Sárospatak Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2011. (III.30.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az eseményekhez fűződő többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 04. 01- 2015. 02. 03

Sárospatak Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. §


A rendelet hatálya Sárospatak Város Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén a házasságkötéssel és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésével kapcsolatban nyújtott többletszolgáltatásokra terjed ki.



2. §


E rendelet alkalmazásában:

1. alapszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a munkaideje alatt az anyakönyvi esemény során jogszabályban rögzített eljárása és szövege

2. anyakönyvi esemény: házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése.

3. hivatali helyiség: az Önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3950 Sárospatak Kossuth Lajos út. 44. szám alatti házasságkötő terem).

4. hivatali munkaidő: Sárospatak Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

5. többletszolgáltatás: az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségen kívüli, vagy hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény során jogszabályban rögzített eljárása és szövege.



3. §


(1) Az alap-és többletszolgáltatás nem tartalmazza az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó egyéb többletszolgáltatást (gépzene, élőzene, virág, szavalat stb.).


(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó egyéb többletszolgáltatás biztosítása Sárospatak Város Polgármesteri Hivatala és a szertartáson szolgáltatást biztosító cég/vállalkozó között létrejött megállapodásban foglaltak szerint történik.



4. §


(1) Anyakönyvi esemény – a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn kívül hétfőtől csütörtökig naponta 16 órától 19 óráig, pénteken 12 órától 19 óráig, szombaton 10 órától 19 óráig terjedő időszakban tartható.


(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi eseményt a felek írásbeli kérelme alapján a jegyző akkor engedélyezi, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.


(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.



5. §


(1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként – a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – 10.000,- Ft + ÁFA díjat kell fizetni.


(2) Hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként – a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – 5.000,- Ft + ÁFA díjat kell fizetni.


(3) Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként az (1) és (2) bekezdésben meghatározott díjat együttesen kell megfizetni.


(4) A házasulók, valamint bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén az anyakönyvi esemény lebonyolítása díjmentes.


(5) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott díjat az anyakönyvi esemény megtartása előtt legalább 5 nappal kell az Önkormányzat részére megfizetni és a befizetést az anyakönyvvezetőnek igazolni.


(6) Az anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján vissza kell fizetni a befizető részére.



6. §


Amennyiben az anyakönyvvezető nem a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri:

a) hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi  eseménynél történő közreműködés esetén eseményenként bruttó 7.000,- Ft díjazás illeti meg,

b) hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseménynél történő közreműködés díjazásának mértéke anyakönyvi eseményenként bruttó 4.000,- Ft.



7. §


(1) Ez a rendelet 2011. április 1-jén lép hatályba.


(2) Rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett házassági szándék és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.


(3) Hatályát veszti a családi események lebonyolításáról és szolgáltatási díjáról szóló 12/2009. (III. 31.) önkormányzati rendelet.