Fábiánsebestyén Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015.(XII.22.) önkormányzati rendelete
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015.(XII.22.)Ö rendelete Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2015. 12. 22- 2016. 01. 12Fábiánsebestyén Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015.(XII.22.) önkormányzati rendelete
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015.(XII.22.)Ö rendelete Szervezeti és Működési Szabályzatról
2015-12-22-tól 2016-01-13-ig
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat
Szervezeti és Működési Szabályzat
Elfogadva: Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő- testületének 15/2015 ( XII.22.)Ö. rendeletével
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
15/2015.(XII.22.) önkormányzati rendelete
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési
Szabályzatáról
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat.
(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe:
- Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.
(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:
Fábiánsebestyén Község Önkormányzatának képviselő-testülete.
- Az önkormányzat illetékességi területe:
Fábiánsebestyén község közigazgatási területe. A közigazgatási terület adatait a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
- § Az önkormányzat jelképei: a település címere, zászlója, pecsétje. Az önkormányzat
jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja
meg.
- § Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.
- § A települési önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati jogokat a település lakossága a megválasztott képviselőkből álló képviselő-testület útján gyakorolja.
- § A képviselő-testület létszáma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselő-testület tagjaink
felsorolását a 4. sz. melléklet tartalmazza. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.
A képviselő-testület szervei:
- a polgármester
- a képviselő-testület bizottsága
- a képviselő-testület hivatala: Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal
elnevezéssel.
- jegyző
Az önkormányzat feladata, hatásköre
- § (1) Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei a Képviselő-testületet illetik. Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei (bizottság, polgármester, jegyző, közös önkormányzati hivatal) látják el.
- § (l) Az Önkormányzat ellátja a törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat.
(2) Az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatait költségvetési szervein, és nonprofit
szervezetén keresztül látja el.
(3) A Képviselő-testület által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az
általa alapított nonprofit társaság listáját a 2 függelék tartalmazza. A változást a
Közös Önkormányzati Hivatal 15 munkanapon belül átvezeti.
- § A képviselő-testület átruházott hatáskörei:
(1) A Képviselő-testület által a polgármesterre és a szerveire átruházott hatáskörök jegyzékét e rendelet 7. melléklet tartalmazza. A Képviselő-testület az átruházott hatáskörök gyakorlásához utasítást adhat.
- A képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.
A képviselő-testület működése
A képviselő-testület üléseinek száma
- § A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.
- § (1) Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.
(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő- testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.
- A munkatervet minden év február 28-áig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatokat is figyelembe véve a jegyző állít össze.
- A munkaterv tartalmazza
- az ülések időpontját,
- az adott ülésen tárgyalandó témákat,
- az előterjesztő megnevezését,
- a meghívottak megnevezését,
- § (1) Rendkívüli ülést kell összehívni
- ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
- ha azt más hivatalos szervek kezdeményezik.
- Rendkívüli ülést lehet összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.
A képviselő-testületi ülések összehívása
- § (1) A képviselő-testületi ülést a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény előírásainak megfelelően hívják össze.
- A képviselő-testület ülését - főszabályként - az önkormányzat székhelyére kell összehívni.
- Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni. A székhelyen kívüli településre összehívott ülésről a lakosságot tájékoztatni kell a 18. §-ban meghatározott módon, és ebben az esetben is biztosítani kell az ülés nyilvánosságát.
- A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze.
- § A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervnek megfelelő időpontra kell összehívni.
- § (1) A képviselő-testület rendkívüli üléseit a rendes ülés összehívására jogosult személy hívja össze.
- § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
- A meghívónak tartalmaznia kell
- az ülés helyét,
- az ülés időpontját,
- a tervezett napirendeket,
- a napirendek előadóit,
- a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését, aláírását.
- A meghívóhoz mellékelni kell a jegyző által jogszerűségi szempontból megvizsgált előterjesztéseket.
- Az írásos előterjesztés oldalterjedelmét indokolt esetben a polgármester szükség esetén korlátozhatja.
- Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonhatja a Hivatal tárgy szerinti illetékes dolgozóit, valamint külső szakértőt.
- A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt legalább 2 nappal ki kell küldeni. A jegyző a Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, az érintettekhez való eljuttatásáról.
- A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
- a polgármesternek,
- képviselőknek,
- a jegyzőnek,
- a tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek, (a rendelet 2. számú mellékletben meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit illeti meg tevékenységi körükben tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein, azon napirendi pontoknál, amelyekre meghívót kaptak.)
- a nem állandó meghívottaknak
ea) az előterjesztőknek és
eb) akiket az ülés összehívója megjelöl.
- A (7) bekezdés e) pontjában megjelöltek számára a meghívóban meg kell jelölni azt, illetve azokat a napirendi pontokat, amelyre, amelyekre a meghívásuk történik.
- § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.
- Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására
- telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
- elektronikus levélben (e-mailben),
- egyéb szóbeli meghívással.
- A szóbeli meghívás és az elektronikus levélben meghívás esetében is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.
- A rendkívüli ülés esetekben el lehet tekintetni a 15. § (6) bekezdés szerinti határidőtől az előterjesztések a testületi ülés megkezdése előtt is átadhatók.
- § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.
- A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan
- a jegyzőt,
- az illetékes országgyűlési képviselőt,
- a könyvvizsgálót.
- Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül
- az önkormányzat intézményének vezetőjét,
- azt, akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.
- § (1) A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formái:
- a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára,
- Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást a meghívók küldésével egy időben kell teljesíteni.
A képviselő-testület ülésének vezetése
- § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:
- a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,
- a napirend előterjesztése,
- a napirend elfogadtatása,
- az ülés jellegének (nyílt/zárt) bejelentése, a zárt ülés tényének bejelentése,
- napirendenként
ea) a vita levezetése, a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
eb) a vita összefoglalása,
ec) az indítványok szavazásra való feltevése,
ed) a rendelet tervezetek, határozati javaslatok szavaztatása (az ülés vezetőjének pontosan meg kell fogalmaznia a szavazásra feltett döntési javaslat tartalmát)
ee) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
ef) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
- a rend fenntartása,
- az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás számszerű eredményének kihirdetése,
- az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
- tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,
- az ülés bezárása.
- § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.
- Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 8 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell újra mellékelni a meghívóhoz.
- A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti.
- § (1) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülésre szóló meghívót postai úton vagy a hivatalsegéddel kell kiküldeni. Emellett még elektronikus levélben is elküldhető az érintetteknek.
- Amennyiben az önkormányzati képviselő egymást követő három alkalommal úgy marad távol a képviselő-testület üléséről, hogy arról előzetesen nem tájékoztatja az önkormányzat polgármesterét, akkor a képviselő-testület - a tiszteletdíjának 25%-a megvonható maximum 6 hónapig. Erről a képviselő-testület határozatban dönt.
- § (1) Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.
- A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatallal dönt.
- § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.
- A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, külön határozathozatal nélkül dönt az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeretről, egy-egy hozzászólás maximális időtartamáról, és az ismételt hozzászólások számának korlátozásáról, akkor, ha azt valamely képviselő a napirend megtárgyalása során kezdeményezi.
- A zárt ülés elrendeléséről a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.
- A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben nem meghatározott esetekben.
- A zárt ülésen csak azok a személyek vehetnek részt, akiknek a fent említett törvény megengedi.
- § (1) Előterjesztés nélkül napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.
- Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, illetve a rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.
- A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
- Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is, akkor, ha a tárgyalandó téma fontossága miatt soron kívül összehívott ülésre nincs elég idő elkészíteni az írásbeli előterjesztést. Az ülés napján vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést is szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
- § (1) Az előterjesztések tartalmi elemei:
- az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
- a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
- a téma ismertetése,
- a jogszabályi háttér bemutatása,
- érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
- döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése,
- anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
- egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
- határozati javaslat, vagy határozati javaslatok,
- rendelettervezet, rendelet tervezet indoklása,
- A költségvetési tárgyú előterjesztések elfogadásának részletes szabályai
- a költségvetési tárgyú előterjesztéseket (költségvetési rendelet tervezetet, zárszámadási rendelettervezetet, költségvetési koncepciót, stb.) a bizottsági véleményekkel együtt kell beterjeszteni,
- a költségvetési tárgyú előterjesztéseket akkor kell beterjeszteni a képviselő-testület elé, ha a pénzügyi bizottság véleményével a koncepciót a képviselő-testületi ülés elé benyújtásra alkalmasnak minősítette,
- § (1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.
(2) A szóbeli kiegészítés során nem lehet megismételni az írásbeli előterjesztést, annak az előterjesztéshez képest új információkat kell tartalmaznia.
- § (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.
(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
- § Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati javaslatot, illetve rendelet tervezetet teszi fel szavazásra. A szavazás előtt ellenőrzi a testület határozatképességét.
- § (1) A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben, vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.
(2) A határozati javaslat részei
- a határozat szövege,
- a végrehajtást igénylő döntéseknél
ba) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,
bb) a határozat végrehajtásának időpontja.
- A rendelet-tervezet a rendelet szövegét tartalmazza.
- § A napirendi ponttal kapcsolatos szavazások előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni, amelyet a döntésnél figyelembe kell venni.
- § A képviselő-testület a döntéseit az ülésen egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.
- § (1) Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges amelyről az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény így rendelkezik.
(2) Az önkormányzat nem él azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban, saját hatáskörben további, minősített többséget igénylő ügyeket határozzon meg.
- § (1) A képviselő-testület döntései
- a határozat,
- a rendelet.
(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, számozott határozattal dönt
- az ügyrendi kérdésekről.
- § (1) A képviselő-testület a 33. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit
- nem név szerinti nyílt szavazással
- név szerinti nyílt szavazással,
- titkos szavazással hozza.
- A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először az ülés vezetője az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az egyes szavazatfajtákat külön-külön rögzíti. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevő képviselők számával.
- A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.
- Az Önkormányzat nem él azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, név szerinti szavazást igénylő ügyeket határozzon meg.
- A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a jelenléti ív alapján minden jelenlévő képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) az erről szóló külön nyilatkozaton rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A nyilatkozaton szerepeltetni kell az ülés dátumát, helyszínét, a napirendi pontot, a döntési javaslatot (határozati javaslat, illetve rendelettervezet megnevezését), valamint azt, hogy a képviselő szavazata melyik javaslatra vonatkozott (támogatta, nem támogatta, tartózkodott).
- § (1) Titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza.
- A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős Szavazatszámláló Bizottság gondoskodik. A Bizottság tagjaira az ülés vezetője tesz javaslatot. A Szavazatszámláló Bizottság tagjainak megválasztásáról a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt, és csak adott alkalomra vonatkozik.
- A titkos szavazás során a képviselők az önkormányzat pecsétjével ellátott szavazólapon a számukra megfelelő válaszlehetőség (igen, nem, tartózkodom) aláhúzásával jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazólap, amelyen a képviselő egy válaszlehetőséget sem-, vagy egynél több válaszlehetőséget jelölt meg.
- A titkos szavazás eredményéről a 3 fős Szavazatszámláló Bizottság külön jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, a döntési javaslatot, és hogy mi lett a szavazás számszaki eredménye (mennyi az igen, a nem, és tartózkodom szavazat). A Szavazatszámláló Bizottság tagjai által aláírt jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.
- § (1) Az ülés vezetője a 34-35. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozati javaslatot, vagy a rendelet tervezetet elfogadta, vagy elutasította.
- § A képviselő-testület elfogadott határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő,
egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hónap, nap megjelöléssel).
A határozatok jelölése a következő formában történik:
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat képviselő-testületének ..../…… ( )
önkormányzati határozata a ………………………………… -ról.
- § A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, (és, ha a döntési javaslat tartalmazta) a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.
- § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
- A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
- Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. A rendelet a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján 3 munkanapra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.
- Helyben szokásos módnak minősül:
- a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés,
- az önkormányzat honlapján történő közzététel 3. mellékleten szereplő címen
- Az önkormányzati rendeletet a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései szerint kell aláírni és kihirdetni.
- Az önkormányzati rendelet helyesbítésére vonatkozó szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.
- A képviselő-testület rendeletéit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját /év (arab számmal) hónap (római számmal), nap (arab számmal) megjelöléssel/.
A rendeletek jelölése a következő formában történik:
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat képviselő-testületének ……./……..(……….)
önkormányzati rendelete a ……………………….. -ról.
(8) A normatív határozatok közzétételére a helyben szokásos módon kerül sor. (a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezéssel, az önkormányzat honlapján történő közzététellel 3. mellékleten szereplő címen)
- § (1) A képviselő-testület döntéshozatalából való kizárását a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény szabályozza.
- § Amennyiben a képviselő az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló
törvényben meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
- § (1) Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.
- Az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.
- A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.
- A hozzászólást a 23. § (2) bekezdés szerint korlátozni lehet.
- Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)-(3) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására. A hozzászólási jog ismételt megsértése esetén az ülés vezetője javasolja a képviselő-testületnek, hogy a képviselőnek - az ülés rendjének betartására való kötelezettségének megszegése miatt - 2 hónapra 25 %-kal csökkentsék a tiszteletdíját. A képviselő-testület az ügyben képviselő-testületi határozatot hoz.
- § (1) A polgármester hozzászólási jogot adhat a képviselő-testület ülésén megjelent azon személynek, akinek nincs tanácskozási joga. A döntésében meghatározhatja a hozzászólás maximális időtartamát.
- A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja.
- Amennyiben az ülésen résztvevő, tanácskozási joggal nem rendelkező személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.
- Ismételt rendzavarás esetén az ülés vezetője a hozzászólási jogot megvonja, és javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy határozat nélkül döntsön 15 perc ülésezési szünet elrendeléséről.
- A (4) bekezdés szerinti szünetet egy testületi ülés alkalmával maximum 2 alkalommal lehet elrendelni. A harmadik rendzavarást követően az ülés vezetője javasolja a képviselő-
testületnek, hogy a képviselő-testület az ülésen eddig tárgyalt napirendekre módosítsa az ülés napirendjét. Ha a testület a napirendi pontokra tett javaslatát elfogadta, az ülést az általános szabályok betartása szerint bezárja.
- §. (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől - önkormányzati ügyben - szóban felvilágosítást kérhetnek.
- Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, illetőleg valamely önkormányzati irányítás alatt álló szervezet tevékenységi körével.
- A felvilágosítás-kérést a polgármestertől, illetve az érintettől az ülés végén kell előterjeszteni.
- A felvilágosítás-kérés tárgyában az érintettnek az ülésen akkor kell választ adnia ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolnia.
- § (1) A testületi ülésen az elfogadott napirendi pontokon belül önálló napirendi pontként tájékoztatást kell adni a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,
- A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.
- Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, (vagy ha az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált) továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.
- § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős. A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján közokiratnak minősül.
(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.
- § (1) A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott pontokat.
- A tárgyalt napirendeknél az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltak szerint a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. Az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát rögzíteni kell a jegyzőkönyvbe. A képviselő-testület valamely tagja kérésére a képviselő által elmondottakat szó szerint kell a jegyzőkönyvbe rögzíteni.
- A jegyzőkönyvben a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben szabályozásoknak való megfelelésként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.
- A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.
- Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.
- A jegyzőkönyvet 2 példányban kell készíteni
- egy példányt a jegyző által megbízott dolgozó kezel (ez a képviselő-testületi példány),
- egy példányt meg kell küldeni a megyei kormányhivatalnak,
- A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
- a meghívót,
- a jelenléti ívet,
- az írásos előterjesztéseket,
- a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, vagy
- a képviselők kérése alapján
ea) a képviselői indítványokat,
eb) a képviselői hozzászólásokat,
- § (1) A Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
- A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
- A zárt ülésen szereplő adatokra vonatkozóan a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben megfogalmazottak szerint kell eljárni.
IV. Fejezet
A közmeghallgatás, a helyi fórumok és az Önszerveződő közösségek
- § (1) Általános közmeghallgatást kell tartani a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltak szerint.
- A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.
- A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.
- A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
- § A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
- § (1) A képviselő-testület közmeghallgatásán az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.
- A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.
- A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.
- A hozzászólási jog megadása a képviselő-testületi ülésen történő hozzászólási jog megadásával egyezik meg.
- § Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.
- § (1) Az itt elhangzott kérdésekre, javaslatokra a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott időn belül választ kell adni. Ennek érdekében a levezető elnöknek rögzíteni kell a kérdést feltevő, hozzászóló nevét, lakcímét, és az elhangzott észrevételt, feltett kérdést.
(2) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.
- § (1) A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából évente egy alkalommal falugyűlést, illetve esetenként (fontosabb döntései tárgykörében) lakossági fórumot (későbbiekben együtt: fórumot) tarthat.
- A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a fórum levezetésére az alpolgármester (akadályoztatása esetén a képviselő-testület által felkért képviselő) jogosult.
- A falugyűlés és az eseti jelleggel megtartott fórum olyan fórum, ahol az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel, és javaslatot tehetnek.
- A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.
V. Fejezet
A települési képviselő
- § (1) A települési képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.
(2) A települési képviselők névsorát, megbízatását a rendelet 4. számú melléklet tartalmazza.
- § (1) A települési képviselő köteles
- kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
- köteles előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
- képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
- a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján az alábbiak szerint határozza meg:
- a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,
- a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,
- a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.
- § (1) A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
- Az önkormányzati képviselő megbízatása a helyi Önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló törvényben meghatározottak szerint szűnik meg.
- A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.
VI. Fejezet
Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai
- § A képviselő-testület szervei:
- a polgármester (alpolgármester),
- a képviselő-testület bizottsága,
- a jegyző,
- a Közös Önkormányzati Hivatal,
A polgármester és az alpolgármester
- § (1) Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat polgármestere a feladatát társadalmi megbízásban látja el.
(2) A polgármesteri tisztség Összeférhetetlenségi szabályait, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.
- § (1) A polgármester lemondására a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló törvényben meghatározottakat kell
alkalmazni.
(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek.
- § (1) A polgármester a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott feladatokon túli további feladatai
- segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
- meghatározza a jegyzőnek a képviselő-testület tevékenységével kapcsolatos feladatait,
- kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
- fogadóórát tart,
- nyilatkozik a sajtónak.
- A polgármester fogadóóráit a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
- A polgármester a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.
- § (1) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő Önkormányzati ügyekben:
- az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 2 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,
- az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.
- § Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete feladatellátásra egy társadalmi megbízatású alpolgármestert a tagjai közül, és egy társadalmi megbízatású külsős alpolgármestert választ.
- Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint látja el.
- § Az alpolgármesterek fogadóórája:
- minden hónap első keddjén 11.00 - 12.00 óra között a Hivatal tanácskozótermében.
A képviselő-testület bizottságai
- § A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.
- § A képviselő-testület állandó bizottsága
- a pénzügyi bizottság,
- § Az önkormányzat bizottságainak létszámát, a bizottságok feladatait, hatáskörét a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
- § (1) A pénzügyi bizottság tagjainak száma 3 fő.
(2) A pénzügyi bizottság feladatait a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
- § A bizottság tagjaira vonatkozó szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló
törvény határozza meg.
- § (1) A bizottságra, a bizottság működésének szabályaira a Magyarország Helyi
Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakat kell alkalmazni.
- A bizottság a létrehozását követően 30 napon belül ülést tart, ahol - az (1) bekezdésben meghatározottak figyelembe vételével - határozattal elfogadják a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.
- A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatala látja el.
A jegyző
- § (1) A jegyző jogállására a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakat kell alkalmazni.
(2) A jegyzőnek a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:
- tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
- tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
- gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,
- az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,
- a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,
- rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,
- gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.
- §(1) A 72. § (2) bekezdés e) pontokban meghatározott határozat-nyilvántartás formái
a) a határozatok nyilvántartása sorszám szerint,
(2) A 72. § (2) bekezdés e) pontjában meghatározott rendelet-nyilvántartás formái:
- rendelet-nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével, valamint a rendeletet módosító rendeletekre való hivatkozással,
- rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben,
- § A jegyző kinevezését a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakat kell alkalmazni.
- § (1) A jegyzőre vonatkozó egyéb szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben határozzák meg.
(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat az általa kijelölt köztisztviselő látja el.
- § (1) A képviselő-testület a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján Eperjes Község képviselő-testületével Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.
- Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve:
Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal.
- A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján polgármester is meghatározhatja. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata (továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ) tartalmazza.
- A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó Közös Önkormányzati Hivatali SZMSZ-t - a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény figyelembe vételével - a képviselő-testületek határozattal fogadják el.
- A Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-ének folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.
- § (1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulása:
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzata jelenleg nem tagja egyetlen társulásnak sem.
(2) A Társulásra egyebekben a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakat kell alkalmazni.
VII. Fejezet
A képviselő-testület gazdasági programja
- § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program
alapján működik.
(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
VIII. Fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása, finanszírozása
- § Az önkormányzat gazdálkodására a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló
törvényben foglaltakat kell alkalmazni.
(2) A Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben szabályozza a felelősöket az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért, és annak biztonságáért.
IX. Fejezet
Záró rendelkezések
- § (l) Ez a rendelet a kihirdetésekor lép hatályba, egyúttal hatályon kívül helyezi a
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2015.(IX.23.)
önkormányzati rendeletét.
Fábiánsebestyén, 2015. december 21.
Dr. Kós György Gyurisné Székely Erika
polgármester jegyző
Kihirdetve:
Fábánsebestyén, 2015. december 22.
Gyurisné Székely Erika
jegyző
- számú melléklet
A település közigazgatási területének adatai:
Az igazgatási terület nagysága: 7173 ha 4400 m2
A belterület nagysága: 165 ha 2000 m2
Zöld terület nagysága: 3 ha 7300 m2
Mezőgazdasági terület nagysága: 6554 ha 7900 m2
- számú melléklet
Az őket érintő napirendi pontoknál tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek
Szent Sebestyén Önkéntes Tűzoltó Egyesület Fábiánsebestyén, Köztársaság utca 8.
Szent Erzsébet Segítő Szolgálat Fábiánsebestyén, Szabadság u 2/a
Nyugdíjasok Közösségi Klubja Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.
Fábiánsebestyén Községi Sport Club Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.
Fábiánsebestyén Önvédelmi Egyesület Fábiánsebestyén, Felszabadulás u 13.
Fábiánsebestyéni Gondozási Központért Alapítvány Fábiánsebestyén, Szabadság u. 1.
Fábiánsebestyén Gyermekeiért Alapítvány Fábiánsebestyén, Úttörő tér 3.
Fábiánsebestyéni Mosolygó Óvodásokért Alapítvány Fábiánsebestyén, Úttörő tér 4.
- számú melléklet
Az önkormányzat hivatalos lapjára, weboldalára vonatkozó adatok
A hivatalos lap neve: Fábiáni Objektív
A hivatalos lap megjelenésének gyakorisága: félévente
A lap formátuma, terjedelme: A/4-es formátum, 8-14 oldal (változó)
A lap terjesztésének módja: kézbesítés
A lap ára, vagy térítésmentessége: ingyenes
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat weboldala elérhető: fabiansebestyen.hu
- számú melléklet
A polgármester és a települési képviselők névsora, megbízatásuk
A képviselő neve | Képviselői minősége (polgármester, alpolgármester, képviselő) |
Dr. Kós György | polgármester |
Varjas Béla | alpolgármester |
Faragó M. Ferenc | Képviselő, Pénzügyi Bizottság elnöke |
Szarka Aurél | Képviselő |
Szőke József | Képviselő, Pénzügyi Bizottság tagja |
Kun László | Képviselő, Pénzügyi Bizottság tagja |
Tóth László | Képviselő |
- számú melléklet
A polgármester fogadóórái:
Hétfő: 14,00 -16,00
Kedd: 14,00 -16,00
Szerda: 14,00 -16,00
Csütörtök: 14,00 -16,00
Péntek: 14,00 -15,00
- számú melléklet
Az állandó bizottság létszáma, a bizottság feladata, hatásköre
A bizottság létszáma: 3 fő.
A bizottság feladat- és hatásköre:
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot,
- véleményt alkot a féléves beszámolóról szóló előterjesztésről,
- az éves zárszámadásról szóló rendelet-tervezet véleményezése
- észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival
kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására,
- ellenőrzi az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,
- javaslatot tehet a likviditási helyzet javítására,
- részt vesz az önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos döntés előkészítésben,
- ellenőrzi a beruházások végrehajtását,
- ellenőrzi a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét,
- az önkormányzat pénzügyi-gazdálkodási területet érintő rendeletéi tárgyában
javaslatokat tehet.
A bizottság feladat- és hatásköre a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel, és a vagyonnyilatkozatok kezelésével kapcsolatban:
- képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
- a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
- a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,
- a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány
biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:
- a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges
azonosító adatok írásbeli bejelentésére,
- a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő
8 napon belüli törlése,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron
következő ülésén való tájékoztatás
A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait, külön részletezve a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét. A pénzügyi bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal résztvevőket, valamint költségvetési koncepció, költségvetési tervezés, és beszámolás témakörök esetében az önkormányzat intézmények képviselőjét.
- számú melléklet
A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök jegyzéke
- Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a rendkívüli települési támogatás megállapítást krízishelyzet esetén, valamint a köztemetés megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.
- számú függelék
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat alaptevékenységére vonatkozó kormányzati
funkciók
Kormányzati funkció | ||
száma | megnevezése | |
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége | |
011220 | Adó- vám és jövedéki igazgatás | |
013210 | Átfogó tervezési és statisztikai adatszolgáltatások | |
013320 | Köztemető-fenntartás és- működtetés | |
013350 | Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok | |
016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európa parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek | |
016020 | Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek | |
022010 | Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése | |
031030 | Közterület rendjének fenntartása | |
032020 | Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek | |
041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás | |
041232 | Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás | |
041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás | |
041236 | Országos közfoglalkoztatási program | |
041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram | |
045120 | Út, autópálya építése | |
045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása | |
051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása | |
052020 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése | |
063080 | Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése | |
064010 | Közvilágítás | |
066010 | Zöldterület kezelés | |
066020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások | |
072111 | Háziorvosi alapellátás | |
072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás | |
072311 | Fogorvosi alapellátás | |
074031 | Család és nővédelmi egészségügyi gondozás | |
074032 | Ifjúság- egészségügyi gondozás | |
081030 | Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése | |
082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása | |
082091 | Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése | |
082092 | Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása | |
091140 | ||
096015 | Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben | |
101222 | Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére | |
102021 | Időskorúak, demens betegek tartós bentlakásos ellátása | |
104030 | Gyermekek napközbeni ellátása | |
104035 | Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében | |
104042 | Gyermekjóléti szolgáltatások | |
106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások | |
107051 | Szociális étkeztetés | |
107052 | Házi segítségnyújtás | |
107054 | Családsegítés | |
107055 | Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás | |
107060 | Egyéb szociális és természetbeni ellátások, támogatások |
- számú függelék
Önkormányzat Képviselő-testülete által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az általa alapított nonprofit társaság listája
Fábiánsebestyén Községi Vízmű | 6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2. |
Fábiánsebestyén Községi Étkezde | 6625 Fábiánsebestyén, Úttörő tér 3. |
Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ | 6625 Fábiánsebestyén, Szabadság utca 1. |
Fábiánsebestyéni Arany János Közművelődési Intézmény és Könyvtár | 6625 Fábiánsebestyén, Úttörő tér 4. |
Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal | 6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2. |
Fábiánsebestyén Közszolgáltató Nonprofit Kft | 6625 Fábiánsebestyén, Köztársaság u. 8. |
Fábiánsebestyéni és Eperjesi Közös Önkormányzati Rendészet | 6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2. |