Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szólószóló 20/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 03. 30- 2023. 03. 30

Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szólószóló 20/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.03.30.

Nagyvenyim Nagyközség Önkormányzati Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (XII.11.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 7/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület bizottságainak sajátos feladat- és hatásköre

1. A képviselő-testület által a Pénzügyi, Fejlesztési, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozati Bizottságra ruházott hatáskörök:

1.1. Kezeli és nyilvántartja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait.

1.2. Vizsgálja és javaslatot tesz a képviselő-testület felé a képviselői összeférhetetlenség ügyében.

1.3. Javaslatot tesz a polgármester illetményére, jutalmára, továbbá az önkormányzati képviselők tiszteletdíjának emelésére, csökkentésére.

2. A Pénzügyi, Fejlesztési, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozati Bizottság egyéb feladat- és hatásköre az önkormányzat gazdálkodásával, pénzügyi alapjaival és költségvetésével kapcsolatban:

2.1. Véleményezi a pénzügyi jellegű belső ellenőri jelentéseket. Szükség szerint további intézkedéseket javasol a képviselő-testületnek.

2.2. A képviselő-testület által meghatározott ellenőrzési feladatokat ellátja.

2.3. Véleményezi a rövid- és hosszú lejáratú hitelek felvételére kidolgozott javaslatot.

2.4. Javaslatot tehet az önkormányzat vagyongazdálkodásának racionálizálása és fejlesztése érdekében.

2.5. Véleményezi az éves költségvetési rendelet tervezetét, közreműködik annak elkészítésében.

2.6. Ellenőrzi az elfogadott éves költségvetés pénzügyi végrehajtását a polgármesteri hivataltól kapott jelentések alapján.

2.7. Részt vesz a gazdasági program kidolgozásában és nyomon követi annak megvalósulását.

2.8. Véleményezi az éves zárszámadási rendelet tervezetét, közreműködik annak elkészítésében.

2.9. Áttekinti az ellenőrzés tapasztalatait a helyi adók tekintetében.

2.10. A saját bevételek és a vagyonváltozás alakulását figyelemmel kíséri és értékeli.

2.11. Véleményezi beszerzési szabályzat szerint hatáskörébe tartozó ajánlatkérések körében beérkezett ajánlatokat és döntésre vonatkozó javaslatot tesz a képviselő-testületnek.

2.12 . Közreműködik a helyi adókról szóló rendelet tervezetének elkészítésében.

2.12. Véleményezi más bizottságok által tett, az önkormányzat költségvetését érintő döntési javaslatokat.

2.13. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok vagyontárgyak elidegenítése, hasznosítása körében.

2.14. Előkészíti és koordinálja a hatósági árak, az üzemeltetéssel összefüggő díjak (közüzemi díjak) és a szociális ellátással kapcsolatos térítési díjak megállapítását célzó döntéseket.

2.15. Véleményezi, és javaslatot tesz az éves pénzmaradvány felhasználására és felosztására, illetve az előirányzatok átcsoportosítására.

2.16. Javaslatot dolgoz ki – az érintett bizottságokkal közösen – önkormányzati vállalat, intézmény alapítására, átalakítására, korszerűsítésére vagy megszüntetésére.

2.17. Közreműködik a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések feltételrendszerének meghatározásában, különös tekintettel a bírálati szempontrendszer és az alkalmassági kritériumok meghatározására, az önkormányzati érdek és a helyi gazdaságfejlesztési szempontok beszerzésekben történő érvényesítésére.

2.18. A polgármester tájékoztatása alapján folyamatosan nyomon követi az önkormányzati beruházások, és egyéb önkormányzati beszerzések tervezettnek megfelelő megvalósulását, véleményezi a (tervezett) projekteket.

2.19. Koordinálja és véleményezi Nagyvenyim Nagyközség gazdaság- és településfejlesztési stratégiájának tervezetét. Figyelemmel kíséri annak megvalósítását, szükség szerint javaslatot tesz annak módosítására.

2.20. Részt vesz az önkormányzati és a településen működő további, fejlesztési tevékenységet végző szervezetekkel történő kapcsolatban.

2.21. Véleményezi a települési stratégiákhoz illeszkedő pályázati lehetőségeket, javaslatot tesz az azokon való részvételre, részt vesz ezek előkészítésében.

2.22. Véleményezi a bizottság tárgykörébe tartozó civil szervezetekkel kapcsolatos helyi önkormányzati rendelet-tervezeteket, részt vesz az előkészítő tevékenységben, módosító javaslatok kidolgozásában.

2.23. Véleményezi a pályázati felhívást és javaslatot tesz a civil szervezetek által benyújtott pályázatok elbírálásában.

3. Azon önkormányzati ügyek, amelyek csak a bizottság véleményével tárgyalhatók:

3.1. önkormányzat éves költségvetésével kapcsolatos rendelet-tervezet,

3.2. az önkormányzat zárszámadásáról szóló rendelet-tervezet,

3.3. önkormányzat vagyonát érintő kérdések eldöntéséhez,

3.4. hitel felvételhez,

3.5. helyi adókkal kapcsolatos rendelet-tervezet, egyéb beszámolók, tájékoztatók megvitatása,

3.6. gazdaság- és településfejlesztési stratégia

3.7. közbeszerzési eljárás megindítása.

4. A képviselő-testület által az Egészségügyi, Szociális és Humán-erőforrás Bizottságra átruházott hatáskörök:

4.1. dönt települési támogatási ügyekben, kivéve a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó eseteket,

4.2. dönt a beérkezett Bursa Hungarica ösztöndíj pályázatokról,

4.3. dönt a tűzifa támogatásról.

5. Az Egészségügyi, Szociális és Humán-erőforrás Bizottság feladat és hatásköre:

5.1. Javaslatot tesz, megvitatja a szociális tárgyú önkormányzati rendeleteket, illetve javaslatot tesz azok módosítására.

5.2. Előkészíti a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, a gyermekek védelmével összefüggő döntéseket. Megvitatja a gyermekek védelmével kapcsolatos önkormányzati rendeleteket, azok módosításait.

5.3. Figyelemmel kíséri a bizottság tárgyköréhez tartozó önkormányzati rendeletek hatályosulását.

5.4. Figyelemmel kíséri az önkormányzat kötelező feladatai körébe tartozó, egészségügyi alapellátás helyzetét, annak személyi és tárgyi feltételeit. Javaslatot tesz az alapellátását érintő problémák megoldására.

5.5. Kidolgozza, szükség szerint aktualizálja a település Egészségfejlesztési stratégiáját. Együttműködik és kapcsolatot tart a szociális jellegű tevékenységet végző szervezetekkel.

5.6. Javaslatot tesz a bizottság elé tárt a feladatkörébe tartozó pályázatokon való részvétel körében.

5.7. Rendszeres kapcsolatot tart a gyermekintézményekkel és a Család- és Gyermekjóléti Szolgálattal.

5.8. Figyelemmel kíséri a nagyvenyimi ifjúság, egészségvédelmi, szociális, környezetvédelmi, sport, közéleti aktivitási, szórakozási helyzetét, a hátrányos helyzetű fiatalok életkörülményeit. Részt vesz az ezekkel kapcsolatos döntések előkészítésében.

5.9. Véleményezi a nevelési intézmény vezetői álláshelyére kiírt pályázatot.

5.10. Véleményezi a nevelési intézmény által készített szabályzatokat, programokat.

6. Azon önkormányzati ügyek, amelyek csak a bizottság véleményével tárgyalhatók:

6.1. települési támogatásról szóló rendelet-tervezet,

6.2. egészségügyi alapellátást érintő előterjesztések, szerződések,

6.3. egészségfejlesztési stratégia,

6.4. nevelési intézmények vezetői pályázatainak véleményezése 6.5. átfogó értékelés a gyermekvédelmi és gyámhatósági munkáról.”

2. melléklet a 7/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök
A jegyző átruházott hatáskörben dönt:

1. a házszám megállapításról.”