Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016 (I.28.) önkormányzati rendelete

a Tiszaújváros Kártyáról

Hatályos: 2016. 04. 01- 2020. 12. 31

Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:


  1. A rendelet célja


1. § A rendelet célja, hogy a Tiszaújváros Kártyával (továbbiakban: kártya) kedvezményt biztosítson meghatározott szolgáltatások igénybevételéhez, valamint egyes kulturális- és sportrendezvényeken való részvételhez.



2. A rendelet személyi hatálya


2. § A kártyát

a)    tiszaújvárosi lakóhellyel rendelkező, vagy

b)    Tiszaújváros Város Önkormányzatának tulajdonában lévő lakást szolgálati jelleggel bérlő magánszemély, illetve

c)    a b) pontban megjelölt magánszeméllyel jogszerűen együttlakó hozzátartozó igényelheti.



3. A kedvezmények köre és mértéke


3. § (1) A kártya az 1. függelékben meghatározott elfogadó helyek rendezvényein való részvételre, illetve szolgáltatásainak igénybevételére jogosít, az ott megjelölt mértékben.

(2) A kedvezmények bérlet vagy csoportos jegy vásárlása során nem érvényesíthetőek, más kedvezménnyel nem vonhatóak össze.

(3) A kártya kizárólag a kártyatulajdonos részére biztosítja a kedvezmények igénybevételét.

(4) A kártya a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány, valamint a szolgálati jelleggel bérelt lakás esetén a hivatal által kiadott igazolással együtt jogosít a kedvezmények igénybevételére.

(5) Az elfogadó helyek kötelesek a kártya emblémáját és a kedvezmény mértékének megjelölését jól látható módon feltüntetni, a kártya elfogadását szabályzatban rögzíteni.

(6) A kedvezmények köre a polgármester által megkötött külön megállapodás alapján bővülhet, melyről Tiszaújváros Város Önkormányzata legalább 30 nappal a változást megelőzően, nyilvános hirdetés formájában tájékoztatja a kártyatulajdonosokat.




  1. A kártya igénylése, kibocsátása


4. § (1) A kártya az erre a célra rendszeresített igénylőlapon (1. melléklet) igényelhető a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: hivatal) ügyfélszolgálatán. Az igénylésekről és a kiadott kártyákról nyilvántartást kell vezetni.

(2) A kártya igénylése során a személyazonosság és

a)    a lakcím, vagy

b)    a szolgálati jelleggel bérelt lakás bérletének

igazolására alkalmas okmányra van szükség.

(3) A kártyák előállítása érdekében az igénylőlapok továbbítására minden hónap 15. napján, vagy azt követő munkanapon, és a hónap utolsó munkanapján kerül sor. Az előállítás céljából történő leadástól számított 30 napon belül a kártyát el kell készíteni, és azt az igénylőnek át kell adni.

(4) Az ötévente megújításra kerülő kártya kiállításának költségeit Tiszaújváros Város Önkormányzata biztosítja.

(5) A kártya igénylésekor a hivatal a kedvezmények igénybevételének biztosítása érdekében igazolást állít ki legfeljebb 30 napos időtartamra. Ezt a tényt a kártyanyilvántartásban rögzíteni kell. Az igazolás adatai azonosak a nyilvántartás adataival, ezen felül tartalmazza a kiadás és az érvényesség dátumát. Az igazolást hivatalos bélyegzővel kell ellátni.

(6)   Az igazolás a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány, valamint a szolgálati jelleggel bérelt lakás esetén a hivatal által kiadott igazolással együtt érvényes mindazon kedvezmények igénybevételére, amit a kártya is biztosít.

(7) Az igazolást az új kártya átvételekor le kell adni a hivatalban, ezt a tényt a nyilvántartásban rögzíteni kell.


  1. Az elvesztett, megrongálódott kártya pótlása


5. § (1) A kártya elvesztése, megrongálódása esetén a hivatal a 4. § (5)-(7) bekezdése szerint igazolást állít ki.

 (2) A kártya pótlásának költségei az igénylőt terhelik. A kiállítás költségét a hivatal költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni. Az igénylőlap és - megrongálódás esetén - a kártya leadásakor a befizetést igazolni kell.


  1. A kártya érvényessége


6. § A kártya 2016. április 1-től 5 évig érvényes. Ezt követően a kártya 5 évente új arculattal ingyenesen kicserélésre kerül az arra jogosultak körében.



  1. A kártya érvénytelenítése


7. § (1) Amennyiben a kártya tulajdonosa a kártyaigénylési feltételeknek már nem felel meg, köteles kártyáját a hivatalban leadni, ahol a kártya érvénytelenítésre kerül.

(2) Az elvesztett kártyák a bejelentést követően érvénytelenítésre kerülnek.

(3) A kártyaérvénytelenítés tényét a nyilvántartásban fel kell tüntetni, továbbá gondoskodni kell az érvénytelenítés Tiszaújvárosi Krónikában történő megjelentetéséről, a kártyaszám feltüntetésével és az indoklás megjelölésével.


  1. Záró rendelkezések


8. § (1) A rendelet 2016. február 1-jén lép hatályba.

9. § [1]

  1. § A rendelet 9. §-a 2016. április 1-jén hatályát veszti. 
  2. § Hatályát veszti Tiszaújváros Önkormányzata Képviselő-testületének a Tiszaújváros Kártyáról szóló 25/2015. (VIII.28.) rendelete.



Dr. Juhos Szabolcs s.k.                          Bráz György s.k.                                                                                               

      jegyző                                                polgármester




[1]

Hatálytalan: 2016.04.01-től

Mellékletek