Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 14/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szabályairól

Hatályos: 2025. 06. 18- 2025. 06. 18

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 14/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szabályairól

2025.06.18.

[1] E rendelet megalkotásának célja, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése olyan szabályozást alakítson ki, amely a közigazgatás szolgáltató jellegének követelményét kifejezésre juttatja, továbbá, hogy a felek olyan alapvető többletszolgáltatásokat vehessenek igénybe, amelyek hozzájárulhatnak anyakönyvi eseményük egyedivé tételéhez.

[2] Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában

1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése;

2. házasságkötő terem: Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala „C” épületszárnyában (Dunaújváros, Városháza tér 2. I. emelet) anyakönyvi események megtartása, lebonyolítása céljára kijelölt házasságkötő és rendezvényterem;

3. hivatali helyiség: Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala „B” épületszárnyában (Dunaújváros, Városháza tér 2. I. emelet) kijelölt anyakönyvvezetői irodák;

4. hivatali munkaidő: hétfő, kedd, csütörtök: 7:30-tól 16 óráig; szerda: 7:30-tól 18 óráig; péntek: 7:30-tól 13:30-ig, kivéve, ha jogszabály a naptár szerinti munkarendtől eltérő munkarendet állapít meg;

5. külső helyszín: a házasságkötő termen és a hivatali helyiségeken kívüli Dunaújváros közigazgatási területén lebonyolított anyakönyvi esemény helyszíne;

6. többletszolgáltatás: az anyakönyvvezető közreműködésével a 2. § szerint lebonyolított anyakönyvi esemény, valamint az 1. mellékletben meghatározott szolgáltatások.

2. Az anyakönyvi esemény lebonyolításának szabályai

2. § Anyakönyvi esemény többletszolgáltatásként

a) házasságkötő teremben hivatali munkaidőn kívül,

b) hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül,

c) külső helyszínen hivatali munkaidőben, vagy

d) külső helyszínen hivatali munkaidőn kívül

kerül lebonyolításra.

3. § (1) Anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn kívül pénteken 13:30 órától 18:00 óráig, és szombaton 10 órától 18 óráig terjedő időintervallumban lehet lebonyolítani.

(2) Ha szombat munkanap, az anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn kívül 13:30 órától 18 óráig terjedő időintervallumban lehet lebonyolítani.

(3) Az anyakönyvi esemény lebonyolításának időtartama legfeljebb 45 perc.

(4) Az anyakönyvi események lebonyolításának folyamatosságát a (3) bekezdésben írt időtartam figyelembevételével kell biztosítani.

4. § (1) Az anyakönyvi esemény 2. §-ban meghatározott lebonyolítási módja iránti kérelmet Dunaújváros Megyei Jogú Város Jegyzőjénél a házasságkötési, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék bejelentésével egyidejűleg kell előterjeszteni.

(2) Az 1. mellékletben meghatározott többletszolgáltatások igénybevételére szolgáltatási megállapodást kell kötni.

3. Az anyakönyvi esemény lebonyolításáért fizetendő díj

5. § (1) Az anyakönyvi esemény 2. § a) pontja szerinti lebonyolítás díja 20.000,- forint.

(2) Az anyakönyvi esemény 2. § b) pontja szerinti lebonyolítás díja 10.000,- forint.

(3) Az anyakönyvi esemény 2. § c) pontja szerinti lebonyolítás díja 30.000,- forint.

(4) Az anyakönyvi esemény 2. § d) pontja szerinti lebonyolítás díja 60.000,- forint.

4. Az anyakönyvvezető díja

6. § Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezető díja

a) a 2. § a)–b) pontja szerinti esetben bruttó 15 000,- forint,

b) a 2. § c) pontja szerinti esetben bruttó 20 000,- forint,

c) a 2. § d) pontja szerinti esetben bruttó 30 000,- forint.

5. A többletszolgáltatások díjfizetési szabályai

7. § (1) Az e rendeletben meghatározott díjakat Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala költségvetési elszámolási számlájára kell megfizetni legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 10. napig.

(2) Az anyakönyvi esemény lebonyolítását kérelmezők a megállapított díj teljes összegének visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 8. napig írásban visszavonják.

(3) Az anyakönyvi esemény lebonyolítását kérelmezők a megállapított díj 50 %-ának visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 5. napig írásban visszavonják.

(4) Az anyakönyvi esemény lebonyolítását kérelmezők a díj visszatérítésére nem jogosultak, ha az anyakönyvi esemény megtartása iránti kérelmüket a (3) bekezdésben meghatározott napot követően vonják vissza.

(5) Ha az anyakönyvi esemény azért hiúsul meg, mert az anyakönyvi esemény lebonyolítását kérelmezők a számukra kitűzött időpontban nem jelennek meg, az e rendelet alapján megfizetett díjak visszatérítésére nem jogosultak.

8. § Az anyakönyvi eseményhez kapcsolódóan - a 2. §-ban meghatározottakon kívül - igényelhető többletszolgáltatásokat, és az azokért fizetendő díjakat az 1. melléklet tartalmazza.

6. Záró rendelkezések

9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

10. § Az e rendelettel megállapított többletszolgáltatásokért fizetendő díjakat a rendelet hatálybalépését követően bejelentett házasságkötési, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék esetében kell alkalmazni.

11. § Hatályát veszti az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet a 14/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelethez

Anyakönyvi esemény többletszolgáltatásaiért fizetendő díjak
A többletszolgáltatások bruttó díjai

A

B

1

Többletszolgáltatás megnevezése

Többletszolgáltatás díja/Ft

2

Állófogadás
(a házasságkötést követően a „C” épületszárny aulájában)

10 000 + ÁFA

3

Barokk házasságlevél
(kézzel készített, díszített, névre szóló)

7 000 + ÁFA

4

Gyertya
(3 darab díszített)


4 000 + ÁFA

5

Pezsgő
(előkészítéssel)

3 000 + ÁFA

6

Zeneszolgáltatás
(kizárólag a házasságkötő teremben)

6 000 + ÁFA