Mindszent Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2019. (III. 6.) önkormányzati rendelete
Mindszent Város Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 12. 20- 2020. 06. 25Mindszent Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2019. (III.6.) önkormányzati rendelete
Mindszent Város Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
2019-12-20-tól 2020-06-25-ig
Mindszent Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. §-ában, az államháztartásról szóló törvény végrehajtására kiadott 368/2011. (XII.31.) Kormányrendeletben (a továbbiakban: Ávr.), valamint Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben (a továbbiakban: Gst.), a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben (a továbbiakban: Nvtv.) foglaltak alapján - figyelemmel a Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvényben foglaltakra – az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
1. A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya kiterjed Mindszent Város Önkormányzatára, szerveire, az önkormányzat által alapított és fenntartott önállóan működő és gazdálkodó Mindszenti Polgármesteri Hivatalra és az önállóan működő költségvetési szervekre (továbbiakban: intézmények), az önkormányzat által alapított gazdasági társaságra, az Önkormányzat központi kezelésű feladataira, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, alapítványokra, közalapítványokra, gazdasági társaságokra, amelyek az önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.
2.§ (1) A Képviselő-testület az Áht. alapján a címrendet a (2) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) Az intézmények külön-külön alkotnak egy-egy címet az alábbiak szerint:
Cím | Neve | Alcím | Neve |
száma | száma | ||
1 | Mindszent Város Önkormányzata | 1 | Önkormányzat Tanyagondnoki szolgálat Szociális étkeztetés Város és községgazdálkodás (kapcsolódó szakfeladatok) Technikai feladatok Egészségügyi feladatok Háziorvosi alapellátás Ügyelet Család és nővédelmi egészségügyi gondozás Járóbeteg-szakellátás - Vérvételi mintahely - Fizikoterápia |
2 | Polgármesteri Hivatal | ||
Gyermekétkeztetés Rász. gyerm. szünidei étkeztetése | |||
2 | Alapfokú oktatási feladatok | 1 | Károly Óvoda Székhely (József A. u., Szabadság tér) |
Károly Óvoda Móricz Zs. u-i telephely | |||
3 | Közművelődési feladatok | 1 | Keller Lajos Városi Könyvtár és Kulturális Központ |
- Tisza Művelődési Ház | |||
- Helytörténeti Gyűjtemény | |||
- Könyvtár | |||
- Hét Halász Vendégház | |||
- Tiszai strand, camping üzemeltetés |
(3) Jelen rendelet alkalmazásakor figyelembe kell venni Mindszent Város Önkormányzatának vagyongazdálkodásról szóló helyi rendeletét, Beszerzési Szabályzatát, Közbeszerzési Szabályzatát és Közbeszerzési Tervét.
2. Az önkormányzati költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege
3. § A Képviselő-testület Mindszent Város Önkormányzat 2019. évi költségvetésének
bevételi főösszegét 3 220 341 412 Ft-ban
kiadási főösszegét 3 220 341 412 Ft-ban
határozza meg.
4.§ A 3. §-ban megállapított bevételi főösszegen belül a – jelen rendelet szerint – az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó, illetve önállóan működő költségvetési szervei
együttes bevételi előirányzatát 3 220 341 412 Ft-ban
határozza meg.
Ezen belül:
1.) Működési bevételek | 1 754 319 703 | Ft | |
B1 | Működési célú támogatások államháztartáson belülről | 704 782 928 | Ft |
B11 | ebből önkormányzati működési támogatás | 539 450 985 | Ft |
B16 | ebből egyéb működési támogatás | 165 331 943 | Ft |
B3 | Közhatalmi bevételek | 300 838 386 | Ft |
ebből átengedett központi bevétel | 21 162 111 | Ft | |
ebből egyéb közhatalmi bevétel (felhalmozásra | 279 676 275 | Ft | |
B4 | Működési bevételek | 164 336 886 | Ft |
B6 | Működési célú átvett pénzeszközök | 9 463 953 | Ft |
B8111/2 | Hitel felvétele működési célra | 25 000 000 | Ft |
B8131/1 | Működési maradvány | 118 666 461 | Ft |
B816/2 | Működési támogatás | 431 231 089 | Ft |
2.) Felhalmozási bevételek | 1 466 021 709 | Ft | |
B1 | Működési célú támog.ÁH-on belülről átcsop. felhalm-ra | 6 000 000 | Ft |
B2 | Felhalmozási célú támogatások ÁH-on belülről | 501 283 968 | Ft |
B21 | ebből felhalmozási célú önkormányzati támogatás | 7 339 877 | Ft |
B25 | ebből egyéb felhalmozási támogatás | 493 944 091 | Ft |
B3 | Helyi adó átcsoportosítása felhalmozási kiadásokra | -8 873 502 | Ft |
B407 | Felhalmozási célú ÁFA visszatérítése | 169 213 866 | Ft |
B5 | Felhalmozási bevételek | 16 492 178 | Ft |
B7 | Felhalmozási célú átvett pénzeszköz | 8 180 827 | Ft |
B8111/1 | Hitel felvétele felhalmozási célra | 42 224 318 | Ft |
B8131/2 | Felhalmozási maradvány | 714 747 287 | Ft |
B816/1 | Felhalmozási támogatás | 16 752 767 | Ft” |
5.§ (1) A 3. §-ban megállapított kiadási főösszegen belül a rendelet szerint az önkormányzat az önállóan működő és gazdálkodó, illetve önállóan működő költségvetési szervei
együttes kiadási előirányzatát 3 220 341 412 Ft-ban
határozza meg.
Ezen belül:
1.) Működési kiadások | 1 754 319 703 | Ft | |
K1 | Személyi juttatások | 485 356 204 | Ft |
K2 | Munkaadói járulék | 94 443 781 | Ft |
K3 | Dologi kiadások | 421 900 097 | Ft |
K4 | Ellátottak pénzbeli juttatásai | 24 713 000 | Ft |
K5 | Egyéb működési célú kiadások | 224 085 521 | Ft |
K502 | ebből elvonások és befizetések | 81 363 260 | Ft |
K506 | ebből: Egyéb működési célú tám. | 33 984 261 | Ft |
K512 | ebből pénzeszköz átadás | 106 278 000 | Ft |
K513/11 | ebből működési tartalék | 2 460 000 | Ft |
K9112 | Működési hitel törlesztése | 25 000 000 | Ft |
K914 | Áh-on belüli megelőlegezések visszafiz. | 17 590 011 | Ft |
K915/2 | Működési támogatás | 431 231 089 | Ft |
K916 | Lekötött bankbetét elhelyezése | 30 000 000 | Ft |
2.) Felhalmozási kiadások | 1 466 021 709 | Ft | |
K6 | Beruházások | 1 155 761 646 | Ft |
K7 | Felújítások | 260 909 318 | Ft |
K8 | Egyéb felhalmozási célú kiadások | 6 000 000 | Ft |
K513/12 | Fejlesztési Tartalék | 197 978 | Ft |
K513/13 | Fejlesztési Alap | 20 000 000 | Ft |
K9111 | Felhalmozási hitel törlesztése | 6 400 000 | Ft |
K915/1 | Felhalmozási támogatás | 16 752 767 | Ft” |
(2) Az Áht. és a Gst. alapján a forrással le nem fedett hiányra kötelezettség csak a bevételi előirányzatok növekedésének mértékében vállalható.
6.§ A Képviselő-testület az önkormányzat létszám előirányzatát a rendelet 8. számú mellékletében foglaltak szerint fogadja el, a kötelező és nem kötelező feladatait az önkormányzat és intézményei 104,9 fővel, a közfoglalkoztatási feladatokat 78,5 fővel, azaz összesen 183,4 fővel látja el.
7.§ Az önkormányzat költségvetési mérlegét a 3. sz. melléklet tartalmazza.
8.§ (1) A 3. §-ban megállapított bevételi főösszegen belül a források összetételét, a működési és a felhalmozási feladatokhoz rendelt bevételeket az 1., 1.M., 1.F. számú melléklet tartalmazza.
(2) A 3. §-ban megállapított és a 8. § (1) bekezdésében hivatkozott mellékletekben kimutatott főösszegeken belül a költségvetési szervek működési feladataihoz rendelt bevételét, valamint a kiadások teljesítéséhez nyújtott önkormányzati támogatás előirányzatát az 1.M. és 5.A. számú melléklet részletezi.
(3) A 3. §-ban megállapított kiadási főösszegeken belül a működési kiadások önállóan működő költségvetési intézményenkénti, továbbá kiemelt előirányzatonkénti adatait a 2.M., 2.MA., 2.MB., 2.MC. és 2.MD. számú melléklet tartalmazza.
(4) A 3. §-ban megállapított bevételi és kiadási főösszegekben lévő felhalmozási forrásokat az 1.F. számú melléklet, míg a felhalmozási körbe tartozó feladatokat a 2.F. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(5) Az önkormányzat feladatainak tételes előirányzatait a 2.MA. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(6) A Polgármesteri Hivatal feladatainak tételes előirányzatait a 2.MB. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
(7) Az intézmények tételes előirányzatait a 2.MC. és 2.MD. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.
9.§ (1) Tárgyéven túli fizetési kötelezettség – kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve közigazgatási jogerős döntésen alapuló kötelezettségeket – csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.
(2) Mindszent Város Önkormányzata és költségvetési szervei követelésről – a (3) bekezdésben foglalt kivételektől eltekintve – nem mondhatnak le.
(3) Az önkormányzat és szerve csak az alábbi esetekben mondhat le részben vagy egészben követeléséről:
- csődegyezségi megállapodásban,
- bírói egyezség keretében,
- felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján az várhatóan nem térül meg,
- a végrehajtás során nem, vagy csak részben térült meg,
- ha a követelés igazoltan csak veszteséggel (aránytalan költségráfordítással) érvényesíthető,
- kötelezettje nem lelhető fel, s ez dokumentumokkal hitelt érdemlően bizonyított,
- jogszabály szerint elévült.
(4) Az önkormányzat nem határidőben teljesített követelései után késedelmi kamat felszámítására jogosult. Magasabb rendű jogszabály által kötelezően felszámítandó késedelmi kamat beszedésétől az önkormányzat nem tekinthet el.
(5) Az önkormányzat térítési díj fizetéséhez kötött szolgáltatásai esetén– amennyiben jogszabály nem zárja ki – a szolgáltatás nyújtója köteles felfüggeszteni a szolgáltatást, amennyiben a térítési díj megfizetésére kötelezett a megfizetéssel két hónapot meghaladó késedelembe esik. A szolgáltatás nyújtása csak a tartozás teljes rendezése után kezdhető meg újra.
(6) Az önkormányzat, amennyiben közvetett támogatást kíván nyújtani, arról a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság határozatban dönt a közvetett támogatás nevesítésével és annak számszerűsített értékének megjelölésével.
(7) Az önkormányzat nem nyújthat olyan támogatást a vállalkozások részére, amely előnyt jelent az érintett vállalkozásnak, valamint versenytorzító hatású.
(8) A közvetlen támogatásokról a Képviselő-testület dönt. Ezen hatáskörét csak rendeletben foglalva ruházhatja át az önkormányzat szerveire.
(9) „A Mindszenti Idősekért” Közalapítvány részére a költségvetési előirányzat terhére nyújtott közvetlen támogatás feltételeinek meghatározása és a támogatási szerződés megkötése a mindenkori szociális feladatokért felelős szakbizottság hatásköre.
3. Az önkormányzati költségvetés és a költségvetési tartalék előirányzatai
10.§ (1) A Képviselő-testület az 5. § (1) bekezdésben jóváhagyott működési kiadási jellegű általános tartalékát 4 700 000 Ft-ban, céltartalékát pedig 300 000 Ft-ban, összesen 5 000 000 Ft-ban határozza meg az 5.B. sz. melléklet szerint.
(2) A Képviselő-testület az 5. § (1) bekezdésben jóváhagyott felhalmozási kiadási jellegű általános tartalékát 5 000 000 Ft-ban, felhalmozási céltartalékát Fejlesztési Alap megnevezéssel 30 000 000 Ft-ban, összesen 35 000 000 Ft-ban határozza meg az 5.B. melléklet szerint.
(3) A Képviselő-testület a céltartalékok, valamint a rendeletében egyedileg meghatározott beruházási, felújítási feladatok előirányzatait erre vonatkozó külön döntéssel megváltoztathatja.
4. Az önkormányzat vagyonával és a felhalmozásokkal kapcsolatos rendelkezések
11.§ (1) Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályait helyi rendelet tartalmazza, az abban foglaltak be nem tartása személyi felelősség felvetését, illetve az abból következő esetleges igények érvényesítését vonja maga után.
(2) Az önkormányzati vagyontárgyak hasznosításából, kezeléséből származó, e rendeletben forrásként nem tervezett bevételeket csak a Képviselő-testület erre irányuló döntése szerint lehet felhasználni.
(3) Az önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek évente kötelesek eszközeik teljes körű, mennyiségi felvételezéssel történő leltározására.
(4) Az önkormányzat vagyontárgyaira vagyonbiztosításokat, illetve felelősségbiztosításokat köt a Képviselő-testület jóváhagyása alapján. Az intézmények a vagyonkezelésbe vett vagyontárgyaira külön biztosítási szerződéseket, illetve felelősségbiztosításokat kötnek.
(5) Az önkormányzati tulajdonú lakások bérleti díjából származó bevételre külön alszámla áll rendelkezésre. Ezen bevételt kizárólag a bérlakások felújítására, karbantartására kell fordítani. Más célú felhasználásáról a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(6) A helyi adó bevétel 1.F. melléklet szerint meghatározott összege a felhalmozási bevételekhez kerülhet átcsoportosításra.
5. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok
12.§ (1) Az intézményi feladatrendszert érintő tartalmi és szerkezeti változásokra vonatkozó javaslatokat a költségvetési kihatás bemutatásával együtt lehet a Képviselő-testület elé terjeszteni.
(2) Pénzügyi tartalmú, vagy a költségvetés évében, illetve az azt követő években pénzügyi kihatással járó előterjesztések csak a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, valamint az illetékes szakmai bizottság véleményével terjeszthetők a Képviselő-testület elé.
(3) A költségvetés kiadási előirányzatai között nem tervezett, év közben felmerülő kiadási szükségletek a pénzügyi fedezet megteremtéséig ideiglenesen sem finanszírozhatók.
(4) Az önkormányzati intézmények költségvetése elkészítéséhez szükséges elemi adatok biztosítása érdekében az intézmények az információszolgáltatás rendjére vonatkozó szabályok szerint kötelesek adatot szolgáltatni.
13.§ (1) Ha évközben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára meghatározott célra pótelőirányzatot biztosít, erről a polgármesternek a költségvetési rendelet módosítására irányuló javaslattal kell a Képviselő-testületet tájékoztatni. A Képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet Képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőzően dönt a költségvetési rendelet módosításáról.
(2) Ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az Önkormányzat költségvetéséből, annak kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(3) A költségvetés évében előirányzatként nem szereplő, pénzügyi kihatással járó igényekre vonatkozó előterjesztés csak a szükséges forrás megjelölésével, illetve az annak biztosíthatóságára irányuló javaslattétellel terjeszthető a Képviselő-testület elé.
(4) A polgármester – az Áht. 34. § (2) bekezdése alapján – jogosult a helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítására.
(5) A polgármester és a költségvetési intézmények vezetői jogosultak továbbá az (1) bekezdés szerinti rendeletmódosítások közötti időszakra vonatkozóan a Beszerzési Szabályzatban meghatározott összeghatárok figyelembe vétele mellett az egyes kötelezettségvállalásokhoz kapcsolódó kiadási előirányzatok-, illetve a különféle Támogatási Szerződéseknek vagy teljesített bevételeknek megfelelő bevételi előirányzatok módosítására azzal a feltétellel, hogy azokat a következő rendeletmódosítás alkalmával a Képviselő-testület elé terjesztik.
(6) A Beszerzési Szabályzat II. és III. fejezete szerinti beszerzések esetén a polgármester és az intézményvezetők saját hatáskörben módosíthatják az (5) bekezdés szerinti bevételi és kiadási előirányzatokat, a IV. fejezet szerinti beszerzések esetén pedig csak abban az esetben módosíthatóak az előirányzatok, ha arról Képviselő-testületi határozat van.
14.§ (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek maradványát az önkormányzat hivatala vizsgálja felül és azt a Képviselő-testület zárszámadási rendeletével egy időben hagyja jóvá.
(2) A maradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely támogatási többlettel jár.
(3) A zárszámadással jóváhagyott 2018. évi kötelezettséggel terhelt maradvány összegével az intézményi költségvetések előirányzatait a Képviselő-testület módosítja.
(4) Az intézmények költségvetésében jóváhagyott kötött felhasználású önkormányzati támogatást, illetve a céljellegű előirányzatokat csak a megjelölt feladatokra lehet felhasználni, azok teljesítéséről az éves beszámoló keretében számot kell adni.
(5) A polgármester és a költségvetési szerv vezetői – saját intézményeik előirányzatain belül is – 50 ezer forintot meghaladó kötelezettséget csak a pénzügyi ellenjegyző ellenjegyzése mellett vállalhatnak, a feladatok végrehajtását e nélkül nem kezdhetik meg.
(6) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési intézmények a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatok között saját hatáskörben kezdeményezhetnek előirányzat átcsoportosítást.
(7) A rendelet hatálya alá tartozó költségvetési intézmények a törzsadattárukat érintő módosítást a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatósága Államháztartási Iroda útján írásban és csak a Polgármesteri Hivatalon keresztül kezdeményezhetik.
15.§ Az OEP által finanszírozott feladatok az éves költségvetési kiadási főösszege, kiemelt és céljellegű előirányzatai – a kapott támogatással összefüggően – a teljesített feladatnak megfelelően folyósított összegig módosíthatók, működési célokra és felhalmozási célra felhasználhatók a Képviselő-testület jóváhagyásával.
16.§ (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek szakmai feladatai ellátása mellett az önkormányzati körön kívüli költségvetési források igénybevételére irányuló tevékenységük (pályázatok, megállapodások stb.) során a (2) és (3) bekezdésben foglaltak szerint kötelesek eljárni, gondoskodni pénzügyi források felkutatásáról.
(2) A költségvetési szerv pályázati tevékenysége, pénzeszköz átvételére vonatkozó megállapodása elsősorban az alapító okiratban megjelölt alapfeladat-ellátás minőségének javítására irányulhat.
(3) Amennyiben a tervezett pályázat megvalósítása, a pénzeszköz átvételére vonatkozó megállapodás végrehajtása az Önkormányzatnak, vagy a költségvetési szervnek költségvetési kötelezettséget, vagy az alapfeladatától eltérő szakmai kötelezettséget jelent, és a megvalósítás tervezett költsége a 100 e Ft-ot meghaladja, az alapfeladat-ellátás volumenének növekedését és ezzel összefüggésben többlet működtetési igényt eredményezne, a költségvetési szerv köteles előzetesen a Képviselő-testület engedélyét kérni. A kérelmet – a szükséges dokumentumokkal és a tervezett feladat indoklásával – úgy kell megküldeni, hogy annak elbírálására kellő idő álljon rendelkezésre.
(4) Az önkormányzat és annak intézményei 2019. évben vállalkozási tevékenységet folytathatnak.
17.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek 2019. évre megállapított élelmezési normájának felső határát az 9. számú melléklet tartalmazza.
6. Egyéb rendelkezések
18.§ (1) Az önkormányzat és intézményeinek foglalkoztatottjai – amennyiben járandóságuk bankszámlára érkezik – havi 1 000 Ft/fő bankszámla-költségtérítésre jogosultak, melynek folyósítása egy összegben, a novemberi illetménnyel együtt kerül folyósításra.
(2) A köztisztviselők részére Mindszent Város Képviselő-testülete a kötelező cafetéria-juttatás mértékét a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. § (1) bekezdése alapján a Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény 59. § (4) bekezdésében meghatározott mértékben állapítja meg.
19.§ (1) A Képviselő-testület – utólagos tájékoztatási kötelezettség mellett – hozzájárul az évközi egyéb állami visszatérülések (pl. közműfejlesztéssel kapcsolatos visszatérítés) terhére a kiadások emeléséhez, a kifizetések teljesítéséhez.
(2) A Képviselő-testület elrendeli a felhalmozási célú, folyamatban lévő – pályázattal megvalósuló – feladatok 2019. évben eredeti előirányzatként történő betervezését.
(3) A Képviselő-testület elrendeli, hogy az intézmények önkormányzati támogatása szigorúan az időarányos mértéket figyelembe véve a tényleges szükséglethez igazodva kerüljön kiutalásra. A likviditás folyamatos biztosítása érdekében az intézmények az időarányostól eltérő igényeikről időben tájékoztatják a Közgazdasági Irodát, figyelembe véve az időszak várható bevételeit.
(4) Az önkormányzat és intézményei pénzeszközeit – a Képviselő-testület döntése alapján – a 3A Takarékszövetkezet Mindszenti Kirendeltsége kezeli.
(5) A kiadások készpénzben történő teljesítése csak a Pénzkezelési Szabályzat és a Kötelezettségvállalási Szabályzat rendelkezései szerint történhet.
20.§ (1) Az Önkormányzat 100%-os tulajdonában álló Mindszenti Városgazda Nonprofit Kft.-nek átadott és a gazdasági társaság által ellátott közfeladatok után igényelt feladatalapú támogatás összegét a Képviselő-testület határozattal állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület döntésének alapját képezi egy visszamenőleg 3 évre vonatkozó pénzügyi kimutatás, melyből megállapítható, hogy az átadott közfeladatok külön-külön és együttesen milyen összegű és összetételű költségterhet jelentettek az elmúlt években.
(3) A Mindszenti Városgazda Nonprofit Kft. által ellátott feladatokhoz kapcsolódó pénzeszközök átadásának éves mértéke nem lehet nagyobb, mint az adott feladathoz kapcsolódó ráfordítások előző 3 év átlagának 5%-kal növelt összege. Ennél nagyobb összegű pénzeszköz átadásához Képviselő-testületi határozat szükséges, mely döntés alapjaként egy kérelmet és egy pénzügyi kimutatást kell benyújtani, melyből megállapítható, hogy az előző 3 év átlagának 5%-kal növelt összegétől való eltérésnek mi az oka, és ezen ok a pénzügyi kimutatással alátámasztott.
(4) Az így meghatározott feladatalapú támogatási összeg gazdasági társaság rendelkezésére bocsátása – kérelem benyújtását követően – külön megállapodás alapján történik. Az adott költségvetési évre meghatározott feladatalapú támogatás összegét még az adott költségvetési évben rendelkezésre kell bocsátani. Teljes összegben rendelkezésre nem bocsátott támogatási összeg esetén a fennmaradó összeg a következő évben már nem számolható el az azt megelőző évre.
(5) A társaság az elfogadott támogatási összeg alapján a tényleges ráfordításait figyelembe véve igényelheti az ellátott
feladatok utáni pénzeszközök átadását. Az esetlegesen el nem fogadott támogatási összeg megállapításáig a pénzeszközök átadására vonatkozóan csak előteljesítés történhet előleg formájában, tapasztalati adatok vagy előkalkuláció alapján. A pénzeszközök átadásának – függetlenül annak előleg voltától – igazodnia kell az átadási időszakhoz. Az átadott összeg időarányostól 50%-kal történő eltérése esetén az átadásról a Képviselő-testület határoz.
(6) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság az általa ellátott feladatokról, a feladat ellátása érdekében felmerült kiadásokról, és a realizálódott bevételekről szakmai és pénzügyi beszámoló benyújtására kötelezett minden negyedévre vonatkozóan, a negyedévet követő első testületi ülésre, de legkésőbb 15-ei leadással.
21.§ (1) A költségvetésben pályázattal megvalósítani tervezett feladatok végrehajtásának megkezdésére csak írásos értesítéssel, érvényes támogatási szerződéssel dokumentált kedvező döntést követően kerülhet sor.
(2) A költségvetési szervek vezetői kötelesek a pályázatok figyelésével, és az azokban való közreműködéssel az intézmények munkájának szakmai színvonalát a lehetőségekhez mérten magas szinten tartani.
(3) Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló pályázat benyújtását megelőzően az intézményvezető projekttervet mutat be a Képviselő-testületnek, amely projektterv tartalmazza a szakmai terveken kívül, különösen a költségvetés tervezetét, és a finanszírozás feltételeit, a fenntartó pénzügyi és egyéb kötelezettségeit, fenntartási kötelezettséget és a horizontális vállalásokat. A Képviselő-testület a projektterv alapján dönt, hogy hozzájárulását adja-e a pályázat benyújtásához.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv a pályázat feltételeinek pályázóként megfelel, abban az esetben önállóan pályázhat.
(5) Amennyiben a pályázat önerő biztosítása mellett nyújtható be, akkor a kötelezettségvállaló csak az önerő fedezetének megléte esetén, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult aláírása mellett nyújthatja be a pályázatot.
22.§ Önkormányzati ingatlanok használatáért és hasznosításáért felelős intézményvezetők, részlegvezetők kötelesek a bérleti jogviszonyokat felfüggeszteni, a használat jogát megtagadni abban az esetben, ha a bérlő vagy használó
- folyamatos jogviszony esetén a bérleti díjjal két hónapot meghaladó késedelembe esik, vagy
- alkalmi bérlet esetén a speciális fizetési feltételeknek nem tesz eleget.
23.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek az elismert tartozásállományukról a polgármester részére rendszeres tájékoztatást kell adni, amely
- az esedékességet követő 30 napon belül ki nem egyenlített tartozásokat egy összegben,
- az esedékességet követő 30 napon túl ki nem egyenlített tartozásokat tételesen tartalmazza.
24.§ (1) A Képviselő-testület a feszített költségvetés kereteinek ismeretében elrendeli az intézményi feladatok folyamatos figyelemmel kísérését, az ésszerű feladatátrendezésre vonatkozó javaslatok érvényre juttatását. Javaslatot terjeszthetnek elő a Képviselő-testület tagjai, intézményvezetők, irodavezetők.
(2) Az Önkormányzatnál vagy költségvetési szerveinél foglalkoztatott munkavállalók juttatásai legkésőbb a tárgyhót követő hó 5. napján esedékesek. Amennyiben a tárgyhó 5. napja munkaszüneti nap, úgy az azt közvetlenül megelőző munkanapon esedékesek. A juttatások számlára utalásáról legkésőbb az esedékesség napján kell intézkedni.
7. Záró rendelkezések
25.§ E rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2019. január 1-jétől kell alkalmazni.
26.§ E rendeletben foglaltak végrehajtásáról az Önkormányzat 2019. évi zárszámadásáról szóló rendeletben kell számot adni.