ütemezéséről, az elszámolási kötelezettség szabályairól, valamint a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendjéről.

(3) Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a megállapodásban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az Önkormányzat költségvetési számlájára köteles egy összegben visszafizetni.

(4) A felsorolt támogatások felhasználásáról a támogatott legkésőbb a költségvetési évet követő március 31-ig köteles a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát.

(5) Amennyiben a támogatott az elszámolási kötelezettségnek nem tesz eleget, vagy nem tudja hitelt érdemlően igazolni az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 30. §-ában meghatározott kötelezettség teljesítését, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhet.


4. Egyes juttatások mértéke


5. § (1) A Taktaharkányi Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek illetményalapja 2019. évben 58.400 Ft.

(2) A köztisztviselő az alapilletményének 20%-ával megegyező illetménykiegészítésre jogosult.

(3) A köztisztviselő havonta 1000 Ft összegű bankszámla-hozzájárulásra jogosult.


6. § Az Önkormányzatnál és intézményeinél közszolgálati jogviszonyban, közalkalmazotti jogviszonyban és munkaviszonyban állók cafetéria juttatása fejenként 200.000 Ft. Nem jogosultak cafetéria juttatásra azok a munkaviszonyban állók, akiknek foglalkoztatása pályázati forrásból valósul meg a pályázati forrásból fedezett munkaviszonyuk után.



5. Felhatalmazó rendelkezések


7. § Felhatalmazást kap a polgármester

a) – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatás mellett – az évközi állami pótelőirányzatok terhére történő kiadási előirányzatoknak a megemeléséhez, az ilyen kifizetések teljesítéséhez.

b) európai uniós vagy nemzeti forrásból kapott támogatásokból a helyi feladatok ellátása érdekében 100 millió Ft összeghatárig a költségvetés kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás végrehajtására, új előirányzat létrehozására, melyről a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendeletmódosítási javaslattal egy időben tájékoztatni köteles.

c) a b) ponton kívüli esetben a helyi feladatok ellátása érdekében 10 millió Ft összeghatárig a költségvetés kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás végrehajtására, melyről a Képviselő-testületet a soron következő költségvetési rendeletmódosítási javaslattal egy időben tájékoztatni köteles.

d) az Önkormányzat támogatási igénye, kérelme, pályázata esetében két képviselő-testületi ülés között a tartalék keret terhére nyilatkozattételre saját forrás biztosításáról,

e) az egyházközségek egyedi támogatási kérelmeinek elbírálására,

g) a taktaharkányi székhelyű civil szervezetek egyedi támogatási kérelmeinek elbírálására,

h) a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázatra biztosított összeg felhasználására.


6. Záró rendelkezések


8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba –, de rendelkezéseit 2019. január 1-jétől kell alkalmazni – és 2020. december 31-én hatályát veszti.

(2) Hatályát veszti a Taktaharkányi Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők 2019. évi illetménykiegészítéséről szóló 32/2018. (XI. 27.) önkormányzati rendelet.



Taktaharkány, 2019. január 21.




                       Dr. Szemán Ákos                                                Dr. Béni Gyula

                            polgármester                                                            jegyző

[1]

A rendelet szövegét a 8/2019. (III. 26.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. március 27-től

[2]

A rendelet szövegét a 11/2019. (V. 21.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. május 22-től

[3]

A rendelet szövegét a 13/2019. (VI. 25.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. június 26-tól

[4]

A rendelet szövegét a 14/2019. (VII. 23.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. július 24-től

[5]

A rendelet szövegét a 11/2019. (V. 21.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2019. május 22-től