Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017. (III.27.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és díjairól
Hatályos: 2019. 06. 01- 2021. 06. 15Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017. (III.27.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és díjairól
Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya a házasságkötésre és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (a továbbiakban együtt: egyes anyakönyvi esemény) terjed ki.
2. § Értelmező rendelkezések:
- 1. Hivatali helyiség: Sátoraljaújhely, Kossuth tér 5. szám alatt Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának tulajdonában lévő Városháza épületében az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiségek: A épület, I. emelet, Díszterem; A épület, földszint 1. szoba, jegyzői tanácskozó; A épület, földszint 8. szoba, anyakönyvi iroda.
- 2. Hivatali munkaidő: Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013.(I.24.) önkormányzati rendelet 8. mellékletében meghatározott munkarend.
2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő egyes anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. § Egyes anyakönyvi eseményt lebonyolítani - a munka törvénykönyvről szóló 2012. évi I. törvényben meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn túl, pénteken 12.30 óra és 16.00 óra, szombaton 14.00 óra és 19.00 óra között lehet.
4. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő egyes anyakönyvi esemény engedélyezése előtt az anyakönyvvezető helyszíni szemlét köteles tartani.
(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen egyes anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az egyes anyakönyvi esemény méltóságteljes lebonyolítására, a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított, a lebonyolításhoz szükséges technikai eszközök rendelkezésre állnak.
(3) Hk.
(4) Hivatali helyiségen kívüli és szabadtéren tervezett egyes anyakönyvi esemény lebonyolításához a házasulóknak, élettársi kapcsolatot létesítőknek kell biztosítani az esemény lebonyolítását lehetetlenné tévő körülmények bekövetkezése esetén másik helyszínt, ezen belül megfelelő számú ülőhelyet, és a szükséges technikai feltételeket.
(5) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli egyes anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.
3. Az egyes anyakönyvi események lebonyolítása esetén az önkormányzat részére fizetendő díj mértéke
5. § (1) Az egyes anyakönyvi esemény hivatali helyiségeiben, továbbá a hivatali helyiségen kívül történő szolgáltatásért az egyes anyakönyvi eseményt igénybe vevők ezen rendeletben meghatározott szolgáltatási díjat kötelesek fizetni, kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamely házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt a hivatali helyiségben való megjelenés nem lehetséges.
6. § (1) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény szolgáltatási díja az anyakönyvvezető rendelkezésre állási, szervezési és részvételi díját, valamint a gépzene biztosítását tartalmazza, mely összesen 8.300 Ft. Az anyakönyvvezető díja bruttó 6.000.- Ft, a gépzene szolgáltatásé bruttó 2.300 Ft.
(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – hivatali munkaidőben, vagy hivatali munkaidőn kívül egységesen bruttó 20.000.- Ft szolgáltatási díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Ezen összeg foglalja magában a szervezési többletköltségeket, és az anyakönyvvezető rendelkezésre állásának huzamosabb időtartamát.
(3) A szolgáltatási díjat az anyakönyvi eseményt megelőzően tíz nappal készpénzátutalási megbízással, vagy a Polgármesteri Hivatal házi pénztárában kell megfizetni, melyről a befizető számlát kap. A szolgáltatási díj megfizetésének hiányában a rendezvény nem tartható meg.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül, de hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri, eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri – eseményenként bruttó 15.000,- Ft díjazás illeti meg.
5. Záró rendelkezések
8. § (1) Ezen rendelet kihirdetése napját követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszíti Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 4/2016.(II.11.) önkormányzati rendelete.