Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2017 (XII.21.) önkormányzati rendelete

Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 02. 27

Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és az intézmények vezetőit, hogy az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között folytatólagosan beszedjék.


2. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és az intézmények vezetőit Tiszaújváros Város Önkormányzata, valamint az önkormányzat intézményei folyamatos működésének biztosítása érdekében a működési kiadások alábbiak szerinti teljesítésére:

  1. Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények és működési feladatok 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időtartama alatt a 2017. évi eredeti kiadási előirányzatokon belül, időarányosan történhet a kötelezően ellátandó és az önként vállalt feladatok tekintetében egyaránt.
  2. Személyi juttatásként kizárólag jogszabályban, önkormányzati rendeletben, önkormányzati határozatban, valamint a hatályos szerződések alapján megállapított juttatások fizethetők ki. A dolgozók részére történő béren kívüli juttatás biztosításáról (mely a 2018. évi cafeteria része) a jogszabályokban meghatározott keretek között a polgármester jogosult dönteni.
  3. A dologi kiadásokon belül kizárólag a fenntartáshoz, üzemeltetéshez, a folyamatos működéshez szükséges kiadások 2017. évi eredeti előirányzatának időarányos összege használható fel, kivéve a központi költségvetés javára történő elvonásokat, a pályázatokhoz kapcsolódó kifizetéseket, az adóhatóságnak történő befizetési kötelezettségeket, a közüzemi díjakról szóló számlák pénzügyi rendezését.
  4. Támogatások, pénzeszközátadások kiadási jogcímen kizárólag jogszabályon, képviselő-testületi határozaton alapuló kifizetések teljesíthetők, szerződés, illetve megállapodás alapján.

Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok részére a 2017. évre jóváhagyott támogatási szerződésben biztosított időarányos összeg fizethető ki.

  1. A lakosság részére történő juttatások a hatályos törvények és önkormányzati rendeletek alapján folyósíthatók.
  2. Az a)-d) pontokban foglaltaktól kivételes, indokolt esetben csak a polgármester engedélyével lehet eltérni.  A Képviselő-testület az erre fordítható keretösszeget önkormányzati szinten 50 millió forintban állapítja meg.


3. §


Az átmeneti gazdálkodás időszakában:


  1. Az önkormányzat 2017. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú feladatokra történő kifizetések a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők. Ettől eltérni csak indokolt esetben a polgármester engedélyével lehet. A Képviselő-testület az erre fordítható keretösszeget önkormányzati szinten 50 millió forintban állapítja meg.
  2. A folyamatban lévő, többéves pénzügyi kihatással járó feladatok a vállalt kötelezettségeknek megfelelően teljesíthetők.
  3. A folyamatos működéshez szükséges tárgyi eszközök pótlásáról a polgármester dönt, melyre fordítható keretösszeget a Képviselő-testület önkormányzati szinten 50 millió forintban állapítja meg.


4. §


A szolgáltatási szerződésben foglalt kötelezettségeket az átmeneti gazdálkodás során teljesíteni kell.


5. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy


  1. az átmenetileg szabad pénzeszközöket betétben, forgatási célú értékpapírban (tőkegarantált pénzpiaci alapban), vagy az állam által kibocsátott államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapírban elhelyezze,
  2. a Képviselő-testület által elfogadott, egyes kiemelt – elsősorban pályázatokhoz kapcsolódó – feladatok esetében az átmeneti időszak alatt összességében maximum 50 millió forint értékhatárig kötelezettséget vállaljon, különösen az alábbiakra: terveztetés, közbeszerzési ajánlattételi felhívás közzététele, valamint a folyamatos működtetési és beruházási feladatok érdekében közbeszerzési eljárás kiírásának feltételeként,
  3. az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következménye elhárítása érdekében a szükséges intézkedéseket megtegye és 50 millió forint értékhatárig kötelezettséget vállaljon.


6. §


A polgármester a 2. § f), és a 3. § a) pontja szerint engedélyezett eltérésekről, valamint a 3. § c) és az 5. § b)-c) pontja szerinti döntéseiről a 2018. évi költségvetés elfogadását követő 2. hónap testületi ülésén tájékoztatja a Képviselő-testületet.


7. §


Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba, és az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti.



                  Dr. Juhos Szabolcs s.k.                                                       Bráz György s.k.

                                jegyző                                                                        polgármester