Deszk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2011. (IV.26.) önkormányzati rendelete
a hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetett díjakról
Hatályos: 2013. 01. 01- 2017. 03. 30Deszk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2011. (IV.26.) önkormányzati rendelete
a hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatások ellentételezéseként fizetett díjakról
Deszk Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (a továbbiakban: törvényerejű rendelet) 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja:
Értelmező rendelkezések
1. § E rendelet alkalmazásában:
1. Hivatali helyiség: Deszk Község Önkormányzat által biztosított, házasságkötés lebonyolítására alkalmas hivatali helyisége (6772 Deszk, Tempfli tér 7., Macskássy Izolda-terem)
2. Hivatali munkaidő: a Deszk Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának a Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.
A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
2. § (1) Az anyakönyvvezető – a házasulók kívánságának figyelembe vételével, illetve a Képviselő-testület tárgyévi rendezvénytervében foglaltakra tekintettel – tűzi ki a házasságkötés napját és óráját.
(2) Anyakönyvi esemény – munkaszüneti napok kivételével – munkanapokon, valamint szombaton engedélyezhető.
A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak
3. § (1) A hivatali helyiség biztosításán túl a többletszolgáltatás magában foglalja:
a) gépzenei összeállítást,
b) ünnepi beszédet,
c) szülők köszöntését (igény esetén az ajándékot/virágot a házasulók biztosítják),
d) pezsgő szervírozását,
e) gyertyákat,
f) emléklapot,
g) anyakönyvi esemény utáni takarítást.
(2)1 A hivatali munkaidőn túli időben lebonyolított a fenti többletszolgáltatásokat is magában foglaló anyakönyvi esemény rendezési díjai:
a) amennyiben legalább az egyik házasuló fél az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezést megelőző 6 hónapban deszki állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 20.000,- Forint
b) nem helyi lakosok esetén: bruttó 25.000,- Forint
(3) Igény esetén az (1) bekezdésben meghatározott többletszolgáltatásokon túl versmondás is része az anyakönyvi eseménynek, melynek külön díjazása bruttó 2000 Ft.
(4) A díjat készpénz-átutalási megbízással, vagy a Polgármesteri Hivatal házi pénztárában a rendezvény előtt legalább 15 nappal kell befizetni. A befizetést igazoló készpénz-átutalási megbízás vagy bizonylat másolatát az anyakönyvvezető a házasságkötést megelőző eljárás jegyzőkönyvéhez tűzi.
A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
4. § Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés akkor engedélyezhető, ha a törvényerejű rendelet 15/A. § (4) és (5) bekezdéseiben foglaltak biztosíthatók. Az engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségen belüli anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak
5. § (1) A hivatali helyiségen kívül lebonyolított anyakönyvi esemény a szolgáltatás magában foglalja:
a) ünnepi beszédet,
b) szülők köszöntését (igény esetén az ajándékot/virágot a házasulók biztosítják),
c) gyertyákat,
d) emléklapot.
(2) A hivatali helyiségen kívül lebonyolított anyakönyvi esemény díja a 4. § (2) bekezdésében foglalt díjon felül: bruttó 15.000,- Forint
(3) A jegyző az engedélyt tartalmazó határozatában rendelkezik a díjbefizetés módjáról és idejéről.
(4) Amennyiben a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól.
(5) A (4) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében történő megjelenés. E körülmény fennállását kérelmükben a házasulók megjelölni és igazolni kötelesek.
(6) A 4. § (2) bekezdésében és az 6. §. (2) bekezdésében meghatározott díjak 2012. évtől minden év január 1-jétől az előző évi infláció mértékével emelkednek, s azok az anyakönyvi eseményhez szükséges kellékek rendelkezésre állásán kívül a külön igényelhető egyéb szolgáltatások díját nem tartalmazzák.
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
6. § (1)2 A hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként nettó 6.000,- Forint összegű díjazás illeti meg (hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén anyakönyvi eseményenként nettó 12.000,- Forint összegű díjazás) illeti meg.
(2) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető részére évente egy alkalommal, tárgyév május 31-ei kifizetéssel a feladat ellátására tekintettel, nettó 30.000,- Forint összegben munkaruha juttatást biztosít. Az összeg felhasználásáról az anyakönyvezető számlával köteles elszámolni a tárgyév december 15-ig.
Záró rendelkezések
7. § (1) Ez a rendelet 2011. május 1. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit a folyamatban levő, bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban is alkalmazni kell.
Módosította a 33/2012. (XI. 26.) Ör. Hatályos 2013. január 01. napjától.
Módosította a 33/2012. (XI. 26.) Ör. Hatályos 2013. január 01. napjától.