Kazincbarcika Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (I.21.) önkormányzati rendelete

a „Tiszta udvar, rendes ház … év” elismerő cím alapításáról és adományozásáról

Hatályos: 2017. 03. 31

Kazincbarcika Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016. (I.21.) önkormányzati rendelete

a „Tiszta udvar, rendes ház … év” elismerő cím alapításáról és adományozásáról

2017.03.31.

Kazincbarcika város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, valamint Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbiakat rendeli el:

A Cím alapítása

1. § (1) Kazincbarcika Város Önkormányzatának Képviselő- testülete „Tiszta udvar, rendes ház … év” elismerő címet alapít a település esztétikus képének kialakítása, valamint kulturált lakókörnyezetének fejlesztése céljából.

(2) A „Tiszta udvar, rendes ház … év” címre pályázhat a település közigazgatási területén lévő lakóközösség, illetve a település közigazgatási területén lévő lakóingatlan tulajdonosa vagy használója.

(3) A „Tiszta udvar, rendes ház … év” elismerő címet évente legfeljebb 10 pályázó nyerheti el, melyből öt pályázó a lakóingatlan tulajdonosai vagy használói közül, öt pályázó pedig a lakóközösségek közül kerül kiválasztásra.

(4) Az elismerés formája az Önkormányzat arculatának megfelelő, „Tiszta udvar, rendes ház … év” feliratú, 20x30 cm nagyságú, falra szerelhető fém tábla a rendelet 2. mellékletében meghatározott minta szerint, valamint a lakóingatlan tulajdonosa vagy használója esetében 100.000.-Ft egyszeri díjazás, a lakóközösségek esetében a lakóközösséghez tartozó lakásonként 10.000.-Ft egyszeri díjazás, melyekhez szükséges forrást az Önkormányzat a mindenkori költségvetéséből biztosítja.

(5) A (4) bekezdés szerinti fém táblát az elismerő címmel érintett lakóingatlannak, lakóközösség épületének a közterület felé eső homlokzatára kell rögzíteni. A rögzítésről a lakóingatlan tulajdonosa, használója, a lakóközösség képviselője köteles gondoskodni a tábla átvételétől számított 10 napon belül.

A Cím adományozása

2. § (1) A „Tiszta udvar, rendes ház … év” cím adományozható annak a lakóközösségnek, ingatlan tulajdonosnak vagy használónak:

a) akinek ingatlana, családi háza, társasháza, lépcsőháza, az ingatlan előtti járdaszakasz, az ott lévő növényzet, továbbá az ingatlanon található épület, kert, udvar megjelenésében harmonikusan, esztétikusan illeszkedik a környezetéhez;
b) ami/aki a helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatást, és amennyiben vonatkozik rá a települési folyékony hulladékkal kapcsolatos kötelező közszolgáltatást igénybe veszi;
c) aminek/akinek az ingatlana jogerős építési engedély alapján épült, és jogerős használatbavételi engedéllyel rendelkezik.

3. § (1) A Képviselő- testület létrehozza a Tiszta Udvar, Rendes Ház Bizottságot, melynek tagjai:

a) polgármester, aki egyben a Bizottság elnöke,

b) a Képviselő- testület állandó Bizottságainak elnökei,

c) Kazincbarcika Város főépítésze,

d) kert- és tájépítészeti tervező,

e) a Barcika Park Nonprofit Kft. szakmai vezetője,

f) a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Fejlesztési Osztályának vezetője.

(2) A Tiszta Udvar, Rendes Ház Bizottság helyszíni szemle után tesz javaslatot az elismerő cím adományozására. Amennyiben a Bizottság javaslatának meghozatala során szavazategyenlőség alakul ki, akkor az elnök szavazata dönt.

(3) Az elismerő címet elnyert lakóközösség, lakóingatlan tulajdonosa, használója a cím elnyerését követő 5 egymást követő évben nem vehet részt a pályázaton az elismerő címmel érintett ingatlan vonatkozásában.

(4) Abban az esetben, ha az elismerő címmel érintett ingatlan a cím elnyerésének évét követő 5 egymást követő éven belül elidegenítésre kerül, vagy annak használója személyében változás történik, úgy az új tulajdonos, használó személyére a (3) bekezdésben meghatározott korlátozás nem vonatkozik.

Eljárási szabályok

4. § (1) A cím elnyerésére a pályázatot a Tiszta Udvar, Rendes Ház Bizottság hirdeti meg a helyi újságban és honlapon, évente egy alkalommal. A pályázatot minden év március 31. napjáig kell meghirdetni.

(2) A pályázatot az 1. melléklet szerinti jelentkezési lapon kell benyújtani május 10. napjáig személyesen vagy postai úton (3700 Kazincbarcika, Fő tér 4.).

5. § Az elismerés adományozásáról szóló döntés előkészítését a Polgármesteri Hivatal végzi.

6. § (1) A cím adományozásáról a Képviselő- testület dönt a Tiszta Udvar, Rendes Ház Bizottság javaslata alapján minden év június 1-jét követő első, munkaterv szerinti ülésén.

(2) A pályázatok eredményét évente a Képviselő- testület döntését követően közzé kell tenni a helyi újságban és a honlapon.

(3) A nyertes pályázók írásban értesítést kapnak és az elnyert címek az augusztus 20-ai rendezvény keretében ünnepélyes eredményhirdetésen kerülnek átadásra.

7. § (1) A Tiszta Udvar, Rendes Ház Bizottság saját hatáskörében vagy a hozzá érkezett kezdeményezés alapján felülvizsgálja az adományozott elismerő címet és a Képviselő- testületnél kezdeményezi annak visszavonását, amennyiben a címre a jogosult érdemtelenné válik.

(2) Érdemtelen az elismerő címre, akinek az ingatlana vagy az ingatlana előtti közterület rendezetlenné, elhanyagolttá vált, vagy parlagfűvel fertőzött lett.

8. § (1)1 A pályázat elbírálását követő 15 munkanapon belül a nyertes pályázóknak az 1. § (4) bekezdésében meghatározott összegű díjazást az Önkormányzat átutalja az általa jelentkezési lapon megjelölt bankszámlaszámra. Az átutalás feltétele lakóingatlan tulajdonosa vagy használója esetében az Önkormányzat által kért kötelező, az adó- és járulékfizetési kötelezettség átvállalásához szükséges nyilatkozatok hiánytalan kitöltése és a Polgármesteri Hivatalba történő visszajuttatása; lakóközösségek esetében támogatási szerződés megkötése az Önkormányzattal, amelyet a Polgármester ír alá. A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell

a) a támogatás összegét;

b) a támogatás konkrét célját;

c) a támogatás felhasználásának határidejét, módját;

d) a Támogatott kötelezettségvállalását a hatályos jogszabályok előírásainak betartására;

f) a tételes pénzügyi elszámolás rendjére vonatkozó kötelezettséget;

g) a szerződésszegés eseteit és szankcióit
(2) A Polgármesteri Hivatal a díjazás átutalásáról nyilvántartást vezet.

Záró rendelkezések

9. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

A(z) 9/2017.(III.30.) a(z) 1.§-ával megállapított szöveg.

2

A(z) 9/2017.(III.30.) a(z) 2.§-ával megállapított szöveg.