Fábiánsebestyén Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019.(X.30.)Ö. rendelete

Hatályos: 2019. 10. 31- 2019. 11. 28

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat









Szervezeti és Működési Szabályzat





Elfogadva: Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő- testületének 9/2019. (X.30.) rendeletével



Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2019.(X.30.) önkormányzati rendelete

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési

Szabályzatáról



Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, továbbá a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


Általános rendelkezések


  1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat.

(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe:

  1. Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.

(3) Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:

Fábiánsebestyén Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.

  1. Az önkormányzat illetékességi területe:

Fábiánsebestyén község közigazgatási területe. A közigazgatási terület adatait a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

  1. § Az önkormányzat jelképei: a település címere, zászlója, pecsétje. Az önkormányzat

jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja

meg.

  1. Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.
  2. A települési önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati jogokat a település lakossága a megválasztott képviselőkből álló képviselő-testület útján gyakorolja.
  3. A képviselő-testület létszáma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselő-testület tagjaink

felsorolását a 4. sz. melléklet tartalmazza. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

A képviselő-testület szervei:

  • a polgármester
  • a Képviselő-testület bizottsága
  • a Képviselő-testület hivatala: Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal



Az önkormányzat feladata, hatásköre


  1. (1) Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei a Képviselő-testületet illetik. Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei (bizottság, polgármester, jegyző, közös önkormányzati hivatal) látják el.
  2. (l) Az Önkormányzat ellátja a törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat.

      (2) Az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatait költségvetési szervein, és nonprofit                         

   szervezetén keresztül látja el.


     (3) A Képviselő-testület által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az

   általa alapított nonprofit társaság listáját a 2 függelék tartalmazza.


  1. A képviselő-testület átruházott hatáskörei:

(1) A Képviselő-testület által a polgármesterre és a szerveire átruházott hatáskörök jegyzékét e rendelet 7. melléklet tartalmazza. A Képviselő-testület az átruházott hatáskörök gyakorlásához utasítást adhat.

  1. A képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.


A képviselő-testület működése
A képviselő-testület üléseinek száma

  1. A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.


  1. § (1) Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.

(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő- testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.

  1. A munkatervet minden év február 28-áig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatokat is figyelembe véve a jegyző állít össze.
  2. A munkaterv tartalmazza
  • az ülések időpontját,
  • az ülések tervezett időpontjait,
  • az előterjesztő megnevezését,
  • a meghívottak megnevezését,


  1. § (1) Rendkívüli ülést kell összehívni
  • ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
  •  Rendkívüli ülést kell tartani a polgármester, vagy a képviselők egynegyedének, vagy valamely bizottságának az indítványára. Az indítványban meg kell jelölni és indokolni az ülés napirendjét, valamint javaslatot kell tenni az ülés időpontjára. Indítvány esetén az abban megjelölt időpontra kell összehívni az ülést.

A képviselő-testületi ülések összehívása

  1. (1) A képviselő-testületi ülést a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény előírásainak megfelelően hívják össze.
  1. A képviselő-testület ülését - főszabályként - az önkormányzat székhelyére kell összehívni.
  2. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni. A székhelyen kívüli településre összehívott ülésről a lakosságot tájékoztatni kell a 18. §-ban meghatározott módon, és ebben az esetben is biztosítani kell az ülés nyilvánosságát.
  3. A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze.
  1. A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervnek megfelelő időpontra kell összehívni.
  2. § (1) A képviselő-testület rendkívüli üléseit a rendes ülés összehívására jogosult személy hívja össze.
  3. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
  1. A meghívónak tartalmaznia kell
  • az ülés helyét,
  • az ülés időpontját,
  • a tervezett napirendeket,
  • a napirendek előadóit,
  • a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését, aláírását.
  1. A meghívóhoz mellékelni kell a jegyző által jogszerűségi szempontból megvizsgált előterjesztéseket.
  2. Az írásos előterjesztés oldalterjedelmét indokolt esetben a polgármester szükség esetén korlátozhatja.
  3. Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonhatja a Hivatal tárgy szerinti illetékes dolgozóit, valamint külső szakértőt.
  4. A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt legalább 2 nappal ki kell küldeni. A jegyző a Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, az érintettekhez való eljuttatásáról.
  5. A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
  • a polgármesternek,

  • a jegyzőnek,
  • a tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek képviselőinek, (a rendelet 2. számú mellékletben meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit illeti meg tevékenységi körükben tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein, azon napirendi pontoknál, amelyekre meghívót kaptak.)
  • a nem állandó meghívottaknak

ea) az előterjesztőknek és

eb) akiket az ülés összehívója megjelöl.

  1. A (7) bekezdés e) pontjában megjelöltek számára a meghívóban meg kell jelölni azt, illetve azokat a napirendi pontokat, amelyre, amelyekre a meghívásuk történik.
  1. (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.
  1. Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására
  • telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
  • elektronikus levélben (e-mailben),
  • egyéb szóbeli meghívással.
  1. A szóbeli meghívás és az elektronikus levélben meghívás esetében is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.
  2. A rendkívüli ülés esetekben el lehet tekintetni a 15. § (6) bekezdés szerinti határidőtől az előterjesztések a testületi ülés megkezdése előtt is átadhatók.
  1. (1) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan
  • a jegyzőt,
  • az illetékes országgyűlési képviselőt,
  • a könyvvizsgálót.
  1. Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül
  • az önkormányzat intézményének vezetőjét,
  • azt, akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.
  1. (1) A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formái:
  • a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára,
  1. Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást a meghívók küldésével egy időben kell teljesíteni.

A képviselő-testület ülésének vezetése

  1. (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:
  • a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,
  • a napirend előterjesztése,
  • a napirend elfogadtatása,
  • az ülés jellegének (nyílt/zárt) bejelentése, a zárt ülés tényének bejelentése,

ea) a vita levezetése, a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

eb) a vita összefoglalása,

ec) az indítványok szavazásra való feltevése,

ed) a rendelet tervezetek, határozati javaslatok szavaztatása (az ülés vezetőjének pontosan meg kell fogalmaznia a szavazásra feltett döntési javaslat tartalmát)

ee) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

ef) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

  • a rend fenntartása,
  • az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás számszerű eredményének kihirdetése,
  • az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
  • tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,
  • az ülés bezárása.
  1. (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább 4 fő jelen van.
  1. Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 8 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell újra mellékelni a meghívóhoz.
  2. A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti.
  1. (1) A határozatképtelenség miatt elmaradt ülésre szóló meghívót postai úton vagy a hivatalsegéddel kell kiküldeni. Emellett még elektronikus levélben is elküldhető az érintetteknek.
  1. Amennyiben az önkormányzati képviselő egymást követő három alkalommal úgy marad távol a képviselő-testület üléséről, hogy arról előzetesen nem tájékoztatja az önkormányzat polgármesterét, akkor a tiszteletdíjának 25%-a megvonható maximum 6 hónapig. Erről a Képviselő-testület határozatban dönt.
  1. (1) Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.
  1. A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatallal dönt.
  1. § (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.
  1. A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, külön határozathozatal nélkül dönt az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeretről, egy-egy hozzászólás maximális időtartamáról, és az ismételt hozzászólások számának korlátozásáról, akkor, ha azt valamely képviselő a napirend megtárgyalása során kezdeményezi.
  2. A zárt ülésen csak azok a személyek vehetnek részt, akiknek a fent említett törvény megengedi.
  1. (1) Előterjesztés nélkül napirendi pontot nem lehet tárgyalni. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.
  1. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, illetve a rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.
  2. A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
  3. Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is, akkor, ha a tárgyalandó téma fontossága miatt soron kívül összehívott ülésre nincs elég idő elkészíteni az írásbeli előterjesztést. Az ülés napján vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést is szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
  1. (1) Az előterjesztések tartalmi elemei:
  • az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
  • a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
  • a téma ismertetése,
  • a jogszabályi háttér bemutatása,
  • érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
  • döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése,
  • anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
  • egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
  • határozati javaslat, vagy határozati javaslatok,
  • rendelettervezet, rendelet tervezet indoklása,
  1. (1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítés során nem lehet megismételni az írásbeli előterjesztést, annak az előterjesztéshez képest új információkat kell tartalmaznia.

  1. (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

  1. Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati javaslatot, illetve rendelet tervezetet teszi fel szavazásra. A szavazás előtt ellenőrzi a testület határozatképességét.
  2. (1) A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben, vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.

(2) A határozati javaslat részei

  • a határozat szövege,
  • a végrehajtást igénylő döntéseknél

ba) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,

bb) a határozat végrehajtásának időpontja.

  1. A rendelet-tervezet a rendelet szövegét tartalmazza.
  1. A jegyző legkésőbb a vita lezárását követően köteles jelezni a Képviselő-testületnek, ha a meghozni kívánt határozatot vagy a megalkotni kívánt rendeletet jogszabálysértőnek tartja. A jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
  2. A képviselő-testület a döntéseit az ülésen egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.
  3. (1) Minősített többség - azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) - egybehangzó szavazata szükséges azon döntések meghozatalához, amelyről az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény 50.§ így rendelkezik.

(2) Az önkormányzat nem él azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban, saját hatáskörben további, minősített többséget igénylő ügyeket határozzon meg.

A képviselő-testület döntései

  1. (1) A képviselő-testület döntései
  • a határozat,
  • a rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, számozott határozattal dönt

  • az ügyrendi kérdésekről.
  1. § (1) A képviselő-testület a 33. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit
  • nem név szerinti nyílt szavazással
  • név szerinti nyílt szavazással,
  • titkos szavazással hozza.
  1. A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először az ülés vezetője az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az egyes szavazatfajtákat külön-külön rögzíti. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevő képviselők számával.
  2. A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.
  3. Az Önkormányzat nem él azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, név szerinti szavazást igénylő ügyeket határozzon meg.
  4. A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a jelenléti ív alapján minden jelenlévő képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) az erről szóló külön nyilatkozaton rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A nyilatkozaton szerepeltetni kell az ülés dátumát, helyszínét, a napirendi pontot, a döntési javaslatot (határozati javaslat, illetve rendelettervezet megnevezését), valamint azt, hogy a képviselő szavazata melyik javaslatra vonatkozott (támogatta, nem támogatta, tartózkodott).
  1. (1) Titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza.
  1. A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős Szavazatszámláló Bizottság gondoskodik. A Bizottság tagjaira az ülés vezetője tesz javaslatot. A Szavazatszámláló Bizottság tagjainak megválasztásáról a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt, és csak adott alkalomra vonatkozik.
  2. A titkos szavazás során a képviselők az önkormányzat pecsétjével ellátott szavazólapon a számukra megfelelő válaszlehetőség (igen, nem, tartózkodom) aláhúzásával jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazólap, amelyen a képviselő egy válaszlehetőséget sem-, vagy egynél több válaszlehetőséget jelölt meg.
  3. A titkos szavazás eredményéről a 3 fős Szavazatszámláló Bizottság külön jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, a döntési javaslatot, és hogy mi lett a szavazás számszaki eredménye (mennyi az igen, a nem, és tartózkodom szavazat). A Szavazatszámláló Bizottság tagjai által aláírt jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.
  1. § (1) Az ülés vezetője a 34-35. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozati javaslatot, vagy a rendelet tervezetet elfogadta, vagy elutasította.
  2. § A képviselő-testület elfogadott határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő,

egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hónap, nap megjelöléssel).


A határozatok jelölése a következő formában történik:

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat képviselő-testületének ..../…… (     )

önkormányzati határozata a …………………………………   -ról.

  1. A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, (és, ha a döntési javaslat tartalmazta) a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.
  2. (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
  1. A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
  2. Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
  3. Helyben szokásos módnak minősül:
  • a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés,
  • az önkormányzat honlapján történő közzététel 3. mellékleten szereplő címen
  1. Az önkormányzati rendeletet a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései szerint kell aláírni és kihirdetni.
  2. Az önkormányzati rendelet helyesbítésére vonatkozó szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.
  3. A képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját /év (arab számmal) hónap (római számmal), nap (arab számmal) megjelöléssel/.

A rendeletek jelölése a következő formában történik:

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat képviselő-testületének ……./……..(……….)

önkormányzati rendelete a ………………………..       -ról.


(8) A normatív határozatok közzététele a helyben szokásos módon kerül sor.


  1. (1) A képviselő-testület döntéshozatalából való kizárását a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény szabályozza.


  1. § Amennyiben a képviselő az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
  2. (1) Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.
  1. Az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.
  2. A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.
  3. A hozzászólást a 23. § (2) bekezdés szerint korlátozni lehet.
  4. Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)-(3) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására. A hozzászólási jog ismételt megsértése esetén az ülés vezetőjejavasolja a képviselő-testületnek, hogy a képviselőnek - az ülés rendjének betartására való kötelezettségének megszegése miatt - 2 hónapra 25 %-kal csökkentsék a tiszteletdíját. A képviselő-testület az ügyben képviselő-testületi határozatot hoz.
  1. (1) A polgármester hozzászólási jogot adhat a képviselő-testület ülésén megjelent azon személynek, akinek nincs tanácskozási joga. A döntésében meghatározhatja a hozzászólás maximális időtartamát.
  1. A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja.
  2. Amennyiben az ülésen résztvevő, tanácskozási joggal nem rendelkező személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.
  3. Az ülés elhagyására kötelezheti azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét ismételten megzavarja.
  4. Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.
  1. . (1) A képviselői felvilágosítás-kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, illetőleg valamely önkormányzati irányítás alatt álló szervezet tevékenységi körével.
  2. (1) A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.
  1. Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, (vagy ha az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált) továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.

A jegyzőkönyv

  1. (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős. A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján közokiratnak minősül.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.

  1. (1) A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott pontokat.
  1. A tárgyalt napirendeknél az Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltak szerint a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. Az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát rögzíteni kell a jegyzőkönyvbe. A képviselő-testület valamely tagja kérésére a képviselő által elmondottakat szó szerint kell a jegyzőkönyvbe rögzíteni.
  2. A jegyzőkönyvben a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben szabályozásoknak való megfelelésként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.
  3. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.
  4. Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.
  5. A jegyzőkönyvet 1 példányban kell készíteni.
  • egy példányt a jegyző által megbízott dolgozó kezel (ez a képviselő-testületi példány),
  • NJT-ben rögzíteni kell az elkészült jegyzőkönyveket digitális módon.
  1. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
  • a meghívót,
  • a jelenléti ívet,
  • az írásos előterjesztéseket,
  • a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, vagy
  • a képviselők kérése alapján

ea) a képviselői indítványokat,

eb) a képviselői hozzászólásokat,

  1. § (1) A Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
  1. A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
  2. A zárt ülésen szereplő adatokra vonatkozóan a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben megfogalmazottak szerint kell eljárni.


IV. Fejezet

A közmeghallgatás, a helyi fórumok és az Önszerveződő közösségek


  1. (1) Általános közmeghallgatást kell tartani a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltak szerint.
  1. A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozók.
  2. A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.
  3. A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
  1. A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
  2. (1) A képviselő-testület közmeghallgatásán az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.
  1. A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.
  2. A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.
  3. A hozzászólási jog megadása a képviselő-testületi ülésen történő hozzászólási jog megadásával egyezik meg.
  1. § Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.
  2. (1) Az itt elhangzott kérdésekre, javaslatokra a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott időn belül választ kell adni. Ennek érdekében a levezető elnöknek rögzíteni kell a kérdést feltevő, hozzászóló nevét, lakcímét, és az elhangzott észrevételt, feltett kérdést.

(2) A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

  1. (1) A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából évente egy alkalommal falugyűlést, illetve esetenként (fontosabb döntései tárgykörében) lakossági fórumot (későbbiekben együtt: fórumot) tarthat.
  1. A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a fórum levezetésére az alpolgármester (akadályoztatása esetén a képviselő-testület által felkért képviselő) jogosult.
  2. A falugyűlés és az eseti jelleggel megtartott fórum olyan fórum, ahol az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel, és javaslatot tehetnek.
  3. A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.


V.  Fejezet

Az önkormányzati képviselő

  1. § (1) Az önkormányzati képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.

(2) Az önkormányzati képviselők névsorát, megbízatását a rendelet 4. számú melléklet tartalmazza.

  1. (1) Az önkormányzati képviselő köteles
  • kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
  • köteles előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
  • képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
  • a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján az alábbiak szerint határozza meg:

  • a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,
  • a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,
  • a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.
  1. (1) A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
  1. A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.


VI.      Fejezet

Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai

  1. § A képviselő-testület szervei:
  • a polgármester (alpolgármester),
  • a képviselő-testület bizottsága,
  • a jegyző,
  • a Közös Önkormányzati Hivatal,


A polgármester és az alpolgármester


  1. (1) Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat polgármestere a feladatát társadalmi megbízásban látja el.

(2) A polgármesteri tisztség Összeférhetetlenségi szabályait, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.

  1. (1)A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek.
  2. § (1) A polgármester a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott feladatokon túli további feladatai
  • segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
  • meghatározza a jegyzőnek a képviselő-testület tevékenységével kapcsolatos feladatait,
  • kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
  • fogadóórát tart,
  • nyilatkozik a sajtónak.
  1. A polgármester fogadóóráit a rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.
  2. A polgármester a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.
  1. (1) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő Önkormányzati ügyekben:
  • az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 2 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,
  • az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.
  1. Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete feladatellátásra egy társadalmi megbízatású alpolgármestert a tagjai közül választ.
  2. Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint látja el.
  3. Az alpolgármester fogadóórája:

- minden hónap első keddjén 15.00 - 16.00 óra között a Hivatal tanácskozótermében.

A képviselő-testület bizottságai

  1. A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.
  2. A képviselő-testület állandó bizottsága
  • a pénzügyi bizottság,
  1. Az önkormányzat bizottságainak létszámát, a bizottságok feladatait, hatáskörét a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.
  2. (1) A pénzügyi bizottság tagjainak száma 3 fő.

(2) A pénzügyi bizottság feladatait a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.

  1. A bizottság tagjaira vonatkozó szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól

        szóló törvény határozza meg.


  1. (1) A bizottságra, a bizottság működésének szabályaira a Magyarország Helyi

        Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakat kell alkalmazni.

  1. A bizottság a létrehozását követően 30 napon belül ülést tart, ahol - az (1) bekezdésben meghatározottak figyelembe vételével - határozattal elfogadják a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.
  2. A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatala látja el.


A jegyző


  1. (1) A jegyző jogállására a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakat kell alkalmazni.

(2) A jegyzőnek a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

  • tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
  • tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
  • gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzésének megszervezéséről,
  • az érintettek részére megküldi a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatokat,
  • a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet­-nyilvántartás formájában,
  • rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert, illetve rendeletmódosítást kezdeményez,
  • gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.
  1. (1) A 72. § (2) bekezdés e) pontokban meghatározott határozat-nyilvántartás formái

a)  határozatok nyilvántartása sorszám szerint,

(2) A 72. § (2) bekezdés e) pontjában meghatározott rendelet-nyilvántartás formái:

  • rendelet-nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével, valamint a rendeletet módosító rendeletekre való hivatkozással,
  • rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben,
  1. § A jegyző kinevezését a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakat kell alkalmazni.
  2. § (1) A jegyzőre vonatkozó egyéb szabályokat a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben határozzák meg.

(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a pénzügyi előadó I. munkakört betöltő köztisztviselő látja el.

  1. (1) A képviselő-testület a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján Eperjes Község képviselő-testületével Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.
  1. Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve:

Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal.

  1. A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény alapján polgármester is meghatározhatja. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata (továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ) tartalmazza.
  2. A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó Közös Önkormányzati Hivatali SZMSZ-t - a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvény figyelembe vételével - a képviselő-testületek határozattal fogadják el.
  3. A Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-ének folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.

Társulás

  1. (1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulása:

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzata jelenleg nem tagja egyetlen társulásnak sem.

(2) A Társulásra egyebekben a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben foglaltakat kell alkalmazni.


VII. Fejezet

A képviselő-testület gazdasági programja

  1. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program

alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


VIII. Fejezet

Az önkormányzat gazdálkodása, finanszírozása

  1. Az önkormányzat gazdálkodására a Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló

törvényben foglaltakat kell alkalmazni.

(2) A Magyarország Helyi Önkormányzatairól szóló törvényben szabályozza a felelősöket az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért, és annak biztonságáért.





IX. Fejezet

 Záró rendelkezések

  1. § (l) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, egyúttal hatályon kívül helyezi a Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2017.(XII.01.)  önkormányzati rendeletét.






Fábiánsebestyén, 2019. október 29.





Dr. Kós György                                                         Gyurisné Székely Erika

   polgármester                                                                       jegyző




Kihirdetve:

Fábiánsebestyén, 2019. október 30.



                                                                                   Gyurisné Székely Erika

                                                                                               jegyző












  1. számú melléklet


A település közigazgatási területének adatai:




Az igazgatási terület nagysága:         7173 ha 4400 m2

A belterület nagysága:                       165 ha 2000 m2                     

Zöld terület nagysága:                        3 ha 7300 m2

Mezőgazdasági terület nagysága:      6554 ha 7900 m2





















  1. számú melléklet


Az őket érintő napirendi pontoknál tanácskozási joggal rendelkező önszerveződő közösségek



Megnevezése                                                                         Székhelye


Szent Sebestyén Önkéntes Tűzoltó Egyesület          Fábiánsebestyén, Köztársaság utca 8.

Szent Erzsébet Segítő Szolgálat                                Fábiánsebestyén, Szabadság u 2/a

Fábiánsebestyén Községi Sport Club                        Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.

Fábiánsebestyén Polgárőr Egyesület                         Fábiánsebestyén, Fő u 15.

Fábiánsebestyéni Gondozási Központért Alapítvány           Fábiánsebestyén, Szabadság u. 1.

Fábiánsebestyén Gyermekeiért Alapítvány              Fábiánsebestyén, Iskola tér 3.

Fábiánsebestyéni Mosolygó Óvodásokért Alapítvány          Fábiánsebestyén, Iskola tér 1.

















  1. számú melléklet


Az önkormányzat hivatalos lapjára, weboldalára vonatkozó adatok




Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat hivatalos weboldala elérhető: fabiansebestyen.hu

























  1. számú melléklet


A polgármester és a települési képviselők névsora, megbízatásuk



A képviselő neve

Képviselői minősége

(polgármester, alpolgármester, képviselő)

Dr. Kós György

polgármester

Faragó M. Ferenc

Képviselő

Jancsóné Molnár Erika

Képviselő,

Víghné Csentes Ildikó

Képviselő

Kürti-Szabóné Géczi Éva

Képviselő

Hékédiné Kun Beáta

Képviselő,

Lévai Norbert

Képviselő,

















  1. számú melléklet


A polgármester fogadóórái:



Hétfő:                         14,00 -15,00

Kedd:                         14,00 -15,00

Szerda:                       14,00 -15,00

Csütörtök:                 14,00 -15,00

Péntek:                       nincs





















  1. számú melléklet


Az állandó bizottság létszáma, a bizottság feladata, hatásköre


 Pénzügyi Bizottság

A bizottság létszáma: 3 fő.

A bizottság feladat- és hatásköre:

  • véleményezi az éves költségvetési javaslatot,
  • véleményt alkot a féléves beszámolóról szóló előterjesztésről,
  • az éves zárszámadásról szóló rendelet-tervezet véleményezése
  • észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival

            kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására,


  • ellenőrzi az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást,
  • javaslatot tehet a likviditási helyzet javítására,
  • részt vesz az önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos döntés előkészítésben,
  • ellenőrzi a beruházások végrehajtását,
  • ellenőrzi a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét,
  • az önkormányzat pénzügyi-gazdálkodási területet érintő rendeletéi tárgyában

            javaslatokat tehet.


A bizottság feladat- és hatásköre a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel, és a vagyonnyilatkozatok kezelésével kapcsolatban:

  • képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
  • a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
  • a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,
  • a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány

             biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,

  • a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében:
  • a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges

            azonosító adatok írásbeli bejelentésére,



  • a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő

           8 napon belüli törlése,

  • a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron

            következő ülésén való tájékoztatás


A bizottság saját maga határozza meg működésének részletes szabályait, külön részletezve a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét. A pénzügyi bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal résztvevőket, valamint költségvetési koncepció, költségvetési tervezés, és beszámolás témakörök esetében az önkormányzat intézmények képviselőjét.























  1. számú melléklet


A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök jegyzéke


  1. Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a rendkívüli települési támogatás megállapítást krízishelyzet esetén, valamint a köztemetés megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.

























  1. számú függelék


Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat alaptevékenységére vonatkozó kormányzati

funkciók



Kormányzati funkció

száma

megnevezése


011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége


011220

Adó- vám és jövedéki igazgatás


013210

Átfogó tervezési és statisztikai adatszolgáltatások


013320

Köztemető-fenntartás és- működtetés


013350

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok


016010

Országgyűlési, önkormányzati és európa parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek


016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek


022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése


031030

     Közterület rendjének fenntartása


032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek


041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás


041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás


041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás


041236

Országos közfoglalkoztatási program


041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram


045120

Út, autópálya építése


045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása


051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása


052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése


063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése


064010

Közvilágítás


066010

Zöldterület kezelés


066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások


072111

Háziorvosi alapellátás


072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás


072311

Fogorvosi alapellátás


074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás


074032

Ifjúság- egészségügyi gondozás


081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése


082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása


082044

Könyvtári szolgáltatások


082091

Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése


082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása


091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai


096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben


096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben


101222

Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére


102023

Időskorúak tartós bentlakásos ellátása


104031

Gyermekek bölcsődei ellátása


104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében


104036

Munkahelyi étkeztetés bölcsődében


104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés


104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások


106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások


107051

Szociális étkeztetés


107052

Házi segítségnyújtás


107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás






























  1. számú függelék

Önkormányzat Képviselő-testülete által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az általa alapított nonprofit társaság listája



Fábiánsebestyén Községi Étkezde

6625 Fábiánsebestyén, Iskola tér 3.

Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ

6625 Fábiánsebestyén, Szabadság utca 1.

Fábiánsebestyéni Arany János Közművelődési Intézmény és Könyvtár

6625 Fábiánsebestyén, Iskola tér 1.

Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatal

6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.

Fábiánsebestyén Közszolgáltató Nonprofit Kft

6625 Fábiánsebestyén, Köztársaság u. 8.

Fábiánsebestyéni és Eperjesi Közös Önkormányzati Rendészet

6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2.