Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019 (II.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 07. 01- 2019. 09. 29Tiszaújváros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019 (II.28.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 07. 01- 2019. 09. 29
Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya Tiszaújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testületére és annak bizottságaira, a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalra és Tiszaújváros Város Önkormányzata irányítása alá tartozó intézményekre terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
- [1]A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi költségvetését
7.789.140.273 Ft költségvetési bevétellel,
10.163.125.176 Ft költségvetési kiadással,
2.373.984.903 Ft költségvetési hiánnyal
állapítja meg. Ebből 431.039.077 Ft a működési célú bevételek és kiadások költségvetési hiánya,1.942.945.826 Ft a felhalmozási célú bevételek és kiadások költségvetési hiánya.
- Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat az 1.1. és az 1.2. melléklet alapján határozza meg a Képviselő-testület.
- A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet tartalmazza.
- A bevételeket és kiadásokat előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban az 1.1.-1.2. mellékletek részletezik.
- A hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét és az értékpapír visszaváltását rendeli el.
3. A költségvetés részletezése
3. §
A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
- A városüzemeltetési kiadások előirányzatait a 11. melléklet szerint határozza meg.
- Az Önkormányzat által megállapított támogatások előirányzatait a 12. melléklet, az ellátottak pénzbeli juttatásainak előirányzatát a 13. melléklet szerint határozza meg.
- Az Önkormányzat beruházási, felújítási előirányzatait a 14. melléklet tartalmazza.
- Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadások beruházásonkénti részletezését a 15. melléklet szerint határozza meg.
- Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási kiadások felújításonkénti részletezését a 16. melléklet szerint határozza meg.
- Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 17. melléklet részletezi.
- Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 18. melléklet tartalmazza.
- Az Önkormányzat 2019. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait a 19. melléklet részletezi.
- Az EU-s támogatással megvalósuló projekteket, valamint az Önkormányzaton kívüli EU-s projektekhez történő hozzájárulást a 23. melléklet tartalmazza.
- Az Önkormányzat a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, a tervezett álláshelyek számát és a közfoglalkoztatottak tervezett álláshelyeinek számát költségvetési szervenként, feladatonként a 3-10. mellékletek szerint határozza meg, azok kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontását a 24.1.1.-24.9.3. mellékletek tartalmazzák.
- Hitel felvételéről és kezesség vállalásáról a Képviselő-testület dönt.
- Az Önkormányzat költségvetési elszámolási számláján lévő átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétben, forgatási célú értékpapírban (tőkegarantált pénzpiaci alapban) és az állam által kibocsátott államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapírban történő elhelyezéséről a polgármester dönt.
- Az Önkormányzat a kiadások között 937.443.539 Ft tartalékot hagy jóvá, amelyből
150.000.000 Ft az általános tartalék, 787.443.539 Ft a céltartalék összege. - A tartalékokkal való rendelkezés jogát – a működési és fejlesztési céltartalék kivételével – a Képviselő-testület fenntartja magának. A céltartalék felett való rendelkezés jogát éves szinten összesen 40 millió Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza. A polgármester rendelkezési jogát akkor gyakorolhatja, ha az önkormányzat, vagy költségvetési szerv működésében halasztást nem tűrő probléma megoldására előirányzat biztosítása szükséges. A működési céltartalék terhére való rendelkezés jogát éves szinten összesen további 80 millió Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza, mely jogát akkor gyakorolhatja, ha a Képviselő-testület által már elfogadott feladatokra a biztosított előirányzat kiegészítése válik szükségessé. Az átruházott hatáskörű előirányzat módosítási jogkör 2019. december 31-ig gyakorolható.
- Az n) pontban foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente - először 2019. június hónapban - köteles beszámolni, a költségvetés módosításával egyidejűleg.
4. A költségvetés végrehajtásának főbb szabályai
4. §
- Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző felelős.
- Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
- A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségét.
- Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést igényel – a polgármester előterjesztésében a Képviselő-testület dönt a költségvetésről szóló rendelet egyidejű módosításával.
- A (4) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok, költségvetést érintő testületi határozatok, valamint az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításai miatt a költségvetésről szóló rendelet módosításáról a Képviselő-testület dönt.
- Amennyiben év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az önkormányzatnál, annak kihirdetését követően a polgármester haladéktalanul a Képviselő-testület elé terjeszti a költségvetési rendelet módosítását.
- Az önkormányzatnál tervezett városi szintű jutalom keret – 7.500.000 Ft – felhasználásáról a polgármester dönt.
- A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a foglalkoztatottak személyi juttatásai előirányzatának 10%-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a működési céltartalékból a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
- Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió Ft-ot, a költségvetési szervhez önkormányzati biztost kell kijelölni.
- A költségvetési szerv vezetője a 20. mellékletben foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az adatszolgáltatást az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-ei állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-éig az Önkormányzat jegyzője részére köteles teljesíteni.
- Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
- Tiszaújváros Város Önkormányzata és költségvetési szervei kötelező és önként vállalt feladatai ellátásához államháztartáson kívüli forrásokat vehetnek át.
- Az államháztartáson kívüli forrás Tiszaújváros Város Önkormányzata részére történő átvételéről
- a polgármester dönt, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,
- a Képviselő-testület dönt, amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent, illetve amennyiben a forrás alapítványtól származik.
- Az államháztartáson kívüli forrás költségvetési szerv részére történő átvételéről
- az intézményvezető dönt, amennyiben annak átvétele az intézmény számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent,
- a Képviselő-testület dönt, amennyiben annak átvétele az intézmény számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást jelent, illetve amennyiben a forrás alapítványtól származik.
- Tiszaújváros Város Önkormányzata és költségvetési szervei, a Képviselő-testület által rendeletben vagy egyedi határozatban megállapított, szervezetenként megállapított célra és összeg erejéig államháztartáson kívüli támogatást nyújthatnak.
- A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, illetve a költségvetési szervek vezetőit, hogy a (15) bekezdés szerinti támogatásokra vonatkozó megállapodásokat megkössék. A megállapodásokban rögzíteni kell legalább az alábbiakat:
- a támogató és a támogatott adatait (neve, székhelye, adószáma, fizetési számlaszáma, képviselője),
- a képviselő-testületi döntésre vagy a rendeletre való hivatkozást,
- a támogatás célját,
- a támogatás összegét,
- a támogatási összeg kifizetésének módját és határidejét,
- a támogatás felhasználásának feltételeit,
- a támogatás felhasználhatóságának időtartamát,
- a támogatási összeg felhasználásáról való elszámolás módját és határidejét,
- a fel nem használt támogatás visszafizetésének módját és határidejét,
- a szükséges nyilatkozatokat.
5. Az előirányzatok módosítása
5. §
- Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
- A Képviselő-testület a polgármester 3. § l) pontja szerinti döntéseire vonatkozóan az önkormányzat finanszírozási bevételeinek és finanszírozási kiadásainak az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétben, illetve értékpapírban történő elhelyezése miatti előirányzat módosítási jogát a polgármesterre átruházza. A Képviselő-testület az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak – a polgármester 3. § l) pontja szerinti döntéseiből eredő módosításon felüli – módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát éves szinten összesen 60 millió Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza.
- A (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente – először 2019. június hónapban – köteles beszámolni, a költségvetés módosításával egyidejűleg. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2019. december 31-ig gyakorolható.
- A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépése fegyelmi felelősséget von maga után.
- A költségvetési szerv vezetője a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
- A polgármester Tiszaújváros Város Önkormányzata költségvetése 3., 11., 12., 13. és 14. mellékleteinek kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
- A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
- Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
- A Képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
6. A gazdálkodás szabályai
6. §
- A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői, Tiszaújváros Város Önkormányzata (3. melléklet szerinti) bevételi és kiadási előirányzatai felett a polgármester előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
- A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel a Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ kijelölt dolgozójának ellenjegyzésével rendelkeznek.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságokért a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
7. §
(1) A költségvetési szervek pénzellátásáról a Polgármesteri Hivatal a heti finanszírozási napokon köteles gondoskodni.
(2) A költségvetési szerveknél a készpénzben történő kifizetés jogcímei a következők:
- személyi juttatások: megbízási díj, tiszteletdíj, jutalom, utazási költségtérítés, utazási jegy és bérlet, kiküldetési költség, reprezentációs kifizetések, védőszemüveg térítés,
- dologi kiadások: készletvásárlás, nyomtatvány, szakkönyv, szolgáltatás díja, reprezentációs kifizetések,
- tárgyi eszköz beszerzése esetén a költségvetési szerv vezetőjének eseti minősítése alapján.
(3) A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
8. §
- Az intézmények részéről önkormányzati támogatás biztosítására irányuló pótigény csak a költségvetés tervezésekor még nem látható, az intézmény működését veszélyeztető, intézkedést igénylő feladatok megoldására nyújtható be.
- Az igények csak a Polgármesteri Hivatal szakmailag illetékes osztályának véleményezését követően kerülhetnek az illetékes szakmai bizottságok, majd a Képviselő-testület elé.
- A feladat elmaradásából származó – személyi és dologi – megtakarítások felhasználására csak a Képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
- A maradvány elszámolását a Képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egyidejűleg hagyja jóvá. A feladatelmaradásból vagy hibás tervezésből adódó maradványokat a Képviselő-testület elvonhatja. Gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető maradvány felhasználását a Képviselő-testület korlátozhatja.
9. §
- A 21. melléklet tartalmazza intézményenként a vezetői pótlékok mértékét.
- A közalkalmazotti illetménypótlékok mértéke:
- csoportvezetői pótlék a pótlékalap (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató
Központ, Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár,
Tiszaújváros Városi Rendelőintézet) 100%-a,
- csoportvezetői pótlék a pótlékalap (Tiszaújvárosi Intézmény-
működtető Központ) 125%-a,
- idegennyelv-tudási pótlék
a) felsőfokú nyelvvizsga esetén a pótlékalap 100%-a,
b) középfokú nyelvvizsga esetén a pótlékalap 50%-a,
- munkahelyi pótlék a pótlékalap
(Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) 120%-a,
- munkahelyi pótlék a pótlékalap
(Tiszaújváros Városi Rendelőintézet) 36%-a, 120%-a, 150%-a,
- szociális ágazati összevont pótlék (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 5. melléklete szerint,
- bölcsődei pótlék (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 6. melléklete szerint,
- [2]egészségügyi kiegészítő pótlék (Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a szociális, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 7. melléklete szerint,
- [3]a védőnők területi pótléka (Tiszaújváros Városi Rendelőintézet) a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő által nyújtott fix díj 15 %-a,
- kulturális illetménypótlék (Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet 5. melléklete szerint,
- kutatói pótlék (Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet 20. § (7) bekezdés szerint a pótlékalap 50 %-a,
- fokozott fizikai és pszichés körülmények között
foglalkoztatottak pótléka a pótlékalap 100%-a,
- címpótlékok:
a) főtanácsosi pótlék a pótlékalap 100%-a,
b) főmunkatársi pótlék a pótlékalap 75%-a,
c) tanácsosi pótlék a pótlékalap 50%-a,
d) munkatársi pótlék a pótlékalap 25%-a.
- A közalkalmazotti illetménypótlékok mértéke a köznevelési intézményben:
1. a munkaközösség vezetői pótlék az illetményalap 5 %-a,
2. gyógypedagógiai pótlék az illetményalap 5 %-a.
- A rendelet 22.1., 22.2. mellékletei tartalmazzák intézményenként azt a létszámot, melyeknél az önkormányzat, illetve a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő a pótlékokat finanszírozza.
10. §
- A Képviselő-testület az önkormányzati intézmények dolgozói részére cafetéria rendszert hoz létre.
- A Képviselő-testület az Önkormányzat intézményeiben dolgozó közalkalmazottak, a polgármester, az alpolgármester, a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők és munkavállalók részére 2019-ben személyenként 200.000 Ft/év cafetéria keretet állapít meg, mely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és szociális hozzájárulási adót.
- A cafetéria keretösszege a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 71. § (1) bekezdésében meghatározott Széchenyi Pihenő Kártya juttatásra használható fel.
- Az év közben felvételre kerülő dolgozók részére – az első teljes munkában töltött naptól kezdődően – a keretösszeg időarányos része nyújtható. A munkaviszony évközi megszűnése esetén a munkaviszonyban töltött időre a cafetéria keret időarányos része jár.
- A részmunkaidőben foglalkoztatottak részére a keretösszeg időarányos mértékben jár.
- Nem jogosult cafetéria-juttatásra a dolgozó azon időtartam vonatkozásában, amelyre illetményre nem jogosult, feltéve, hogy a távollét időtartama meghaladja a harminc napot. A harminc napot meghaladó távollét esetén a dolgozót a távollét első napjától kezdve nem illeti meg a juttatás. A távollétek időtartamát nem lehet összeszámítani.
- Az önkormányzat intézményeiben és a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatottakat 2019. évben 1.000 Ft/hó bankszámla-hozzájárulás illeti meg. Az év közben be-, illetve kilépő dolgozók esetében a bankszámla-hozzájárulást időarányosan kell megállapítani azon hónapokra, amely hónapokban a dolgozó illetményben részesült. Az év közben kilépő dolgozók esetében a munkaviszony megszűnésekor, egyéb esetekben 2019. december hónapban kerül sor az utalásra.
11. §
- A céltartalékok felhasználásáról a Képviselő-testület, illetve az átruházott hatáskörben eljáró polgármester dönt.
- A céltartalékok felhasználásáról szóló döntések végrehajtása a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal vagy azon intézmények feladata, melyek költségvetésébe a céltartalék felosztását követően az előirányzat beépült.
- A céltartalékok felhasználásáról szóló döntések végrehajtását az intézményeknél a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal ellenőrzi.
12. §
- Az intézmények a költségvetésben meghatározott álláshelyek számát nem léphetik túl.
- Az intézmények az álláshelyek számát érintő változásokat kötelesek a végrehajtást megelőzően két hónappal a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatalhoz bejelenteni.
- Az intézmények létszámváltozással összefüggő adatszolgáltatásra, bejelentésre kötelezettek a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal felé.
13. §
- Az általános tartalék összege nem lehet kevesebb, mint az eredeti költségvetés főösszegének 0,3%-a.
- A Képviselő-testület az általános tartalékot elsősorban elemi károk enyhítésére, elmaradt bevételek pótlására használja fel.
14. §
A bérlakások elidegenítéséből származó bevételek
- önkormányzati tulajdonban lévő lakóépület teljes vagy részleges felújítására, korszerűsítésére,
- új lakás építésére, új vagy használt lakás megvásárlására,
- városrehabilitációra,
- lakóövezetbe sorolt építési telek kialakítására, közművesítésére,
- az EU források felhasználásához szükséges önrész biztosítására és
- önkormányzati helyi támogatás nyújtására használhatók fel.
15. §
A Képviselő-testület a Tiszaújvárosi Mecénás Közalapítványt működteti, függetlenül a vagyonán belüli államháztartáson kívüli bevételek arányától.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
16. §
- Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
- A költségvetés végrehajtását a költségvetési szervek tekintetében a Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal köteles ellenőrizni az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni. A jegyző a belső ellenőrzés működtetéséről és a függetlenség biztosításáról köteles gondoskodni.
8. Záró rendelkezések
17. §
- Ez a rendelet 2019. március 1-jén lép hatályba és 2028. december 31-én hatályát veszti. Rendelkezéseit visszamenőlegesen 2019. január 1-jétől kell alkalmazni.
- A rendelet mellékletei:
1.1.,1.2. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata 2019. évi költségvetésének összevont mérlege
2.1. melléklet: I. Működési célú bevételek és kiadások mérlege
2.2. melléklet: II. Felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlege
3. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata
4. melléklet: Intézmények összesen
5. melléklet: Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal
6. melléklet: Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ
7. melléklet: Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ
8. melléklet: Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda
9. melléklet: Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár
10. melléklet: Tiszaújváros Városi Rendelőintézet
11. melléklet: 2019. évi városüzemeltetési kiadások előirányzata
12. melléklet: 2019. évi támogatások előirányzata
13. melléklet: 2019. évi ellátottak pénzbeli juttatásai előirányzata
14. melléklet: 2019. évi beruházási, felújítási előirányzatok
15. melléklet: Beruházási (felhalmozási) kiadások előirányzata beruházásonként
16. melléklet: Felújítási kiadások előirányzata felújításonként
17. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei
18. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához
19. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata 2019. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljai
20. melléklet: Adatszolgáltatás az elismert tartozásállományról
21. melléklet: Vezetői pótlékok 2019. év
22.1. melléklet: Az intézményekben pótlékokban részesülők száma (fő) 2019. év
22.2. melléklet: Az intézményekben címpótlékokban részesülők száma (fő) 2019. év
23. melléklet: Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételei, kiadásai, hozzájárulások
24.1.1. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata 2019. évi költségvetés kötelező feladatainak mérlege
24.1.2. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata 2019. évi költségvetés önként vállalt feladatainak mérlege
24.1.3. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata 2019. évi költségvetés államigazgatási feladatok mérlege
24.2.1. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.2.2. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.2.3. melléklet: Tiszaújváros Város Önkormányzata államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.3.1. melléklet: Intézmények összesen kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.3.2. melléklet: Intézmények összesen önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.3.3. melléklet: Intézmények összesen államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.4.1. melléklet: Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.4.2. melléklet: Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.4.3. melléklet: Tiszaújvárosi Polgármesteri Hivatal államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.5.1. melléklet: Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.5.2. melléklet: Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.5.3. melléklet: Tiszaújvárosi Intézményműködtető Központ államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.6.1 melléklet: Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.6.2. melléklet: Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.6.3. melléklet: Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.7.1. melléklet: Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.7.2. melléklet: Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.7.3. melléklet: Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.8.1. melléklet: Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.8.2. melléklet: Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.8.3. melléklet: Tiszaújvárosi Művelődési Központ és Könyvtár államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
24.9.1. melléklet: Tiszaújváros Városi Rendelőintézet kötelező feladatok bevételei, kiadásai
24.9.2. melléklet: Tiszaújváros Városi Rendelőintézet önként vállalt feladatok bevételei, kiadásai
24.9.3. melléklet: Tiszaújváros Városi Rendelőintézet államigazgatási feladatok bevételei, kiadásai
Dr. Juhos Szabolcs s.k. Bráz György s.k.
jegyző polgármester
Módosította: 17/2019. (VI.27.) rendelet 1. §-a. Hatályos: 2019.06.28-tól
Módosította: 17/2019. (VI.27.) rendelet 2. §-a. Hatályos: 2019. 07.01-től
Módosította: 17/2019. (VI.27.) rendelet 2. §-a. Hatályos: 2019. 07.01-től