Baks Községi Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (XI. 17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat egészségügyi alapellátása körzeteinek kialakításáról
Hatályos: 2022. 11. 18Baks Községi Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (XI. 17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat egészségügyi alapellátása körzeteinek kialakításáról
Baks Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 6. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, származékos jogalkotói hatáskörben, az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában, az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (2) bekezdése értelmében az egészségügyi alapellátást végző orvos és a védőnő, a 6. § (2) bekezdésében rögzített alapellátásért felelős országos módszertani intézet, továbbá az országos tisztifőorvos, valamint a működési engedély kiadásárára hatáskörrel rendelkező egészségügyi államigazgatási szerv véleményének kikérésével a következő rendeletet alkotja.
A rendelet célja
1. § Az önkormányzati rendelet kiadásának célja Baks Községi Önkormányzat közigazgatási területén a háziorvosi, fogorvosi, védőnői, iskola-egészségügyi, továbbá háziorvosi és fogorvosi ügyelet körzeteinek kialakítása, a körzetek számának és a feladatellátás módjának meghatározása, az önkormányzat kötelező egészségügyi alapellátási feladata biztosítása érdekében.
Az egészségügyi alapellátás körzeteinek megállapítása A felnőtt és gyermek (vegyes) háziorvosi körzetek működési területe
2. § (1) Az önkormányzat a település közigazgatási területén kettő felnőtt és gyermek vegyes háziorvosi (továbbiakban: háziorvosi) körzetet működtet, a 7. § (1)–(2) bekezdésében írt módon, területi ellátási kötelezettséggel.
(2) A háziorvosi körzetek területi lehatárolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
A fogorvosi körzet működési területe
3. § (1) Az önkormányzat a település közigazgatási területén egy fogorvosi körzetet működtet, a 7. § (3) bekezdésében írt módon, területi és iskola-egészségügyi feladat-ellátási kötelezettséggel.
(2) Az egy fogorvosi körzet területi lehatárolását e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
A védőnői ellátás körzete működési területe
4. § (1) Az önkormányzat a település közigazgatási területén egy védőnő körzet működtet, a 7. § (4) bekezdésében írt módon, területi és iskola- egészségügyi feladat-ellátási kötelezettséggel.
(2) Az egy védőnői körzet területi lehatárolását e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
Az iskola-egészségügyi ellátás körzete működési területe
5. § (1) Az önkormányzat a település közigazgatási területén egy iskola-egészségügyi alapellátás feladatát biztosító körzetet működtet, a 7. § (5) bekezdésében írt módon. Az óvodás- és iskolás korú gyermekek ellátását:
a) az 1. védőnői körzetbe,
b) az 1. háziorvosi körzetbe,
c) az 1. fogorvosi körzetbe
sorolva.
(2) A feladat- ellátásban érintett nevelési – oktatási intézmények jegyzékét e rendelet 5. melléklete tartalmazza.
Alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátás körzete működési területe
6. § (1) Az önkormányzat a település közigazgatási területén egy háziorvosi és fogorvosi ügyeleti körzetet működtet, a 7. § (5) bekezdésében írt módon, területi ellátási kötelezettséggel.
(2) Az egy háziorvosi és fogorvosi ügyeleti körzet a település egész közigazgatási területét lefedi, mely terület leírását e rendelet 4. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat egészségügyi alapellátásról való gondoskodása módja A háziorvos, a fogorvos, a védőnő, az iskola- egészségügyi ellátás, a háziorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátás biztosítása
7. § (1) Az önkormányzat a település területén 2 fő egyéni vállalkozó házi orvos és szakalkalmazott ápolóik által gondoskodik az önkormányzat kötelező egészségügyi alapellátási feladata végrehajtásáról, a házi orvosokkal körzetenként külön – külön kötött feladat-ellátási szerződésben és a működési engedélyben foglaltak szerint.
(2) Az önkormányzat a település közigazgatási területén 1 fő egyéni vállalkozó házi orvos (1. körzet háziorvosa) és szakápolója által gondoskodik az önkormányzat kötelező egészségügyi alapellátási feladata keretében az iskola- egészségügyi ellátásáról, az érintett háziorvossal (a külön e-célhoz) kötött feladat-ellátási szerződésben és működési engedélyben foglaltak szerint.
(3) Az önkormányzat a település közigazgatási területén 1 fő egyéni vállalkozó fogszakorvos és szakalkalmazottja által gondoskodik az önkormányzat kötelező egészségügyi alapellátási feladata keretében a fogorvosi és iskola- fogászati feladat végrehajtásáról, a fogszakorvossal kötött megbízási szerződésben és működési engedélyben foglaltak szerint.
(4) Az önkormányzat a település közigazgatási területén 1 fő egészségügyi szolgáltatói jogviszonyban álló munkavállaló foglalkoztatásával gondoskodik a területi védőnői szolgálat és a védőnői iskola- egészségügyi feladat ellátásáról.
(5) Az önkormányzat a település közigazgatási területén a
Kisteleki Térségi Egészségügyi Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság által nyújtott szolgáltatások igénybevételével gondoskodik az önkormányzat kötelező egészségügyi alapellátási feladata keretében a háziorvosi és a fogorvosi ügyeleti feladat végrehajtásáról, az intézmény vezetőjével kötött feladatátadási/átvállalási szerződésben és működési engedélyben foglaltak szerint.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
8. § (1) Hatályát veszti a háziorvosi körzetek megállapításáról szóló 4/2002. (09. 25.) önkormányzati rendelet.
(2) E rendelet
a) 1. melléklete a háziorvosi és a házi gyermekorvosi vegyes körzetek,
b) 2. melléklete a fogorvosi körzet,
c) 3. melléklete a védőnői körzet,
d) 4. melléklete a háziorvosi és fogorvosi ügyeleti körzet területi lehatárolását,
e) az 5. melléklet a nevelési- oktatási intézmények jegyzékét tartalmazza.
9. § Ez a rendelet 2022. november 18-án lép hatályba.