Taktaszada Község Önkormányzat Képviselő-testülete 6/2021. (V. 11.) önkormányzati rendeletének indokolása
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 5/2020. (III.16.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 05. 14az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 5/2020. (III.16.) rendelet módosításáról
Általános indokolás
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 5/2020.(III.16.) önkormányzati rendelet módosításáról
Általános indokolás
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 34. § (4) bekezdése kimondja, hogy „A képviselő-testület a (2) és (3) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. ...”
Taktaszada Önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételi és kiadási főösszege 681.609.990 Ft-ra módosul.
A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatok
524.217.997.- Ft Működési költségvetés módosított kiadásai
222.064.639.- Ft Személyi juttatások
32.127.442.- Ft Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó
147.392.647.- Ft Dologi kiadások
28.756.000. Ft Ellátottak pénzbeli juttatásai
19.300.579.- Ft Egyéb működési célú kiadások
-ebből
1.764.992.- Ft Elvonások és befizetések
6.835.587.- Ft Visszatérítendő támogatások, kölcsönök nyújtása ÁH-n belülre
6.350.000.-Ft Visszatérítendő támogatások, kölcsönök nyújtása ÁH-n kivülre
4.350.000.- Ft Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre
74.576.690.- Ft Tartalékok
149.001.249.- Ft Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai
31.491.100.- Ft Beruházások
117.510.149.- Ft Felújítások
8.390.744.- Ft Finanszírozási kiadások
A döntés meghozatalára a felhatalmazást a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése biztosítja, amely kimondja: „Veszélyhelyzetben a települési önkormányzat képviselő-testületének, a fővárosi, megyei közgyűlésnek feladat- és hatáskörét a polgármester, illetve főpolgármester, a megyei közgyűlés elnöke gyakorolja. Ennek keretében nem foglalhat állást önkormányzati intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti.”
A Magyarország Kormánya által elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel, valamint a jelzett jogszabályban foglalt felhatalmazás alapján szükséges a döntés meghozatala.