Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 4/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata 2025. évi költségvetéséről és végrehajtásának szabályairól

Hatályos: 2025. 06. 20- 2025. 09. 15

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 4/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata 2025. évi költségvetéséről és végrehajtásának szabályairól

2025.06.20.

[1] Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése Dunaújváros Megyei Jogú Város pénzügyi egyensúlyának megteremtése és megőrzése érdekében, az Önkormányzat közgyűlési döntéseknek megfelelő kiegyensúlyozott működtetésének és tervezett fejlesztésének céljából az önkormányzat kötelező és önként vállalt faladataihoz kapcsolódó bevételeit és kiadásait, továbbá a költségvetési gazdálkodás szabályait költségvetési rendeletben szabályozza.

[2] Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése Jogi, Ügyrendi, Pénzügyi és Városgazdálkodási Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. Címrend

1. § Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése (a továbbiakban: Közgyűlés) a költségvetés címrendjét a 2. melléklet szerint állapítja meg.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1)1 A Közgyűlés a költségvetési kiadások főösszegét az 1. melléklet szerint 30.846.142 E Ft-ban állapítja meg, melyen belül

a) a működési kiadás 24.414.879 E Ft,

b) a felhalmozási kiadás 1.573.938 E Ft,

c) a finanszírozási kiadás 4.857.325 E Ft.

(2)2 A Közgyűlés az (1) bekezdésben meghatározott kiadások forrásául a költségvetés bevételének főösszegét 25.864.585 E Ft-ban állapítja meg, melyen belül

a) a működési bevétel 24.147.091 E Ft,

b) a felhalmozási bevétel 1.717.494 E Ft.

(3)3 A Közgyűlés az összesített költségvetési különbözet összegét -4.981.557 E Ft-ban állapítja meg, melyen belül

a) a felhalmozási költségvetés különbözete: 143.556 E Ft,

b) a működési költségvetés különbözete: -267.788 E Ft,

c) a finanszírozási kiadások különbözete: -4.857.325 E Ft.

(4) A Közgyűlés a költségvetési egyenleg különbözetét belső finanszírozási forrásból: 229.989 E Ft működési célú- és 153.700 E Ft felhalmozási célú, mindösszesen 383.689 E Ft előző évi maradvány felhasználásból, valamint 2.300.000 E Ft éven belül lejáró működési célú külső finanszírozási forrásból fedezi.

(5) A finanszírozási bevétel figyelembevételével a felhalmozási költségvetés egyenlege és a működési költségvetés egyenlege a keresztfinanszírozás eredményeként kiegyenlítődik.

(6) A (2) bekezdésében megállapított költségvetés bevételi főösszegének címek, alcímek, kiemelt előirányzatok szerinti részletezését az önkormányzati alcímre a 3. melléklet, az önkormányzati fenntartású költségvetési szervek alcímre az 5. melléklet bevételi előirányzatai tartalmazzák.

(7) A költségvetési rendeletben jóváhagyott kiemelt előirányzatoknak és az elemi költségvetésben a rovatrend szerint bontott részletes előirányzatoknak kiemelt előirányzati szinten meg kell egyeznie.

3. § (1) A 2. § (1) bekezdésében megállapított költségvetés kiadási főösszegének címek, alcímek, jogcím-csoportok szerinti részletezését az önkormányzati alcímre a 7. melléklet, az önkormányzati fenntartású költségvetési szervek alcímre az 5. melléklet kiadási előirányzatai tartalmazzák.

(2) A Polgármesteri Hivatal működési kiadásait kiemelt előirányzat és feladatonkénti bontásban a 6. melléklet tartalmazza.

(3) A 7. mellékletben meghatározott egyéb kiadások feladatonként összegzett előirányzatait, bizottsági hatáskörben lebontható támogatások előirányzatait a 8. melléklet tételesen tartalmazza.

(4) A 7. mellékletben meghatározott tartalékok összesített előirányzatait a 9. melléklet tételesen tartalmazza.

4. § (1) A Közgyűlés által meghatározott önkormányzati felhalmozási kiadások összesített előirányzatait a 11. melléklet tartalmazza.

(2) A Közgyűlés által meghatározott önkormányzati beruházási kiadások előirányzatait költségvetési szervek nélkül a 12. melléklet tartalmazza.

(3) A Közgyűlés által meghatározott önkormányzati felújítási kiadások előirányzatait költségvetési szervek nélkül a 13. melléklet tartalmazza.

(4) A Közgyűlés által meghatározott, az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek beruházási előirányzatait tételesen a 14. melléklet tartalmazza.

(5) A Közgyűlés által meghatározott, az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek felújítási előirányzatait tételesen a 15. melléklet tartalmazza.

(6) A Közgyűlés által meghatározott egyéb felhalmozási kiadások előirányzatát a 16. melléklet tartalmazza.

3. Általános és céltartalék

5. § (1) A jóváhagyott általános tartalék felhasználására év közben felmerülő többletkiadások fedezeteként az időarányos felhasználás mértékét is figyelembe véve, a még rendelkezésre álló forrás erejéig vállalható kötelezettség.

(2) A céltartalékok elsősorban a tartalék elnevezése szerinti kiadásokra kerülhetnek felhasználásra.

(3) A pályázatokból további éveket terhelő kötelezettség tartaléka a korábbi években elnyert európai uniós és hazai forrásból származó pályázati támogatások szerződéssel még le nem kötött része, amely a 10. melléklet szerinti pályázatok tárgyévben, illetve következő években megkötésre kerülő szerződései alapján felmerülő kiadásokra használható fel.

4. A költségvetés mérlegei és kimutatásai

6. § (1) A Közgyűlés az Önkormányzat összesített költségvetési mérlegét működési költségvetés és felhalmozási költségvetés szerinti bontásban az 1. melléklet szerint állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatásait a 4. melléklet szerint állapítja meg.

(3)4 Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek intézményfinanszírozását az 5. melléklet irányítószervi támogatás sorban szereplő előirányzatnak megfelelően a Közgyűlés 8.449.007 E Ft-ban állapítja meg.

(4) Az Önkormányzat által az Európai Unió támogatásával megvalósuló programok bevételi-kiadási előirányzatait a 10. melléklet szerint állapítja meg.

(5) Az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatások előirányzatait a 17. melléklet szerint állapítja meg.

(6) Az Önkormányzat többéves kihatással járó feladatai ellátására megkötött szerződéseinek összegét a 18. melléklet szerint állapítja meg.

(7) Az Önkormányzat költségvetésének előirányzat felhasználási tervét a 19. melléklet szerint állapítja meg.

(8) Az Önkormányzat lakásalappal kapcsolatos bevételi és kiadási előirányzatait a 20. melléklet szerint állapítja meg.

(9) Az Önkormányzat középtávú költségvetési adatait 2025-2028. évekre a 21. melléklet szerint állapítja meg.

(10) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. §. (2) bekezdés g) pontja, valamint Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Gst.) 8. § (2) bekezdés szerinti adósságot keletkeztető ügyletek, továbbá az önkormányzati garanciából és önkormányzati kezességből fennálló kötelezettségek tekintetében az Önkormányzat fizetési kötelezettséget 2025. január 1-jén 1.521.561 E-Ft összegben tart nyilván.

(11) Az Önkormányzat a (10) bekezdés szerinti nyilvántartott kötelezettségének visszafizetési ütemezését, valamint a középtávú tervezés bevételi adatait a 22. melléklet szerint állapítja meg.

5. A likviditás kezelése

7. § (1) Hitel felvétel összegéről és idejéről a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) előírásait figyelembe véve a Közgyűlés dönt.

(2) Az Önkormányzat kezességet kizárólag hitel- vagy kölcsön visszafizetésére vállalhat az Áht., az Mötv. és a Gst. rendelkezéseinek figyelembevételével.

(3) Az Önkormányzat átmenetileg szabad forrásként kezelt saját bevételeit rövid lejáratú lekötött betétként a számlavezető pénzintézetnél helyezheti el. A betét elhelyezés részleteiről Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester) dönt.

(4) Az Önkormányzat az átmenetileg szabad pénzeszközeiből, a hazai pályázati források kiutalt előlegeiből a várható felhasználás időpontjának figyelembevételével állampapírt jegyezhet, a jegyzés időpontjában rendelkezésre álló legkedvezőbb kamatozás mellett. A jegyzés részleteiről a Polgármester dönt. A közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert, hogy döntéséhez kapcsolódóan a költségvetésben szükséges előirányzat módosításokat végezze el, a Közgyűlés utólagos tájékoztatása mellett.

8. § A költségvetés végrehajtása során kötelezettség vállalásra az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében a költségvetési szerv vezetője vagy az általa meghatalmazott személy jogosult.

9. § (1) A költségvetési rendelet 8. mellékletében szereplő támogatási jogcímek előirányzatainak felhasználása támogatási igény - mely lehet pályázatra benyújtott vagy egyedi kérelem - elbírálása alapján történik. A pályázati eljárás alkalmazásáról és a pályázati kiírás tartalmáról, felhasználásáról az előirányzathoz megjelölt, a Közgyűlés által kijelölt állandó bizottságai (a továbbiakban: bizottság) döntenek. A mellékletben szereplő egyes nevesített előirányzatok felhasználására az előirányzathoz megjelölt bizottságok döntenek.

(2) Az egyéb kiadások, támogatások kiemelt előirányzatok közé tartozó keretösszegeknél esetenként 5 millió Ft értékhatárig az előirányzat felhasználásáról a bizottsági javaslat alapján a Polgármester határozattal dönt. Az értékhatár feletti támogatásokról a Közgyűlés határoz.

(3) A támogatási igényeket az (1)–(2) bekezdésben hivatkozott előirányzatok keretösszegén belül egyedi döntéssel kell elbírálni.

6. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

10. § (1) A Polgármester az Áht. 34. § (2) bekezdésére figyelemmel jogosult az e rendeletben megjelenő valamennyi bevételi és kiadási előirányzat módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra.

(2) Költségvetési kihatással járó új kiadási célok meghatározása csak a kiadási célhoz egyértelműen hozzákapcsolható, kötött felhasználású, külső forrásból származó bevétel rendelkezésre állása esetén vagy kivételes esetben tartalék előirányzatból lehetséges.

(3) A Közgyűlés a költségvetését – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja.

(4) A költségvetésben jóváhagyott előirányzat felhasználási tervet az évközi előirányzat változásokkal aktualizálni kell, melyet a költségvetési rendelet módosítása során a közgyűlés hagy jóvá.

(5) Az Önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervek a tárgyévet megelőző év december 31. napján fennálló, 100.000 Ft-ot meg nem haladó követeléseiket nem teljesülés esetén az önkéntes teljesítésre történő felhívástól számított 1 év elteltével saját hatáskörben törlik, ha fizetési felszólítás 2 esetben igazoltan megtörtént, behajtásuk eredménytelennek látszik és a végrehajtási eljárás indokolatlan többletköltséget jelentene. Az Áht. 97. § (3) bekezdése alapján e tételeket behajtásra előírni nem kell.

(6) A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére 2025. évre, a cafeteria juttatás céljára bruttó 300.000 Ft/fő/év összegű előirányzat-keret kerül megállapításra.

(7) Az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szervekben foglalkoztatottak részére 2025. évre béren kívüli juttatás céljára nettó 216.000 Ft/fő/összeg + járulékok és költségei összegű előirányzat-keret kerül megállapításra.

(8) A Közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert és a Polgármesteri Hivatal gazdálkodása tekintetében Dunaújváros Megyei Jogú Város Jegyzőjét, hogy a tárgyévi költségvetés zárlata során szükséges bevételi és kiadási előirányzat-módosításokat valamint a pénzforgalmi elszámolások korrekciós tételeit egymással szemben rendezze.

(9) A költségvetés végrehajtása érdekében tett kötelezettségvállalások során érvényes kötelezettségvállalást 200.000 Ft értékhatártól csak írásban lehet tenni.

7. A költségvetési szervek számlavezetése

11. § (1) Az Önkormányzat számlavezető pénzintézete a K&H Bank Zrt. A költségvetési szervek pénzeszközeiket az önkormányzat által meghatározott hitelintézetnél nyitott fizetési számlán kezelik, más hitelintézetnél bankszámlát nem nyithatnak.

(2) Az Áht. 111. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, az önkormányzat a részére megítélt európai uniós forrásból nyújtott, 50 M Ft-ot meghaladó támogatások összegét a Magyar Államkincstárnál vezetett, elkülönített számlákon kezeli. A támogatás célja szerinti kiadásokat kizárólag a Kincstárnál vezetett fizetési számláról teljesíti.

8. Az költségvetési szervek finanszírozása, likviditáskezelése

12. § (1) A költségvetési szervek vezetői az költségvetési szerv várható bevételeinek, valamint az időszak elején rendelkezésre álló pénzkészlete együttes összegének alapulvételével a teljesíthető kiadásokról a költségvetési rendelet elfogadását követő 15 napon belül éves likviditási tervet készítenek.

(2) Az költségvetési szervek részére önkormányzati támogatás utalására a (3) bekezdésben foglalt eljárásrend figyelembevételével hetente két alkalommal kerül sor, a költségvetési szervek részéről részletezett kifizetési igény alapján, nettósított összegben (kiskincstári rendszer), mellyel az Önkormányzat célja a bevételek központosítása az önkormányzati főszámlán.

(3) A költségvetési szervek hetente két alkalommal nyújtanak be a fenntartóhoz finanszírozási igényt, amelyet a kifizetés szükségességét igazoló dokumentumokkal (számla, számfejtés és bérjegyzék) támasztanak alá. A benyújtott finanszírozási igény engedélyezését követően az Önkormányzat heti két alkalommal utal finanszírozást a költségvetési szerveknek. Az engedélyezett kifizetések végrehajtását igazoló dokumentumokat (bankszámlakivonat, pénztárjelentés) az költségvetési szervek legkésőbb a tárgyhót követő hónap 8. napjáig megküldeni kötelesek a fenntartó részére. A költségvetési szervek részére engedélyezett pénztári és banki limitösszegek feletti bevételeket a K&H Bank Zrt. napi rendszerességgel az önkormányzat főszámlájára begyűjti.

(4) Ha az érintett költségvetési szerv a kiutalt nettó személyi juttatások és a nettósítás elszámolása során keletkezett összegével túllépi a részére megállapított költségvetési szervfinanszírozás 1/12-ed részét, a többlet finanszírozás összegét a tárgyhót követő hónap 15. napjáig köteles visszautalni.

9. Az költségvetési szervi gazdálkodás szabályai

13. § (1) Előirányzat módosítása a költségvetési szervek saját hatáskörében az alábbiak szerint történhet,

a) a költségvetési szervek saját hatáskörben megemelhetik kiadási és bevételi előirányzatukat a B1 Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2 Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6 Működési célú átvett pénzeszközök és B7 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain tervezett előirányzaton felül a tárgyévben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott bevétel erejéig, a többletbevétel összegével egyező és a feladathoz kapcsolódó kiadási előirányzatok egyidejű növelésével;

b) a költségvetési szervek saját előirányzat-módosítási hatáskörében előirányzatait a zárszámadásban jóváhagyott maradványával is megemelhetik a Közgyűlés döntésének megfelelően;

c) az a)–b) pontok szerint végrehajtott előirányzat növelése költségvetési támogatási igénnyel sem a költségvetési évben, sem a következő év(ek)ben nem járhat;

d) a költségvetési szerv vezetője rovatok közötti átcsoportosítást az időszakos pénzforgalmi jelentések teljesítési adatai szerint hajthat végre, kivéve a K331 rovat és a hozzá kapcsolódó Általános forgalmi adó előirányzat esetében, amely előirányzatból átcsoportosítás nem engedélyezett, az e soron keletkezett előirányzat-maradványról az költségvetési szerv az költségvetési szervfinanszírozás egyidejű csökkentésével legkésőbb a december 31-i teljesítési adat alapján köteles lemondani.

(2) A költségvetési szerv vezetője a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokról a tárgyhót követő hó 15. napjáig köteles az irányító szervet írásban tájékoztatni.

(3) A költségvetési szerv bevételeit - ideértve az eredeti előirányzatot meghaladó többletbevételeket is - köteles nyilvántartani.

(4) A többletbevételekről és a bevétel elérése érdekében felmerült kiadásokról a költségvetési szerv vezetője előirányzat módosítást megelőzően tételesen tájékoztatja az irányító szervet. A B4. működési bevételek rovatokon elszámolt többletteljesítés összegét és a bevétel elérése érdekében felmerült kiadásokat kiadás-nemenként be kell mutatni. Amennyiben a bevétel meghaladja a szorosan hozzá kapcsolódó kiadás (önköltség) összegét, úgy a bevételi többlet 50%-át az költségvetési szervfinanszírozás csökkentésére kell fordítani. A bevételi előirányzat összegét meghaladó teljesített bevétel felhasználását a Közgyűlés hagyja jóvá.

(5) A költségvetési szerv kiemelt kiadási előirányzatait nem lépheti túl, ezek között átcsoportosítást csak a Közgyűlés előzetes jóváhagyásával hajthat végre.

(6) Az önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörrel rendelkező költségvetési szerv vezetője e jogkörében eljárva

a) az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodnia, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen,

b) a tartósan üres álláshelyek előirányzat-maradványát maximum 50% mértékéig használhatja fel a többletmunka, jutalom kifizetésére, amennyiben az üres álláshely nem feladat-elmaradáshoz kötődik, erről a Közgyűlés részére az költségvetési szerv az év végi zárszámadás keretében beszámol, és

c) a tartósan üres álláshely előirányzat-maradvány 50%-a csak a Közgyűlés döntése alapján kerülhet felhasználásra.

(7) A Közgyűlés a kiadások készpénzben történő kiegyenlítése esetén a kifizethető összeg felső határát

a) működési kiadás esetében 400.000 Ft/eset, vagy

b) felhalmozási kiadás esetében 200.000 Ft/eset összeghatárban maximalizálja.

(8) A költségvetési szerv nem önkormányzati pénzalapból történő támogatásra pályázatot csak közgyűlési jóváhagyást követően nyújthat be, amennyiben az önkormányzat részéről (elő) finanszírozási kötelezettséggel vagy sajáterő igénnyel jár.

(9) A költségvetési szervek tevékenységük, gazdálkodásuk során kötelesek a gazdaságosság, a hatékonyság és az eredményesség követelményeit érvényesíteni.

(10) A költségvetési szerv vezetője köteles a jogszabályban előírt időközi költségvetési jelentést és mérlegjelentést a jogszabályban meghatározott határidőt megelőző 5 munkanappal, az év végi beszámolót a jogszabályban meghatározott határidőt megelőző 8 munkanappal az irányító szervhez ellenőrzés céljából megküldeni.

(11) A Közgyűlés felhatalmazást ad az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek vezetőinek, hogy az (1) bekezdés a)–b) pontjai szerint végrehajtott előirányzat módosítás összegével a költségvetési adatszolgáltatás során a költségvetési rendeletben jóváhagyott előirányzat összegétől a (2) bekezdés szerint közölt adattal egyezően eltérhetnek.

(12) A (10) bekezdésben meghatározott adatközlés Magyar Államkincstár felé továbbításra előírt határidejének késedelme esetén az Áht. 108. §, és az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 171. §-a, szerint megállapított bírság összege a késedelmet okozó költségvetési szervre az költségvetési szervfinanszírozás csökkentése útján áthárításra kerül.

(13) A költségvetési szervek kötelesek a feladatfinanszírozás alapjául szolgáló költségvetési szervi mutatók figyelembevételével igényelt támogatás összegének megállapításához és ellenőrzéséhez pontos, a jogszabályi követelményeknek megfelelően dokumentált és a számviteli előírások szerint alátámasztott adatot szolgáltatni. Utólagos, a Magyar Államkincstár ellenőrzése során jelentkező visszafizetési kötelezettség összege a téves adatot szolgáltató költségvetési szervtől az költségvetési szervfinanszírozás csökkentése útján elvonásra kerül. A feladatfinanszírozás elszámolását alátámasztó kiadási előirányzat maradványa más célra nem használható fel, a keletkezett előirányzat maradványt a szervezet az költségvetési szerv finanszírozás egyidejű csökkentésével köteles leadni.

(14) A költségvetési szervek a működésük során szükséges beruházási- és felújítási igényeik a rendeletben számviteli besorolásának megfelelően a 14. költségvetési szervi beruházás vagy 15. költségvetési szervi felújítás mellékletben kerül megtervezésre. Az év közben felmerülő beruházási és felújítási feladatokhoz szükséges fedezet polgármesteri döntést követően az költségvetési szerv költségvetésében kerül beépítésre. Ezen feladatok végrehajtása során a költségvetési szervek kötelesek betartani az erre vonatkozó szabályzataikban foglaltakat, illetve a közbeszerzési értékhatárt elérő beruházások és felújítások esetén a közbeszerzési törvény rendelkezései szerint eljárni.

(15) A (14) bekezdés szerinti polgármesteri döntéshez szükséges előkészítő feladatokat a Humán Szolgáltatási Főosztály látja el.

(16) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat belső szabályzatban rögzíteni a mindenkor érvényes hatályos jogszabályok figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat határidőben végrehajtani.

10. Költségvetési támogatások

14. § (1) A támogatási előirányzatok felhasználása a beérkező és pályázati kiírásnak megfelelő tartalmú pályázat vagy egyedi kérelem figyelembevételével történik.

(2) Az Önkormányzat költségvetéséből támogatási célú pénzeszköz átadásokra a kedvezményezettel megkötött támogatási megállapodás, szerződés alapján kerülhet sor. A megállapodásokban a támogatott szervezet vagy magánszemély számára számadási kötelezettséget kell előírni a részére céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összeg rendeltetésszerű felhasználásáról. Számadási határidőként általában a felhasználás végső határidejeként meghatározott napot követő 30. napot, de legkésőbb a költségvetési évet követő 90. napot kell kikötni. Az Önkormányzat a szerződés-aláírás feltételeként jelöli meg a támogatott részére, hogy a támogatott által a szerződés mellékleteként kerüljön csatolásra - 30 napnál nem régebbi- a helyi önkormányzati adóhatóság által kiállított hatósági bizonyítvány, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kibocsátott nemleges adóigazolás.

(3) Amennyiben a finanszírozott, vagy támogatott szervezet az előírt beszámolási kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni, részére új támogatás nem adható, új szerződés nem köthető.

(4) A támogatások felhasználására és elszámolására, valamint a kapcsolódó kötelezettségekre vonatkozó részletes szabályokra a támogató és a kedvezményezett között megkötésre kerülő szerződés tartalma az irányadó.

(5) Amennyiben a támogatás kedvezményezettje a támogatást nem a megjelölt célra, vagy a megadott határidőre használta fel, akkor a támogatás összegét köteles haladéktalanul a folyósító részére visszafizetni.

(6) A támogatási szerződésekről és azok előirányzatairól, valamint teljesítési adatairól a Polgármesteri Hivatalban az ASP integrált számviteli rendszer alkalmazásával egységes nyilvántartást kell vezetni. A támogatási szerződéseket előkészítő osztályok kötelesek a megkötött szerződéseket az aláírást követő 3 munkanapon belül rögzíteni, valamint a szerződéshez kapcsolódó pénzügyi teljesítéseket az integrált számviteli rendszer nyilvántartásában követni.

(7) A Polgármesteri Hivatal támogatási szerződéseket előkészítő szervezeti egységei kötelesek ellenőrizni az ágazatukhoz tartozó támogatások felhasználását. A támogatás felhasználásról adott pénzügyi elszámolást a Polgármesteri Hivatal Gazdasági Főosztály Költségvetési és Pénzügyi Osztálya ellenőrzi. Az elszámolás elfogadásáról átruházott hatáskörben a Közgyűlés Jogi, Ügyrendi, Pénzügyi és Városgazdálkodási Bizottsága dönt Az elszámolás elfogadásáról a támogatási szerződést előkészítő szervezeti egység 15 napon belül köteles tájékoztatni a Polgármesteri Hivatal Gazdasági Főosztály Költségvetési és Pénzügyi Osztályát.

(8) A Polgármesteri Hivatal támogatási szerződést előkészítő szervezeti egysége a (3) bekezdésben szabályozott esetben haladéktalanul köteles tájékoztatni a Polgármesteri Hivatal Gazdasági Főosztály Költségvetési és Pénzügyi Osztályát.

(9) A Polgármesteri Hivatal támogatási szerződéseket előkészítő szervezeti egységei gondoskodnak a megítélt támogatások adatainak kezeléséről, közzétételéről.

11. Zárszámadás

15. § (1) Az éves költségvetés végrehajtásáról zárszámadás keretében kell a Közgyűlést tájékoztatni.

(2) A zárszámadási rendeletben a költségvetés elfogadásakor jóváhagyott előirányzatokat módosított előirányzat és teljesítés adatával kiegészítve kell bemutatni.

(3) A vagyonkimutatás az önkormányzat vagyonát az Önkormányzat és az költségvetési szervek mérlegkimutatás sorainak megfelelően tartalmazza.

(4) Az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, gazdálkodó szervezetek a működésükből származó kötelezettségeket tartalmazó kimutatást a tárgyévet követő március 16-ig kötelesek megküldeni a Polgármesteri Hivatal Gazdasági Főosztály Költségvetési és Pénzügyi Osztály címére, mely adatairól az előkészítő szervezeti egység a zárszámadás keretében tájékoztatja a Közgyűlést.

12. Költségvetési maradvány jóváhagyás, felhasználás

16. § (1) Az költségvetési szervek által a költségvetési maradvány felhasználására tett javaslatot a felügyeleti szerv felülvizsgálja, a felülvizsgált és jóváhagyott pénzmaradvány csak a zárszámadási rendeletben foglaltak figyelembevételével használható fel.

(2) A költségvetési maradvány elszámolása során az költségvetési szervektől elvonásra kerül

a) a feladathoz kötött támogatás feladatra fel nem használt része,

b) a kötelezettségvállalással nem terhelt költségvetési maradvány része, és

c) a költségvetési szerv által jogosulatlanul igénybe vett, feladatmutatóhoz kapcsolódó állami támogatás összege.

13. Záró rendelkezések

17. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

18. § A rendelet rendelkezéseit 2025. január 1-jétől kell alkalmazni.

1

A 2. § (1) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. § (1) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § (2) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 2. § (3) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. § (3) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 6. § (3) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 6. § (3) bekezdése a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

Az 1. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 2. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 3. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

8

Az 5. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 6. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg. A 6. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 7. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg. A 7. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 8. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg. A 8. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 9. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg. A 9. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 10. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdésével megállapított szöveg. A 10. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (9) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 11. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (9) bekezdésével megállapított szöveg. A 11. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (10) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 12. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (10) bekezdésével megállapított szöveg. A 12. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (11) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 13. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (11) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 14. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (12) bekezdésével megállapított szöveg. A 14. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (12) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 15. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 16/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (13) bekezdésével megállapított szöveg. A 15. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (13) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 16. melléklet a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 19/2025. (VI. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (14) bekezdésével megállapított szöveg.