Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019. (X.30.) önkormányzati rendelete
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelet módosításáról.
Hatályos: 2019. 10. 30- 2019. 10. 30Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019. (X.30.) önkormányzati rendelete
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelet módosításáról.
2019-10-30-tól 2019-10-31-ig
Rendelet-tervezet
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének
22/2019. (X.30.) önkormányzati rendelete
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének
a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló
2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelet
módosításáról
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Rendelet) 3.§ (3) bekezdése helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„3.§ (3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pusztaszabolcs.eu.”
2.§ A Rendelet 10.§-ában az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„10. § A képviselő-testület havonta egy alkalommal tartja rendes ülését, a július 1. és augusztus 15. közötti időszak kivételével. A rendes ülések időpontja általában minden hónap utolsó szerdája délután 17.30 óra, az ülések helye a Polgármesteri Hivatal ülésterme. A képviselő-testület ennek megfelelően a közmeghallgatás nélkül - évente tizenegy rendes ülést tart.
Határozatképtelenség esetén a rendkívüli ülést követő 24 órán belül a képviselő-testület ismételten összehívható a 12. § (4) bekezdésében foglaltak szerint.”
3.§ A Rendelet 44.§ (1) és (2) bekezdései helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„44.§ (1) A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatába a betekintést a nyilvántartással megbízott Ifjúsági és Humán Bizottság engedélyezheti. A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak az ellenőrző bizottság tagjai tekinthetnek az ellenőrzés céljából.
(2) A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatát az Ifjúsági és Humán Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.”
4.§ A Rendelet 46.§ (1) és (2) bekezdései helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„46.§ (1) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségi és méltatlansági szabályait jogszabályok határozzák meg. Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének a megállapítását bárki kezdeményezheti a polgármesternél. A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést átadja a hatáskörbe rendelt Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottságnak. A bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.
(2) A képviselőnek a méltatlanságot megalapozó körülményekről, vagy azt megállapító jogerős ítélet kézhezvételétől, vagy az arról történő tudomásszerzését követő 3 napon belül tájékoztatnia kell a képviselő-testületet és a megyei kormányhivatalt. A méltatlanság bizonyítása hivatalból indul. A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság átruházott hatáskörben vizsgálja a méltatlansági körülmények fennállását.”
5.§ A Rendelet 48.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„48.§ A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
1. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság – 5 fő (3 képviselő tag és 2 nem képviselő tag)
2. Ifjúsági és Humán Bizottság – 5 fő (3 képviselő tag és 2 nem képviselő tag)”
6.§ A Rendelet 61.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„61.§ A képviselő-testület legalább egy alpolgármestert választ a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére. ”
7.§ A Rendelet 67.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:
„67.§ A képviselő-testület évente legalább kétszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a helyi lakosok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.”
8. § A Rendelet 1. számú mellékletébe
„1. számú melléklet a 2/2018 (III.1.) önkormányzati rendelethez
Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testület bizottságainak feladat és hatásköre
Tartalom:
1/a. melléklet: Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság
1/b. melléklet: Ifjúsági és Humán Bizottság”
9. § A Rendelet 1/a. számú melléklete az alábbira módosul
„Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság
- Az önkormányzat pénzügyi feladatainak előkészítése, szervezése és végrehajtásának ellenőrzése.
- Az önkormányzat gazdálkodásának folyamatos figyelemmel kísérése.
- Javaslatok és előterjesztések készítése a helyi adózási és önkormányzati vagyonügyekben.
- Az önkormányzat mindenkori vagyonának számbavétele, állapotának ellenőrzése, a vagyonnal kapcsolatos döntések előkészítése.
- Javaslatok készítése az önkormányzati intézmények gazdálkodásának hatékonyabbá tételére, javaslattétel alapítványokban való részvételre, illetve alapítványok létrehozására, ezek részletes feltételeinek kidolgozására.
- Pénzügyekben együttműködésre javaslattétel a környező önkormányzatokkal.
- Közreműködik a pénzügyi, gazdasági belső ellenőrzési tevékenységben.
- A bizottság ellenőrzi a képviselő-testület hivatalának a képviselő-testület döntéseinek az előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját.
- Közreműködik a hivatal szervezetének, személyi és tárgyi feltételeinek kialakításában, a hivatal munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolót véleményezi.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzatra vonatkozó jogszabályokat, javaslatot készít az SZMSZ egyes részeinek módosítására, kiegészítésére, véleményezi a rendelet-tervezetet.
- Az önkormányzat különböző, egyéb tevékenységeinek ellenőrzése.
- Javaslat az egyházakkal, etnikai kisebbségekkel, és társadalmi szervezetekkel való kapcsolattartásra.
- Az államigazgatási munkára, a szolgáltatásokra vonatkozó lakossági kezdeményezések felkarolása.
- Társulási és együttműködési megállapodások jogi, törvényességi feltételeinek vizsgálata, ellenőrzése.
- Javaslatot tesz a polgármester kérésére, bérfejlesztésére és jutalmazására.
- A polgármesterrel együttműködve a településfejlesztés, rendezés, hosszú távú terveinek elkészítése, és az ebből adódó éves feladatok meghatározása.
- A településfejlesztéssel és rendezéssel kapcsolatos környezet-, és természetvédelmi követelmények és szempontok következetes érvényesítése.
- A város infrastruktúrájának fenntartását és fejlesztését érintő feladatok meghatározása, az ezzel járó szervezési munkában való közreműködés, pénzügyi forrásokra vonatkozó javaslatok kidolgozása.
- A szolgáltatások színvonalát emelő magánvállalkozások támogatása, az erre vonatkozó javaslatok összehangolása és végrehajtásának ellenőrzése.
- Faluképet meghatározó közterek, köztéri emlékművek állagmegóvását szolgáló koncepciók kidolgozása és javaslatok készítése, annak végrehajtására.
- A város lakásgazdálkodási tervének előkészítése és szempontjainak kialakítása,
- Országos környezetvédelmi előírások helyi viszonyokra való alkalmazása, figyelemmel kísérése,
- A településfejlesztést és környezetvédelmet érintő kezdeményezések támogatása,
- Innovációs elképzelések, lehetőségek feltárása.
- Szervezi a településen fellelhető értékek azonosítását, létrehozza a településen fellelhető értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi a megyei értéktár bizottságnak.
- Kivizsgálja az összeférhetetlenség és a méltatlanság megállapítására vonatkozó kezdeményezést és javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
- Kialakítja a komposztálási program eljárási szabályait, dönt a komposztálóládák kiutalásáról, ellenőrzi a komposztálóládák kiutaló határozatban foglaltak szerinti használatát. A program tapasztalatairól – annak időtartama alatt- minden év szeptemberi képviselő-testületi ülésén beszámol a képviselő-testületnek.”
10. § A Rendelet 1/b. számú melléklete az alábbira módosul
1/b. melléklet a 2/2018. (III.1) önkormányzati rendelethez
Ifjúsági és Humán Bizottság
- Oktatási, nevelési intézmény vezetői pályázatának előkészítéséhez javaslat.
- A nevelési, közművelődési intézmények vezetői képviselő-testület elé kerülő beszámolóinak véleményezése, ezek előkészítésének segítése.
- Óvodai és iskolai ellátás működtetésével kapcsolatos testületi állásfoglalások előkészítése, az ezzel kapcsolatos döntések végrehajtásának ellenőrzése.
- A közművelődés, az egyesületi és tömegsport támogatására, fejlesztésére javaslat kidolgozása.
- A helyi hagyományok feltárása, megőrzésének biztosítására javaslatok előkészítése.
- Egyéb, a gyermekek, illetve az ifjúság helyzetét, fejlődését, stb., vizsgáló témák tárgyalása.
- Közreműködik a Szabolcsi Nyári Fesztivál rendezvénysorozat megszervezésében, különös tekintettel a Szabolcs Napokra.
- Kapcsolattartás a civil szervezetekkel.
- A helyi egészségügyi ellátással kapcsolatos fejlesztések előkészítése, az alapellátás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítását szolgáló intézkedések előkészítése.
- Gyógyító és megelőző munka technikai feltételeinek megteremtését szolgáló javaslatok előkészítése, a szervezési feladatokban való közreműködés.
- A települést érintő közegészségügyi problémák feltárása, megoldásukat segítő javaslatok kidolgozása.
- A város szociális helyzetének felmérésében való közreműködés, a jelentkező egyéni, és csoportos problémák megoldására javaslat készítése.
- A szociális juttatások, támogatások elveinek, és azok gyakorlati végrehajtásának kidolgozása.
- Meglévő egészségügyi, és szociális intézmények működési feltételeinek biztosítását szolgáló irányelvek meghatározása.
- Hátrányos helyzetű családok, mozgássérültek helyzetének javítását célzó intézkedések számbavétele, a jelentkező gondok megoldását elősegítő javaslatok előkészítése.
- A munkanélküliség kezelésével kapcsolatos helyi információs rendszer kialakításának, a rendszer működtetési irányelveinek kidolgozása.
- A bizottság jogosult véleményezni, javaslatot tenni a képviselő-testület által elbírált szociális és gyermekvédelmi fellebbezések ügyében.
- Az egészségügyi szolgáltatások és szociális intézmények ellenőrzése, fejlesztési lehetőségeinek elemzése.
- Közreműködik a Szabolcsi Nyári Fesztivál megszervezésében, különös tekintettel az Életmód és Szenvedélyek Napjára.
- A bizottság nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatát;
vizsgálat lefolytatását követően tájékoztatja a képviselő-testületet.”
11. § A Rendelet 1. számú függeléke módosításra kerül az alábbiak szerint:
„1. függelék a 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelethez
Képviselő-testület tagjainak felsorolása:
Simonné Zsuffa Erzsébet polgármester
Csiki Szilárd alpolgármester
dr. Egyed Péter alpolgármester
Báldy Katalin
Erdélyi Gergő Ferenc
Kátay György
Pupp József
Sztupa József
Tüke László”
12. § A Rendelet 2. számú függeléke módosításra kerül az alábbiak szerint:
„2. függelék a /2018. (…) önkormányzati rendelethez
Képviselő-testület Bizottságainak felsorolása:
Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság:
Elnök: Kátay György
Alelnök: Pupp József
Képviselő tag: Tüke László
Nem képviselő tagok: Laurinyecz Katalin
Nagy Gábor Lóránt
Ifjúsági és Humán Bizottság:
Elnök: Báldy Katalin
Alelnök: Sztupa József
Képviselő tag: Erdélyi Gergő Ferenc
Nem képviselő tagok: Neikl-Ladányi Ágnes
Hambalgó László”
13.§ Jelen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Simonné Zsuffa Erzsébet | Herczeg Emília |
polgármester | hatósági osztályvezető |
Záradék:
A rendelet kihirdetésének napja: 2019. október 30. …. óra …. perc
Herczeg Emília | |
hatósági osztályvezető |