Tiszalúc Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017. (V.30.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések létesítésének engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól
Hatályos: 2017. 06. 01Tiszalúc Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2017. (V.30.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések létesítésének engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól
2017-06-01-tól
Tiszalúc Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)- b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a házasságkötések engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Tiszalúc Nagyközség közigazgatási területén történő anyakönyvi események megünneplését szolgáló eljárásokra, az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybevevőkre, valamint Tiszalúci Polgármesteri Hivatalánál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre.
2. Értelmező rendelkezések
2. §
Jelen rendelet alkalmazásában:
1. hivatali munkaidő: a Tiszalúci Polgármesteri Hivatal mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.
2. hivatali helyiség: a Tiszalúci Polgármesteri Hivatal (3565 Tiszalúc, Kossuth tér 3.) épületében levő házasságkötő terem.
3. anyakönyvi esemény: a házasságkötés
4. alapszolgáltatás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető közreműködése, jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás, valamint gépi zeneszolgáltatás.
5. ünnepi szertartás: az anyakönyvi eseményen az anyakönyvvezető által tartott ünnepi beszéd, kiegészítő szolgáltatások (gyűrűcsere – gyertyagyújtás - szülőköszöntés - pezsgős koccintás stb.) nyújtásával, zeneszolgáltatás, teremdíszítés, az esemény rögzítésében való közreműködés.
3. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. §
(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a házasságkötési, szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell az ügyfelek nyilatkozatát arról, hogy az anyakönyvi esemény külső helyszínen való lebonyolításához jogszabályban előírt feltételeket biztosítják és jelen rendeletben megállapított díjat megfizetik.
(3) A házasságkötés feltételeit az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt a helyszínen ellenőrizheti.
(4) Hivatali helyiségen kívül, anyakönyvi esemény lebonyolítása – munkaszüneti napok kivételével – szombati napokon 10.00 órától 19.00 óráig engedélyezhető azzal, hogy két szertartás kezdő időpontja között legalább 45 perc különbségnek kell lennie.
(5) A házasságkötő teremben, de a hivatali munkaidőn túl, anyakönyvi esemény lebonyolítása – munkaszüneti napok kivételével – szombati napokon 10.00 órától 19.00 óráig engedélyezhető azzal, hogy két szertartás kezdő időpontja között legalább 30 perc különbségnek kell lennie.
4. §
(1) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívül, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményért a kérelmező(k) az 5.§-ban meghatározott díjat kötelesek fizetni.
(2) Díjmentes szolgáltatás, ha hivatali helyiségen kívüli vagy hivatali munkaidőn túli anyakönyvvezetői közreműködésre a kérelmezők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt van szükség.
4. Az anyakönyvi események díjazása
5. §
(1) A hivatali helyiségben nyújtott anyakönyvvezetői szolgáltatás esetén a szertartás a házasságkötő teremben kerül megtartásra.
A házasságkötő teremben, de a hivatali munkaidőn túl nyújtott anyakönyvvezetői alapszolgáltatás díja: nettó 8.000.-Ft+Áfa.
(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában kizárólag a 3. § (4) bekezdésében foglaltak szerint működhet közre.
(3) A hivatali helyiségen kívüli és szombati napokon nyújtott anyakönyvi esemény lebonyolításában való közreműködés szolgáltatási díja: nettó 20.000.- Ft+Áfa.
(4) A díjat a Tiszalúci Polgármesteri Hivatal 11734145-15726432 számú költségvetési elszámolási számlájára kell megfizetni átutalással vagy postai befizetéssel, az engedélyező határozat jogerőre emelkedését követő 8 napon belül.
(5) A szolgáltatási díj megfizetésének megtörténtét legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 7. napig az anyakönyvvezetőnél igazolni kell.
(6) A befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni, amennyiben az anyakönyvi esemény nem jön létre, illetve a jegyző a már kiadott engedélyt visszavonja.
(7) Hivatali munkaidőben anyakönyvi esemény kizárólag hétfőtől-csütörtökig 9.00 óra és 15.30 óra között, pénteken 9.00 óra és 13.00 óra között bonyolítható le.
5. Az anyakönyvvezető díjazása
6. §
Amennyiben az anyakönyvvezető nem a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri:
(1) Az anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén bruttó 10.000.- Ft, míg a hivatali helyiségben, de munkaidőn kívüli közreműködéséért bruttó 8.000.- Ft. díjazás illeti meg.
(2) Az anyakönyvvezető részére a díjazást a jegyző igazolása után havonta a munkáltató fizeti ki.
6. Záró rendelkezések
7. §.
(1) A rendelet 2017. június 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a házasságkötések létesítésének engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól l szóló 2/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelet.
Majdanics László polgármester Turóczi Hajnalka
Távollétében Dr. Mudri Béla alpolgármester jegyző