Ercsi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2018. (VII.19.) önkormányzati rendelete

Ercsi Város Önkormányzat Képviselő-testületének az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII.29.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2018. 07. 20- 2018. 07. 20

Ercsi Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII.29.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 3. melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.


  1. §  Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.





Győri Máté

Dr. Feik Csaba

polgármester

jegyző







Záradék: Ez a rendelet 2018. július 19. napján kihirdetésre került.


„Melléklet a 11/2018. (VII.19.) önkormányzati rendelethez”


„3. melléklet a 14/2013. (VIII.29.) önkormányzati rendelethez”


A polgármester feladat- és hatásköre



Feladat- és hatáskörök

1.

A polgármester a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt:

a)     rendkívüli települési támogatás nyújtásáról:

aa) elemi kár elhárításaként;

ab) erőszakos cselekmény során bekövetkező kiadások támogatásaként;

ac) krízishelyzet támogatásához (különösen: hajléktalansággal fenyegető családi konfliktus, más kapcsolati konfliktus esetén);


b)   az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásról;  a köztemetésről; továbbá a köztemetés költségeinek különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén történő megtérítése alóli mentesítésről;

c)     az önkormányzati lakások, nem lakás céljára szolgáló építmények és helyiségek tekintetében a bérbeadói jogok gyakorlásáról és a bérbeadói kötelezettségek teljesítéséről (kivéve a szociális helyzet alapján bérbe adható lakások bérbeadói jogai és kötelezettségei gyakorlását és az ezekkel kapcsolatos lakbértámogatás megállapítását);

d)    az önkormányzat tulajdonában lévő földterületek bérbe-, illetve használatba adásáról

e)    önkormányzati ingatlanokkal, illetve azok használatával kapcsolatos intézkedések – engedélyek, hozzájárulások megadása, nyilatkozatok megtétele, felszólítások; hatóság, bíróság előtti intézkedések kezdeményezése – megtételéről, különösen: közterület-foglalások, közterület-használat engedélyezése; hatóságok, közmű-üzemeltetők és ezek felhatalmazása alapján eljáró más szervek felé tulajdonosi hozzájárulások; vezeték elhelyezéséhez való hozzájárulások; önkormányzati ingatlanokkal kapcsolatos birtokvédelmi intézkedések; az önkormányzati tulajdonú lakásokat, helyiségeket, földterületeket, illetve egyéb ingatlanokat jogcím nélkül vagy nem rendeltetésszerűen használók elleni intézkedések (különösen: felszólítások, felmondások, hatóságok, bíróság előtti eljárás megindítása és ott az önkormányzat képviselete);

f)      az önkormányzat tulajdonában lévő közutak (helyi közutak) kezelésével összefüggő, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó feladatok ellátásával kapcsolatos intézkedésekről;

g)     az önkormányzat részvételével működő társulások tanácsában és gazdálkodó szervezetekben a polgármester helyettesítésének rendjéről;

h)     a kóbor állatok befogásával és az állati hullák, hulladékok összegyűjtésével, elszállításával, illetve ártalmatlanná tételével összefüggő feladatokról;

i)     a közterületek tisztántartásával, síkosság-mentesítésével és a  lomtalanítási akciókkal kapcsolatos feladatok ellátásáról; 

j)     más önkormányzatok településszerkezeti, településrendezési terveinek, településfejlesztési stratégiáinak, koncepcióinak véleményezéséről;

k) a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 69. § (1) - (3) bekezdései alapján – a közbeszerzési szakértő és a Közbeszerzéseket Bíráló Bizottság véleményének beszerzését követően – az érvénytelenségről (közbenső döntés);

l) a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartások elkövetése miatt induló – a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott – eljárások ügyében;

m) a bérlőkijelölési jog gyakorlásáról azon lakások esetében, ahol az önkormányzat bérlőkijelölési, bérlőkiválasztási joggal rendelkezik;

2.

Évente beszámol a Képviselő-testület ülésén a társulási tanácsokban végzett tevékenységéről;

3.

Összehívja és vezeti a közmeghallgatásokat, lakossági fórumokat, tájékoztatja a lakosságot az önkormányzati bevételek és kiadások alakulásáról, az Önkormányzat költségvetésének helyzetéről, az önkormányzat által beszedett helyi adók összegéről, a települési környezet állapotáról, a környezet védelme érdekében tett, illetve teendő intézkedésekről;

4.

Havonta tájékoztatást nyújt a Képviselő-testület részére a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés között végzett fontosabb intézkedésekről;

5.

Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető, azonnali intézkedést igénylő vis maior helyzetben, elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia;

6.

Kapcsolatot tart a szomszédos, illetve a környező önkormányzatokkal, a Fejér Megyei Önkormányzattal, a Fejér Megyei Kormányhivatallal és más, az önkormányzat munkájában szerepet játszó szervekkel;

7.

A bizottságok elé terjeszti a költségvetési rendelet és módosításainak tervezetét;

8.

A Képviselő-testület elé terjeszti a gazdasági program, fejlesztési terv tervezetét, a költségvetési rendelet, illetve az azt megalapozó egyéb rendeletek, továbbá a költségvetési rendelet módosításainak tervezeteit;

9.

Gondoskodik az önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról;

10.

Tájékoztatja a Képviselő-testületet az önkormányzat évközi gazdálkodásáról, a költségvetési előirányzatok alakulásáról, a költségvetés egyensúlyi helyzetéről;

11.

A Képviselő-testület elé terjeszti az éves költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót (zárszámadást);

12.

A tárgyévi költségvetési rendelet megalkotása előtt – átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet hiányában – gondoskodik az önkormányzat bevételeinek beszedéséről és kiadásainak arányos – az előző évi kiadási előirányzatokon belüli – teljesítéséről;

13.

Dönt a forrásfelhasználásról, melynek értékhatára az önkormányzat költségvetésében jóváhagyott kiadási előirányzatok összege azzal, hogy e jogkör a Képviselő-testület döntéshozatali hatáskörét nem érinti.