Tarcal Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2021. (IX. 6.) önkormányzati rendeletének indokolása
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2018.(III.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 09. 07a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2018.(III.23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Általános indokolás
Előterjesztés-Indokolás
a Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2018. (III.23.) önkormányzati rendelet módosításához
Tisztelt Képviselőtestület!
A B-A-Z. Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Törvényességi Osztálya célvizsgálat keretében vizsgálta az önkormányzatok szociális tárgyú rendeleteit, mely vizsgálat eredményeként szakmai segítségnyújtás keretében javaslatot tett önkormányzatunk hatályos szociális tárgyú rendeletei módosítására. Ugyanakkor a vizsgálat azt is megállapította, annak ellenére, hogy a szociális tárgyú rendelet keretében bizonyos Képviselőtestületi hatáskörök átruházásra kerültek a polgármesterre, jegyzőre, ezen hatáskörök felsorolását a Képviselőtestület hatályos Szervezeti Működési Szabályzata nem tartalmazza.
A 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 53. § (1) bekezdés b.) pontja szerint a Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletben rendelkezik a képviselőtestület átruházott hatásköreinek felsorolásáról.
Tekintettel arra, hogy a hatályos SZMSZ-ben ilyen felsorolás nincs, a rendelethez csatolt mellékletekben javaslom a képviselőtestület átruházott hatásköreinek felsorolását, s természetesen ezek között találhatók a szociális terület átruházott hatáskörei.
A rendelettervezet tehát arra tesz javaslatot, hogy a hatályos SZMSZ-t jelen rendelettervezet szerinti 3 db melléklettel egészítse ki a Képviselőtestület.
Tarcal, 2021. augusztus 24.
Dr. Kovács Zoltán
jegyző