Kazincbarcika Város Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (III.31.) önkormányzati rendelete

a távhőszolgáltatásról

Hatályos: 2024. 12. 01

Kazincbarcika Város Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (III.31.) önkormányzati rendelete

a távhőszolgáltatásról

2024.12.01.

Kazincbarcika város Önkormányzatának Képviselő-testülete a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény) 60. § /3/ bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az 6. § (2) bekezdés a)-g) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. § /1/ A rendelet hatálya kiterjed Kazincbarcika Város Közigazgatási területén a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által kibocsátott Távhőszolgáltatási Engedélyben meghatározott engedélyesre (a továbbiakban: Távhőszolgáltató), valamint a távhőszolgáltatást igénybe vevő felhasználókra és díjfizetőkre.

2. § A Kazincbarcika város területén érvényesülő díjalkalmazási feltételeket és távhőszolgáltatási díjakat, valamint a távhőszolgáltatás csatlakozási díját külön önkormányzati rendelet (a továbbiakban: díjrendelet) állapítja meg.

2. Értelmező rendelkezések

3. §

a) Távhőszolgáltatói rendszer: a szolgáltatói tulajdonban, valamint a felhasználói tulajdonban álló berendezések összessége.
b) Távhőszolgáltatói vagyon:
ba) A távhőszolgáltató tulajdonában lévő szolgáltatói berendezés, mely által a hőhordozó közeg a távhőszolgáltató közreműködésével jut el a felhasználóhoz.
bb) A 2005. évi XVIII. törvény (továbbiakban: TSZT.) hatályba lépésekor a távhőszolgáltató tulajdonában lévő felhasználói hőközpont, hőfogadó-állomás.
bc) Az a távhőszolgáltató tulajdonában lévő épület, építmény, amely a ba) pont szerinti szolgáltatói vagyon elhelyezésére szolgál (szolgáltatói épület).
c) Távhőfelhasználói vagyon: a távhővel ellátott lakóépület és vegyes célra használt épület (a továbbiakban: épület) és az annak alkotórészét képező felhasználói berendezés, kivéve a távhőszolgáltatói vagyont képező felhasználói- hőközpontot és hőfogadó-állomást.
d) Ellátó épület: az a lakossági, vagy egyéb felhasználó tulajdonában, vagyonkezelésében lévő épület, amelyben elhelyezett szolgáltatói hőközpont üzemeltetése útján a távhőszolgáltató más épület felhasználóját is ellátja a távhőszolgáltatási közüzemi szerződésben meghatározott mennyiségű távhővel.
e) Ellátott épület: az az épület, amelynek felhasználóit a távhőszolgáltató a d) pont szerinti épületben elhelyezett szolgáltatói hőközpont üzemeltetése útján látja el a Távhőszolgáltatói Közüzemi Szerződésben meghatározott mennyiségű távhővel.
f) A távhő szolgáltatója a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által kibocsátott Távhőszolgáltatási Engedélyben meghatározott engedélyes
g) Üzemi felhasználó: az az egyéb felhasználó, akinek felhasználói hőközpontja a saját tulajdonában van, azt maga üzemelteti és a távhőszolgáltatóval hőteljesítmény lekötésére szerződik.
h) Nem üzemi felhasználó: az az egyéb felhasználó, akinek hőellátása a szolgáltató tulajdonában lévő hőközpontról történik.
i) Mérőhely: a felhasználói vagy szolgáltatói hőközpontnak, a hőfogadó állomásnak, illetve a felhasználói vezetékhálózatnak szolgáltató üzletszabályzatának előírásai szerint létesített azon része, ahol a vételezett távhő, valamint használati melegvíz mérése és felhasználónak való eladása történik.
j) Elszámoló mérő: a mérőhelyen elhelyezett, az Országos Mérésügyi Hivatal (továbbiakban: OMH) által hitelesített
ja) a hőközponti, vagy hőfogadó állomási mérőhelyen elhelyezett hőmennyiségmérő,
jb) az épületrész hőfelhasználását mérő hőmennyiségmérő,
jc) a hőközpontban a használati melegvíz elszámolására elhelyezett fővízmérő,
jd) az épületrészekben (lakások, nem lakás céljára szolgáló helyiségek) a vételezett használati melegvíz mérésére szolgáló melegvíz mellékmérő(k).
k) A távhőszolgáltatással azonos komfortértékű hőellátás: olyan központi fűtés, amely a távhőellátásból kivált épület, vagy épületrész fűtöttségét – az időjárási viszonyokhoz igazodva – automatikusan a mindenkori előírásoknak (jelenleg az MSZ 04-140/2. szabvány) megfelelő értéken képes tartani, és adott hely környezetében szennyezőanyag kibocsátása a távhőellátásnál nem okoz nagyobb környezeti terhelést.
l) Átlagos léghőmérséklet: az egyes fűtött helyiségek léghőmérsékletének a fűtött légtér fogattal súlyozott közepes értéke.
m) Méretlen időszak: az az időszak, amikor az elszámoló mérő bármely okból alkalmatlan a vételezett mennyiség mérésére.
n) Engedély nélküli vételezés: ha a felhasználó előzetes bejelentés és/vagy a szolgáltató hozzájárulása nélkül méretlenül távhőt, vagy használati melegvizet vételez.
o) Épületrész: az Országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. Korm. rendelet 1. sz. mellékletének 95. pontja szerinti önálló rendeltetési egység.
p) A hőközpont alkotórészének minősülnek a hőközponthoz tartozó technológiai berendezések: a jelző-, ellenőrző-, tágulási-, biztonsági vezetékek és az automata nyomástartó-, utántöltő berendezés, tágulási tartály.
q) A felhasználó és a távhőszolgáltató közötti jogviszonyban külön-külön felhasználónak kell tekinteni azt a felhasználót, amelynek távhővel való ellátása több különböző felhasználási helyen valósul meg.
II. Fejezet

A SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI

3. A távhőszolgáltatás ellátása

4. § Kazincbarcika Város Önkormányzata a távhőszolgáltatással ellátott létesítmények távhőellátását engedélyes útján biztosítja.

5. § Kazincbarcika Város közigazgatási területén a távhőszolgáltatást működési engedély alapján a Barcika Szolg Kft. látja el.

6. § Annak érdekében, hogy a szolgáltató a szolgáltatást egész évben megfelelő minőségben biztosítani tudja szükséges, hogy a szolgáltató és felhasználói berendezések szolgáltató üzletszabályzatában foglaltaknak megfeleljenek.

7. § A távhőellátó rendszerre jelen rendelet hatályba lépése előtt csatlakoztatott berendezések továbbra is üzemben tarthatók, de átalakításukat legkésőbb az első felújítás, vagy átépítés alkalmával a szolgáltató üzletszabályzatában foglaltaknak megfelelően el kell végezni. Az átalakítás költségei a létesítőt terhelik.

8. § /1/ A távhőellátó rendszer szolgáltatói berendezéseit, valamint a szolgáltató tulajdonában lévő felhasználói berendezéseket létesíteni, illetve azokon átalakítási munkálatokat végezni csak a berendezés tulajdonosa, illetve a szolgáltató beruházásában lehet.

/2/ Felhasználói tulajdonú berendezéseket létesíteni, valamint azokon átalakítási, bővítési munkálatokat végezni – ideértve a használati melegvíz elszámoló mérőket is – továbbá a szolgáltató berendezések közvetlen környezetének eredeti állapotát megváltoztatni csak a szolgáltató előzetes hozzájárulásával és feltételeinek betartásával lehet.

9. § /1/ E rendelet hatályba lépésétől kezdődően meglévő épület új távhő igénnyel csak akkor látható el, ha abban az épület tulajdonosa – bejelentett új vagy növekvő távhő igény kielégítésére és a fizetendő csatlakozási díj összegére vonatkozóan kötött - külön szerződésnek megfelelően, mérés szerinti távhőszolgáltatásra alkalmas felhasználói hőközpontot alakíttat ki. A felhasználói hőközpont kialakítása és abban hőmennyiség-mérő felszerelése akkor is szükséges, ha az épületrészek távhő felhasználásának

külön-külön mérését (egyedi mérés) tervezik megvalósítani.

/2/ Távhővel már ellátott épületnek a hőközponti, illetőleg hőfogadó állomáson történő hőmennyiség méréséhez szükséges szolgáltatói berendezés átalakítása a távhőszolgáltató, a felhasználói berendezés átalakítása az épület tulajdonos, vagy a felhasználói közösség feladata, kivéve, ha a felhasználói hőközpont a távhőszolgáltatói vagyon része. Ez esetben a felhasználói hőközpont átalakítása a távhőszolgáltatót terheli.
/3/ Ha a távhővel már ellátott épület meglévő távhőszolgáltató rendszerének átalakítása egyúttal növekvő távhő igénnyel jár, vagy a növekvő távhőigény miatt is szükséges a távhőszolgáltató rendszer átalakítása a távhőszolgáltatónak és az igénybejelentőnek az /1/ bekezdésben meghatározott külön szerződést kell kötnie, mely szerződésben meg kell határozni a csatlakozási díj fizetésének és a távhőszolgáltatói rendszer létesítése, bővítése, átalakítása (továbbiakban együtt: fejlesztés) befejezésének határidejét.
/4/ Távhővel már ellátott épületekben az épületrészek távhőellátását szolgáló felhasználói vezetékhálózat, az azon elhelyezett egyedi hőmennyiség-mérők, valamint az egyéb felhasználói berendezésen lévő, vagy arra szerelendő szabályozók, költségmegosztók költségei a távhőszolgáltatót nem terhelhetik.

4. Előzetes tájékoztatás, igénybejelentés

10. § Az előzetes tájékoztatást kérő érdekelt kérelmének tartalmaznia kell a tervezett felhasználási hely címét, rendeltetését (lakó-, vegyes-, vagy egyéb épület), a vételezni kívánt legnagyobb hőteljesítményt és a tervezett éves hőigényt, valamint a Távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII.15.) Korm. rendelet 3. mellékletének (Távhőszolgáltatási Közüzemi Szabályzat a továbbiakban: TKSz.) 2.1.3. pontjában foglaltaknak megfelelően a távhőmennyiség mérésének tervezett helyét.

5. A közüzemi szerződés tartalma

11. § /1/ A távhőszolgáltatási közüzemi szerződésnek a TKSz 9.) és 10.) pontjaiban foglaltakon túl tartalmaznia kell annak a személynek a nevét, címét és elérhetőségét, akivel a távhőszolgáltató a felhasználó megbízottjaként az üzemvitellel, a fűtési célú távhőszolgáltatás megkezdésével, befejezésével, az épület belső átlaghőmérsékletével (fűtési igényével) összefüggésben a kapcsolatot tarthatja.

/2/ A szolgáltatás igénybevételével létrejött közüzemi szerződésre a Távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban Tszt), a TKSz, jelen rendelet, továbbá a távhőszolgáltató üzletszabályzatának rendelkezései vonatkoznak.

6. Bekapcsolás

12. § /1/ A távhőszolgáltatónak a Tszt. 54. § /4/-/5/ bekezdése szerinti üzembe helyezési- és bekapcsolási eljárásban való közreműködéséért díj az egyéb felhasználó számára sem számítható fel.

/2/ A Tszt. 54. § /5/ bekezdése szerinti bekapcsolás során a távhőszolgáltató a hőközponti, valamint hőfogadó állomáson elhelyezett mérőeszközök esetében a hőmennyiségmérő-kör elemeit (integrátor, vízmérő és hőérzékelő pár) a mérőeszköz e célra kialakított helyén illetéktelen beavatkozás, leszerelés megakadályozása céljából zárjeggyel köteles ellátni.
/3/ A mérőműszerek szükséges adatainak és a zárjegyek számainak feltüntetésével a távhőszolgáltató üzletszabályzata szerinti jegyzőkönyvet köteles kiállítani.
/4/ A /2/–/3/ bekezdés épületrészenkénti mérés esetén az épületrészek hőmennyiségmérőire is vonatkozik.

7. Vételezés

13. § A távhőszolgáltató – a TKSz 12.1. pontjában foglaltak alkalmazásával – a szolgáltatói berendezések üzletszabályzatban meghatározott csatlakozási feltételei szerinti, az adott területre vonatkozó, a külső hőmérséklet változását követő primer előremenő hőhordozó közeg hőmérséklet-változásának (menetrendnek) megfelelően olyan mennyiségű távhőt köteles szolgáltatni, amennyi a felhasználói berendezések üzemképes és biztonságos állapota mellett a felhasználó igénye szerint a közüzemi szerződésben rögzített szolgáltatási célok kielégítéséhez szükséges.

14. § Ha a felhasználónak a hőhordozó közegre rendkívüli esemény bekövetkezése miatt szüksége van, a szolgáltató tényleges költségeinek megfizetése ellenében és a távhőszolgáltató közreműködésével azt a Távhőszolgáltató által engedélyezett mértékben igénybe veheti.

15. § /1/ Szolgáltatói hőközpontból való hőellátás esetén, ha a hőfogadó állomáson szabályozásra nincs lehetőség a távhőszolgáltató a vételezni kívánt távhő mértékére, az annak változtatására, a fűtési célú távhő szolgáltatásának megkezdésére és a befejezésére vonatkozó igényeket a hőközpontban, valamennyi érintett felhasználóra kiterjedően azonos módon és mértékben elégíti ki.

/2/ Szolgáltatói hőközpontból ellátott felhasználók az /1/ bekezdésben foglaltakról a távhőszolgáltatóval kötött megállapodásban csak egységesen, a közösen kijelölt megbízottjuk útján rendelkezhetnek.

16. § /1/ Amennyiben a felhasználó a fűtési célú távhőszolgáltatás megkezdésével, befejezésével, a szolgáltatás mértékével kapcsolatos igényét nem adja meg, vagy szolgáltatói hőközpontból ellátott épületekben lévő hőfogadó állomáson szabályozásra nincs lehetőség, és a felhasználók az előzőekről egyhangú megállapodásra nem jutnak, illetve erről egyhangúlag nem rendelkeznek, a távhőszolgáltató – ha a felhasználói berendezés állapota ezt lehetővé teszi – a következők szerint szolgáltat:

a) a fűtési célú távhőszolgáltatást a fűtési időszakban a hőközponti fűtésszabályozó működtetésével folyamatosan teljesíti,

b) a vízfelmelegítési szolgáltatást folyamatosan teljesíti.

/2/ Az /1/ bekezdés a) pontja esetében a távhőszolgáltató annyi hőmennyiséget szolgáltat, amennyi az üzemképes épület eredeti tervezési állapota szerinti felhasználói berendezések rendeltetésszerű működése mellett (MSZ04-140-2/1991)
a) lakószobákban, irodahelyiségekben átlagosan +20 és +23°C között,
b) a lakószobának nem minősülő, illetőleg a nem lakás céljára szolgáló helyiségekben átlagosan a szabványban rögzített tervezői előírásokban meghatározott belső hőmérséklet eléréséhez szükséges.
/3/ Az /1/ bekezdés b) pontja esetében vízfelmelegítés szolgáltatás keretében a távhőszolgáltató annyi hőmennyiséget szolgáltat, amennyi az üzemképes felhasználói berendezések rendeltetésszerű működése mellett, folyamatos vételezésnél, a kifolyóknál mérve, legalább + 40°C használati melegvíz-hőmérséklet eléréséhez szükséges.

8. Szüneteltetés, korlátozás

17. § /1/ A távhőszolgáltató a Tszt. 40. §-a szerint jogosult a távhőszolgáltatást szüneteltetni. A távhő vételezés szüneteltetését a felhasználó a tulajdonában, üzemeltetésében lévő felhasználói berendezések terv szerinti karbantartásának, felújításának idejére vagy váratlan meghibásodás miatt szükséges fenntartási munka elvégzése idejére jogosult igényelni.

/2/ A terv szerinti fenntartási munkákat a tárgyév május 16. napja és szeptember 14. napja közötti időszakban, más megállapodás hiányában 8 napon belül kell elvégezni. A munkák megkezdésének és várható befejezésének időpontjáról a felhasználó és a távhőszolgáltató egymást legalább 8 nappal korábban köteles írásban tájékoztatni.
/3/ A váratlan meghibásodásról, a meghibásodás okáról és a hiba kijavításának kezdetéről a felhasználó és a távhőszolgáltató egymást 8 órán belül kötelesek tájékoztatni és a hibát a műszakilag lehetséges legrövidebb időn belül megszüntetni.
/4/ Ha a távhőszolgáltatás szüneteltetésére a távhőszolgáltatónak felróható váratlan meghibásodás miatt kerül sor, és a szolgáltatás 48 órát meghaladóan szünetel, vagy nem a szerződés szerint történik, felhasználót a díjalkalmazási feltételekről rendelkező önkormányzati rendeletben foglaltaknak megfelelő díjvisszafizetés illeti meg.

18. § /1/ A felhasználó, díjfizető kérésére épület, vagy épületrész szolgáltatás igénybevételének szüneteltetésére indokolt esetben (igazolt, huzamosabb használaton kívüli helyezés), akkor is sor kerülhet, ha ahhoz az épület, épületrész összes tulajdonosa írásban hozzájárult, valamint azt a felhasználó írásban, pontos határidő megjelölésével szolgáltatónak bejelentette a szükséges igazolásokkal és hozzájáruló nyilatkozatokkal együtt.

/2/ Ha az /1/ bekezdés szerinti szüneteltetés épületrészre vonatkozik, felhasználónak a szüneteltetés időtartama alatt mérsékelt fűtési hődíjat kell fizetnie.
/3/ A szüneteltetés időtartama alatt a külön önkormányzati rendeletben meghatározott alapdíjat felhasználó köteles megfizetni.

19. § Szüneteltetés időtartama minimum egy fűtési idény, maximum 1 év lehet, amely a lejárat előtt legalább 30 nappal korábban történő írásbeli bejelentés alapján egy alkalommal további 1 évvel meghosszabbítható.

20. §

.

A szüneteltetés újraindítás költségei felhasználót, díjfizetőt terhelik, amennyiben a szüneteltetést a felhasználó, díjfizető kérte. A szüneteltetés megkezdése előtt esetleges díjhátralékát felhasználónak, díjfizetőnek egy összegben meg kell fizetnie.

21. § /1/ A távhőszolgáltató jogosult

a) országos tüzelőanyag-hiány miatt nála vagy a vele szerződéses jogviszonyban álló távhőtermelőnél fellépő termelés kiesés esetén, vagy

b) környezetvédelmi érdekből a szolgáltatást korlátozni.

/2/ A távhőszolgáltatás korlátozásával elérni kívánt felhasználói csúcsterhelés csökkentése érdekében – a felhasználói távhőfelhasználási érdek figyelembe vételével – a távhőszolgáltatónak korlátozási fokozatokat kell meghatároznia és a korlátozási sorrend tervezetet annak figyelembe vételével kell elkészíteni.
A korlátozási fokozatokat úgy kell kialakítani, hogy a korlátozással a lehető legkisebb kár keletkezzék.
/3/ A távhőszolgáltató a korlátozási sorrend tervezetet úgy köteles elkészíteni, hogy a korlátozással elérhető legyen a felhasználó csúcsterhelésének legalább a 75%-os csökkentése.

22. § /1/ A korlátozási fokozat megállapításához a távhőszolgáltató a felhasználóktól adatokat kérhet. Az adatot nem szolgáltató felhasználót a távhőszolgáltató a legnagyobb korlátozási fokozatba sorolhatja be.

/2/ A legenyhébb korlátozási fokozatba kell sorolni azokat a felhasználókat, akik műszaki berendezéseiket úgy alakítják ki, hogy a felhasználói korlátozás miatt a legkisebb káruk keletkezzék.

23. § A korlátozási fokozat lehet általános, amikor az minden felhasználó teljesítményigényét érinti, és lehet részleges, amikor a korlátozási fokozat csak a távhőszolgáltató által távhővel ellátott egyes területrészekre vonatkoztatható.

24. § /1/ A korlátozási fokozatok figyelembe vételével a távhőszolgáltató által elkészített korlátozási sorrend-tervezetet a korlátozással érintett felhasználók rendelkezésére bocsátja, akik ahhoz 15 napon belül a saját korlátozási fokozatuk és a korlátozási sorrend tervezetben elfoglalt helyük vonatkozásában véleményt nyilváníthatnak.

/2/ A korlátozási sorrend-tervezet elkészítésénél a felhasználói véleményekre tekintettel kell lenni.
/3/ A távhőszolgáltatási sorrend-tervezet elkészítésénél figyelemmel kell lenni a távhőtermelőt érintő korlátozásra is.

25. § /1/ A korlátozási sorrend-tervezetet és a távhőszolgáltató által el nem fogadott felhasználói véleményeket Kazincbarcika Város Önkormányzat Képviselő-testületéhez kell benyújtani, aki dönt a végleges korlátozási sorrendről.

/2/ A Képviselő-testület által megállapított korlátozási sorrendről a felhasználókat a távhőszolgáltató tájékoztatja.
/3/ A távhőtermelőnél vagy a távhőszolgáltató hőtermelő létesítményénél országos tüzelőanyag-hiány miatt fellépő termeléskiesésről, a korlátozás szükséges mértékéről és területi kiterjedéséről a távhőszolgáltató köteles haladéktalanul tájékoztatni Kazincbarcika város jegyzőjét, továbbá a korlátozással érintett felhasználókat.
/4/ A távhőszolgáltatás korlátozását környezetvédelmi okból - ha a korlátozás oka más eszközökkel nem szüntethető meg, és az önkéntes korlátozás sem eredményes - Kazincbarcika város jegyzője rendeli el. A korlátozás elrendeléséről a távhőszolgáltató értesíti a felhasználókat. A korlátozás végrehajtása a távhőszolgáltató feladata.

26. § A korlátozási terv célja, hogy meghatározza országos tüzelőanyag hiány, vagy környezetvédelmi érdekből fellépő távhőhiány, illetőleg távhőellátási zavar esetében a szükséges intézkedéseket, azok elrendelésének és végrehajtásának szabályait.

27. § /1/ Korlátozást kell elrendelni, ha Kazincbarcika város folyamatos és biztonságos távhőellátása a Kormány döntése szerinti országos tüzelőanyag hiány miatt, vagy környezetvédelmi okból veszélybe kerül.

/2/ A korlátozás fokozatai a következők:
a) I. fokozat
b) II. fokozat

28. § Az egyes fokozatok elrendelésének alapját tüzelőanyag hiány esetén a Kormány, környezetvédelmi ok esetén a meteorológiai jellemzők és a légszennyező anyagok koncentrációjának mért értékei adják.

9. Korlátozás elrendelése

29. § /1/ Az indokolt fokozatú korlátozást Kazincbarcika város Polgármestere rendeli el és szünteti meg.

/2/ A felhasználókat a távhőszolgáltató a korlátozás elrendelése előtt és alatt a tömegtájékoztatás minden eszközével tájékoztatja a korlátozás elrendeléséről.

30. § A felhasználókat az alábbi korlátozási kategóriákba kell besorolni, melyet az 1. sz. melléklet tételesen felsorol:

I kategória: korlátozható egyéb felhasználók
II kategória: korlátozható lakossági felhasználók
III kategória: nem korlátozható felhasználók

31. § I. fokozatban elrendelt intézkedések:

a) Az I. kategóriába felsorolt egyéb felhasználók a lekötött hőteljesítmény külső átlaghőmérséklethez tartozó arányos részének 10 %-os csökkentését kell végrehajtani.

b) Amennyiben ez nem elegendő a biztonságos és folyamatos távhőszolgáltatáshoz, úgy az I. kategóriába sorolt felhasználók lekötött hőteljesítményének 75 %-os csökkentésével kell a távhőszolgáltatást biztosítani.

c) Amennyiben további korlátozás szükséges a lakossági felhasználók lekötött hőteljesítmény külső hőmérséklethez tartozó arányos részének 10 %-os csökkentésével kell a távhőszolgáltatást biztosítani.

d) Hírközlő eszközökön keresztül kérni kell a felhasználókat a távhőfogyasztás csökkentésére.

32. § II. fokozatban elrendelt intézkedések:

Ha a 29. §-ban meghatározott – megelőzést szolgáló – intézkedések ellenére a közvetlenül fenyegető távhőhiány, illetőleg távhőellátási zavar nem, vagy nem kellő időben hárítható el, vagy a folyamatos és biztonságos távhőszolgáltatás nem biztosítható, távhőszolgáltató az I. fokozat előírásain túl a lakossági felhasználók lekötött összes hőteljesítményének maximum 75 %-os csökkentésével biztosítja a távhőszolgáltatást, ami magában foglalja a vízfelmelegítés szolgáltatás szüneteltetését is.

33. § /1/ A korlátozásra szolgáló okok megszűnése után a korlátozás feloldásáról a távhőszolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat és ezzel egy időben a közüzemi szerződés szerinti távhőszolgáltatást megkezdi.

/2/ Kazincbarcika város Képviselő-testülete által megállapított korlátozási sorrend szerinti fokozatba sorolásról a felhasználókat a távhőszolgáltató tájékoztatja.

10. Felhasználói berendezés működtetése, fenntartása,

átalakítása

34. § /1/ A nem a távhőszolgáltató tulajdonában lévő hőközpont fenntartása és üzemeltetése, más megállapodás hiányában, a hőközpont tulajdonosának feladata.

/2/ A szolgáltatói hőközpontból kiinduló, a hőhordozó közeget az ellátott épületekbe továbbító távhővezetéknek (összekötő vezetéknek) az egyes épületeken átmenő szakaszai által az épületekből elfoglalt térrészlet után a távhőszolgáltatót fizetési kötelezettség nem terhelheti.

35. § A felhasználó, épületrész tulajdonosa a távhővel ellátott felhasználási helyen a felhasználói berendezések átalakítását köteles a távhőszolgáltatónak előzetesen írásban bejelenteni.

36. § /1/ A 35. §. szerinti bejelentést meg kell tenni abban az esetben is, ha a felhasználó, díjfizető olyan építészeti, vagy épületgépészeti átalakítást kíván végezni, amely a távhővel ellátott felhasználási hely díjfizetés alapját képező légtérfogatát, illetőleg a hőteljesítmény igényét növeli. A megnövekedett távhőigény kielégítéséről a felhasználónak a távhőszolgáltatóval előzetesen meg kell állapodnia.

/2/ Az átalakításról arra jogosult által készített olyan tervet kell a távhőszolgáltatóhoz benyújtani, amely figyelembe veszi az épületet ellátó hőközpont műszaki adottságait, tartalmazza az épület megváltozott hőszükségletével kapcsolatos számításokat. Az átalakítás befejezését írásban be kell jelenteni a távhőszolgáltatónak.
/3/ A munkálatok elvégzése után a felhasználási hely ellátására érvényben lévő közüzemi szerződést a megnövekedett légtérfogatnak, illetve hőteljesítmény igénynek megfelelően, épületrészenkénti díjszétosztás esetén a díjfizetőkre és a hődíj új szétosztási arányaira is kiterjedően módosítani kell.

36/A. §1 (1) Kazincbarcika város közigazgatási területén a távhőszolgáltatással ellátott lakóépületek és a vegyes célra használt épületek esetén – a közös használatban lévő épületrészek kivételével – 2027. január 1. napjáig kötelező a fűtési költségmegosztó felszerelése, ha az műszakilag megvalósítható és a lehetséges energiamegtakarítással való arányosság tekintetében költséghatékony.

(2) Az /1/ bekezdésben meghatározott kötelezettség teljesítéséhez szükséges – a feltételek fennállására irányuló - vizsgálatot a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (továbbiakban: Tszt.) végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet (továbbiakban: Tszt. vhr.) 8. számú mellékletében meghatározott előírások szerint kell lefolytatni.

(3) Fűtési költségmegosztók alkalmazása esetén a költséghatékonysági vizsgálat tekintetében az elérhető megtakarítási arány értéke azon épületek esetében, amelyek fűtési rendszere termosztatikus radiátorszelepekkel felszerelt 15 %, a működőképes, kézi radiátorszelepekkel rendelkező fűtési rendszerű épületek esetében 10 %.

11. Mérés

37. § /1/ Új felhasználó csatlakozása esetén felhasználói hőközpontot kell létesíteni a mérés helyétől függetlenül.

/2/ A szolgáltatói hőközpontból való távhőellátás esetén az ellátott épületben a hőmennyiségmérő vagy költségmegosztó mérőműszerek helyét és üzemeltetésének lehetőségét a felhasználási hely tulajdonosa köteles díjmentesen biztosítani.

38. § /1/ A Tszt. 48. § /2/ bekezdésében szabályozott kötelezettség a távhőszolgáltatót a tulajdonában lévő szolgáltatói hőközpontból való távhőellátás esetén terheli.

/2/ A távhőszolgáltató az /1/ bekezdésben foglaltakat a Tszt. 48. §. /2/ bekezdésében előírt feltételeken túlmenően felhasználói hőközpont létesítésével abban az esetben valósítja meg, ha a felhasználó:
a) vállalja, hogy az üzembe helyezéstől számított legalább hét évig nem mondja fel a közüzemi szerződést,
b) vállalja, hogy amennyiben a közüzemi szerződés az üzembe helyezéstől számított hét éven belül a felhasználónak felróható okból megszűnne, vagy a felhasználó a közüzemi szerződést felmondja, a hőközpont felmondáskori nyilvántartási értékét a szerződés megszűnésétől számított 15 napon belül egy összegben megfizeti a távhőszolgáltatónak.
/3/ Hőközponti mérés szerinti távhőszolgáltatás esetén a hőmennyiségmérés helye:
a) a felhasználói hőközpont primer hőfogadó egysége,
b) a szolgáltatói hőközpont primer hőfogadó egysége,
c) hőfogadó állomás,
amelybe a mérőeszközt a forgalmazó, vagy szállító által megadott, a mérő hitelesítési engedélyében előírt beépítési követelmények betartásával kell beszerelni. Az előbbiek vonatkoznak az e rendelet 37. § /1/ bekezdése szerinti hőközponti hőmennyiségmérő beépítésére is.
/4/ A hőfogadó állomáson hiteles hőmennyiségmérést, illetőleg a költségmegosztást szolgáló egyéb mérőműszereket az alkalmazott mérőeszközre vonatkozó beépítési követelmények betartásával kell felszerelni.
/5/ Épületrészenkénti mérés szerinti távhőszolgáltatás esetén a hőmennyiségmérőt az épületen belül elhelyezve, a mérőre vonatkozó beépítési követelmények betartásával úgy kell felszerelni, hogy az az adott épületrész egészének hőfelhasználását mérje.
/6/ Az illetéktelen beavatkozás és leszerelés megakadályozása érdekében a12 § /2/-/4/ bekezdését az épületrészenkénti mérés szerinti távhőszolgáltatás esetén értelemszerűen alkalmazni kell.
/7/ A hőfogadó állomásokon felszerelt hőmennyiségmérők lehetnek:
- a szolgáltatói hőközpont primer hőfogadó egysége hőmennyiségmérőjének költségelosztói, vagy
- a szolgáltatói hőközponthoz tartozó összes felhasználó egybehangzó döntése alapján – az adott primer hőmennyiségmérőhöz tartozó összes szekunder hőmennyiségmérő - elszámoló mérők.

12. A közüzemi szerződés felmondása, módosítása

39. § /1/ A közüzemi szerződést a felhasználói hely egészére kiterjedően lehet felmondani. A felhasználási helyen a távhő igénybevételi lehetőségének végleges megszüntetése szükséges, továbbá ezzel egyidejűleg a korábbi fűtési célú távhőellátással azonos, összkomfortos komfortfokozatot biztosító hőellátást kell megvalósítani.

/2/ A felhasználó a közüzemi szerződés felmondása iránti szándékát írásban köteles a távhőszolgáltatónak bejelenteni. A távhőszolgáltató 15 napon belül köteles a felmondás feltételeiről, az előírt eljárásról a felhasználót írásban tájékoztatni. Felmondás esetén a távhőszolgáltató a Tszt. 38. § /2/ bekezdésében előírt feltételek meglétét jogosult vizsgálni.
/3/ Amennyiben a felhasználói helyet magában foglaló ingatlannak több tulajdonosa van (társasház, szövetkezeti ingatlan, a) a felhasználó köteles biztosítani a Tszt. 38. § /2/ bekezdés a) pontjában foglaltaknak megfelelő hozzájárulások meglétét és erről köteles a távhőszolgáltató részére felelős nyilatkozatot tenni.
/4/ A Tszt. 38. § /2/ bekezdés c) pontjában foglaltak a szolgáltató tulajdonában lévő felhasználói hőközpont megszüntetésének költségeire is vonatkoznak, ide nem értve a berendezések selejtezésével összefüggő, a szolgáltatónál jelentkező vagyoni veszteséget.
/5/ A felmondás miatt szükséges munkálatokat a tulajdonát képező hőközpontban a távhőszolgáltató végzi el.

40. § /1/ Ha a felhasználási helyen valamely épületrész távhőellátását kívánják megszüntetni, a közüzemi szerződés módosítására van szükség. Ebben az esetben a Tszt. 38. § /5/ bekezdésében foglaltak az egyedi közüzemi szerződés módosítására is irányadóak.

Abban az esetben, ha a szerződés módosítása külön tulajdonban és külön használatban lévő épületrészre vonatkozik, a távhőszolgáltató a Tszt. 38. § /5/ bekezdésében előírt feltételek meglétét jogosult vizsgálni. A közüzemi szerződés módosítása iránti igényt az épületrész tulajdonosa és a felhasználó (képviselője) írásban jelenti be a távhőszolgáltatónak. A távhőszolgáltató 15 napon belül köteles a módosítás feltételeiről, az előírt eljárásról a felhasználót írásban tájékoztatni. A felhasználó (képviselője) köteles felelős nyilatkozatot tenni a Tszt. 38. § /5/ bekezdés a) pontjában előírt tulajdonostársi hozzájárulások meglétéről. Abban az esetben, ha a szerződés módosítása közös tulajdonban és közös használatban lévő épületrészre vonatkozik, távhőszolgáltató a Tszt. 38. §/8/ bekezdésében előírtak szerint jár el.
/2/ A szerződés /1/ bekezdés szerinti módosítása iránti igény, más megállapodás hiányában, az épületrész (lakás, nem lakás céljára szolgáló helyiség) egészére, továbbá mind a fűtési célú, mind a vízfelmelegítés célú hőellátás megszüntetésére vonatkozik.
/3/ A Tszt. 38. § /5/ bekezdés d) pontja szerinti költségviselési kötelezettség a szolgáltató tulajdonában lévő felhasználói hőközpont átalakításának költségeire is vonatkozik.
/4/ Épületrész leválása esetén meg kell szüntetni az épületrészben a távhő igénybevételének lehetőségét. A hőleadó berendezéseket le kell választani az épület felhasználói rendszeréről és az átmenő vezetékeket hőszigeteléssel kell ellátni. Ezzel egy időben az épület üzemben maradó felhasználói berendezésein – beleértve a hőközpontot is – az annak megfelelő működését biztosító, a leválasztás miatt szükséges átalakításokat, beszabályozásokat is el kell végezni. Az előzőek megvalósításához szükséges munkálatokat az ingatlantulajdonos tulajdonában lévő felhasználói berendezéseken a felhasználó köteles elvégeztetni. A távhőszolgáltató tulajdonát képező felhasználói hőközpontban az épületrész leválása miatt szükséges átalakítást a felhasználó költségére a távhőszolgáltató végzi el.
/5/ A /4/ bekezdésben foglalt munkálatokról a felhasználó arra jogosult által készített tervet és műszaki leírást köteles a távhőszolgáltató rendelkezésére bocsátani, amelyeknek az épület teljes fűtési rendszerére ki kell terjednie. Az épület üzemben maradó fűtési rendszerét – beleértve a hőközpontot is – érintően a tervnek tartalmaznia kell a megváltozott hőszükséglet mértékére vonatkozó számításokat, a leválasztás miatt szükséges átalakításokat, a beszabályozási tervet. Amennyiben a terv szerint az átalakítás jogszabályba, műszaki előírásba ütközik, vagy más felhasználó, díjfizető részére való szolgáltatást akadályozza, a távhőszolgáltató 15 napon belül köteles álláspontját a felhasználóval írásban közölni. A terv módosítása a felhasználó feladata.
/6/ A /4/ bekezdés szerinti munkálatok befejezését felhasználó köteles a távhőszolgáltatónak írásban bejelenteni, mellékelve a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy az átalakítás a benyújtott terveknek megfelelően készült el. A távhőszolgáltató a bejelentést követő nyolc munkanapon belül köteles a munkák terv szerinti megvalósítását, az összkomfortos komfortfokozatot biztosító hőellátás elkészültét a helyszínen ellenőrizni. Az ellenőrzés eredményét jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
/7/ A felhasználó, illetőleg a díjfizető díjfizetési kötelezettsége abban az időpontban szűnik meg, amikor a felhasználó a távhőellátás bármilyen módon való igénybevételének lehetőségét a jogszabályi előírások betartásával teljes egészében megszüntette, továbbá a távhőszolgáltató és a felhasználó (képviselője) a közüzemi szerződést az épületrész leválásának megfelelően módosította.
/8/ Épületrész leválása miatt keletkezett elégtelen szolgáltatás alapján a távhőszolgáltatóval szemben igény nem érvényesíthető. Az elégtelen szolgáltatás és az épületrész leválása közötti okozati összefüggést a távhőszolgáltatónak kell bizonyítania.

13. Szerződésszegés

41. § /1/ Ha a lakossági felhasználó esetében a Tszt. 49. § /2/ bekezdésének b)-e) pontjaiban leírt szerződésszegés miatt a távhőszolgáltatás felfüggeszthető lenne, a távhőszolgáltató csökkentett szolgáltatásként a felhasználási hely közüzemi szerződés szerinti fűtési célú hőellátásához szükséges hőmennyiség legalább 50%-át köteles biztosítani. A vízfelmelegítés szolgáltatás teljes mértékben megszüntethető.

/2/ Az egyéb felhasználó esetében a Tszt. 49. § /2/ bekezdésének b)-e) pontjaiban leírt szerződésszegés miatt a távhőszolgáltatás teljes körűen felfüggeszthető.
/3/ Az /1/ és /2/ bekezdésben foglaltak nem érintik a távhőszolgáltató jogosultságát a közüzemi szerződés felmondására a Tszt. 51. § /3/ bekezdés b)-c) pontjaiban foglalt, valamint a /4/ bekezdésben meghatározott esetekben.
/4/ A távhőszolgáltató jogosult olyan műszaki megoldásokat alkalmazni, amelyek az /1/ bekezdés szerinti csökkentett szolgáltatást az épületrészben teszik lehetővé akkor, ha a szerződésszegést az egyes épületrészek díjfizetői követik el.
/5/ Amennyiben a távhőszolgáltató a felhasználó szerződésszegése miatt a szolgáltatás felfüggesztésére, vagy az /1/-/2/ és /4/ bekezdés szerinti csökkentésére jogosult, az ennek végrehajtásához szükséges munkálatokat a felhasználói berendezéseken is jogosult elvégezni, az ingatlantulajdonos pedig ennek tűrésére köteles.

14. Egyéb rendelkezések

42. § /1/ A Tszt. 6. § /2/ bekezdése c) pontjában előírtak teljesítése érdekében Kazincbarcika város azon területeit, ahol területfejlesztési, környezetvédelmi és levegő- tisztaságvédelmi szempontok alapján célszerű a távhőszolgáltatás fejlesztése, a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.

/2/ A meglévő vagy létesítésre engedélyezett távhővezeték hálózat nyomvonalának 200 m-es körzetében az épületek, létesítmények hőellátó-rendszerének megvalósításakor vizsgálni kell a távhőszolgáltatással való hőenergia-ellátás lehetőségét.
/3/ A /2/ bekezdés szerinti körzetekben új létesítmények kialakításakor vagy meglévő energiaellátó rendszerek átalakításakor a levegő védelméről szóló 306/2010 (XII.23.) Korm. rendelet előírásai szerint a helyi emisszióval nem járó rendszereket (különösen távhőt, villamos energiát, megújuló energiát hasznosító berendezéséket) kell alkalmazni.
/4/ A /2/–/3/ bekezdésekben foglaltak mellett figyelemmel kell lenni az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet, továbbá Kazincbarcika Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási tervéről szóló 44/2005. (XII. 22.) rendeletének az előírásaira is.
/5/ A /2/-/4/ bekezdésben meghatározott követelményeket az építésre, fennmaradásra, használati-mód változtatásra, használatbavételi engedélyezésre irányuló építésügyi hatósági eljárás során az engedélyező hatóságoknak, környezetvédelmi hatósági és szakhatósági jogkörében egyaránt érvényesíteniük kell.

15. Felhasználók és felhasználói érdekképviseletek tájékoztatása

43. § /1/ A távhőszolgáltatást érintő képviselő-testületi előterjesztések előzetes véleményeztetésébe bevonandó felhasználói érdekképviselet a B-A-Z Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya.

/2/ A Távhőszolgáltató a Tszt. 57/C § -ban felsorolt adatokat, információkat köteles a honlapján közzétenni. A távhőszolgáltató az ügyfeleit érintő egyéb időszerű információkról ügyfeleit a célnak legmegfelelőbb módon – sajtó, hírlevél, hirdetmény, – is köteles tájékoztatni.
III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

16. Hatályba léptető rendelkezések

44. § /1/ Ez a rendelet 2016.április 1. napján lép hatályba. A rendeletet a hatályba lépésekor fennálló távhőszolgáltatási jogviszonyokra is alkalmazni kell.

17. Hatályon kívül helyező rendelkezések

45. § A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kazincbarcika Város Önkormányzatának a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 48/2005. (XII. 22.) rendelete.

1. melléklet2

Kazincbarcika távhőszolgáltatásába bekapcsolt felhasználóinak korlátozási kategóriákba történő besorolása

1. Kategória

HKP-i
kód

Jel

Cím

Lekötött össz
hőtelj. (kw)

1046

Mozi

Egressy tér 5.

251,6

1047

Művelődési ház

Fő tér 5.

286,4

1048

Városháza

Fő tér 4.

211,6

1055

Tardona Szolg.

Pollack 32-48.

90,4

1005

Posta

Fő tér 1.

480,0

1010

Városháza B ép. (ÁFÉSZ)

Fő tér 39.

209,0

1011

MOPP

Eszperantó út 2.

57,5

1012

Szennyvíztelep

Múcsonyi út 2.

100,0

1014

ÉRV

Tardonai út 1.

195,0

1042

Tűzoltóság

Szent Flórián tér 4.

286,2

1057

Sportk

Szent Erzsébet sétány 2.

800,0

1061

VIZIK

Hrsz.: 0256/21

1897,0

1999

Hőfogadó

Liget út 2.

18,7

6951

Irodaház

Munkácsy tér 1.

95,7

571D

Irodaház

Patak út 13.

46,8

2. Kategória

HKP-i
kód

Jel

Cím

Lekötött össz.
hőtelj. (kw)

1007

Jószer10 HKP

Jószerencsét út 10.

80,3

5239

R HKP

Építők út 3.

166,0

6002

A 1-2 HKP

Nagy L. út 12.

448,5

6004

A-6 HKP

Vajda J. út 6.

752,7

6005

A-6x HKP

Fő tér 6.

1079,9

6010

A-12a HKP

Mikszáth K. út 7.

655,6

6013

A-14 HKP

Pollack M. út 16.

240,1

6014

A-15 HKP

Pollack M. út 22.

240,1

6015

A-16 HKP

Pollack M. út 28.

240,1

6027

C-2 HKP

Babits M. út 11.

792,4

6028

C-3 HKP

Gyulai P. út 2.

884,9

6039

D-3 HKP

Egressy út 6.

355,0

6051

F-2 HKP

Egressy út 21.

620,7

6053

H-1 HKP

Mátyás k. út 7.

300,6

6054

H-2 HKP

Mátyás k. út 15.

300,6

6055

H-3 HKP

Mátyás k. út 23.

275,2

6056

H-4 HKP

Árpád f. tér 9.

290,0

6057

H-5 HKP

Dobó I. tér 7.

250,8

6060

H-8 HKP

Árpád f. tér 3.

209,8

6061

H-9 HKP

Árpád f. tér 6.

231,8

6062

H-10 HKP

Dobó I. tér 1.

222,2

6063

H-11 HKP

Dobó I. tér 11.

231,3

6064

H-12 HKP

Dobó I. tér 8.

245,3

6067

K-1 HKP

Egressy út 60.

1070,2

6068

K-6 HKP

Csokonai út 16.

1773,8

6072

611 HKP

Radnóti tér 4.

1420,3

6073

621 HKP

Móricz Zs. tér 4.

1328,1

6075

361 A HKP

Derkovits tér 2.

1183,3

6076

365 A HKP

Paál L. út 16.

1376,7

6123

H-6 HKP

Mátyás k. út 29.

215,7

6124

H-7 HKP

Árpád f. tér 13.

209,0

6129

DH 1-2 HKP

Mátyás k. út 10.

559,3

6136

A-5x HKP

Fő tér 32.

1133,2

6138

DH 3-4 HKP

Mátyás k. út 18.

456,4

6139

DH 5-6 HKP

Mátyás k. út 26.

560,8

6140

N1-N2 HKP

Egressy út 17.

858,1

6141

E HKP

Munkácsy tér 5.

257,8

6143

L HKP

Egressy út 28.

716,8

6144

B HKP

Egressy út 29.

383,8

6147

M HKP

Egressy út 24.

661,8

6148

DH 7-8 HKP

Mátyás k. út 34.

457,9

571A

I/B I/A HKP

Patak út 13.

1260,7

571B

I/B I/B HKP

Patak út 13.

1009,8

571C

I/B I/C HKP

Patak út 13.

960,8

572A

I/B II/A HKP

Thököly tér 13.

999,9

572B

I/B II/B HKP

Thököly tér 13.

1134,8

572C

I/B II/C

Thököly tér 13.

812,1

6001

A HKP

Egressy út 35.

353,5

6019

B-7 HKP

Pollack M. út 3.

190,6

6020

B-8 HKP

Pollack M. út 11.

190,2

6021

B-9 HKP

Pollack M. út 19.

190,2

6022

B-10 HKP

Pollack M. út 25.

189,9

6023

B-11 HKP

Pollack M. út 33.

193,7

6024

B-12 HKP

Pollack M. út 39.

194,4

6025

C HKP

Ságvári tér 5.

226,7

6040

D-8 HKP

Pollack M. út 12.

173,6

6041

D-7 HKP

Pollack M. út 10.

171,8

6042

D-9 HKP

Pollack M. út 8.

170,6

6043

D-10 HKP

Pollack M. út 6.

172,6

6044

D-11 HKP

Pollack M. út 4.

171,4

6045

D-12 HKP

Pollack M. út 2.

174,2

7000

ÉMÁSZ

Sajó út 28.

255,9

8001

1/1 HKP

Kikelet köz 3.

192,8

8002

1/2 HKP

Tavasz út 19.

75,3

8006

4/1 HKP

Tavasz út 21.

75,1

8007

4/2 HKP

Tavasz út 23.

75,1

8008

4/3 HKP

Tavasz út 25.

75,1

8009

4/4 HKP

Tavasz út 29

222,1

8010

10/1 HKP

Tavasz út 15.

217,8

8011

10/2 HKP

Május 1. út 17.

221,7

8012

10/3 HKP

Május 1. út 21.

75,6

8013

10/4 HKP

Május 1. út 23.

75,6

8014

15/1 HKP

Tavasz út 3.

220,9

8015

15/2 HKP

Tavasz út 7.

75,3

8016

15/3 HKP

Tavasz út 9.

75,3

8017

15/4 HKP

Tavasz út 11.

75,3

6135

J HKP

Építők út 35.

374,7

6137

C-13 HKP

Hristo B. tér 4.

965,4

6142

F-1 HKP

Egressy út 48.

495,6

6157

C-9 HKP

Barátság tér 6.

715,0

8004

7/1 HKP

Május 1. út 27.

220,9

9018

Pat1 HKP

Pattantyús út 1.

75,9

9019

Pat 2 HKP

Pattantyús út 2.

75,9

9020

Pat3 HKP

Pattantyús út 3.

75,9

9021

Zemp1 HKP

Zemplény út 1.

75,9

9022

Zemp2 HKP

Zemplény út 2.

75,9

9023

Zemp3 HKP

Zemplény út 3.

75,9

9024

Boly5 HKP

Bolyai tér 5.

75,9

9025

Boly6 HKP

Bolyai tér 6.

75,9

1006

Jószer12

Jószerencsét út 12.

157,5

6071

T 3 HKP

Mikszáth K. út 27.

1061,0

6074

633 HKP

Egressy út 43.

899,7

6134

F-3 HKP

Fő tér 35.

244,6

6149

C-12 HKP

Augusztus 20. tér 6.

881,3

9002

Hegy2 HKP

Hegyköz út 2.

348,3

3. Kategória

HKP-i
kód

Jel

Cím

Lekötött össz.
hőtelj. (kw)

1044

Don Bosco Iskola

Május 1. út 11.

255,5

1045

Gimnázium

Jószerencsét út 2.

406,3

1001

Surányi E. Iskola

Irinyi út 1.

405,0

1002

Surányi E. Kollégium

Irinyi út 1.

585,0

1A04

Irinyi Szakközépiskola

Lini I. tér 1.

450,0

1B04

Irinyi Kollégium

Lini I. tér 1.

550,0

1009

Kórház

Május 1. út 56.

1800

1015

Deák F. Iskola

Herbolyai út 9.

306,0

1016

II. orvosi rendelő

Május 1. út 13.

100,0

1022

Árpád f. téri iskola

Árpád f. tér 7/A.

361,2

1024

Pollack iskola

Pollack M. út 29.

395,0

1025

Ádám Jenő iskola

Mikszáth K. út 2.

433,8

1026

Mezey ház (Újvárosi isk.)

Rákóczi tér 9.

319,4

1028

Kazinczy F. iskola

Herbolyai út 5.

436,7

1029

Kertvárosi II. iskola

Herbolyai út 7.

297,0

1030

Gondozóház 2.

Gyermekek útja 4.

34,3

1031

VII. Óvoda

Pollack M. út 7.

71,2

1033

IX. Óvoda

Jószerencsét út 4.

132,6

1034

X. Óvoda

Mátyás k. út 10/A

70,6

1035

XI. Óvoda

Csokonai út 1.

94,1

1036

XII. Óvoda

Alsóvárosi krt. 39.

75,4

1037

Kertvárosi Óvoda

Akácfa út 12.

71,9

1038

Gondozóház

Gyermekek útja 2.

45,2

1040

I. sz. Bölcsőde

Pollack M. út 15.

135,0

1041

II. sz. Bölcsőde

Csokonai út 3.

188,1

1A41

Közösségi ház

Csokonai út 3.

17,6

1043

Tompa M. iskola

Alsóvárosi krt 39/A

191,1

6026

C 1a HKP

Mikszáth K. út 10.

667,4

6145

K HKP

Egressy út 36.

536,5

8003

VI. Óvoda

Kikelet köz 2.

58,8

1

A 36/A. §-t a Kazincbarcika Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

2

Az 1. melléklet a Kazincbarcika Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. melléklet a Kazincbarcika Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.