Mindszent Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2020. (III.13.) önkormányzati rendelete

Mindszent Város Önkormányzatának 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 10. 01- 2020. 12. 29

Mindszent Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. §-ában, az államháztartásról szóló törvény végrehajtására kiadott 368/2011. (XII.31.) Kormányrendeletben (a továbbiakban: Ávr.), valamint Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben (a továbbiakban: Gst.), a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben (a továbbiakban: Nvtv.) foglaltak alapján - figyelemmel a Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvényben foglaltakra – az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

1. A rendelet hatálya

1.§ A rendelet hatálya kiterjed Mindszent Város Önkormányzatára, szerveire, az önkormányzat által alapított és fenntartott önállóan működő és gazdálkodó Mindszenti Polgármesteri Hivatalra és az önállóan működő költségvetési szervekre (továbbiakban: intézmények), az önkormányzat által alapított gazdasági társaságra, az Önkormányzat központi kezelésű feladataira, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, alapítványokra, közalapítványokra, gazdasági társaságokra, amelyek az önkormányzat költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.

2.§ (1) A Képviselő-testület az Áht. alapján a címrendet a (2) bekezdés szerint állapítja meg.


(2) Az intézmények külön-külön alkotnak egy-egy címet az alábbiak szerint:

  

Cím

Neve

Alcím

Neve

száma


száma


1

Mindszent Város Önkormányzata

1

Önkormányzat

Tanyagondnoki szolgálat

Szociális étkeztetés

Város és községgazdálkodás

(kapcsolódó szakfeladatok)

Technikai feladatok

Egészségügyi feladatok

Háziorvosi alapellátás

Házi orvosi ügyeleti ellátás

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

Járóbeteg-szakellátás

    -  Vérvételi mintahely

     - Fizikoterápia





2

Polgármesteri Hivatal




Gyermekétkeztetés

Rász. gyerm. szünidei étkeztetése


2

Alapfokú oktatási feladatok

1

Károly Óvoda Székhely (József A. u., Szabadság tér)




Károly Óvoda Móricz Zs. u-i telephely





3

Közművelődési feladatok

1

Keller Lajos Kulturális Központ és Könyvtár





    - Tisza Művelődési Ház




    - Helytörténeti Gyűjtemény




    - Könyvtár




    - Hét Halász Vendégház




    - Tiszai strand, camping üzemeltetés


(3) Jelen rendelet alkalmazásakor figyelembe kell venni Mindszent Város Önkormányzatának vagyongazdálkodásról szóló helyi rendeletét, Beszerzési Szabályzatát, Közbeszerzési Szabályzatát, Közbeszerzési Tervét és minden gazdálkodással kapcsolatos szabályzatot.

2. Az önkormányzati költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege

3. § A Képviselő-testület Mindszent Város Önkormányzat 2020. évi költségvetésének


bevételi főösszegét                                                                   2 366 042 046 Ft-ban

kiadási főösszegét                                                                    2 366 042 046 Ft-ban

határozza meg.

4.§ A 3. §-ban megállapított bevételi főösszegen belül a – jelen rendelet szerint – az önkormányzat önállóan működő és gazdálkodó, illetve önállóan működő költségvetési szervei

    együttes bevételi előirányzatát                                              2 366 042 046 Ft-ban

határozza meg.


Ezen belül:


1.) Működési bevételek

1 606 845 656

Ft

B1

Működési célú támogatások államháztartáson belülről

602 675 251

Ft

B11

   ebből önkormányzati működési támogatás

464 533 142

Ft

B16

   ebből egyéb működési támogatás

138 142 109

Ft

B3

Közhatalmi bevételek

249 742 810

Ft


   ebből átengedett központi bevétel

0

Ft


   ebből egyéb közhatalmi bevétel (felhalmozásra
     átcsoportosított helyi adó nélkül)

249 742 810

Ft

B4

Működési bevételek

169 590 166

Ft

B6

Működési célú átvett pénzeszközök

6 266 839

Ft

B8111/2

Hitel felvétele működési célra

25 000 000

Ft

B8131/1

Működési maradvány

61 113 849

Ft

B814

Áht. belüli megelőlegezések

20 059 303

Ft

B816/2

Működési támogatás

432 397 438

Ft

B817

Lekötött bankbetét elhelyezése

40 000 000

Ft







2.) Felhalmozási bevételek

759 196 390

Ft

B1

Működési célú támog.ÁH-on belülről átcsop. felhalm-ra

4 000 000

Ft

B2

Felhalmozási célú támogatások ÁH-on belülről

534 877 902

Ft

B21

   ebből felhalmozási célú önkormányzati támogatás

0

Ft

B25

   ebből egyéb felhalmozási támogatás

534 877 902

Ft

B3

Helyi adó átcsoportosítása felhalmozási kiadásokra

-59 540 000

Ft

B407

Felhalmozási célú ÁFA visszatérítése

21 755 758

Ft

B5

Felhalmozási bevételek

52 208 480

Ft

B7

Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

2 607 118

Ft

B8111/1

Hitel felvétele felhalmozási célra

25 365 769

Ft

B8131/2

Felhalmozási maradvány

163 401 756

Ft

B816/1

Felhalmozási támogatás

14 519 607

Ft”


5.§ (1) A 3. §-ban megállapított kiadási főösszegen belül a rendelet szerint az Önkormányzat az önállóan működő és gazdálkodó, illetve önállóan működő költségvetési szervei

   együttes kiadási előirányzatát                                                 2 366 042 046 Ft-ban

 határozza meg.


Ezen belül:


1.) Működési kiadások

1 606 845 656

Ft

K1

Személyi juttatások

487 678 906

Ft

K2

Munkaadói járulék

85 501 814

Ft

K3

Dologi kiadások

351 013 398

Ft

K4

Ellátottak pénzbeli juttatásai

18 014 718

Ft

K5

Egyéb működési célú kiadások

187 180 079

Ft

K502

   ebből elvonások és befizetések

29 443 728

Ft

K506

   ebből: Egyéb működési célú tám.
     ÁH-n belülre (HTKT + egyéb)

44 696 576

Ft

K512

   ebből pénzeszköz átadás

109 581 966

Ft

K513/11

   ebből működési tartalék

3 457 809

Ft

K9112

Működési hitel törlesztése

25 000 000

Ft

K914

Áh-on belüli megelőlegezések visszafiz.

20 059 303

Ft

K915/2

Működési támogatás

432 397 438

Ft



2.) Felhalmozási kiadások

759 196 390

Ft

K6

Beruházások

613 929 375

Ft

K7

Felújítások

93 547 408

Ft

K8

Egyéb felhalmozási célú kiadások

4 000 000

Ft

K513/12

Fejlesztési Tartalék

2 500 000

Ft

K513/13

Fejlesztési Alap

20 000 000

Ft

K9111

Felhalmozási hitel törlesztése

10 700 000

Ft

K915/1

Felhalmozási támogatás

14 519 607

Ft”


(2) Az Áht. és a Gst. alapján a forrással le nem fedett hiányra kötelezettség csak a bevételi előirányzatok növekedésének mértékében vállalható.

6.§ A Képviselő-testület az Önkormányzat létszám előirányzatát a rendelet 8. mellékletében foglaltak szerint fogadja el, a kötelező és nem kötelező feladatait az Önkormányzat és intézményei 107,4 fővel, a közfoglalkoztatási feladatokat 66,3 fővel, azaz összesen 173,7 fővel látja el.

7.§ Az önkormányzat költségvetési mérlegét a 3. sz. melléklet tartalmazza.

8.§ (1) A 3. §-ban megállapított bevételi főösszegen belül a források összetételét, a működési és a felhalmozási feladatokhoz rendelt bevételeket az 1., 1.M., 1.F. számú melléklet tartalmazza.


(2) A 3. §-ban megállapított és a 8. § (1) bekezdésében hivatkozott mellékletekben kimutatott főösszegeken belül a költségvetési szervek működési feladataihoz rendelt bevételét, valamint a kiadások teljesítéséhez nyújtott önkormányzati támogatás előirányzatát az 1.M. és 5.A. számú melléklet részletezi.


(3) A 3. §-ban megállapított kiadási főösszegeken belül a működési kiadások önállóan működő költségvetési intézményenkénti, továbbá kiemelt előirányzatonkénti adatait a 2.M., 2.MA., 2.MB., 2.MC. és 2.MD. számú melléklet tartalmazza.


(4) A 3. §-ban megállapított bevételi és kiadási főösszegekben lévő felhalmozási forrásokat az 1.F. számú melléklet, míg a felhalmozási körbe tartozó feladatokat a 2.F. számú melléklet, intézmények szerinti megbontását a 2.FA., 2.FB., 2.FC. és 2.FD. melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.


(5) Az önkormányzat feladatainak tételes előirányzatait a 2.MA. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.


(6) A Polgármesteri Hivatal feladatainak tételes előirányzatait a 2.MB. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.


(7) Az intézmények tételes előirányzatait a 2.MC. és 2.MD. számú melléklet szerint hagyja jóvá a Képviselő-testület.

9.§ (1) Tárgyéven túli fizetési kötelezettség – kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve közigazgatási jogerős döntésen alapuló kötelezettségeket – csak olyan mértékben vállalható, amely a kötelezettségvállalás időpontjában ismert feltételek mellett az esedékesség időpontjában, a rendeltetésszerű működés veszélyeztetése nélkül finanszírozható.


(2) Mindszent Város Önkormányzata és költségvetési szervei követelésről – a (3) bekezdésben foglalt kivételektől eltekintve – nem mondhatnak le.


(3) Az önkormányzat és szerve csak az alábbi esetekben mondhat le részben vagy egészben követeléséről:

  1. csődegyezségi megállapodásban,
  2. bírói egyezség keretében,
  3. felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján az várhatóan nem térül meg,
  4. a végrehajtás során nem, vagy csak részben térült meg,
  5. ha a követelés igazoltan csak veszteséggel (aránytalan költségráfordítással) érvényesíthető,
  6. kötelezettje nem lelhető fel, s ez dokumentumokkal hitelt érdemlően bizonyított,
  7. jogszabály szerint elévült.


(4) Az önkormányzat nem határidőben teljesített követelései után késedelmi kamat felszámítására jogosult. Magasabb rendű jogszabály által kötelezően felszámítandó késedelmi kamat beszedésétől az önkormányzat nem tekinthet el.


(5) Az önkormányzat térítési díj fizetéséhez kötött szolgáltatásai esetén– amennyiben jogszabály nem zárja ki – a szolgáltatás nyújtója köteles felfüggeszteni a szolgáltatást, amennyiben a térítési díj megfizetésére kötelezett a megfizetéssel két hónapot meghaladó késedelembe esik. A szolgáltatás nyújtása csak a tartozás teljes rendezése után kezdhető meg újra.


(6) Az önkormányzat, amennyiben közvetett támogatást kíván nyújtani, arról a Képviselő-testület vagy felhatalmazása alapján a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság határozatban dönt a közvetett támogatás nevesítésével és annak számszerűsített értékének megjelölésével.


(7) Az önkormányzat nem nyújthat olyan támogatást a vállalkozások részére, amely előnyt jelent az érintett vállalkozásnak, valamint versenytorzító hatású.


(8) A közvetlen támogatásokról a Képviselő-testület dönt. Ezen hatáskörét csak rendeletben foglalva ruházhatja át az önkormányzat szerveire.


(9) „A Mindszenti Idősekért” Közalapítvány részére a költségvetési előirányzat terhére nyújtott közvetlen támogatás feltételeinek meghatározása és a támogatási szerződés megkötése a mindenkori szociális feladatokért felelős szakbizottság hatásköre.

3. Az önkormányzati költségvetés és a költségvetési tartalék előirányzatai


10.§ (1) A Képviselő-testület az 5. § (1) bekezdésben jóváhagyott működési kiadási jellegű általános tartalékát 2 200 000 Ft-ban, céltartalékát pedig 300 000 Ft-ban, összesen 2 500 000 Ft-ban határozza meg az 5.B. sz. melléklet szerint.


(2) A Képviselő-testület az 5. § (1) bekezdésben jóváhagyott felhalmozási kiadási jellegű általános tartalékát 2 500 000 Ft-ban, felhalmozási céltartalékát Fejlesztési Alap megnevezéssel 20 000 000 Ft-ban, összesen 22 500 000 Ft-ban határozza meg az 5.B. melléklet szerint.


(3) A Képviselő-testület a céltartalékok, valamint a rendeletében egyedileg meghatározott beruházási, felújítási feladatok előirányzatait erre vonatkozó külön döntéssel megváltoztathatja.

4. Az önkormányzat vagyonával és a felhalmozásokkal kapcsolatos rendelkezések


11.§ (1) Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályait helyi rendelet tartalmazza, az abban foglaltak be nem tartása személyi felelősség felvetését, illetve az abból következő esetleges igények érvényesítését vonja maga után.


(2) Az önkormányzati vagyontárgyak hasznosításából, kezeléséből származó, e rendeletben forrásként nem tervezett bevételeket csak a Képviselő-testület erre irányuló döntése szerint lehet felhasználni.


(3) Az önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek évente kötelesek eszközeik teljes körű, mennyiségi felvételezéssel történő leltározására.


(4) Az önkormányzat vagyontárgyaira vagyonbiztosításokat, illetve felelősségbiztosításokat köt a Képviselő-testület jóváhagyása alapján. Az intézmények a vagyonkezelésbe vett vagyontárgyaira külön biztosítási szerződéseket, illetve felelősségbiztosításokat kötnek.


(5) Az önkormányzati tulajdonú lakások bérleti díjából származó bevételre külön alszámla áll rendelkezésre. Ezen bevételt kizárólag a bérlakások felújítására, karbantartására, egyéb működési kiadásaira kell fordítani. Más célú felhasználásáról a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.


(6) A helyi adó bevétel 1.F. melléklet szerint meghatározott összege a felhalmozási bevételekhez kerülhet átcsoportosításra.

5. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok


12.§ (1) Az intézményi feladatrendszert érintő tartalmi és szerkezeti változásokra vonatkozó javaslatokat a költségvetési kihatás bemutatásával együtt lehet a Képviselő-testület elé terjeszteni.


(2) Pénzügyi tartalmú, vagy a költségvetés évében, illetve az azt követő években pénzügyi kihatással járó előterjesztések csak a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, valamint az illetékes szakmai bizottság véleményével terjeszthetők a Képviselő-testület elé.


(3) A költségvetés kiadási előirányzatai között nem tervezett, év közben felmerülő kiadási szükségletek a pénzügyi fedezet megteremtéséig ideiglenesen sem finanszírozhatók.


(4) Az önkormányzati intézmények költségvetése elkészítéséhez szükséges elemi adatok biztosítása érdekében az intézmények az információszolgáltatás rendjére vonatkozó szabályok szerint kötelesek adatot szolgáltatni.

13.§ (1) Ha évközben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára meghatározott célra pótelőirányzatot biztosít, erről a polgármesternek a költségvetési rendelet módosítására irányuló javaslattal kell a Képviselő-testületet tájékoztatni. A Képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet Képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőzően dönt a költségvetési rendelet módosításáról.


(2) Ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az Önkormányzat költségvetéséből, annak kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


(3) A költségvetés évében előirányzatként nem szereplő, pénzügyi kihatással járó igényekre vonatkozó előterjesztés csak a szükséges forrás megjelölésével, illetve az annak biztosíthatóságára irányuló javaslattétellel terjeszthető a Képviselő-testület elé.


(4) A polgármester – az Áht. 34. § (2) bekezdése alapján – jogosult a helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítására.


(5) A polgármester és a költségvetési intézmények vezetői jogosultak továbbá az (1) bekezdés szerinti rendeletmódosítások közötti időszakra vonatkozóan a Beszerzési Szabályzatban meghatározott összeghatárok figyelembe vétele mellett az egyes kötelezettségvállalásokhoz kapcsolódó kiadási előirányzatok-, illetve a különféle Támogatási Szerződéseknek vagy teljesített bevételeknek megfelelő bevételi előirányzatok módosítására azzal a feltétellel, hogy azokat a következő rendeletmódosítás alkalmával a Képviselő-testület elé terjesztik.


(6) A Beszerzési Szabályzat II. és III. fejezete szerinti beszerzések esetén a polgármester és az intézményvezetők saját hatáskörben módosíthatják az (5) bekezdés szerinti bevételi és kiadási előirányzatokat, a IV. fejezet szerinti beszerzések esetén pedig csak abban az esetben módosíthatóak az előirányzatok, ha arról Képviselő-testületi határozat van.

14.§ (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek maradványát az önkormányzat hivatala vizsgálja felül és azt a Képviselő-testület zárszámadási rendeletével egy időben hagyja jóvá.


(2) A maradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely támogatási többlettel jár.


(3) A zárszámadással jóváhagyott 2019. évi kötelezettséggel terhelt maradvány összegével az intézményi költségvetések előirányzatait a Képviselő-testület módosítja.


(4) Az intézmények költségvetésében jóváhagyott kötött felhasználású önkormányzati támogatást, illetve a céljellegű előirányzatokat csak a megjelölt feladatokra lehet felhasználni, azok teljesítéséről az éves beszámoló keretében számot kell adni.


(5) A polgármester és a költségvetési szerv vezetői – saját intézményeik előirányzatain belül – a Kötelezettségvállalási Szabályzatnak megfelelően 50 ezer forintot meghaladó kötelezettséget csak a pénzügyi ellenjegyző ellenjegyzése mellett írásban vállalhatnak, a feladatok végrehajtását e nélkül nem kezdhetik meg. Az 50 ezer forint és az alatti kötelezettségvállalás történhet szóban, azonban ebben az esetben is szükséges a pénzügyi ellenjegyzés a Szóbeli kötelezettségvállalás bizonylatán.


(6) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési intézmények a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatok között saját hatáskörben kezdeményezhetnek előirányzat átcsoportosítást.


(7) A rendelet hatálya alá tartozó költségvetési intézmények a törzsadattárukat érintő módosítást a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatósága Államháztartási Iroda útján írásban és csak a Polgármesteri Hivatalon keresztül kezdeményezhetik.

15.§ Az OEP által finanszírozott feladatok az éves költségvetési kiadási főösszege, kiemelt és céljellegű előirányzatai – a kapott támogatással összefüggően – a teljesített feladatnak megfelelően folyósított összegig módosíthatók, működési célokra és felhalmozási célra felhasználhatók a Képviselő-testület jóváhagyásával.

16.§ (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek szakmai feladatai ellátása mellett az önkormányzati körön kívüli költségvetési források igénybevételére irányuló tevékenységük (pályázatok, megállapodások stb.) során a (2) és (3) bekezdésben foglaltak szerint kötelesek eljárni, gondoskodni pénzügyi források felkutatásáról.


(2) A költségvetési szerv pályázati tevékenysége, pénzeszköz átvételére vonatkozó megállapodása elsősorban az alapító okiratban megjelölt alapfeladat-ellátás minőségének javítására irányulhat.


(3) Amennyiben a tervezett pályázat megvalósítása, a pénzeszköz átvételére vonatkozó megállapodás végrehajtása az Önkormányzatnak, vagy a költségvetési szervnek költségvetési kötelezettséget, vagy az alapfeladatától eltérő szakmai kötelezettséget jelent, és a megvalósítás tervezett költsége a 100 e Ft-ot meghaladja, az alapfeladat-ellátás volumenének növekedését és ezzel összefüggésben többlet működtetési igényt eredményezne, a költségvetési szerv köteles előzetesen a Képviselő-testület engedélyét kérni. A kérelmet – a szükséges dokumentumokkal és a tervezett feladat indoklásával – úgy kell megküldeni, hogy annak elbírálására kellő idő álljon rendelkezésre.


(4) Az önkormányzat és annak intézményei 2020. évben vállalkozási tevékenységet folytathatnak.  

17.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek 2020. évre megállapított élelmezési normájának összegét a 9. számú melléklet tartalmazza.

6. Egyéb rendelkezések


18.§ (1) Az önkormányzat és intézményeinek foglalkoztatottjai – amennyiben járandóságuk bankszámlára érkezik – havi 1 000 Ft/fő bankszámla-költségtérítésre jogosultak, melynek folyósítása egy összegben, a novemberi illetménnyel együtt kerül folyósításra. 


(2) A köztisztviselők részére Mindszent Város Képviselő-testülete a kötelező cafetéria-juttatás mértékét a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. § (1) bekezdése alapján a Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 58. § (4) bekezdésében meghatározott mértékben állapítja meg.

19.§ (1) A Képviselő-testület – utólagos tájékoztatási kötelezettség mellett – hozzájárul az évközi egyéb állami visszatérülések (pl. közműfejlesztéssel kapcsolatos visszatérítés) terhére a kiadások emeléséhez, a kifizetések teljesítéséhez.


(2) A Képviselő-testület elrendeli a felhalmozási célú, folyamatban lévő – pályázattal megvalósuló – feladatok 2020. évben eredeti előirányzatként történő betervezését.


(3) A Képviselő-testület elrendeli, hogy az intézmények önkormányzati támogatása szigorúan az időarányos mértéket figyelembe véve a tényleges szükséglethez igazodva kerüljön kiutalásra. A likviditás folyamatos biztosítása érdekében az intézmények az időarányostól eltérő igényeikről időben tájékoztatják a Közgazdasági Irodát, figyelembe véve az időszak várható bevételeit.


(4) Az önkormányzat és intézményei pénzeszközeit – a Képviselő-testület döntése alapján – a Takarékbank Zrt. Mindszenti Kirendeltsége kezeli.


(5) A kiadások készpénzben történő teljesítése csak a Pénzkezelési Szabályzat és a Kötelezettségvállalási Szabályzat rendelkezései szerint történhet.

20.§ (1) Az Önkormányzat 100%-os tulajdonában álló Mindszenti Városgazda Nonprofit Kft.-nek átadott és a gazdasági társaság által ellátott közfeladatok után igényelt feladatalapú támogatás összegét a Képviselő-testület elsődlegesen határozattal állapítja meg, melynek a költségvetési rendeletbe történő beépítésével a rendelet elfogadásával hatályosul.


(2) A Képviselő-testület döntésének alapját képezi a költségvetési évre összeállított Üzleti terv, melyből megállapítható, hogy az átadott közfeladatok közgazdasági szemléletben megbontva külön-külön és együttesen milyen összegű és összetételű költségterhet jelentenek várhatóan. Az Üzleti terv alapját az előző évek pénzügyi tapasztalatai és jövő elvárásai képezik.


(3) A Mindszenti Városgazda Nonprofit Kft. által ellátott feladatokhoz kapcsolódó pénzeszközök átadásának éves mértéke nem lehet nagyobb, mint az adott feladathoz kapcsolódó ráfordítások előző 3 év átlagának 5%-kal növelt összege. Ennél nagyobb összegű pénzeszköz átadásához Képviselő-testületi határozat szükséges, mely döntés alapjaként szolgálhat az Üzleti terv is, melyből megállapítható, hogy az előző 3 év átlagának 5%-kal növelt összegétől való eltérésnek mi az oka, és ezen ok pénzügyi kimutatással alátámasztott legyen.


(4) Az így meghatározott feladatalapú támogatási összeg gazdasági társaság rendelkezésére bocsátása – kérelem benyújtását követően – külön megállapodás alapján történik. Az adott költségvetési évre meghatározott feladatalapú támogatás összegét még az adott költségvetési évben rendelkezésre kell bocsátani. Teljes összegben rendelkezésre nem bocsátott támogatási összeg esetén a fennmaradó összeg a következő évben már nem számolható el az azt megelőző évre.

az időarányos mértéket figyelembe véve a tényleges szükséglethez igazodva kerüljön kiutalásra. A likviditás folyamatos biztosítása érdekében az intézmények az időarányostól eltérő igényeikről időben tájékoztatják a Közgazdasági Irodát, figyelembe véve az időszak várható bevételeit


(5) A társaság az elfogadott támogatási összeg alapján az időarányos mértéket figyelembe véve a tényleges szükséglethez igazodva igényelheti az ellátott feladatok utáni pénzeszközök átadását. Az esetlegesen el nem fogadott támogatási összeg megállapításáig a pénzeszközök átadására vonatkozóan csak előteljesítés történhet előleg formájában, az előző évi teljesítési adatok időarányában. A pénzeszközök átadásának – függetlenül annak előleg voltától – igazodnia kell az átadási időszakhoz. Az átadott összeg időarányostól 50%-kal vagy annál nagyobb mértékben történő eltérése esetén az átadásról a Képviselő-testület határoz, 50% alatti eltérés esetén a polgármester.


(6) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság az általa ellátott feladatokról, a feladat ellátása érdekében felmerült kiadásokról, és a realizálódott bevételekről szakmai és pénzügyi beszámoló (bevételi- és költség-kimutatás) benyújtására kötelezett minden negyedévre vonatkozóan, a negyedévet követő első testületi ülésre, de legkésőbb 15-ei leadással. Ez a IV. negyedévben annyiban módosul, hogy legkésőbb január 20-ig kell benyújtania a pénzügyi beszámolót (bevételi- és költség-kimutatást), melyet alá kell támasztania a Számviteli törvény szerinti éves beszámolóval (Mérleg, Eredmény-kimutatás, Kiegészítő melléklet).

21.§ (1) A költségvetésben pályázattal megvalósítani tervezett feladatok végrehajtásának megkezdésére csak írásos értesítéssel, érvényes támogatási szerződéssel dokumentált kedvező döntést követően kerülhet sor.


(2) A költségvetési szervek vezetői kötelesek a pályázatok figyelésével, és az azokban való közreműködéssel az intézmények munkájának szakmai színvonalát a lehetőségekhez mérten magas szinten tartani.


(3) Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló pályázat benyújtását megelőzően az intézményvezető projekttervet mutat be a Képviselő-testületnek, amely projektterv tartalmazza a szakmai terveken kívül, különösen a költségvetés tervezetét és a finanszírozás feltételeit, a fenntartó pénzügyi és egyéb kötelezettségeit, fenntartási kötelezettséget és a horizontális vállalásokat. A Képviselő-testület a projektterv alapján dönt, hogy hozzájárulását adja-e a pályázat benyújtásához.


(4) Amennyiben a költségvetési szerv a pályázat feltételeinek pályázóként megfelel, abban az esetben önállóan pályázhat.


(5) Amennyiben a pályázat önerő biztosítása mellett nyújtható be, akkor a kötelezettségvállaló csak az önerő fedezetének megléte esetén, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult aláírása mellett nyújthatja be a pályázatot.

22.§ Önkormányzati ingatlanok használatáért és hasznosításáért felelős intézményvezetők, részlegvezetők kötelesek a bérleti jogviszonyokat felfüggeszteni, a használat jogát megtagadni abban az esetben, ha a bérlő vagy használó

  1. folyamatos jogviszony esetén a bérleti díjjal két hónapot meghaladó késedelembe esik, vagy
  2. alkalmi bérlet esetén a speciális fizetési feltételeknek nem tesz eleget.

23.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek az elismert tartozásállományukról a polgármester részére rendszeres tájékoztatást kell adni, amely

  1. az esedékességet követő 30 napon belül ki nem egyenlített tartozásokat egy összegben,
  2. az esedékességet követő 30 napon túl ki nem egyenlített tartozásokat tételesen tartalmazza.

24.§ (1) A Képviselő-testület a feszített költségvetés kereteinek ismeretében elrendeli az intézményi feladatok folyamatos figyelemmel kísérését, az ésszerű feladatátrendezésre vonatkozó javaslatok érvényre juttatását. Javaslatot terjeszthetnek elő a Képviselő-testület tagjai, intézményvezetők, irodavezetők.


(2) Az Önkormányzatnál vagy költségvetési szerveinél foglalkoztatott munkavállalók juttatásai legkésőbb a tárgyhót követő hó 5. napján esedékesek. Amennyiben a tárgyhó 5. napja munkaszüneti nap, úgy az azt közvetlenül megelőző munkanapon esedékesek. A juttatások számlára utalásáról legkésőbb az esedékesség napján kell intézkedni.

7. Záró rendelkezések


25.§ E rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2020. január 1-jétől kell alkalmazni.

26.§ E rendeletben foglaltak végrehajtásáról az Önkormányzat 2020. évi zárszámadásáról szóló rendeletben kell számot adni.