Baracs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2014. (V. 8.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2014. (II.10.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2014. 05. 09- 2014. 05. 09

Baracs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2014. (V. 8.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2014. (II.10.) önkormányzati rendelete módosításáról

2014.05.09.

Baracs Község Önkormányzat képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja a képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2014. (II.10.) önkormányzati rendelete módosítására:

1. § A képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2014. (II.10.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: Rendelet) 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület üléstermében a település jelképei közül: címert, zászlót el kell helyezni. Magyarország címerének elhelyezése kötelező.”

2. § A Rendelet 12. § (1) bekezdése az alábbi j.) ponttal egészül ki:

„j.) SZMSZ felülvizsgálata”

3. § A Rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselők indítványára történő képviselő-testületi ülés összehívásának szabályait az Mötv 44. § szakasz tartalmazza.”

4. § A Rendelet 14. § (3) bekezdését, a 16. § (3) bekezdését és a 19. § (2) e.) pontját hatályon kívül helyezi.

5. § A Rendelet 19. § (3) bekezdése alábbi c.) ponttal egészül ki:

„c.) az önszerveződő közösségek képviselőit”

6. § A Rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben nincs javaslat a polgármester vagy az ülést vezető személy kijelöl maximum kettő hitelesítőt és a napirendi pontok elfogadásával egyidejűleg felteszi szavazásra. A hitelesítők feladata az elkészült jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése. A jegyzőkönyv elkészültét követően azonnal telefon útján a jegyző értesíti - vagy az általa megbízott személy - a jegyzőkönyv hitelesítőket, akik 24 órán belül kötelesek a jegyzőkönyvet hitelesíteni.”

7. § A Rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén bejelenteni személyes érintettségét.”

8. § A Rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület egynegyedének javaslatára név szerinti szavazást rendelhet el. Erről a Képviselő-testület határozattal dönt. A neveket a polgármester vagy az ülést vezető személy felolvassa és minden megszólított képviselő szavaz. A név szerinti szavazás esetén a határozatban név szerint jelölni kell ki hogyan szavazott.”

9. § E rendelet 2014. május 9-én lép hatályba