Ercsi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

Ercsi Város szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII.29.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 08 18:00- 2024. 10. 09

Ercsi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete

Ercsi Város szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII.29.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2024.10.08.

Ercsi Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Pénzügyi, Fejlesztési és Közbiztonsági Bizottság véleményének kikérést követően a következőket rendeli el:

1. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester – akadályoztatása vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester, mindkettejük tartós akadályoztatása vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a korelnök – hívja össze, írásban kiküldött meghívó útján. A meghívót az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.”

2. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az ülést a korelnök vezeti.”

3. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 32. § (4) és (4a) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) A titkos szavazást – szavazatszámláló bizottságként közreműködve – a Pénzügyi és Jogi Bizottság bonyolítja le. A bizottság szavazófülke, urna és szavazólapok segítségével összegyűjti, majd a szavazás után összeszámolja a szavazatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(4a) Amennyiben a Pénzügyi és Jogi Bizottság megválasztására még nem került sor, vagy a Pénzügyi és Jogi Bizottság tagjai nincsenek határozatképes létszámban jelen, a (2), (3) bekezdés szerinti ügyeket érintő képviselő-testületi döntéseknél a titkos szavazást – a (4) bekezdésben foglaltak szerint – a Képviselő-testület által e célra megválasztott ideiglenes bizottság bonyolítja le.”

4. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„45. § (1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében előkészítő, véleményező, javaslattevő, egymással mellérendeltségi viszonyban álló bizottságokat hoz létre.

(2) A bizottság elnökének és tagjainak megválasztására, a bizottság személyi összetételének, létszámának megváltoztatására, a bizottság elnökének és tagjának lemondására Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 58. § (1) – (3) bekezdésében foglalt szabályai az irányadók.

(3) A Képviselő-testület az általa meghatározott egyes önkormányzati feladatoknak az erről rendelkező döntésében megállapított ideig történő intézésére ideiglenes (ad hoc) bizottságot alakíthat.

(4) A bizottsági feladat- és hatásköröket – benne a Képviselő-testület által a bizottságra átruházott feladat- és hatáskörök felsorolását, továbbá azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújthat be és amelyek bizottsági véleménnyel nyújthatók be a Képviselő-testületnek – e rendelet 2. melléklete tartalmazza. E melléklet tartalmazza továbbá a Pénzügyi, Fejlesztési és Közbiztonsági Bizottságnak a képviselői összeférhetetlenséggel, méltatlansággal, vagyonnyilatkozatok vizsgálatával kapcsolatos feladatok ellátására történő felhatalmazását.

(5) A bizottság – a törvény és e rendelet keretei között – maga állapítja meg működésének részletes szabályait. A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára és nyilvánosságára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(6) A bizottság tagjai kötelesek a tudomásukra jutott titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettségük bizottsági tagságuk megszűnése után is fennáll.

(7) A bizottság az általa elfogadott éves munkaterv alapján működik, amelyet a képviselő-testületi ülések éves munkatervének meghatározását követő harminc napon belül készít el.”

5. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 46. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi és Jogi Bizottságot 5 fővel, melyből elnöke és 2 tagja képviselő és kettő tagja nem képviselő jogállású;

b) Humán Bizottságot 5 fővel, melyből elnöke és 2 tagja képviselő és kettő tagja nem képviselő jogállású;

c) Szociális Bizottságot 5 fővel, melyből elnöke és 2 tagja képviselő és kettő tagja nem képviselő jogállású.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott bizottságokon túl a képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott időre vagy meghatározott feladat ellátására. Az ideiglenes bizottságok működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Az ideiglenes bizottság megbízatása megszűnik, ha a feladata végrehajtásáról szóló jelentést a közgyűlés elfogadta, vagy a létrehozásakor a működésére meghatározott idő letelt.

(3) A bizottságok tagjait a képviselők és más, a bizottságok működési területén szakértelemmel bíró személyek közül a képviselő-testület választja meg minősített szótöbbséggel.

(4) A Bizottságok tagjaira bármely képviselő javaslatot tehet.”

6. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet „Működésük alapvető szabályai” alcíme a következő 47. és 47/A. §-sal egészül ki:

„47. § (1) A bizottságok általános feladata:

a) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése,

b) bizottsági ajánlások tétele,

c) a képviselő-testület döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése,

d) a feladatkörükbe utalt előterjesztések elkészítése,

e) mindazoknak a feladatoknak az ellátása, melyet jogszabály vagy a képviselő-testület a bizottság hatáskörébe utal.

(2) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke – a bizottsági munkaterv szerint – hívja össze és vezeti. A bizottsági elnök akadályoztatása vagy a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést az elnök által írásban megbízott bizottsági tag képviselő hívja össze és vezeti. Együttes akadályoztatás esetén az ülés összehívása és vezetése a bizottság képviselői korelnökének feladata.

(3) A bizottságot Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 61. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl össze kell hívni

a) a képviselő-testület döntése alapján,

b) a bizottsági tagok 50%-ának indítványára.

(4) A bizottság ügyviteli teendőit az Ercsi Polgármesteri Hivatal látja el.

(5) Több bizottság feladatkörét érintő előterjesztés véleményezésére összevont bizottsági ülést is tartható.

(6) A bizottság évenként beszámol a képviselő-testületnek a bizottság tevékenységéről. A beszámoló előterjesztésének elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik.

47/A. § A bizottságok felsorolását és tagjainak számát az 1. melléklet, általános feladatköreit és átruházott feladat- és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.”

7. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 52. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„52. § A Képviselő-testület a saját tagjai közül – a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. A polgármestert az alpolgármester helyettesíti. Az alpolgármester feladatait a polgármester külön utasításban szabályozza.”

8. § Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 59. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„59. § Az Önkormányzat költségvetésére vonatkozó rendelet vagy módosításának tervezetét a polgármester – a Pénzügyi és Jogi Bizottság véleménye alapján – terjeszti a Képviselő-testület elé elfogadásra.”

9. § (1) Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az Ercsi Város Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 14/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

10. § Ez a rendelet 2024. október 8-án 18 órakor lép hatályba.

1. melléklet a 13/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet
A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság megnevezése és a bizottsági tagok száma

A bizottság megnevezése

A bizottság tagjainak száma

1

Pénzügyi és Jogi Bizottság

5 fő

2

Szociális Bizottság

5 fő

3

Humán Bizottság

5 fő

2. melléklet a 13/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
A bizottságok feladat- és hatáskörök

1. PÉNZÜGYI, FEJLESZTÉSI ÉS KÖZBIZTONSÁGI BIZOTTSÁG

Feladat- és hatáskörök

1

A bizottság éves munkaterv alapján látja el feladatait.

2

Három millió forint értékhatárig a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjogok, elidegenítési és terhelési tilalmak törléséről, illetve más ingatlanra való átjegyzéséről, az önkormányzat javára bejegyzett jelzálogjoggal, elidegenítési és terhelési tilalommal érintett ingatlanok esetében más jogosult javára való hasonló bejegyzéshez való hozzájárulásról.

3

Amennyiben az önkormányzat mindenkori éves költségvetési rendelete annak forrását (kiadási előirányzatát) tartalmazza, 5 millió Ft értékhatárig a Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt pályázati önrész biztosításáról, illetve az ezzel kapcsolatos pályázat benyújtásáról.

4

Javaslatot tesz a költségvetésben biztosított előirányzatok alapján a közbeszerzési terv tartalmára.

5

Előkészíti és előzetesen véleményezi a Képviselő-testület valamennyi pénzügyekkel és gazdálkodással kapcsolatos döntését, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

6

Ellenőrzi a Polgármesteri Hivatalnak a képviselő-testület pénzügyi vonatkozású döntéseit előkészítő és azok végrehajtására irányuló munkáját. Önkormányzati érdeksérelem vagy mulasztás észlelése esetén intézkedést kezdeményez a polgármesternél.

7

Részt vesz az éves költségvetési javaslat előkészítésében, ellenőrzi a költségvetés végrehajtását.

8

Véleményezi az önkormányzatnál és intézményeinél az éves költségvetési javaslatot, a költségvetés módosításáról szóló előterjesztéseket és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló tervezetét, valamint az önkormányzat gazdasági programját.

9

A gazdálkodás ellenőrzését az elfogadott bizottsági ellenőrzési terv alapján szervezi.

10

Előkészíti a Képviselő-testületi döntést igénylő - vagyontárgy elidegenítésére vagy vételére vonatkozó - előterjesztéseket.

11

Megtárgyalja a polgármester által előterjesztett költségvetési rendelet-tervezetet.

12

Előkészíti a Képviselő-testület által megállapítandó díjakkal kapcsolatos testületi döntéseket.

13

Az Önkormányzat által támogatott társadalmi és egyéb szervezetektől évente írásban tájékoztatást kér a támogatás felhasználásáról, a támogatás felhasználását ellenőrzi.

14

Előkészíti a Képviselő-testület gazdálkodási tárgyú, illetve vállalkozásokkal, beruházásokkal kapcsolatos döntéseit, közbeszerzési eljárásait, véleményezi a beérkezett árajánlatokat.

15

Javaslatot dolgoz ki az önkormányzat vagyongazdálkodásának korszerűsítésére, javítására.

16

Figyelemmel kíséri az önkormányzatnál és intézményeinél a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

17

Vizsgálja az önkormányzatnál a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

18

Véleményezi a közbeszerzési törvény hatálya alá nem tartozó beruházásokra, felújításokra beérkezett ajánlatokat.

19

Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó képviselő-testületi előterjesztéseket.

20

Évente a zárszámadás előkészítésének keretében vizsgálja, hogy megvalósult-e az ésszerű költségtakarékosság.

21

Szakmailag együttműködik az önkormányzat által megbízott belső ellenőrrel.

22

Előkészíti, illetve véleményezi a gazdálkodási tárgyú döntések (határozatok, rendeletek) tervezeteit és azokat a Képviselő-testület elé terjeszti.

23

Rendszeresen elvégzi a pénzügyi, gazdálkodási tárgyú rendeletek felülvizsgálatát, e rendeletek alkotására javaslatot tesz, figyelemmel kíséri azok hatályosulását.

24

Figyelemmel kíséri az önkormányzat részvételével alakult gazdasági társaságok tevékenységét, rendszeres tájékoztatást kér tőlük.

25

A kitüntetések adományozásáról szóló rendelet alapján javaslatot tesz önkormányzati és megyei kitüntetésekre.

26

Véleményt nyilvánít a hulladékgazdálkodási koncepciókról, tervekről.

27

Véleményt nyilvánít a város környezetvédelmi és területfejlesztési koncepcióiról, programjairól, valamint az egyéb szakági tervekről, programokról.

28

Véleményt nyilvánít a turisztikai fejlesztési koncepciókról és programokról.

29

Véleményt nyilvánít a településrendezéssel kapcsolatos feladatokról, koncepciókról, tervekről.

30

Véleményt nyilvánít a településrendezési tervek egyeztetésének szempontjairól.

31

Véleményt nyilvánít az épített és természeti környezet védelmével, illetve a kulturális örökség védelmével kapcsolatos feladatokról.

32

Véleményt nyilvánít a helyi és országos védettségű természeti területek és védőövezetek kialakításával, számbavételével és fenntartásával kapcsolatos feladatokról.

33

Elősegíti a térségi összefogást erősítő programok megszervezését.

34

Ha jogszabály előírja vagy lehetővé teszi, egyetértési jogot gyakorol a térségi programok és EU projektek kidolgozásával kapcsolatban, felkérés esetén közreműködik azok megvalósításában.

35

Szoros partneri kapcsolatra törekszik a vármegyei és regionális fejlesztésben érintett szervekkel.

36

Figyelemmel kíséri, szervezi és ellenőrzi a helyi közszolgáltatások körében:
a településfejlesztési, településrendezési, lakásgazdálkodási, vízgazdálkodási, a helyi közutak és közterületek fenntartásával, településtisztasággal és egyéb kommunális szolgáltatásokkal kapcsolatos tevékenységet.

37

Együttműködik a kommunális tevékenységet ellátó más szervezetekkel, vállalkozásokkal.

38

Részt vesz az önkormányzati fejlesztések, vállalkozások előkészítésében, véleményezi a rendezési terveket és döntésre előkészíti azokat.

39

Felméri a település lakosságát érintő környezeti ártalmakat, javaslatot tesz azok csökkentésére, megszüntetésére.

40

Véleményezési jogot gyakorol, illetve javaslatot készít minden, a város épített és természeti környezetét érintő kérdésben (például: levegőtisztaság, vízminőség, szennyvízkezelés, zöldfelület-kezelés, növényvédelem, zaj- és rezgésvédelem, talajvédelem, hulladékgazdálkodás, állati tetemek ártalmatlanítása, a megújuló energiaforrások és az energia racionalizálása).

41

Tervezi és szervezi a települési szintű településszépítő munkákat.

42

Véleményezi a szilárd és folyékony hulladék kezelésével, a köztisztasággal, településtisztasággal kapcsolatos képviselő-testületi döntések tervezeteit, előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek az ezeket érintő ügyekben.

43

Javaslatot tesz a közlekedésfejlesztést, közösségi közlekedést érintő kérdésekben, a város forgalmi rendjével kapcsolatos ügyekben.

44

Közreműködik a közutak és más közterületek fenntartásával kapcsolatos javaslatok kidolgozásában

45

Műszaki szempontból véleményezi, rangsorolja a beérkezett beruházási, felújítási javaslatokat.

46

Javaslatot tesz a helyi védettség alá helyezendő területekre, építményekre.

47

Előkészíti, véleményezi és a Képviselő-testület elé terjeszti a városrendezéssel, környezetvédelemmel, ivóvízvédelemmel, köztisztasággal kapcsolatos önkormányzati rendeletek tervezeteit.

48

Figyelemmel kíséri a terek, parkok, játszóterek, műemlékek, emlékművek, köztéri szobrok, emlékhelyek állapotát, javaslatot tesz azok fejlesztésére, bővítésére.

49

Véleményt nyilvánít, javaslatot tesz az önkormányzat által megalkotni kívánt rendelet-tervezetekről, közreműködik a rendelet-tervezetek előkészítésében

50

Szükség szerint, de legalább évente elvégzi a helyi rendeletek felülvizsgálatát, rendeletek alkotására javaslatot tesz, figyelemmel kíséri a rendeletek hatályosulását.

51

Kidolgozza - a 10. § (2) bekezdésében foglalt kivétellel - a Szervezeti és Működési Szabályzatot és vizsgálja annak hatályosulását; szükség esetén javaslatot tesz módosítására vagy új szabályzat alkotására.

52

Figyelemmel kíséri - a 10. § (2) bekezdésében foglalt kivétellel - a testületi előterjesztések – írásbeli, szóbeli, sürgősségi indítvány – SzMSz-nek megfelelő benyújtását (formáját, tartalmát, határidőben való benyújtását).

53

Figyelemmel kíséri a jogszabályi változásokat, ezekről tájékoztatja a Képviselő-testületet, kezdeményezi a hatályos önkormányzati rendeletek aktualizálását.

54

Véleményezheti az önkormányzat által kötött megállapodásokat, szerződéseket és egyéb jogügyleteket, azokat a törvényesség biztosítása és az önkormányzat érdekeinek érvényesülése szempontjából megvizsgálhatja.

55

A Képviselő-testület titkos szavazása esetén - kivéve az alakuló ülést - ellátja a szavazás lebonyolításával és a szavazatszámlálással kapcsolatos feladatokat.

56

Személyes érintettség észlelése esetén – amennyiben azt az érintett nem jelzi – jelez a Képviselő-testület felé.

57

Jogvitás és egyéb ügyekben szükség esetén kapcsolatot tart a Kormányhivatallal, közigazgatási, továbbá más igazságszolgáltatási és egyéb szervekkel.

58

Ellátja a képviselői és a képviselők hozzátartozóival kapcsolatos vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével, valamint az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyek kivizsgálásával kapcsolatos feladatokat.

59

Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.

60

A közbiztonság javítása érdekében folyamatos kapcsolatot tart a rendőrséggel és a polgárőrségekkel, valamint a rend- és közbiztonság védelmében szerepet vállaló, a városban működő más civil szervezetekkel.

61

Együttműködik a rendőrséggel, polgárőrségekkel, véleményezi a velük kötendő együttműködési megállapodások tervezetét.

62

Figyelemmel kíséri a közbiztonságot érintő együttműködési megállapodások megvalósulását.

63

Feladata a bűnmegelőzés helyi társadalompolitikai integrálása, ennek érdekében kapcsolatot tart a városban működő civil szervezetekkel. Elősegíti a bűnmegelőzéssel kapcsolatos ismeretek bővítését.

64

Kapcsolatot tart a helyi nemzetiségi önkormányzatokkal.

65

Véleményezi a helyi rendőrség és a polgárőrségek éves beszámolóját.

66

Figyelemmel kíséri a bűnmegelőzési tevékenységet segítő pályázati lehetőségeket.

67

Részt vállal a gyermek- és ifjúságvédelemmel, a veszélyeztetettség megelőzésével kapcsolatos önkormányzati feladatokban.

68

Figyelemmel kíséri a város térségi szerepéből adódó közbiztonsági feladatokat, lehetőségeket, azok eredményes végrehajtása érdekében javaslatokat tesz.

69

Figyelemmel kíséri a közterületek rendjét, valamint a közlekedésbiztonság helyzetét, szükség esetén a város belső forgalmának meghatározására, jelzőtáblák kihelyezésére javaslatot tesz.

70

Figyelemmel kíséri az EU-tagságból eredő, közbiztonsággal kapcsolatos feladatok változásait.

71

A nyilvánosság bevonásával segíti a bűnmegelőzést. Javaslatot tehet közbiztonsági fórum tartására, a bűnözéssel szembeni önvédelmi feladatokról tájékoztathatja a helyi polgárokat.

72

Az önkormányzat információs csatornái felhasználásával népszerűsíti és ösztönzi a bűnmegelőzési oktatást és képzést, a bűnmegelőzéssel kapcsolatos tapasztalatait és ismereteit átadja.

73

Javaslatot tesz a közbiztonságra fordítható összegek elosztására.

74

Folyamatosan figyelemmel kíséri a közbiztonsági intézkedési terv végrehajtását, javaslatot tesz az abban meghatározott feladatok ellátására.

75

Elemzi a közbiztonsági helyzetet, illetve véleményezi a közbiztonsági stratégiát, javaslatot tesz a Bűnmegelőzési és Közbiztonsági Koncepció és Intézkedési Terv aktualizálására.

76

Figyelemmel kíséri a város közbiztonsági helyzetét, melyről negyedévente a rendőrség és a polgárőrség bevonásával tájékoztatja a Képviselő-testületet.

77

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt a Szomszédságőr Pályázat keretein belül kiosztható mobil személyfelügyeleti jelzőkészülékekről

2. HUMÁN BIZOTTSÁG

Feladat- és hatáskörök

1

A bizottság éves munkaterv alapján látja el feladatait.

2

Véleményt nyilvánít a feladatkörébe tartozó önkormányzati intézmények létesítéséről, gazdálkodási jogköréről, átszervezéséről, megszüntetéséről, tevékenységi körének módosításáról, nevének megállapításáról.

3

Előkészíti, véleményezi és a Képviselő-testület elé terjeszti az intézmények működését szabályozó döntések tervezeteit.

4

Véleményt nyilvánít az intézmények gazdálkodásáról és működésének törvényességéről, a szakmai munka eredményességéről, a nevelési-oktatási intézményekben a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységről, a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzése érdekében tett intézkedésekről.

5

Javaslatot tesz az intézményvezetői pályázatok kiírására, előzetesen véleményezi a beérkezett pályázatokat.

6

Véleményt nyilvánít a nevelési-oktatási intézmények foglalkozási, illetve pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtásáról, ajánlásokat tesz a munka javítására.

7

Javaslatot tesz a csoportlétszám meghatározására az önkormányzat által fenntartott óvodák tekintetében.

8

Javaslatot tesz a Bursa Hungarica ösztöndíjban részesítendő tanulókra.

9

Véleményt nyilvánít valamennyi, a sporttal és az ifjúsággal összefüggő kérdésben, közreműködik az ezekkel kapcsolatos önkormányzati döntések előkészítésében.

10

Figyelemmel kíséri:
a) a sport és az ifjúság helyzetét,
b) a sporttörvényben megfogalmazott önkormányzati feladatok végrehajtását,
c) a városi sportegyesületek működését, az önkormányzat által nyújtott pénzügyi támogatások felhasználását,
d) a diáksport és tehetséggondozás körülményeit, a diákversenyek lebonyolítását,
e) az iskolák tanulóinak testnevelését és sportját.

11

Javaslatot tesz a drogmegelőzési és ifjúságvédelmi feladatokra, azok megoldásában tevékenyen részt vesz.

12

Véleményt alkot a gyermek- és ifjúsági jogok, ifjúságpolitikai feladatok helyi érvényesüléséről.

13

Javaslatot tesz a fogyatékkal élők sportolására.

14

Javaslatot tesz a sportra, az ifjúságra, kiemelten a fogyatékkal élőkre, az oktatási-nevelési intézmények fejlesztésére vonatkozó pályázatok benyújtására.

15

Javaslatot tesz a sporttal és a civil szervezetekkel kapcsolatos támogatási kérelmek elbírálására.

16

Az oktatási-nevelési, közművelődési intézmények beszámolói alapján értékeli az önkormányzat oktatási, nevelési, közművelődési és sport intézményeinek munkáját.

17

Javaslatot készít a települést érintő ünnepségek, rendezvények időpontjára, megvalósításának formájára, ellenőrzi lebonyolításukat.

18

Figyelemmel kíséri a gyermek- és ifjúságvédelmi munkát.

19

Figyelemmel kíséri a helyi médiák működését.

20

Szükség szerint, de legalább évente elvégzi a szakirányú rendeletek, rendeletmódosítások felülvizsgálatát, rendeletek alkotására javaslatot tesz, figyelemmel kíséri a rendeletek hatályosulását.

21

Foglalkozik a feladatkörébe tartozó ügyeket érintő lakossági bejelentésekkel.

22

Segíti az önkormányzat belföldi és nemzetközi partnerkapcsolatainak kialakítását.

23

Javaslatot tesz nemzetközi kapcsolatok felvételére, az együttműködés területeire és formáira.

24

Felkérés esetén részt vesz a térségi rendezvények megszervezésében.

25

Figyelemmel kíséri a feladatkörébe tartozó, a térséget érintő ügyeket.

26

Megtárgyalja a polgármester által előterjesztett költségvetési rendelet-tervezetet.

27

Folyamatos kapcsolatot tart a nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézményekkel.

28

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt a költségvetésben a feladatkörére elkülönített összeg felhasználásáról

3. SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG

Feladat- és hatáskörök

1

A bizottság éves munkaterve alapján látja el feladatait.

2

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt:
a) a rendkívüli települési támogatásról (kivéve a 3. melléklet 1. a) pontjában meghatározott települési támogatást);
b) a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásról;
c) a szociális helyzet alapján bérbeadható lakások bérbeadásáról;
d) lakbértámogatás megállapításáról.

3

Véleményezi a polgármester hatáskörébe tartozó szociális ellátások ellen benyújtott fellebbezéseket.

4

Az Ercsi Egészségügyi Központ által szolgáltatott statisztikai adatok alapján vizsgálja a város lakosságának egészségügyi helyzetét, a kiváltó okokat, javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a lakosság egészségi állapotának javítása érdekében teendő intézkedésekre.

5

Javaslatot tesz az egészségnevelés helyi célkitűzéseire.

6

Vizsgálja a települési betegellátás helyzetét, személyi és tárgyi feltételeit.

7

A lakosság részére információkat gyűjt a betegellátásról, az egészségügyi intézmények munkájáról, azokat az intézményvezetővel együtt értékeli, közreműködik a negatív tapasztalatok felszámolásában.

8

Közreműködik a lakosság részére szervezendő egészségügyi fórum összehívásában, az ott elhangzott javaslatok alapján intézkedéseket kezdeményez a Képviselő-testület, illetőleg az egészségügyi intézmény vezetője felé.

9

Javaslatot tesz a Képviselő-testület felé a településen jelentkező szociális problémák megoldására.

10

Ellenőrzi a szociálpolitikai feladatok megoldását, részt vesz a hatáskörébe tartozó egyes szociális juttatások iránti kérelmek elbírálását megelőző eljárásban.

11

Véleményezi az egészségügyi és szociális szakágazat költségvetésére vonatkozó javaslatokat.

12

Javaslatot tesz a feladatkörével kapcsolatos intézményvezetői pályázatok kiírására, előzetesen véleményezi a beérkezett pályázatokat.

13

Előkészíti és véleményezi az önkormányzat szociális és egészségügyi tárgyú rendeleteinek tervezeteit és azokat a Képviselő-testület elé terjeszti.

14

Évenként áttekinti az óvodások, az iskolások és a város ifjúságának egészségügyi helyzetét.

15

Véleményt nyilvánít más településsel kötendő szociális és egészségügyi témájú együttműködési megállapodások tartalmi követelményeiről.

16

Javaslatot tesz az egészségügyi ellátással, betegség-megelőzéssel, a szenvedélybetegségekkel, a mentálhigiénés feladatokkal kapcsolatos intézkedések megtételére. Helyzetelemzéseket, ajánlásokat készít a gondok enyhítése érdekében.

17

Kapcsolatot tart a feladatkörével kapcsolatos tevékenységet ellátó közigazgatási és más szervekkel, az egyházakkal és civil szervezetekkel.

18

Amennyiben törvény lehetővé teszi, véleményezi a Szociális Szolgálat vezetőjének döntése ellen benyújtott kifogásokat.

19

Megtárgyalja a polgármester által előterjesztett költségvetési rendelet-tervezetet.

20

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt az önkormányzat tulajdonában lévő erdőterületeken – kivéve a NATURA 2000 területeken – a kihalt, földön fekvő fák és gallyak összegyűjtéséről és gondoskodik ennek megszervezéséről, illetve az összegyűjtésre másnak engedélyt ad (az összegyűjtés, annak megszervezése és engedélyezése során az erdőgazdálkodásról szóló jogszabályok szerint jár el, figyelembe veszi az erdővédelmi, illetve erdőgazdálkodási szempontokat annak érdekében, hogy az összegyűjtés ne veszélyeztesse az erdő megmaradását és fejlődését).

21

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben dönt a mobil személyfelügyeleti jelzőkészülékek egészségügyi és szociális alapon történő kiosztásáról