Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2012. (XI.30.) önkormányzati rendelete

a helyi iparűzési adóról

Hatályos: 2016. 01. 01- 2016. 12. 31

Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény 37. § (4) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara véleményének előzetes kikérésével a következőket rendeli el:


1. Az adó mértéke

1. §


 (1) a.) Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke 2014. január 1-től az adóalap 2%-a.

 b.) Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke 2015. január 1-től az adóalap 1,9%-a.

c.)[1] Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke 2016. január 1-től az adóalap 1,5%-a.


(2) Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó mértéke naptári naponként 5.000 forint.


2. Kedvezmények, mentességek

2. §


(1) Mentes az adó alól az a vállalkozó, akinek a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 39. § (1) bekezdés, illetőleg a 39/A. § vagy 39/B. § alapján számított éves (vállalkozási szintű) adóalapja nem haladja meg a 2.500.000 forintot.

(2) Ha a vállalkozó adókötelezettsége az adóév egészében nem áll fenn, akkor az (1) bekezdés szerinti adómentesség csak akkor illetheti meg a vállalkozót, ha számított vagy tételes adóalapja nem haladja meg a 2.500.000 forintnak az adókötelezettség időtartama naptári napjai alapján arányosított részét.

(3)[2] Az a háziorvos, védőnő vállalkozó, akinek a vállalkozási szintű adóalapja éves szinten az adóévben a 20 millió forintot nem haladja meg, az állandó jellegű tevékenység végzése utáni számított iparűzési adójából 50%-os adókedvezményre jogosult.

  1. [3]Az (1) - (3) bekezdésben meghatározott adómentesség, illetve adókedvezmény formájában nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013.12.24. 1.o.) (a továbbiakban: 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani.
  2. [4]A vállalkozó (a továbbiakban: kedvezményezett) az adómentesség, illetve adókedvezmény következtében megszerzett előnyt – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2) bekezdésének kivételével – nem használhatja az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkének  (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerinti célokra, továbbá – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésének megfelelően – közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.
  3. [5]A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról. A nyilatkozat jelen rendelet 1. számú mellékletét képezi.
  4. [6]A kedvezményezett és az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III.22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.
  5. [7]Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
  6. [8]A csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
  7. [9]Az önkormányzat írásban tájékoztatja a kedvezményezettet a támogatás bruttó támogatási egyenértékben kifejezett összegéről és arról, hogy az csekély összegűnek minősül. Az igazolás jelen rendelet 2. számú mellékletét képezi.
  8. [10]A kedvezményezettnek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őriznie és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.


2/A. Értelmező rendelkezések

2/A. §[11]


A rendelet alkalmazásában:

1. Állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 1. pontja szerinti támogatás.

2. Egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás.


3. Záró rendelkezések

3. §


(1) Ez a rendelet 2013. január 1-jén lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Tiszaújváros Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi iparűzési adóról szóló 30/1995. (XII.19.) rendelete.




Dr. Juhos Szabolcs s. k.                                                               Bráz György s. k.

             jegyző                                                                                polgármester

[1]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 3. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[2]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.


[3]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[4]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[5]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[6]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.


[7]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[8]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[9]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[10]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 4. §. Hatályos: 2016.01.01-től.

[11]

Kiegészítette: 37/2015. (XII.23.) rendelet 5. §. Hatályos: 2016.01.01-től.


Mellékletek