Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 6/2021. (V.13.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról és a Szociálpolitikai Kerekasztalról
Hatályos: 2022. 02. 01- 2023. 03. 29Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 6/2021. (V. 13.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról és a Szociálpolitikai Kerekasztalról
Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzati Képviselő-testületének hatáskörében eljáró Nagyvenyim Nagyközség Polgármestere a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, a 26. §-ában, a 32. § (1) bekezdés b) pontjában, a 32. § (3) bekezdésében, a 48. § (4) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 60. § (3) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 115. § (3) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában, és a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8.a pontjában kapott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
Általános rendelkezések
1. Értelmező rendelkezések
1. § E rendelet alkalmazásában:
a) az egyes ellátási formáknál használt fogalmakat a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.). 4. §-a szerint kell értelmezni,
b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) szerinti fogalom,
c) tartózkodási hely: az Nytv. szerinti fogalom,
d) elemi kár: a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 3. § 70. pontja szerinti fogalom,
e) lakás: a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Ltv.) értelmező rendelkezése szerinti fogalom,
f) nem lakás céljára szolgáló helyiség: az Ltv. értelmező rendelkezése szerinti fogalom,
2. A hatáskör gyakorlásának szabályai
2. § A pénzben és természetben nyújtott szociális ellátásokra és egyéb támogatásokra való jogosultság megállapításáról és megszüntetéséről
a) a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Polgármester dönt:
aa) a rendelet 9. §-a szerinti rendkívüli települési támogatás
ab) a rendelet 10. §-a szerinti köztemetés visszafizetésének elrendelése
b) a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben az Egészségügyi, Szociális és Humán-erőforrás Bizottság dönt:
ba) a rendelet 6. §-a szerinti települési támogatások,
bb) a rendelet IV. fejezete szerinti egyéb támogatások ügyében.
3. Általános eljárási szabályok
3. § (1) A települési támogatás megállapítása iránti kérelem az 1. mellékletben meghatározott formanyomtatvány kitöltésével, az azon feltüntetett dokumentumok csatolása mellett postai úton, vagy személyesen a 2. §-ban meghatározott döntést hozónál terjeszthető elő 2421 Nagyvenyim, Fő u. 43. alatt.
(2) Amennyiben a települési támogatás megállapítására vonatkozó igény nem az (1) bekezdésben foglaltak szerinti formanyomtatványon kerül benyújtásra, úgy a kérelem előterjesztése napjának az írásban előterjesztett igény benyújtásának igazolt napját kell tekinteni, feltéve, hogy a formanyomtatványon történő utólagos bejelentés a hiánypótlásnak megfelelően megtörténik.
(3) A települési támogatásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező az 1. melléklet szerinti formanyomtatványon – az azon szabályozott formában és módon – a feltüntetett dokumentumok csatolásán túlmenően írásban köteles saját és családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni.
(4) A jövedelemvizsgálat során Szoctv. 4. § (1) bekezdését, valamint a Szoctv. 10. §-át megfelelően kell alkalmazni.
(5) Az eljárások során a Szoctv. 5. §-16. §-ban meghatározott eljárási szabályokat kell alkalmazni
4. § (1) A települési támogatás folyósítása:
a) a kérelmező lakcímére,
b) a kérelmező bankszámlájára,
c) az érintett szolgáltató számlájára
történő utalással történik.
(2) A települési támogatások folyósítására a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése szerint kerül sor. A rendkívüli települési támogatás esetében lehetőség van a hóközi folyósításra is.
(3) A szociális ellátásra való jogosultságról szóló határozatban a családsegítés alapszolgáltatást igénybe vevő kérelmező részére előírható, hogy a kérelmező a családgondozóval együtt veheti fel a támogatást, és annak elköltése esetén köteles a családgondozóval együttműködni.
(4) A rendkívüli települési támogatás a 14. § (3) bekezdése szerinti esetben természetben nyújtott ellátásként is megállapítható.
(5) A szociális ellátások kifizetésének módjáról, természetben nyújtott ellátás esetén annak átadásáról az azt megállapító határozatban kell rendelkezni.
5. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy e rendelet megsértésével nyújtott szociális ellátás megtérítésének elrendelése esetét követően a 9. § (2) bekezdése szerinti létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet fennállása esetén a megtérítés összegét kérelemre méltányosságból az ellátást megállapító
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben történő visszafizetést engedélyezhet.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kérelmet a megtérítés elrendeléséről rendelkező döntés közlésétől számított tizenöt napon belül, amennyiben a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet később következik be, annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni.
Pénzbeli és természetbeni szociális ellátások
4. A települési támogatás
6. § Települési támogatás:
a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,
b) a gyógyszerkiadások viseléséhez
való hozzájárulás.
7. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatásként közüzemi díj támogatás állapítható meg a kérelemben megjelölt szolgáltatóhoz történő utalással.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás annak a kérelmezőnek állapítható meg, aki vagyonnal nem rendelkezik és akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, egyedülálló esetén a 200%-át.
(3) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás összege havonta maximum 5.000 Ft, valamennyi közműszolgáltatásra együttesen.
(4) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás családonként egy fő részére állapítható meg a kérelem benyújtása hónapjának első napjától a 12. hónap végéig, de legfeljebb a lakáshoz kapcsolódó jogviszony időtartamára.
(5) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás iránti kérelem kötelező melléklete a kérelem benyújtását megelőző 6 havi közüzemi számla másolata.
8. § (1) Települési támogatásként gyógyszerkiadások viseléséhez való hozzájárulás állapítható meg annak a Szoctv. 49. §-50. §-ában szabályozott közgyógyellátásra nem jogosult kérelmezőnek, aki vagyonnal nem rendelkezik és akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át, egyedülálló esetében 280 %-át és havi rendszeres gyógyszerkiadás meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 25 %-át
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás a kérelem benyújtásától számított maximum egy éves időtartamra állapítható meg oly módon, hogy a támogatás éves összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át.
(3) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás iránti kérelem kötelező melléklete az Szoctv. 50/A. § (3) bekezdésben meghatározott tartalommal kiállított háziorvosi igazolás.
(4) Amennyiben a kérelmező az Szoctv. 50. § (1) vagy (2) bekezdése alapján jogosult közgyógyellátásra, az (1) bekezdés szerinti települési támogatásra való jogosultság nem állapítható meg.
5. Rendkívüli települési támogatás
9. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak Szoctv. 45. § (4) bekezdése szerinti helyzetben, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetben lévő kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedülálló esetén a 250%-át nem haladja meg, és önmaga, vagy családja létfenntartásáról vagyona hasznosítása, vagy megtakarítása felhasználása útján gondoskodni nem tud.
(2) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni, ha a kérelmező
a) 20 napot meghaladóan kórházi ápolásra szorul,
b) 90 napot meghaladóan aktív biztosítási jogviszonyú táppénzes állományban van,
c) sérelmére elkövetett bűncselekményből anyagi kára keletkezett,
d) nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 3. § (1) bekezdése szerint részére folyósított ellátás kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.
(3) A rendkívüli települési támogatás legkisebb adható összege 1.000 Ft-nál kevesebb nem lehet.
(4) A kérelmezőnek nyilatkoznia kell a kérelem indokául szolgáló tényről, rendkívüli körülményről, az őt ért anyagi veszteségről, jövedelem–kiesésről, és azokat okiratokkal igazolnia kell.
6. Köztemetés
10. § (1) A Szoctv. 48. §-a szerinti köztemetés elrendelése esetén a 3. § a), aa) alpontja szerint a Polgármester a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 20. §-a szerinti eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
(2) Az (1) bekezdés szerinti határozat közlését követő 15 napon belül kérelemre a Polgármester részletfizetést engedélyezhet az eltemettetésre kötelezett személy részére, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló esetén 250 %-át.
(3) Az (1) bekezdés szerinti határozat közlését követő 15 napon belül kérelemre a Polgármester egészben mentesítheti a megtérítési kötelezettség alól azt az eltemettetésre köteles személyt, aki jövedelemmel nem rendelkezik.
A személyes gondoskodás keretében biztosított szociális alapszolgáltatások
11. § Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata a szociálisan rászoruló személyek részére a személyes gondoskodás keretében a következő szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) étkeztetés,
b)2 családsegítés,
c)3 tanyagondnoki szolgáltatás.
12. § (1) A szociális étkeztetés keretében Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata napi egyszeri meleg étkeztetést (ebéd) biztosít elvitel formájában annak a kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, egyedülálló esetén a 200%-át.
(2) A szociális étkeztetést az önkormányzat külön megállapodás alapján népkonyha szolgáltatási formában biztosítja.
(3) A szociális étkeztetés alapszolgáltatás igénybevétele önkéntes és térítésmentes.
13. § (1) Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata a szociálisan rászoruló személyek részére a személyes gondoskodás keretében a családsegítés szociális alapszolgáltatást a Szoctv. 64. §-ban foglaltak szerint biztosítja a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat útján.
(2) A családsegítés alapszolgáltatás igénybevétele önkéntes és térítésmentes.
13/A. §4 (1) A tanyagondnoki szolgáltatás területi és személyi hatálya kiterjed Nagyvenyim nagyközség külterületén és egyéb belterületi lakott helyén életvitelszerűen élő és ott lakcímmel rendelkező személyekre.
(2) A tanyagondnoki szolgáltatásra vonatkozóan egyéb belterületi lakott hely:
a) Bolt utca,
b) Iskola utca,
c) Tücsök utca,
d) Virágos utca.
13/B. §5 (1) A tanyagondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok:
a) közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok,
b) közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok,
c) önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások.
(2) A tanyagondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok:
a) étkeztetésben való közreműködés,
b) közreműködés a közösségi szociális információk szolgáltatásában,
c) egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás segítése,
d) óvodáskorú, iskoláskorú gyermekek szállítása.
(3) A tanyagondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok:
a) közösségi, művelődési, sport-és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
b) egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
c) egyéb lakossági szolgáltatások, illetve a (2) bekezdés a) pontjában meghatározottakon kívüli egyéb szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások biztosításában való közreműködés.
(4) A tanyagondnoki szolgálat keretében ellátandó az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások:
a) ételszállítás önkormányzati intézménybe,
b) önkormányzati információk közvetítése a lakosság részére,
c) a tanyagondnoki szolgálat működtetésével kapcsolatos teendők ellátása.
(5) A tanyagondnoki szolgáltatás által ellátandó feladatokat részletesen a Tanyagondnoki szolgáltatás szakmai programja, valamint a tanyagondnok munkaköri leírása tartalmazza.
(6) A tanyagondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatokat a tanyagondnok a szolgálat rendelkezésére álló gépjármű segítségével látja el.
13/C. §6 (1) A tanyagondnoknak az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatásokkal összefüggő feladatait úgy kell ellátnia, hogy a közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok és kiegészítő feladatok ellátását ne veszélyeztesse.
(2) A tanyagondnoki szolgáltatás igénybevétele önkéntes és térítésmentes.
(3) A tanyagondnoki ellátás iránti kérelmet az ellátást igénylő nagykorú személy vagy törvényes képviselője nyújthatja be a tanyagondnoknak, vagy a polgármesternek szóban vagy írásban. A telefonon és e-mail útján történő jelzés szóbeli kérelemnek minősül.
(4) A (3) bekezdésben foglaltakon túl kérelmet bárki előterjeszthet, aki tudomást szerez olyan személyről, akinek szüksége van a tanyagondnoki szolgáltatásra.
(5) A kérelemben meg kell jelölni azt az okot és célt, aminek elérése érdekében a tanyagondnoki szolgáltatást az igénylő igénybe kívánja venni.
(6) A település közigazgatási határán belüli szolgáltatási igényét minimum egy munkanappal előbb kell bejelenteni és egyeztetni a tanyagondnokkal, a település közigazgatási határán kívüli szolgáltatási igényt pedig három munkanappal előbb kell bejelenteni és leegyeztetni. Az igénybe vevőknek a tevékenységnaplót nem kell aláírnia.
(7) A tanyagondnoki szolgáltatás megszűnik:
a) kérelmező halálával,
b) kérelmező lemondásával,
c) ha az ellátásban részesülő személy a szolgáltatásra nem szorul rá.
13/D. §7 (1) Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata biztosítja a tanyagondnoki szolgálat személyi, tárgyi és anyagi feltételeit.
(2) A tanyagondnokot az önkormányzat Képviselő-testülete nevezi ki, menti fel, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
(3) A feladatok ellátását a tanyagondnok a polgármester irányításával végzi.
(4) A feladatellátás sorrendjét a tanyagondnok határozza meg. A feladatellátás a bejelentés sorrendjétől és a bejelentett probléma súlyosságától függ.
(5) A tanyagondnok az elvégzett munkáról évente beszámol a Képviselő-testületnek.
Egyéb támogatások
7. Karácsonyi Edenred ajándék utalvány
14. § (1) Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzati Képviselő-testülete évente, hivatalból, a költségvetésről szóló rendeletében előirányzott keret erejéig maximum 5.000 forint értékű Edenred ajándék utalványban részesítheti azon Nagyvenyim nagyközség közigazgatási területén állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen is ott tartózkodó, a döntés meghozatalának éve előtti év december 31-ig 69. életévét betöltött idős személyt, aki részére a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság ellátást folyósít, amennyiben ellátásának havi összege nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének tízszeresét.
(2) Az utalványt a jogosultak részére évente december 1-20. közötti időszakban kell átadni.
(3) A tárgyévet követő év január 31. napjáig át nem vett Edenred ajándék utalvány jelen rendelet 12. §-a szerinti rendkívüli települési támogatásra használható fel.
8. Karácsonyi ajándékcsomag
15. § (1) Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzati Képviselő-testülete évente, hivatalból, jövedelemvizsgálat nélkül, a költségvetésről szóló rendeletében előirányzott keret erejéig maximum 5.000 Ft értékű élelmiszerekből összeállított ajándékcsomagban részesítheti a szociális szempontból rászoruló Nagyvenyim nagyközség közigazgatási területén állandó lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen is ott tartózkodó gyermekek családját.
(2) Szociális szempontból rászoruló gyermek családja az:
a) amelyet a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat ellátásában részesít, vagy vele kapcsolatban áll,
b) amely rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
c) amely a helyi és országos közfoglalkoztatásban vesz részt, vagy
d) amely jelen rendelet szerinti ellátásokra jogosult.
(3) A döntés meghozatala során a természetbeni juttatás megállapításánál előnyben kell részesíteni azokat a családokat, ahol:
a) a család valamelyik tagja munkanélküli,
b) a szülő egyedülálló szülőként neveli gyermekét,
c) a család 3 vagy annál több gyermeket nevel.
(4) A döntés meghozatalához javaslatot tehet:
a) a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat családgondozója,
b) a Nagyvenyimi Polgármesteri Hivatal igazgatási ügyintézője,
c) a körzeti védőnő,
d) az oktatást, nevelést végző intézmények vezetője.
(5) Az ajándékcsomagot a jogosultak részére évente december 1-20. közötti időszakban kell átadni.
Szociálpolitikai Kerekasztal
16. § (1) Nagyvenyim Nagyközég Önkormányzata az Szoctv. 58/B § (2) bekezdése alapján Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre a helyi szociálpolitikai feladatok ellátásának elősegítésére, a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére, az aktív korúak ellátására jogosultak jövőbeni helyzetének tervezése, értékelése céljából.
(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal az (1) bekezdésben meghatározott feladatkörében megvizsgálja
a) az egyes ellátotti csoportok helyzetének változásait a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok időarányos teljesítésével,
b) a szociális szolgáltatástervezési koncepció végrehajtása érdekében elfogadott döntések megvalósulását, valamint
c) a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban kitűzött és elért eredményeket.
(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal az elnök útján javaslattal élhet a Képviselő-testület felé az ellátások költséghatékonyabb biztosítását eredményező intézkedések megtétele érdekében.
(4) A Szociálpolitikai Kerekasztal a szociális szolgáltatástervezési koncepció tartalmának két évenkénti felülvizsgálata érdekében előzetes egyeztetési, véleményeztetési eljárást folytat le.
17. § (1) A Szociálpolitikai Kerekasztal szavazati joggal rendelkező tagjai:
a) az Egészségügyi, Szociális és Humán-erőforrás Bizottság elnöke,
b) Polgármesteri Hivatal igazgatási ügyintézője,
c) Nagyvenyimi Kossuth Lajos Általános Iskola igazgatója által kijelölt gyermekvédelmi feladatokat ellátó pedagógus,
d) Nagyvenyimi Nefelejcs Óvoda vezetője által kijelölt gyermekvédelmi feladatokat ellátó óvodapedagógus,
e) Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat családgondozói,
f) Körzeti védőnők.
(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal munkájába be lehet vonni:
a) Nagyvenyim nagyközség polgármesterét,
b) Nagyvenyim nagyközség alpolgármesterét,
c) a Képviselő-testület Pénzügyi, Fejlesztési, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozati Bizottságának elnökét,
d) Nagyvenyim nagyközség jegyzőjét,
e) rendőrség körzeti megbízottját,
f) az alapfokú oktatási intézmények szülői munkaközösségének vezetőit,
g) szociális intézményeket működtető fenntartók képviselőit.
18. § (1) A Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai közül választja meg elnökét.
(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal szükség szerint tartja ülését. Az ülést az elnök hívja össze és vezeti.
(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal üléséről jegyzőkönyv készül.
(4) Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai határozati formában döntenek.
(5) A Szociálpolitikai Kerekasztal akkor határozatképes, ha a tagok közül legalább 4 jelen van. Az érvényes határozathoz a megjelent és szavazásban résztvevők egyszerű szótöbbsége szükséges.
(6) A Szociálpolitikai Kerekasztal a végzett tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.
(7) A Szociálpolitikai Kerekasztal ülései nyilvánosak.
Záró rendelkezések
19. §8
20. § Ez a rendelet 2021. május 14-én lép hatályba.
1. melléklet
a) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások
b) gyógyszerkiadások
I. A KÉRELMEZŐ ADATAI: /Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Név |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
TAJ száma |
Rokoni fok |
|
a) |
|||||
b) |
|||||
c) |
|||||
d) |
|||||
e) |
|||||
f) |
|||||
g) |
A jövedelmek típusai |
Kérelmező |
A 2. pont a)-g) szerinti hozzátartozók jövedelmi adatai |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
a/ |
b/ |
c/ |
d/ |
e/ |
f/ |
g/ |
||
1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból |
||||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó |
||||||||
3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj stb. |
||||||||
4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
||||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal által folyósított ellátások |
||||||||
6. Egyéb jövedelem |
||||||||
7. Összes jövedelem |
||||||||
1. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon:
- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ............................................................ (pl. haszonélvezet, használati jogok).
2. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése .................................... (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs),
- címe: ........................................... város/község ......................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ............................................................ (pl. haszonélvezet, használati jogok).
3. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése: ......................................................................................................................
- címe: ........................................... város/község ....................... út/utca ............ hsz., (pontos cím hiányában: ...................... helyrajzi szám),
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: …………………................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
B. Egyéb vagyontárgyak
Gépjármű adatai:
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...............................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok: .................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).
A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn: igen/nem /a megfelelő aláhúzandó/.
a) személygépkocsi: ................................................................ típus .................. rendszám
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:
II. Nyilatkozatok
A bevezető a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § b) pontja a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 4. §-a szerint módosított szöveg.
A 11. § c) pontját a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 13/A. §-t a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 13/B. §-t a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 13/C. §-t a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 13/D. §-t a Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 19. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.