Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2018 (II.23.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 12. 21- 2019. 02. 27


Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testületére és annak bizottságaira, a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalra és Tiszaújváros Város Önkormányzata irányítása alá tartozó intézményekre terjed ki.


2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §


(1)[1] A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi költségvetését


                                             7.501.894.025 Ft   költségvetési bevétellel,

                                             9.850.681.275 Ft   költségvetési kiadással,

                                             2.348.787.250 Ft   költségvetési hiánnyal


állapítja meg. Ebből 1.080.304.600 Ft a működési célú bevételek és kiadások költségvetési hiánya,1.268.482.650 Ft a felhalmozási célú bevételek és kiadások költségvetési hiánya.

(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat az 1.1. és az 1.2. melléklet alapján határozza meg a Képviselő-testület.

(3) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet tartalmazza.

(4) A bevételeket és kiadásokat előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban az 1.1.-1.2. mellékletek részletezik.  

(5) A hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét és az értékpapír visszaváltását rendeli el.


3. A költségvetés részletezése

3. §


A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

  1. A városüzemeltetési kiadások előirányzatait a 11. melléklet szerint határozza meg.
  2. Az Önkormányzat által megállapított támogatások előirányzatait a 12. melléklet, az ellátottak pénzbeli juttatásainak előirányzatát a 13. melléklet szerint határozza meg.
  3. Az Önkormányzat beruházási, felújítási előirányzatait a 14. melléklet tartalmazza.
  4. Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadások beruházásonkénti részletezését a 15. melléklet szerint határozza meg.
  5. Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási kiadások felújításonkénti részletezését a 16. melléklet szerint határozza meg.
  6. Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 17. melléklet részletezi.
  7. Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 18. melléklet tartalmazza.
  8. Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait a 19. melléklet részletezi.
  9. Az EU-s támogatással megvalósuló projekteket, valamint az Önkormányzaton kívüli EU-s projektekhez történő hozzájárulást a 23. melléklet tartalmazza.
  10.  Az Önkormányzat a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, a tervezett álláshelyek számát és a közfoglalkoztatottak tervezett álláshelyeinek számát költségvetési szervenként, feladatonként a 3-10. mellékletek szerint határozza meg, azok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontását a 24.1.1.-24.9.3. mellékletek tartalmazzák.
  11. Hitel felvételéről és kezesség vállalásáról a Képviselő-testület dönt.
  12. Az Önkormányzat költségvetési elszámolási számláján lévő átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétben, forgatási célú értékpapírban (tőkegarantált pénzpiaci alapban) és az állam által kibocsátott államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapírban történő elhelyezéséről a polgármester dönt.
  13. Az Önkormányzat a kiadások között 750.452.886 Ft tartalékot hagy jóvá, amelyből
    150.000.000 Ft az általános tartalék, 600.452.886 Ft a céltartalék összege.
  14. A tartalékokkal való rendelkezés jogát – a működési és fejlesztési céltartalék kivételével – a Képviselő-testület fenntartja magának. A céltartalék felett való rendelkezés jogát éves szinten összesen 40 millió Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza. A polgármester rendelkezési jogát akkor gyakorolhatja, ha az önkormányzat, vagy költségvetési szerv működésében halasztást nem tűrő probléma megoldására előirányzat biztosítása szükséges. A működési céltartalék terhére való rendelkezés jogát éves szinten összesen további 80 millió Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza, mely jogát akkor gyakorolhatja, ha a Képviselő-testület által már elfogadott feladatokra a biztosított előirányzat kiegészítése válik szükségessé. Az átruházott hatáskörű előirányzat módosítási jogkör 2018. december 31-ig gyakorolható.
  15. Az n) pontban foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente - először 2018. június hónapban - köteles beszámolni, a költségvetés módosításával egyidejűleg.



4. A költségvetés végrehajtásának főbb szabályai

4. §


  1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző felelős.
  2. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3)      A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségét.

(4)       Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a polgármester előterjesztésében a Képviselő-testület dönt a költségvetésről szóló rendelet egyidejű módosításával.

(5)       A (4) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok, költségvetést érintő testületi határozatok, valamint az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításai miatt a költségvetésről szóló rendelet módosításáról a Képviselő-testület dönt.

(6)       Amennyiben év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az önkormányzatnál, annak kihirdetését követően a polgármester haladéktalanul a Képviselő-testület elé terjeszti a költségvetési rendelet módosítását.

(7)       Az önkormányzatnál tervezett városi szintű jutalom keret – 7.500.000 Ft – felhasználásáról a polgármester dönt.

(8)       A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a foglalkoztatottak személyi juttatásai előirányzatának 10%-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a működési céltartalékból a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(9)       Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió Ft-ot, a költségvetési szervhez önkormányzati biztost kell kijelölni.

(10)    A költségvetési szerv vezetője a 20. mellékletben foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az adatszolgáltatást az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-ei állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-éig az Önkormányzat jegyzője részére köteles teljesíteni.

(11)     Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(12)                Tiszaújváros Város Önkormányzata és költségvetési szervei kötelező és önként vállalt feladatai ellátásához államháztartáson kívüli forrásokat vehetnek át.

(13)    Az államháztartáson kívüli forrás Tiszaújváros Város Önkormányzata részére történő átvételéről

  1. a polgármester dönt, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,
  2. a Képviselő-testület dönt, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent, illetve amennyiben a forrás alapítványtól származik.

(14) Az államháztartáson kívüli forrás költségvetési szerv részére történő átvételéről

  1. az intézményvezető dönt, amennyiben annak átvétele az intézmény számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,
  2. a Képviselő-testület dönt, amennyiben annak átvétele az intézmény számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent, illetve amennyiben a forrás alapítványtól származik.

 (15) Tiszaújváros Város Önkormányzata és költségvetési szervei, a Képviselő-testület által rendeletben vagy egyedi határozatban megállapított, szervezetenként megállapított célra és összeg erejéig államháztartáson kívüli támogatást nyújthatnak.

(16) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, illetve a költségvetési szervek vezetőit, hogy a (15) bekezdés szerinti támogatásokra vonatkozó megállapodásokat megkössék. A megállapodásokban rögzíteni kell legalább az alábbiakat:

  1. a támogató és a támogatott adatait (neve, székhelye, adószáma, fizetési számlaszáma, képviselője),
  2. a képviselő-testületi döntésre vagy a rendeletre való hivatkozást,
  3. a támogatás célját,
  4. a támogatás összegét,
  5. a támogatási összeg kifizetésének módját és határidejét,
  6. a támogatás felhasználásának feltételeit,
  7. a támogatás felhasználhatóságának időtartamát,
  8. a támogatási összeg felhasználásáról való elszámolás módját és határidejét,
  9. a fel nem használt támogatás visszafizetésének módját és határidejét,
  10. a szükséges nyilatkozatokat.


5. Az előirányzatok módosítása

5. §


  1. Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.

(2) A Képviselő-testület a polgármester 3. § l) pontja szerinti döntéseire vonatkozóan az önkormányzat finanszírozási bevételeinek és finanszírozási kiadásainak az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétben, illetve értékpapírban történő elhelyezése miatti előirányzat módosítási jogát a polgármesterre átruházza. A Képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak – a polgármester 3. § l) pontja szerinti döntéseiből eredő módosításon felüli – módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát éves szinten összesen 60 millió Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza.

  1. A (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente – először 2018. június hónapban – köteles beszámolni, a költségvetés módosításával egyidejűleg. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2018. december 31-ig gyakorolható.
  2. A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
  3. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(8) A Képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


6. A gazdálkodás szabályai

6. §


(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

  1. A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel a Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ kijelölt dolgozójának ellenjegyzésével rendelkeznek.

(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságokért a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


7. §


(1) A költségvetési szervek pénzellátásáról a Polgármesteri Hivatal a heti finanszírozási napokon köteles gondoskodni.

(2) A költségvetési szerveknél a készpénzben történő kifizetés jogcímei a következők:

  1. személyi juttatások: megbízási díj, tiszteletdíj, jutalom, utazási költségtérítés, utazási jegy és bérlet, kiküldetési költség, reprezentációs kifizetések, védőszemüveg térítés,
  2. dologi kiadások: készletvásárlás, nyomtatvány, szakkönyv, szolgáltatás díja, reprezentációs kifizetések,
  3. tárgyi eszköz beszerzése esetén a költségvetési szerv vezetőjének eseti minősítése alapján.

(3) A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


8. §


(1) Az intézmények részéről önkormányzati támogatás biztosítására irányuló pótigény csak a költségvetés tervezésekor még nem látható, az intézmény működését veszélyeztető, intézkedést igénylő feladatok megoldására nyújtható be.

(2) Az igények csak a Polgármesteri Hivatal szakmailag illetékes osztályának véleményezését követően kerülhetnek az illetékes szakmai bizottságok, majd a Képviselő-testület elé.

 (3) A feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.

(4) A maradvány elszámolását a Képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egyidejűleg hagyja jóvá. A feladatelmaradásból vagy hibás tervezésből adódó maradványokat a Képviselő-testület elvonhatja. Gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető maradvány felhasználását a Képviselő-testület korlátozhatja.


9. §


(1) A 21. melléklet tartalmazza intézményenként a vezetői pótlékok mértékét.

(2) A közalkalmazotti illetménypótlékok mértéke:

  1. csoportvezetői pótlék a pótlékalap (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató

         Központ, Derkovits Kulturális Központ, Tiszaújváros

         Városi Rendelőintézet)                                                                                 100%-a,

  1. csoportvezetői pótlék a pótlékalap (Tiszaújvárosi Intézmény-

               működtető Központ)                                                                                     125%-a,


  1. idegennyelv-tudási pótlék

a) felsőfokú nyelvvizsga esetén a pótlékalap                                           100%-a,

b) középfokú nyelvvizsga esetén a pótlékalap                                           50%-a,

  1. munkahelyi pótlék a pótlékalap

         (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ)                                              120%-a,

  1. munkahelyi pótlék a pótlékalap

         (Tiszaújváros Városi Rendelőintézet)                           36%-a, 120%-a, 150%-a,

  1. szociális ágazati összevont pótlék (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 5. melléklete szerint,
  2. bölcsődei pótlék (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 6. melléklete szerint,
  3. a védőnők területi pótléka (Tiszaújváros Városi Rendelőintézet)

a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő által nyújtott fix díj             15 %-a,

  1. védőnői kiegészítő pótlékra (Tiszaújváros Városi Rendelőintézet) jogosult a védőnői szolgáltató az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendeletben foglaltak szerint,
  2. kulturális illetménypótlék (Derkovits Kulturális Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezésére vonatkozó 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet 5. melléklete szerint,
  3. kutatói pótlék (Derkovits Kulturális Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezésére vonatkozó 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet 20. § (7) bekezdés szerint a pótlékalap                                                                                                        50 %-a,


  1. fokozott fizikai és pszichés körülmények között

foglalkoztatottak pótléka a pótlékalap                                                       100%-a,

  1.  címpótlékok:

            a) főtanácsosi pótlék a pótlékalap                                                            100%-a,

            b) főmunkatársi pótlék a pótlékalap                                                             75%-a,

            c) tanácsosi pótlék a pótlékalap                                                                   50%-a,

            d) munkatársi pótlék a pótlékalap                                                                 25%-a.

 (3) A közalkalmazotti illetménypótlékok mértéke a köznevelési intézményben:

   1. a munkaközösség vezetői pótlék az illetményalap                                                    5 %-a,

   2. gyógypedagógiai pótlék az illetményalap                                                                  5 %-a.

(4) A rendelet 22.1., 22.2. mellékletei tartalmazzák intézményenként azt a létszámot, melyeknél az önkormányzat, illetve a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő a pótlékokat finanszírozza.


10. §


  1. A Képviselő-testület az önkormányzati intézmények dolgozói részére cafetéria rendszert hoz létre.
  2. A Képviselő-testület az Önkormányzat intézményeiben dolgozó közalkalmazottak, a polgármester, az alpolgármester, a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők és munkavállalók részére 2018-ban személyenként 200.000 Ft/év cafetéria keretet állapít meg, mely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.
  3. A cafetéria keretösszege a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 71. § (1) bekezdésében meghatározott alábbi juttatásokra használható fel:
  1. maximum évi 100.000 Ft pénzösszeg,
  2. Széchenyi Pihenő Kártya.
  1. Az év közben felvételre kerülő dolgozók részére – az első teljes munkában töltött naptól kezdődően – a keretösszeg időarányos része nyújtható. A munkaviszony évközi megszűnése esetén a munkaviszonyban töltött időre a cafetéria keret időarányos része jár.
  2. A részmunkaidőben foglalkoztatottak részére a keretösszeg időarányos mértékben jár.
  3. Nem jogosult cafetéria-juttatásra a dolgozó azon időtartam vonatkozásában, amelyre illetményre nem jogosult, feltéve, hogy a távollét időtartama meghaladja a harminc napot. A harminc napot meghaladó távollét esetén a dolgozót a távollét első napjától kezdve nem illeti meg a juttatás. A távollétek időtartamát nem lehet összeszámítani.
  4. Az önkormányzat intézményeiben és a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatottakat 2018. évben 1.000 Ft/hó bankszámla-hozzájárulás illeti meg. Az év közben be-, illetve kilépő dolgozók esetében a bankszámla-hozzájárulást időarányosan kell megállapítani azon hónapokra, amely hónapokban a dolgozó illetményben részesült. Az év közben kilépő dolgozók esetében a munkaviszony megszűnésekor, egyéb esetekben 2018. december hónapban kerül sor az utalásra.


11. §


  1. A céltartalékok felhasználásáról a Képviselő-testület, illetve az átruházott hatáskörben eljáró polgármester dönt.
  2. A céltartalékok felhasználásáról szóló döntések végrehajtása a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal vagy azon intézmények feladata, melyek költségvetésébe a céltartalék felosztását követően az előirányzat beépült.
  3. A céltartalékok felhasználásáról szóló döntések végrehajtását az intézményeknél a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal ellenőrzi.


12. §


  1. Az intézmények a költségvetésben meghatározott álláshelyek számát nem léphetik túl.
  2. Az intézmények az álláshelyek számát érintő változásokat kötelesek a végrehajtást megelőzően két hónappal a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalhoz bejelenteni.
  3. Az intézmények létszámváltozással összefüggő adatszolgáltatásra, bejelentésre kötelezettek a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal felé.



13. §


(1) Az általános tartalék összege nem lehet kevesebb, mint az eredeti költségvetés főösszegének 0,3%-a.

(2) A Képviselő-testület az általános tartalékot elsősorban elemi károk enyhítésére, elmaradt bevételek pótlására használja fel.


14. §


A bérlakások elidegenítéséből származó bevételek:

  1. önkormányzati tulajdonban lévő lakóépület teljes vagy részleges felújítására, korszerűsítésére,
  2. új lakás építésére, új vagy használt lakás megvásárlására,
  3. városrehabilitációra,
  4. lakóövezetbe sorolt építési telek kialakítására, közművesítésére,
  5. az EU források felhasználásához szükséges önrész biztosítására és
  6. önkormányzati helyi támogatás nyújtására használhatók fel.


15. §


A Képviselő-testület a Tiszaújvárosi Mecénás Közalapítványt továbbra is működteti, függetlenül a vagyonán belüli államháztartáson kívüli bevételek arányától.


7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

16. §


  1. Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
  2. A költségvetés végrehajtását a költségvetési szervek tekintetében a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal köteles ellenőrizni az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni. A jegyző a belső ellenőrzés működtetéséről és a függetlenség biztosításáról köteles gondoskodni.


8. Záró rendelkezések

17. §


  1. Ez a rendelet 2018. március 1-jén lép hatályba és 2027. december 31-én hatályát veszti. Rendelkezéseit visszamenőlegesen 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.


  1. A rendelet mellékletei:[2]

1.1.,1.2. melléklet:            Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi költségvetésének összevont mérlege

2.1. melléklet:                    I. Működési célú bevételek és kiadások mérlege

2.2. melléklet:                    II. Felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlege

3. melléklet:                       Tiszaújváros Város Önkormányzata

4. melléklet:                       Intézmények összesen

5. melléklet:                       Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal

6. melléklet:                       Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ

7. melléklet:                       Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ

8. melléklet:                       Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda 

9. melléklet:                       Derkovits Kulturális Központ 

10. melléklet:                     Tiszaújváros Városi Rendelőintézet

11. melléklet:                     2018. évi városüzemeltetési kiadások előirányzata

12. melléklet:                     2018. évi támogatások előirányzata

13. melléklet:                     2018. évi ellátottak pénzbeli juttatásai előirányzata

14. melléklet:                     2018. évi beruházási, felújítási előirányzatok

15. melléklet:                     Beruházási (felhalmozási) kiadások előirányzata beruházásonként

16. melléklet:                     Felújítási kiadások előirányzata felújításonként

17. melléklet:                     Tiszaújváros Város Önkormányzata adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei

18. melléklet:                     Tiszaújváros Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához

19. melléklet:                     Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljai

20. melléklet:                     Adatszolgáltatás az elismert tartozásállományról

21. melléklet:                     Vezetői pótlékok 2018. év

22.1. melléklet:                  Az intézményekben pótlékokban részesülők száma (fő) 2018. év

22.2. melléklet:                  Az intézményekben címpótlékban részesülők száma (fő) 2018. év

23. melléklet:                     Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételei, kiadásai, hozzájárulások

24.1.1. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi költségvetés kötelező feladatainak mérlege

24.1.2. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi költségvetés önként vállalt feladatainak mérlege

24.1.3. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata 2018. évi költségvetés államigazgatási feladatok mérlege

24.2.1. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.2.2. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.2.3. melléklet:              Tiszaújváros Város Önkormányzata államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.3.1. melléklet:              Intézmények összesen kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.3.2. melléklet:              Intézmények összesen önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.3.3. melléklet:              Intézmények összesen államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.4.1. melléklet:              Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.4.2. melléklet:              Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.4.3. melléklet:              Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.5.1. melléklet:              Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.5.2. melléklet:              Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.5.3. melléklet:              Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.6.1 melléklet:               Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.6.2. melléklet:              Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.6.3. melléklet:              Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.7.1. melléklet:              Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.7.2. melléklet:              Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.7.3. melléklet:              Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.8.1. melléklet:              Derkovits Kulturális Központ kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.8.2. melléklet:              Derkovits Kulturális Központ önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.8.3. melléklet:              Derkovits Kulturális Központ államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai

24.9.1. melléklet:              Tiszaújváros Városi Rendelőintézet kötelező feladatok bevételei, kiadásai

24.9.2. melléklet:              Tiszaújváros Városi Rendelőintézet önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai

24.9.3. melléklet:              Tiszaújváros Városi Rendelőintézet államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai



Dr. Juhos Szabolcs s.k.                                                                         Bráz György s.k.

                                jegyző                                                                                        polgármester



[1]

Módosította: 20/2018. (XII.20.) rendelet 1. §. Hatályos: 2018. 12.21-től

[2]

Az 1-14. mellékleteket módosította a 20/2018. (XII.20.) rendelet 2. §-a. Hatályos: 2018. 12.21-től.

Mellékletek