Tarcal Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelete

a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról

Hatályos: 2025. 03. 02- 2025. 09. 22

Tarcal Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelete

a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról

2025.03.02.

[1] A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében meghatározza - a magasabb szintű jogszabályok figyelembevételével - Tarcal községben, a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátások helyi formáit, igénybevételük szabályait, valamint az ellátásokra való jogosultság feltételeit, érvényesítésének garanciáit, folyósításuk és ellenőrzésük szabályait.

[2] Tarcal Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdés, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdéseiben, és a 132. § (4) bekezdés g) pontban kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Tarcal Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2024. (XI. 1.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 3.1.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tarcal Község Önkormányzata Szociális, Oktatási, Kulturális és Sportbizottsága véleményének a kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya kiterjed Tarcal község illetékességi területén élő a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 3. § (1)-(3) bekezdésében foglalt személyekre.

2. Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) elemi kár: kizárólag életvitelszerűen lakott lakóépületet érintő tűz, jégeső, árvíz, belvíz, fagy, hó-, jég- és széltörés, vihar, villámcsapás, földrengés okozta elemi csapás,

b) közeli hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja,

c) tartósan beteg: az a személy, aki előreláthatólag 3 hónapnál hosszabb időtartamban tartós gondozást igényel, vagy emelt családi pótlékban részesül és előreláthatólag 3 hónapnál hosszabb időtartamban tartós gondozást igényel,

d) súlyosan fogyatékos az, aki a Szoctv. 41. § (3) bekezdés a) pontjában foglaltaknak megfelel.

(2) A jövedelem, vagyon, család, egyedül élő, egyedülálló, különélő és háztartás fogalmakra a Szoctv. 4. § (1) bekezdésében meghatározottak az irányadók.

3. Az ellátások formái

3. § (1) A Képviselő-testület szociális rászorultság esetén e rendeletben meghatározott feltételek szerint a jogosult számára az alábbi pénzbeli ellátásokat állapít meg:

a) települési támogatás,

b) rendkívüli települési támogatás,

c) Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjtámogatás.

(2) A Képviselő-testület szociális rászorultság esetén e rendeletben meghatározott feltételek szerint a jogosult számára az alábbi természetbeni ellátásokat állapít meg:

a) települési támogatás,

b) rendkívüli települési támogatás,

c) köztemetés,

d) személyes gondoskodás körében igénybe vett ellátás térítési díjához való hozzájárulás,

e) hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulás.

4. Hatásköri szabályok

4. § (1) A Szociális, Kulturális, Oktatás és Sportbizottság átruházott hatáskörébe tartozik a települési támogatás ápolási díj megállapítására, települési támogatás gyógyszerkiadások viseléséhez, rendkívüli települési támogatás (kivéve a krízishelyzetben nyújtott, a temetési költségek viseléséhez, valamint a beiskolázáshoz nyújtott támogatás), a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj elbírálása, felülvizsgálata, visszavonása, megtérítésére való kötelezése.

(2) A Polgármester átruházott hatáskörébe tartozik a krízishelyzetben nyújtott rendkívüli település támogatás és a köztemetés költsége alóli mentesítés megállapítása.

(3) A Jegyző átruházott hatáskörébe tartozik a települési támogatás lakásfenntartás költségeinek enyhítésére, időskorúak karácsonyi támogatása, hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulás, rendkívüli települési támogatás beiskolázáshoz, temetési költségek viseléséhez.

II. Fejezet

Az egyes pénzbeli és természetbeni ellátások

5. Települési támogatás gyógyszerkiadások viseléséhez

5. § (1) Az 1. melléklet szerinti gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott támogatásra jogosult az a személy, akinek esetében a háziorvos által igazolt havi rendszeres gyógyszerköltsége eléri a szociális vetítési alap összegének a 25%-át és

a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének a 350%-át,

b) egyedül élő és havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének a 450 %-át.

(2) A gyógyszersegély havi összege a háziorvos által a 2. melléklet szerint igazolt havi rendszeres gyógyszerköltség 40 %-a.

6. Települési támogatás lakásfenntartásra

6. § (1) A jegyző átruházott hatáskörben a 3. melléklet szerint települési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásához kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez annak a kérelmezőnek, akinek háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 350 %-át, egyedül élő esetében 500 %-át, és

a) a lakásfenntartás havi költsége a háztartás összjövedelmének 13%-át meghaladja, továbbá

b) a háztartás tagjai egyike sem rendelkezik vagyonnal.

(2) A lakásfenntartásra nyújtott települési támogatás esetében a lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert minimális lakásnagyság, de legfeljebb a kérelmező által lakott lakás nagysága és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata.

(3) A lakásfenntartás egy négyzetméterre jutó elismert havi költsége 500.- Ft.

(4) Tarcal községben az elismert minimális lakásnagyság mértéke

a) egy személyes háztartás esetén: 35 m2

b) két személyes háztartás esetén: 45 m2

c) három személyes háztartás esetén: 55 m2

d) négy személyes háztartás esetén: 60 m2

e) négy személynél több fős háztartás esetén a d.) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 m2.

(5) A lakásfenntartásra nyújtott települési támogatás havi összege a lakásfenntartás elismert havi költségének 20 %-a.

7. § (1) A támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(2) Nem jogosult támogatásra az a kérelmező, aki szívességi lakáshasználóként vagy albérlőként lakik a lakásban, de erről hivatalos bérleti szerződéssel nem rendelkezik.

7. Települési támogatás a karácsonyi többletkiadások fedezésére

8. § (1) A karácsonyi többletkiadások fedezésének biztosítására időskorúak egyszeri karácsonyi támogatása állapítható meg a (2) bekezdésben meghatározott jogosultak részére, az önkormányzat tárgyévi költségvetésében jóváhagyott időskorúak karácsonyi támogatása előirányzat összegéig.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatásra jogosult, aki

a) igazoltan a szociális vetítési alap összegének 1500%-át meg nem haladó összegű havi nyugdíjban vagy nyugdíjszerű ellátásban részesül,

b) a 65. életévét tárgyév december 31. napjáig betölti,

c) Tarcal község közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen ott él.

(3) A támogatás kérelem nélkül hivatalból, pénzben és természetben egyaránt megállapítható.

8. Települési támogatás ápolási díj megállapítására

9. § (1) A Szociális, Kulturális, Oktatási és Sportbizottság a 4. melléklet szerint ápolási díjat állapít meg – az önkormányzat tárgyévi költségvetésében jóváhagyott ápolási díj előirányzat összegéig - annak a jövedelemmel nem rendelkező hozzátartozónak, aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi, feltéve, hogy

a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 350%-át, és

b) a kérelem benyújtásakor a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő hozzátartozó az ápolni kívánt személy tekintetében nem részesül a járási hivatal által folyósított ápolási díjban, vagy gyermekek otthongondozási díjában.

(2) Az ápolási díj megállapítása iránti kérelemhez mellékelni kell a háziorvos 5. melléklet szerinti igazolását a tartós betegség fennállásáról.

(3) Az ápolási díj összege 40.000,- Ft/fő/hó.

10. § (1) Az ápolási díjra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha:

a) az ápolt személy 30 napon túli intézményi ellátásban részesül,

b) az ápolást végző hozzátartozó 4 órán túl keresőtevékenységet folytat, vagy rendszeres pénzellátásban részesül,

c) az ápolást végző személy ápolási kötelezettségét nem teljesíti, valamint

d) az ápolt személy halála esetén, a halál bekövetkeztének hónapja utolsó napjával.

(2) Az (1) bekezdés c) pontjában foglalt ápolási kötelezettség elmulasztásának minősül, ha az ápolást végző személy több egymást követő napon nem gondoskodik:

a) az ápolt személy megfelelő – legalább napi egyszeri meleg étel – étkezéséről,

b) az ápolt személy és lakókörnyezete megfelelő higiénés körülményének biztosításáról (pl. fürdetésről, mosdatásról, lakás takarításáról).

(3) Az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítését a Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője és az Idősek Klubja gondozónői rendszeresen, de havonta legalább egy alkalommal ellenőrzik.

(4) A megállapított ápolási díjat 2 évente felül kell vizsgálni.

9. Rendkívüli települési támogatás

11. § (1) Rendkívüli települési támogatás a Szoctv. 45. § (3) és (4) bekezdéseiben előírt esetekben adható.

(2) A Szoctv. 45. § (4) bekezdéseiben foglaltakon túl nem várt többletkiadásnak minősül különösen

a) alapfokú, középfokú, illetve felsőfokú oktatási intézményben tanuló gyermek beiskolázása,

b) közgyógyellátásra nem jogosult gyermek akut megbetegedéséből adódó gyógyszereinek kiváltása,

c) amennyiben a kérelmező családjában minimum két tartósan beteg vagy súlyos fogyatékos személy él,

d) tüzelő beszerzése, illetve a fűtési költségekhez kapcsolódó kiadás, amennyiben a kérelmező ilyen jogcímen lakásfenntartásra biztosított települési támogatásban nem részesül,

e) elemi kár,

f) akinek a sérelmére bűncselekményt, vagy szabálysértést (különösen rablás, lopás, betörés) követtek el, és ezáltal anyagi kár éri.

12. § (1) A rendkívüli települési támogatás minimális mértéke alkalmanként minimum 5.000.- Ft, maximális mértéke a (2)–(6) bekezdésben foglaltak kivételével 25.000.- Ft.

(2) Elemi kár esetén a támogatás maximális mértéke alkalmanként 100.000.- Ft összegig terjedhet.

(3) A temetési költségek viseléséhez nyújtott támogatás összege alkalmanként 50.000,-Ft.

(4) A 7. melléklet szerinti kérelemre beiskolázáshoz nyújtott rendkívüli települési támogatás összege gyermekenként középfokú nevelési-oktatási intézményben tanuló gyermek esetében 10.000.- Ft, nappali tagozaton felsőfokú oktatási intézmény hallgatója részére 12.000.- Ft.

13. § (1) A kérelmező 6. melléklet szerinti kérelme alapján rendkívüli települési támogatás állapítható meg a (2) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve annak a kérelmezőnek,

a) akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át,

b) egyedül élő esetében az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 600 %-át, valamint

c) akinek a családjában nyugdíjas, vagy tartósan beteg, vagy súlyosan fogyatékos személy él, esetében az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 700 %-át.

(2)1 Rendkívüli települési támogatás állapítható meg továbbá a (3) bekezdésben meghatározott feltételek teljesülése esetén annak a kérelmezőnek, aki

a) középfokú, vagy felsőfokú oktatási intézményben tanuló gyermeke beiskolázása tekintettel, vagy

b) krízishelyzetbe kerülésére tekintettel haladéktalanul igényel segítséget, különösen

ba) a kérelmező, vagy családtagja súlyos betegsége következtében a kezeléssel járó többletköltségek enyhítésére,

bb) elemi kár bekövetkezése esetén,

bc) fűtési időszakban fagyhalál elkerülése okán,

bd) bűncselekmény vagy szabálysértés (különösen rablás, lopás, betörés, csalás) áldozatává válása esetén, melynek következtében létfenntartását veszélyeztető élethelyzetbe került.

(3) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a (2) bekezdésben megállapított esetekben annak a kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át,

a) egyedülálló szülő, tartósan beteg, vagy súlyosan fogyatékos személy esetében az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 700 %-át,

b) akinek a családjában tartósan beteg vagy súlyosan fogyatékos személy él az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 600 %-át.

14. § (1) A kérelmező 8. melléklet szerinti kérelme alapján elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt rendkívüli települési támogatásra jogosult az eltemettető, ha a temetés költségei nem haladják meg a helyben elismert legolcsóbb temetés 130 %-át, de legfeljebb 450.000,-Ft-ot, és az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg

a) családjában a szociális vetítési alap összegének 400 %-át,

b) egyedül élő személy esetén a szociális vetítési alap összegének 600 %-át,

c) egyedül élő és nyugdíjas vagy tartósan beteg vagy súlyosan fogyatékos személy esetében a szociális vetítési alap összegének 700 %-át.

(2) Nem állapítható meg temetési költségek finanszírozása érdekében rendkívüli települési támogatás amennyiben az elhunyt eltemetéséről az önkormányzat köztemetés formájában gondoskodott.

10. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj

15. § (1) „Bursa Hungarica” Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat keretében ösztöndíj állapítható meg annak a pályázatát határidőben benyújtó és a benyújtás időpontjában Tarcal településen életvitelszerűen lakó és ott lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező pályázónak, aki megfelel a „Bursa Hungarica”Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerre vonatkozó Általános Szerződési Feltételekben meghatározott előírásoknak és e rendelet szabályai szerint szociális rászorultsága fennáll.

(2) Az ösztöndíjra való jogosultság megállapítása szempontjából szociálisan rászorulónak kell tekinteni azt a pályázót,

a) akinél az egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 460 %-át,

b) akit egyedülálló szülő, vagy más törvényes képviselő gondoz, vagy ha a pályázóval egy háztartásában igazoltan tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos személy él, 600 %-át.

16. § (1) Az ösztöndíj időtartamát és az egyéb feltételeket a mindenkori pályázati felhívás tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.

(2) A felsőoktatási intézménybe jelentkezők szociális rászorultságát évente egyszer felül kell vizsgálni.

(3) Az önkormányzat által folyósított ösztöndíj havi összege 6.000,- Ft.

(4) Az önkormányzat által megítélt ösztöndíj visszavonásra kerül, a visszavonásról hozott határozat meghozatalát követő tanulmányi félévtől, ha

a) a “B” típusú ösztöndíjas szociális rászorultsága már nem áll fenn, illetve a szociális rászorultság évenkénti felülvizsgálatánál nem működik együtt az önkormányzattal,

b) a támogatásban részesített “A” vagy “B” típusú pályázó elköltözik Tarcal önkormányzat illetékességi területéről.

17. § (1) A pályázónak a saját és vele egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelméről szóló igazoláson túl a szociális rászorultság igazolására csatolni kell:

a) amennyiben a szülők elváltak, jogerős bírósági ítélet másolatát,

b) több eltartott esetén iskola-, óvodalátogatási igazolásokat,

c) amennyiben a pályázó árva, félárva halotti anyakönyvi kivonat másolatát, árvaellátást megállapító határozatot,

d) amennyiben gyermeket nevel, születési anyakönyvi kivonatot,

e) állami gondozott, gyámolt esetén gyámhivatal határozatát, bíróság ítéletét,

f) igazolást tartós betegségről, határozatot rokkantság, fogyatékosság megállapításáról,

g) munkanélküliség esetén a Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya igazolását,

h) vállalkozó esetén Nemzeti Adó és Vámhivatal igazolást előző évi jövedelméről.

(2) A szociális rászorultság megállapítása a becsatolt igazolások figyelembe vételével történik.

11. Köztemetés

18. § (1) A köztemetés elrendelésének feltételeit a Szoctv. 48. §-a tartalmazza.

(2) A polgármester kérelemre, a köztemetés költségének megtérítési kötelezettsége alól a Szoctv. 48. § (3) bekezdés b) pontja fennállása esetén, amennyiben az eltemettetésre kötelezett személy vagyonnal nem rendelkezik

a) a teljes összeg visszafizetésére részletfizetést engedélyezhet

aa) egyedül élő és havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át, vagy

ab) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 250 %-át,

b) 50%-át elengedheti és a fennmaradó 50% megfizetésére részletfizetést engedélyezhet, ha az eltemettetésre kötelezett személy

ba) egyedül élő és havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 300 %-át, vagy

bb) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200 %-át.

c) a teljes összeg visszafizetésének elengedését engedélyezheti, ha az eltemettetésre kötelezett személy,

ca) egyedül élő és havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 250%-át, vagy

cb) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 170%-át.

12. Személyes gondoskodás körében igénybe vett ellátás térítési díjához (személyi térítési díjhoz) hozzájárulás

19. § (1) A kérelmező 9. melléklet szerinti kérelmére a személyes gondoskodás körében igénybe vett ellátás térítési díjához (személyi térítési díjhoz)

a) étkeztetés esetén - amennyiben a kérelmező havi jövedelme nem éri el a szociális vetítési alap kilencszeresét - 165.- Ft/ellátási nap,

b) idősek napközbeni tartózkodása esetén - amennyiben a kérelmező havi jövedelme nem éri el a szociális vetítési alap tizenkétszeresét - 1.015.Ft/ellátási nap,

hozzájárulást kell megállapítani.

(2) A hozzájárulást egy évre kell megállapítani.

13. Hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulás

20. § (1) Hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulásban részesülnek azon személyek, akik 80. életévüket betöltötték vagy a hozzájárulás megállapításának évében 80. életévüket betöltik és egy- vagy kétszemélyes háztartásban élnek, s a háztartás egy főre jutó jövedelme a szociális vetítési alap összegének 700%-át nem haladja meg

(2) A hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulás mértéke az éves hulladékszállítási díj 50%-a azaz két negyedévi szemétszállítási díj összege.

(3) A hulladékszállítási díjhoz való hozzájárulás a 10. melléklet szerinti kérelem alapján, vagy hivatalból is megállapítható.

III. Fejezet

Települési támogatás megállapítására vonatkozó egyéb feltételek

14. Lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó szabályok

21. § (1) A települési támogatást a kérelmező személy a rendeletben foglaltakon felül a jogosultság egyéb feltételeként köteles házának, kertjének, társasházi, lakótelepi lakásának és ingatlana környezetének rendben tartására az alábbiak szerint:

a) a lakáshoz tartozó udvar, kert rendben tartása, különös tekintettel az esetlegesen ott található szemét és lom eltávolítására,

b) az ingatlanhoz tartozó kert gyom és parlagfű mentesítése,

c) az ingatlan valamint a hozzá tartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől való mentesítése,

(2) A kérelmező köteles az (1) bekezdésben felsorolt állapotot a jogosultság megállapítását követően is fenntartani.

15. A lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó szabályok ellenőrzése és jogkövetkezménye

22. § (1) A jogosultság feltételeként a lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó szabályok betartását a Képviselő-testület a Tarcali Közös Önkormányzati Hivatal és az önkormányzat családsegítője bevonásával ellenőrzi.

(2) Abban az esetben, amennyiben a helyszíni ellenőrzéskor a 21. § (1) bekezdésében foglaltak teljesítése vonatkozásában hiányosság állapítható meg, a jegyző legalább 15 napos határidő tűzésével a felszólítja a kérelmezőt vagy a jogosultat a hiányosság megszüntetésére.

(3) Amennyiben a kérelmező vagy a jogosult a feltételeknek felszólítás ellenére sem tesz eleget, a megállapított támogatást meg kell szüntetni.

IV. Fejezet

Általános eljárási szabályok

16. Támogatási kérelmek benyújtásának szabályai

23. § (1) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátások iránti kérelmet év közben folyamatosan a Tarcali Közös Önkormányzati Hivatalhoz lehet benyújtani.

(2) Temetési költségekre tekintettel rendkívüli települési támogatás iránti kérelem kizárólag a temetést követő 2 hónapon belül nyújtható be.

(3) Beiskolázásra tekintettel igényelt rendkívüli települési támogatás iránti kérelem a tárgyévben egy alkalommal, október 31. napjáig nyújtható be.

(4) A kérelmező kérelmét ezen rendeletben meghatározott feltételek hiteles igazolására alkalmas bizonylatokkal köteles ellátni. Amennyiben a kérelmező a kérelmet, illetve annak mellékleteit a hiánypótlásra történő felszólítás ellenére sem egészíti ki, illetve nem csatolja, az eljárást meg kell szüntetni.

(5) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles a közös háztartásban élők vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, illetve azokat igazolni. A havi rendszeres jövedelmet hivatalos igazolásokkal kell igazolni.

(6) A havi rendszerességgel biztosított települési támogatás iránt benyújtott kérelemhez minden esetben csatolni kell a kérelmező és családja jövedelmére vonatkozó igazolásokat, valamint a vagyoni adatokról szóló nyilatkozatot.

24. § A jövedelem igazolására szolgáló iratok különösen

a) a rendszeres pénzellátás esetén a pénzellátás folyósításának igazolószelvénye - nyugdíjszerű ellátás esetében az összesítő -, illetve megállapító határozata, feltéve, hogy azt más szerv állapította meg és folyósítja,

b) a foglalkoztatottaknál a kérelem benyújtását megelőző hónapról szóló munkáltató által kiállított hivatalos nettó kereseti kimutatás,

c) az egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok tagjai esetében az állami adóhatóság igazolása és a kérelmező nyilatkozata,

d) a tartósan beteg, illetve fogyatékos gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolás,

e) a középfokú, vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló esetében az oktatási intézmény adott félévi igazolása a tanulói, vagy hallgatói jogviszony fennállásáról,

f) álláskereső esetén az álláskeresési ellátásról, vagy a regisztrálás tényéről, a Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya által kiadott igazolás, határozat.

25. § (1) Annak igazolására, hogy

a) a szülő gyermekét egyedül neveli, bontóperi vagy gyermekelhelyezésről szóló jogerős bírósági ítélet, gyermektartásdíj c) pont szerinti igazolása,

b) a kérelmező háztartásában gyámhatóság által ideiglenesen elhelyezett, vagy gyámrendelés alapján eltartott gyermek él, a gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott jogerős bírósági és gyámhatósági határozat,

c) gyermektartásdíjban részesül, a gyermektartásdíjat megállapító jogerős bírósági ítélet, bíróság által jóváhagyott egyezség, vagy ez irányú bírósági eljárás megindításáról szóló okirat, vagy amennyiben - a tartásdíj fizetésére kötelezett nem fizet - végrehajtásról, illetve állam általi megelőlegezésről szóló igazolás,

d) a lakásban való tartózkodás milyen jogcímen történik hiteles tulajdoni lap, bérleti szerződés másolata,

(2) Gyógyszersegély igénybevételére benyújtott települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a háziorvos igazolását a kérelmező havi rendszeres gyógyszerköltségéről.

(3) Havi rendszerességgel szedett gyógyszernek minősülnek a terápiás jelleggel valamint szakorvosi javaslatra rendelt gyógyszerek, különösen a krónikus betegségre tekintettel felírt gyógyszerek.

(4) Az akut megbetegedésre rendelt gyógyszerek, továbbá étrendkiegészítő készítmények és vitaminok a rendszeres gyógyszerköltség tekintetében nem vehetőek figyelembe.

17. Szociális ellátások megállapításával, kifizetésével kapcsolatos szabályok

26. § (1) A Képviselő-testület a szociális ellátásra való jogosultság elbírálása során a Szoctv. 10. §-ában foglaltakat figyelembe véve jár el.

(2) A Tarcali Közös Önkormányzati Hivatal valamint a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat az igénylő személy vagyoni, szociális, egészségügyi, lakás, vagy egyéb körülményeinek tisztázására helyszíni szemlét tarthat, az ügyre vonatkozó lényeges nyilatkozatokat és a megállapításokat környezettanulmányban rögzíti.

(3) Az eljárás során felhasználható más hatóság, család- és gyermekvédelemmel foglalkozó más szerv, vagy személy által készített környezettanulmány is, feltéve, hogy elkészítése óta egy hónap még nem telt el.

27. § (1) Havi rendszerességgel nyújtott települési támogatásra való jogosultságot a (2) bekezdésben foglaltak kivételével a kérelem benyújtásának napját követő hónap első napjától 12 hónapra kell megállapítani.

(2) A rendelet alkalmazása során, a szociális vetítési alap összege változásának időpontjával változnak a szociális juttatások összegei is. Ilyen esetben a támogatások összegének változásáról nem kell külön határozatot hozni.

28. § (1) A rendkívüli települési támogatást a határozat jogerőre emelkedését követő 5 napon belül kell folyósítani.

(2) A települési támogatás folyósítása postai úton, banki átutalással, kivételes esetben házi pénztári kifizetéssel történik.

(3) A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjtámogatás önkormányzati részének utalása és az ösztöndíj folyósítása az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak szerint történik.

18. Ellenőrzés, felülvizsgálat

29. § (1) A hatáskör gyakorlója jogosult a megállapított segély/támogatás feltételeinek és felhasználásának ellenőrzésére.

(2) Amennyiben a segélyben/támogatásban részesülő a Szoctv.-ben és jelen rendeletben meghatározott feltételekkel nem rendelkezik, vagy azok megsértésével nyújtott szociális ellátást vesz igénybe, a Szoctv. 17. §-ban foglalt jogkövetkezmények terhelik.

19. Lakásfenntartásra biztosított települési támogatás különös eljárási feltételei

30. § A lakásfenntartásra nyújtott települési támogatásra benyújtott kérelemhez csatolni kell

a) a háztartás tagjai jövedelmének hitelt érdemlő igazolását,

b) a lakás nagyságának hitelt érdemlő igazolását.

V. Fejezet

Szociális kerekasztal

31. § (1) A képviselő-testület a szociálpolitikai döntések szakmai véleményezése, értékelése, elemzése céljából Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre.

(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal évente egy ülést tart.

(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:

a) a Szociális, Oktatási, Kulturális és Sportbizottság elnöke,

b) a Tarcali Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője,

c) Tarcal Község Önkormányzata családsegítője,

d) Kikelet Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde, Konyha és Étkezde gyermekvédelmi felelőse,

e) Tarcali Klapka György Általános Iskola gyermekvédelmi felelőse,

f) védőnők.

32. §2

33. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

K É R E L E M gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatáshoz

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Állampolgársága:.......................................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.11. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek ( a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok, nyilatkozatok:

2.1. A gyógyszerkiadásokhoz nyújtott támogatást jövedelmi helyzetemre és magas gyógyszerköltségemre tekintettel kérem.

2.2. Büntetőjogi felelősségem tudatában, kijelentem, hogy közgyógyellátásban nem részesülök.

2.3. A kérelemhez csatolom a gyógyszerköltségeimről szóló háziorvosi igazolást.

2.4. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

2.5. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1


2


3


4


5


6

7


3. Jövedelmi adatok

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

4. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

5. Nyilatkozatok:

5.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

5.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

5.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

5.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

5.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

5.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

5.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

5.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

5.9. ______________________________kérelmező aláírása

2. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

Háziorvosi igazolás Gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott támogatáshoz

1. A kérelmező személyes adatai:

a) Neve: ......................................................................................................................................

b) Születési neve: .........................................................................................................................

c) Anyja neve: ..............................................................................................................................

d) Születési hely, év, hó, nap: ........................................................................................................

e) Lakóhely: .................................................................................................................................

f) Tartózkodási hely: ....................................................................................................................

g) Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

h) Havi rendszerességgel rendelt gyógyszerek költsége: ………………………………………Ft/hó

i) Kelt…………………………………………………..

j) p.h.…………………………………………………háziorvos aláírása

3. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

K É R E L E M lakásfenntartásra nyújtott települési támogatás megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Állampolgársága:.......................................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.11. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen / tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő részt aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1


2


3


4


5


6

7


2. Jövedelmi adatok

2.1. A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

2.2. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

3. Lakásviszonyok

3.1. A támogatással érintett lakás nagysága: .............. m2.

3.2. A lakásban tartózkodás jogcíme: .................................................................

4. A kérelemhez csatolandó iratok:

Mellékelni kell a kérelmező és a háztartás többi tagjának a lakáshasználat jogcímére, valamint a lakáshasználat tényére vonatkozó igazolást. (pl. tulajdoni lap, bérleti szerződés, lakcímkártya, stb.)

5. Nyilatkozatok

5.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

5.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

5.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

5.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

5.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

5.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

5.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

5.8. Tarcal, ................................................

5.9. ...............................................kérelmező aláírása

4. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

K É R E L E M települési támogatásra ápolási díj megállapításához

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

.............................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………………..

1.1.9. Állampolgársága:.........................................................................................................................

1.1.10. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................

1.1.11. E-mail cím (nem kötelező megadni): .......................................................................................

1.1.12. Számlaszám: ………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………

1.1.13. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen / tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő részt aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

1.3. A jogosultság feltételeire vonatkozó adatok, nyilatkozatok:

1.3.1. Az ápolási díj megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy 18. életévét betöltött tartósan beteg.

1.3.2. Kijelentem, hogy keresőtevékenységet folytatok / nem folytatok. (megfelelő rész aláhúzandó)

1.3.3. Keresőtevékenységet

1.3.3.1. - napi 4 órában

1.3.3.2. - teljes munkaidőben folytatok.

1.3.4. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Tokaji Járási Hivatalától ápolási díjban, vagy gyermekek otthongondozási díjában nem részesülök.

1.3.5. Kijelentem, hogy rendszeres pénzellátásban:

1.3.5.1. - részesülök, melynek havi összege: ………………………………………………………….

1.3.5.2. - nem részesülök.

1.3.6. Az ápolási tevékenységet:

1.3.6.1. - lakóhelyemen / tartózkodási helyemen,

1.3.6.2. - az ápolt személy lakóhelyén / tartózkodási helyén végzem.

(megfelelő részt aláhúzandó)

1.3.7. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.3.8. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1


2


3


4



5


6



7



2. Jövedelmi adatok

2.1. A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

2.2. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

3./ Az ápolt személyre vonatkozó adatok:

2.3. Személyes adatok:

2.3.1. Neve: ...........................................................................................................................................

2.3.2. Születési neve: ............................................................................................................................

2.3.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

2.3.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

2.3.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

2.3.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

.............................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

2.3.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

2.3.8. Ha az ápolt személy nem cselekvőképes, a törvényes képviselő

2.3.8.1. neve: ………………………………………………………………………………..……………

2.3.8.2. lakcíme: ……………………………………………………………………………….…………

2.4. A jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozatok: Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási díjat kérelmező hozzátartozóm végezze.

3. Nyilatkozatok

3.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

3.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

3.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

3.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

3.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

3.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

3.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

3.8. Tarcal, ................................................

3.9. .................................................................................kérelmező aláírása

3.10. ..................................................................................az ápolt személy (vagy törvényes képviselője) aláírása

5. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY az ápolási díj megállapításához (Az ápolt személy háziorvosa tölti ki.)

1. Igazolom, hogy

1.1. neve: ……………………………………………………………………………………………………

1.2. születési neve: ………………………………………………………………………………………….

1.3. anyja neve: ………………………………………………………………………………………………

1.4. születési helye, ideje: ……………………………………………………………………………………

1.5. lakóhelye: ……………………………………………………………………………………………….

1.6. tartózkodási helye: ……………………………………………………………………………………..

1.7. TAJ száma……………………………………………………………………………………………….

1.8. tartósan beteg.

2. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul.

3. A gondozás várható időtartama: 3 hónapnál hosszabb / 3 hónapnál rövidebb.

3.1. Kelt: ……………………………………………..

3.2. p.h.……………………………………………háziorvos aláírása

6. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM rendkívüli települési támogatás megállapításához

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Állampolgársága:.......................................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.11. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek ( a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

1.2.6. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

2. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1


2


3


4


5


6

7


a) család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége.

b) közeli hozzátartozó:

c) a házastárs, az élettárs,

d) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek,

e) korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),

f) a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, illetve a szülő házastársa vagy élettársa; valamint a b./ vagy c./ alpontokban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér

g) háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.)

h) egyedül élő: az a személy aki egyszemélyes háztartásban lakik.

3. A támogatás igénylésének indoka:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. A támogatás megállapítását (megfelelő betűjel bekarikázandó. Egyidejűleg csak egy forma jelölhető meg.)

a) átmenetileg nehéz anyagi helyzetre tekintettel a család kiadásainak mérséklésére

b) eseti gyógyszerkiadás mérséklésére

c) a családban nevelkedő gyermekre tekintettel a család létfenntartási vagy rendkívüli élethelyzetbe kerülése okán kérem.

5. Jövedelmi adatok*

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmező családjában élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. Rendszeres pénzbeli ellátás (FHT, RSZS, ápolási díj, stb.)

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás díj, stb.)

6. Munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás

7. Föld és bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl.: ösztöndíj)

9. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

6. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

7. Nyilatkozatok:

7.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

7.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

7.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

7.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

7.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

7.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

7.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

7.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

7.9. ______________________________kérelmező aláírása

7.10. Kijelentem, hogy a támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)

7.11. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

7.12. ______________________________kérelmező aláírása

7. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM beiskolázási többletkiadásokhoz nyújtott települési támogatásra

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………………..

1.1.9. Állampolgársága:.........................................................................................................................

1.1.10. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................

1.1.11. E-mail cím (nem kötelező megadni): .......................................................................................

1.1.12. Számlaszám: ………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………

1.1.13. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen / tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő részt aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

1.3. A jogosultság feltételeire vonatkozó adatok, nyilatkozatok:

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1


2


3


4


5


6

7


2. Jövedelmi adatok

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

2.1. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

2.2. Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

3. A beiskolázási támogatás megállapítását az alábbi – velem közös háztartásban élő, közép, vagy felsőfokú oktatási intézményben nappali tagozaton tanulmányokat folytató – gyermek(ek) részére kérem:

A gyermek neve

születési helye, ideje

anyja neve

1.

2.

3.

4.

4. A kérelemhez csatolandó iratok:

- A …………………../………………….tanévre vonatkozó hallgatói, vagy tanulói jogviszony fennállására vonatkozó oktatási intézmény által kiállított igazolást (iskolalátogatási igazolás, hallgatói jogviszony igazolása)

5. Nyilatkozatok:

5.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

5.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

5.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

5.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

5.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

5.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények,körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

5.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

5.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

5.9. ______________________________kérelmező aláírása

8. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt települési támogatáshoz

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………………..

1.1.9. Állampolgársága:.........................................................................................................................

1.1.10. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................

1.1.11. E-mail cím (nem kötelező megadni): .......................................................................................

1.1.12. Számlaszám: ………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………

1.1.13. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen / tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő részt aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

2. Az elhunyt személy adatai:

2.1. Neve: ...........................................................................................................................................

2.2. Születési neve: ............................................................................................................................

2.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

2.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

2.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

2.6. Halálesetének helye, ideje: ………………………………………………………………………

2.7. Temetés ideje. ……………………………………………………………………………………

3. A jogosultság feltételeire vonatkozó adatok, nyilatkozatok:

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1



2



3



4



5



6


7



4. Jövedelmi adatok

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

4.1. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

4.2. Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

4.3. Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt támogatás iránti kérelmet, az elhalálozás napjától számított 60 napon belül lehet benyújtani.

5. A kérelemhez csatolandó iratok:

5.1. - Az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatának másolata

5.2. - Eredeti temetési számla

6. Nyilatkozatok:

6.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

6.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

6.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

6.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

6.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

6.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

6.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

6.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

6.9. ______________________________kérelmező aláírása

9. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM személyes gondoskodás körében igénybe vett ellátás térítési díj hozzájárulás megállapításához

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

.............................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Állampolgársága:.......................................................................................................................

1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ......................................................................................

1.1.11. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek ( a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

2. A támogatás igénylésének indoka:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3. Jövedelmi adatok*

A jövedelmek típusai

Kérelmező jövedelme

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz



2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem



3. Rendszeres pénzbeli ellátás (FHT, RSZS, ápolási díj, stb.)



3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem



4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások



5. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartás díj, stb.)



6. Munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás



7. Föld és bérbeadásából származó jövedelem



8. Egyéb (pl.: ösztöndíj)



9. Összes jövedelem



4. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

5. Nyilatkozatok:

5.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

5.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

5.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

5.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

5.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

5.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

5.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

5.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

5.9. ______________________________kérelmező aláírása

5.10. Kijelentem, hogy a támogatás megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)

5.11. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

5.12. ______________________________kérelmező aláírása

10. melléklet az 1/2025. (II. 1.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM Hulladékszállítási díjhoz való hozzájáruláshoz

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1. Neve: ...........................................................................................................................................

1.1.2. Születési neve: ............................................................................................................................

1.1.3. Anyja neve: .................................................................................................................................

1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .............................................................................................

1.1.5. Lakóhelye: 3915 Tarcal...................................................................utca/út/tér..............házszám ............épület/lépcsőház...............emelet, ajtó

1.1.6. Tartózkodási helye: ………… irányítószám.................................................. .......... település

..............................................................utca/út/tér..............házszám............épület/lépcsőház...............emelet,ajtó

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………....

1.1.8. Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………………..

1.1.9. Állampolgársága:.........................................................................................................................

1.1.10. Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................

1.1.11. E-mail cím (nem kötelező megadni): .......................................................................................

1.1.12. Számlaszám: ………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………

1.1.13. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen / tartózkodási helyemen élek. (a megfelelő részt aláhúzandó)

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. [] szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.2.2. [] EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.2.3. [] bevándorolt/letelepedett, vagy

1.2.4. [] menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2.5. Családi állapota: (a megfelelő rész aláhúzandó)

1.2.5.1. egyedülálló (hajadon, nőtlen)

1.2.5.2. házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt

1.2.5.3. házastársától külön élő

1.2.5.4. elvált

1.2.5.5. özvegy

2. A jogosultság feltételeire vonatkozó adatok, nyilatkozatok:

Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név
(születési név)

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

1



2



3. Jövedelmi adatok

a jövedelem típusa

kérelmező

háztartásban élő személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem
ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYED, GYES, GYET) családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem (pl. ösztöndíj, alkalmi munkából, egyszerűsített foglalkoztatásból származó, családi támogatás, összegszerűen: átlagosan havonta)

7. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből, föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Összes jövedelem

3.1. (* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

3.2. Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

4. Nyilatkozatok:

4.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

4.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

4.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatok szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

4.4. Tudomásul veszem, hogy a tényállás tisztázása érdekében, a hivatal egyéb iratokat, nyilatkozatokat, dokumentumokat is bekérhet, továbbá azt, hogy az adatok valódiságát környezettanulmány elvégzésével ellenőrizheti.

4.5. Tudomásul veszem, hogy az eljárás során bármely határidő elmulasztása esetén mulasztásomat csak igazolási kérelem benyújtásával igazolhatom, mellyel egyidejűleg pótolnom kell az elmulasztott cselekményt. Az igazolási kérelmet az elmulasztott határnaptól, akadályoztatásom esetén az akadály megszűnésétől számított 8 napon belül kell benyújtanom, melynek elfogadásáról az első fokú hatóság dönt. Kérelmemhez mellékelnem kell a mulasztást igazoló iratot, dokumentumot.

4.6. Tudomásul veszem továbbá, hogy az eljárás során a saját és családtagjaim tekintetében a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról – pl. bejelentett lakó-, vagy tartózkodási hely, családi állapot megváltozása; jövedelmi, vagyoni helyzet megváltozása; és minden egyéb, a jogosultság feltételeit érintő tények, körülmények megváltozása – a változást követően haladéktalanul köteles vagyok az ellátást folyósító szervet értesíteni.

4.7. Kijelentem, hogy bejelentési kötelezettségem elmulasztása, a hatóság megtévesztése, a döntéshozatal indokolatlan késleltetése esetén eljárási bírság kiszabásának van helye. Tudomásul veszem, hogy nem valós nyilatkozat esetén az abból adódóan jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást jogszabályban meghatározott kamattal megemelt összegben vissza kell térítenem.

4.8. Tarcal, 20___ év_________________hó _____nap

4.9. ______________________________kérelmező aláírása

1

A 13. § (2) bekezdése a Tarcal Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (III. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 32. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.