Újszentiván Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelete
Újszentiván Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2022. 11. 03 18:10- 2023. 02. 15 16:15Újszentiván Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelete
Újszentiván Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Újszentiván Községi Önkormányzat 12/2022. (XI. 3.) számú rendelete Újszentiván Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
(3) A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Újszentiván Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület )
2. § Újszentiván Község Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.
3. § Az önkormányzat illetékessége Újszentiván közigazgatási területére terjed ki.
4. § Újszentiván Község Önkormányzata jelképeit külön rendelet szabályozza.
5. § (1) A képviselő-testület kör alakú bélyegzőjén Újszentiván Községi Önkormányzat felirat szerepel, középen Magyarország címere.
(2) A polgármester kör alakú bélyegzőjén Újszentiván Község Polgármestere felirat szerepel, középen Magyarország címere.
(3) A jegyző kör alakú bélyegzőjén Jegyző Újszentiván felirat szerepel, középen Magyarország címere.
6. § Újszentiván Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását jelen rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2. számú melléklete tartalmazza.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET
7. § A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A polgármester megválasztásával válik a Képviselő-testület tagjává. A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.
8. § (1) A képviselő-testület a jogszabályban meghatározott feladat- és hatáskörök mellett saját elhatározása alapján önként is vállalhat önkormányzati feladatokat, amennyiben a kötelezően ellátandó feladatok ellátását ez nem veszélyezteti, a feladat ellátásához szükséges anyagi, személyi és technikai feltételek biztosítottak, és a feladatot jogszabály nem utalja más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe.
(2) A képviselő-testülettől a polgármesterre és a bizottságra átruházott hatáskört a Rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
9. § A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart.
10. § (1) A képviselő-testület évente legalább hat alkalommal tart testületi ülést, illetve szükség szerint. Az ülést a hónap utolsó hetének valamely munkanapjára, délután 17 órai kezdettel kell összehívni
(2) Indokolt esetben a polgármester a (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően rendelkezhet.
(3) A képviselő-testület ülésére a polgármester a napirendek és azok előadói megjelölésével az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal elektronikus üzenet útján írásos meghívót küld.
(4) A képviselő-testület rendkívüli ülést tarthat amennyiben a polgármester megítélése szerint olyan jellegű kérdésben kell állást foglalni, melyben a késlekedés az önkormányzatot hátrányos helyzetbe hozná. A rendkívüli ülésre írásos meghívót küldeni kell, de a helyben szokásos módon a lakosságot tájékoztatni kell az ülés helyéről és idejéről.
(5) Rendkívüli ülés tartása esetén lehetőség van a képviselők összehívására interneten küldött elektronikus üzenettel, és telefonon keresztül történő szóbeli meghívással.
(6) Amennyiben az ülést ezen módok valamelyike alapján hívták össze, úgy ennek tényét a jegyzőkönyv elején rögzíteni kell. Ebben az esetben biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását, illetve az ülésen történő megismerésüket..
(7) Az ülések helye: Újszentiván, Polgármesteri Hivatal Ülésterem, azonban a polgármester döntése alapján lehetséges ettől eltérő helyszínen való ülésezés. Ennek tényét az írásos meghívóban közölni kell.
(8) A képviselő-testület esetenként a polgármester döntése alapján kihelyezett ülést is tarthat, melynek helyét a meghívóban közölni kell.
(9) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről a lakosságot a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett meghívó útján, a Honlapon, szórólap útján és helyben szokásos módon történő közzététellel legalább 5 nappal előtte tájékoztatni. Erről a polgármester gondoskodik.
11. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása, a tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a képviselő-testület ülését a Bizottság elnöke hívja össze.
(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előterjesztőjét.
(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések.
(4) A meghívót és lehetőség szerint az előterjesztéseket a képviselőknek a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 munkanappal elektronikus üzenetben az általuk megadott elektronikus levelezési címre ki kell küldeni. Az előterjesztéseket amennyiben indokolt, a képviselő-testületi ülésen is ki lehet osztani. Ebben az esetben az ülés vezetőjének lehetőséget kell biztosítani az anyag áttanulmányozására.
12. § (1) .A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet. Az ülés nyilvánossága a meghívónak az ülést megelőzően legalább 5 munkanappal a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a Honlapon történő megjelentetésével biztosított.
(2) Az Mötv 46. §(2). Bekezdése b) pontjában meghatározott esetekben csak akkor kerülhet sor a témának zárt ülésen történő tárgyalására, amennyiben az választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy és az érintett személy a zárt ülés tartását kéri.
(3) Az Mötv 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben az üzleti érdek sérelmének megvalósulását abban az esetben kell vélelmezni, ha a tárgyalandó ügy kapcsán harmadik személy érdekkörébe tartozó olyan adat nyilvánosságra kerülése vélelmezhető, melynek kapcsán a harmadik személynek erkölcsi vagy anyagi kára keletkezhet
13. § A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott
a) a jegyző,
b) a pénzügyi vezető
c) a napirend által érintett szervezet vezetője, intézményvezetők,
d) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselői: a településen székhellyel rendelkező egyesületek vezetői
e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke
f) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja.
Határozatképesség
14. § (1) Az ülés elején az ülés vezetője megállapítja a jelenlévők számát és ennek megfelelően a határozatképességet. A határozatképességet az ülés alatt folyamatosan figyelni kell.
(2) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a képviselő-testület ülését 15 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
15. § A képviselő-testület ülését annak elnöke, a polgármester vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester elnököl. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a Bizottság elnöke vezeti a képviselő-testület ülését.
16. §
.
17. § (1) Az elnök ülésvezetési feladatai:
a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,
b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,
c) napirendi javaslat előterjesztése,
d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása,
e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása,
f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,
g) a vita összefoglalása,
h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.
(2) Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismétlődés esetén a szót megvonhatja.
(3) A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja.
18. § A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, illetve a képviselő-testület által felkért személy lehet.
Előterjesztés, Tájékoztató
19. § (1) Előterjesztésnek minősül mindazon a képviselő-testület részére benyújtott anyag, melyben a képviselő-testület döntése szükséges.
(2) Tájékoztatónak minősül: minden olyan a képviselő-testület részére benyújtott írásos anyag, melyben nem szükséges képviselő-testületi döntés és melynek célja a testület tájékoztatása egy kérdésről vagy területről.
(3) Előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez:
a) polgármester
b) települési képviselő
c) jegyző
d) bárki, ha az ügyben történő döntés a képviselő-testület hatáskörébe tartozik
(4) Az előterjesztést akkor kell benyújtani a képviselő-testületnek döntésre, ha az abban megfogalmazottakból világosan és egyértelműen kitűnik, hogy a beterjesztője mit akar, alkalmas a megfelelő következtetések levonására, a döntés meghozatalára.
(5) Az előterjesztést elsősorban írásban kell az ülést megelőzően legalább 15 nappal a polgármesternek címezve benyújtani. Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, illetve az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
(6) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalhatóak az alábbi ügyek:
a) költségvetési rendelet, módosítása, zárszámadás
b) önkormányzati rendelettervezet.
c) intézményalapítás, átszervezés, megszüntetés
d) helyi népszavazás kiírása
e) valamennyi hatósági döntést igénylő ügy
20. § (1) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős
(2) Az előterjesztés tartalmazza:
a) az előterjesztő megnevezését,
b) az ügyirat iktatószámát,
c) az előterjesztés tárgyát,
d) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,
e) határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.
21. § (1) A vita során a napirendhez kapcsolódó felszólalás keretében a képviselőcsoport nevében egy képviselő fejti ki véleményét az előterjesztésről. A felszólalást követően az elnök, illetve a képviselők szólalhatnak fel, jelentkezési sorrendben. Amennyiben az adott napirendi pont valamely bizottság részéről megtárgyalásra került, abban az esetben egy képviselő napirendi pontonként legfeljebb két alkalommal szólalhat fel.
(2) Az előterjesztő az előterjesztését visszavonhatja, ennek engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
(4) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(5) Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.
22. § (1) A képviselők a szavazásban igenlő vagy ellenszavazattal vesznek részt, illetőleg tartózkodnak.
(2) A szavazás kézfelemeléssel történik, a számszaki eredményt az ülés vezetője hangosan ismerteti.
23. §
.
24. § (1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként, egyszerű többséggel dönt.
(2) A titkos szavazást az Jogi, Ügyrendi, Pénzügyi, Egészségügyi és Szociális Bizottság jelenlévő képviselő tagjai bonyolítják le egy, az ülés helyszínétől eltérő helyiségben.
(3) A titkos szavazás eredményéről a bizottság külön jegyzőkönyvet készít. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazásra jogosultak és a ténylegesen szavazók számát, az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, valamint a megállapított eredményt.
(4) A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják.
(5) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testület tagjaival.
25. § (1) A képviselő-testület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját.
1.
26. §
.
27. §
28. §
Közérdekű adatok
29. § (1) Önkormányzati ügyet érintő közérdekű adat megismerésére irányuló kérelmet írásban kell a polgármesterhez benyújtani. A kérelmet a polgármester – amennyiben annak teljesítése jogszabályba ütközik – elutasítja vagy 15 napon belül az adatról kért írásos dokumentáció kiadásával teljesíti.
(2) A dokumentáció kiadásáról a Polgármesteri Hivatal iktatórendszerében megjelenő írásos feljegyzést kell készíteni.
(3) Államigazgatási ügyet érintő közérdekű adat megismerésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz lehet írásban benyújtani. A jegyző az adatról 15 napon belül írásos dokumentáció kiadásával rendelkezik vagy a kérelmet, ha annak teljesítése jogszabályba ütközik, elutasítja.
(4) A dokumentáció kiadásáról a Polgármesteri Hivatal iktatórendszerében megjelenő írásos feljegyzést kell készíteni.
30. § Az önkormányzat és a lakosság közvetlen kapcsolattartására az alábbi fórumok hivatottak:
31. §
32. § (1) A képviselő
a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja, előre meghírdetett fogadóórát köteles tartani évente legalább 2 alkalommal
b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) a vele szemben felmerült személyes érintettséget (Mötv. 49. § (1) bek.) az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,
d) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.
(2) A döntéshozatalból kizárható az akit, vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.
(3) A képviselő a döntéshozatalt megelőzően köteles bejelenteni a személyes érintettségét. Amennyiben bejelentési kötelezettségét elmulasztja, az érintettség ok tudomásszerzését követően haladéktalanul a képviselő-testületnek új döntést kell hozni. A mulasztó képviselő köteles az új döntés meghozatala miatti kár, többletköltség megfizetésére
(3) Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
(4) A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön rendelet rendelkezik.
(5) A Képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártok képviselői, továbbá a pártokhoz nem tartozó képviselők tevékenységük összehangolására képviselőcsoportot (frakciót) hozhatnak létre. A képviselői csoport alakításához legalább 2 képviselő szükséges. A csoport megalakulását, vezetőjének személyét, tagjainak névsorát a Képviselő-testületnek be kell jelenteni.
A tanácsnokok
33. § (1) A képviselő-testület az alábbi önkormányzati feladatok felügyeletére, ellenőrzésére tanácsnokokat választ:
a) a jövő nemzedék fejlődésének elősegítéséért felelős tanácsnok
b) a települési vállalkozók és mezőgazdasági szereplőket érintő ügyekért felelős tanácsnok
(2) A tanácsnokok részletes feladatkörét az 5. melléklet tartalmazza.
(3) A tanácsnok megbízatása a megválasztásával kezdődik és a képviselő-testület megbízatásának végéig tart. A tanácsnoki megbízatás megszűnik továbbá, ha
a) a képviselő megbízatása megszűnik;
b) a képviselő tanácsnoki megbízatásáról írásban lemond;
c) a tanácsnokot a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával visszahívja.
(4) A tanácsnok az általa felügyelt ügykörben tapasztaltakról a képviselő-testületet legalább évente tájékoztatja és kezdeményezi az általa szükségesnek tartott intézkedést.
34 §
35. § (1) A bizottságok a belső működésüket szabályait az Mötv és az SZMSZ keretei között - maguk állapítják meg.
(2) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) A bizottság a működés folyamatosságának biztosítása érdekében elnökhelyettest választ tagjai közül.
(4) Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
(5) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A meghívót és lehetőség szerint az előterjesztéseket a bizottság tagjainak a bizottsági ülés időpontja előtt 3 nappal, elektronikus üzenet formájában a megadott elektronikus levelezési címükre kell küldeni. Az előterjesztéseket amennyiben indokolt, a bizottsági ülésen is ki lehet osztani. Ebben az esetben az ülés vezetőjének lehetőséget kell biztosítani az anyag áttanulmányozására.
(6) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(7) A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a testületre vonatkozó szabályok szerint. Zárt ülésen hozott döntései nyilvánosak
(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint - külön indítványra - a kisebbségi véleményeket tartalmazza.
(9) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és az ülésen kijelölt egy bizottsági tag, mint hitelesítő írja alá.
(10) A bizottságok tevékenységükről ciklusonként egy alkalommal beszámolnak a Képviselő-testületnek.
36. § A polgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
37. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban
a) képviseli a képviselő-testületet,
c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,
d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,
e) segíti a képviselők munkáját, biztosítja a bizottságok jogainak és kötelességeinek érvényesülését,
f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az üléstől készített jegyzőkönyvet,
g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását,
h) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, helyben működő társadalmi szervezetekkel,
i) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait a képviselő-testület együttműködésével és egyetértésével, fogadja a hazai és külföldi partnerek képviselőit, tárgyalásairól tájékoztatja a képviselő-testületet soron következő ülésén,
j) elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését.
(2) A polgármester feladata a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban
a) szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat,
b) beszámoltatja a jegyzőt.
38. § (1) Az alpolgármesterek száma 2 fő.. Közülük egy fő a Képviselő-testület saját tagjai közül kerül kiválasztásra, egy fő külsős alpolgármesterként látja el a feladatait. Az alpolgármesterek a polgármester irányításával látják el feladatait társadalmi megbízatásban.
(2) Az alpolgármesterek Polgármesteri Hivatali munkarendjét a polgármester határozza meg azzal, hogy arra a főfoglalkozását követően illetve a szabad és ünnepnapokon is sor kerülhet.
(3) A képviselő testület tagjai közül választott alpolgármester helyettesíti a polgármestert tartós távolléte illetve akadályoztatása esetén.
(4) Fogadóórát tart minden hónap első keddi napján 11-12 óráig.
(5) A külsős alpolgármester a település migrációs és közbiztonsági feladatait érintő ügyekért .
39. § (1) A jegyző feladatai a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban:
a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,
b) az Mötv-ben foglalt kötelezettségének a jogszabálysértő döntésről, működésről való tudomásszerzését követően haladéktalanul megtett - a képviselő-testülethez, illetve szervéhez címzett - írásbeli jelzés (törvényességi észrevétel) útján tesz eleget,
b) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,
c) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és a Csongrád Megyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről,
d) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,
e) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.
(2) A jegyző feladatai a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban:
a) ellátja a magasabb szintű jogszabályban meghatározott államigazgatási feladatokat, hatósági hatásköröket,
b) gyakorolja a munkáltatói jogokat.
(3) Fogadóórát tart a hónap minden hétfőjén 8-16 óráig
40. § A jegyzői feladatokat a jegyzői betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a polgármesteri hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a polgármester által megbízott köztisztviselője látja el. ilyen személy hiányában megegyezést követően Deszk Község jegyzője.
41. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Újszentiváni Polgármesteri Hivatal néven hivatalt hoz létre.
(2) Székhelye: 6754 Újszentiván, Fő utca. 7.
(3) képviselő-testület hivatala köztisztviselője számára a Közszolgálati Tisztviselők Napja, július 1-je, munkaszüneti nap
Nemzetiségi Önkormányzat
42. § Az Újszentiváni Szerb és Roma Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatokat az Újszentiváni Polgármesteri Hivatal látja el. Így különösen:
a) ellátja a gazdálkodásuk végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat,
b) biztosítja a testületi működés feltételeit,
c) igény szerint helyiséget, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez,
d) elkészíti az ülések jegyzőkönyveit,
e) gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról.
43. §
A társulás
44. § (1) Az önkormányzat társulásainak létrehozására, szervezetére és működésére az Mötv. 87-95. §-az irányadók.
(2) Az önkormányzat társulásainak felsorolását jelen rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.
45. § (1) Ez a rendelet 2022. november 03. napján 18:10 perckor lép hatályba.
(2) A Hatályát veszti az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12 /2019 ( XI. 05) Ö rendelet.
1. számú melléklet a 12/2022. (XI 03.) önkormányzati rendelethez a 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelethez
A polgármester képviselő-testülettől átruházott hatásköre
1. A jegyző beszámoltatása útján ellenőrzi az adóztatást (A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű állami szervek feladat és hatásköréről szóló 1991. évi XX. törvény (Továbbiakban: Htv.) 138. §. (3) bek. g.) pont).
2. Tájékoztatja a lakosságot a helyi adóból származó bevételek összegéről (Htv. 138. § (3) bek. h.) pont).
3. Elemi kár mértékének megállapítására kárbecslő bizottságot hoz létre (Htv. 138. § (2) bek. e.) pont).
4. Együttműködik a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel, illetve Felügyelőségekkel és felkérheti őket vizsgálat lefolytatására.
5. A képviselő-testület nevelési- intézmény megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával, vezetőjének megbízásával és megbízásának visszavonásával összefüggő döntése előtt a polgármester beszerzi az intézmény alkalmazotti közösségének a véleményét.
6. Dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, az óvodai általános felvételi időpontról, az óvoda heti és éves nyitvatartási idejének meghatározásáról, meghatározza az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számát (A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Továbbiakban: Nkt.) 83. § (2) b.) és d.) pont).
7. A Polgármester feladata a nemzetközi partnerkapcsolatok szervezése, kezelése és az azzal kapcsolatos feladatok ellátása.
SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK MEGÁLLAPÍTÁSA
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK
A Jogi, Ügyrendi, Pénzügyi, Egészségügy és Szociális Bizottság képviselő-testülettől átruházott hatásköre
2. számú melléklet a 12/2022. (XI 03.) önkormányzati rendelethez a 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelethez
Újszentiván Község Önkormányzata intézményeinek felsorolása:
4. melléklet a 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület bizottságainak feladatai
Jogi, Ügyrendi, Pénzügyi, Egészségügy és Szociális Bizottság
Pénzügyi feladatai
a) önkormányzat gazdasági programjának meghatározása
b) éves költségvetési koncepció
c) éves költségvetési javaslat és végrehajtásáról szóló féléves, háromnegyed éves, éves beszámoló
d) éves költségvetés módosítása
e) az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet
f) önkormányzati vagyongazdálkodási ügyek
g) hitelfelvétel, kötvénykibocsátás
h) a bizottság feladatkörét is érintő pályázatok benyújtása
i) azok az ügyek, amelyeket eseti döntésével a képviselő-testület véleményezésre kiad
Ügyrendi feladatai
Szociális és egészségügyi ügyekhez kapcsolódó feladatai
a) a szociális intézmények beszámolójának elfogadása
b) a szociális ellátások helyi szabályozása
c) a gyermekvédelmi támogatások helyi szabályozása
d) azok az ügyek, amelyeket eseti döntésével a képviselő-testület véleményezésre kiad
Kulturális, Sport és Nemzeti Összetartozás Bizottsága
5. melléklet a 12/2022. (XI. 3.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület tanácsnokainak feladatai:
A jövő nemzedék fejlődésének elősegítéséért és a kultúráért felelős tanácsnok
A települési vállalkozók és mezőgazdasági szereplőket érintő ügyekért felelős tanácsnok