Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019. (X.30.) önkormányzati rendelete

Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Hatályos: 2019. 10. 30- 2019. 10. 30

Rendelet-tervezet


Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének

22/2019. (X.30.) önkormányzati rendelete

Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló

2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelet

 módosításáról


Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.§ Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Rendelet) 3.§ (3) bekezdése helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„3.§ (3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pusztaszabolcs.eu.”


2.§ A Rendelet 10.§-ában az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„10. § A képviselő-testület havonta egy alkalommal tartja rendes ülését, a július 1. és augusztus 15. közötti időszak kivételével. A rendes ülések időpontja általában minden hónap utolsó szerdája délután 17.30 óra, az ülések helye a Polgármesteri Hivatal ülésterme. A képviselő-testület ennek megfelelően a közmeghallgatás nélkül - évente tizenegy rendes ülést tart.

Határozatképtelenség esetén a rendkívüli ülést követő 24 órán belül a képviselő-testület ismételten összehívható a 12. § (4) bekezdésében foglaltak szerint.”


3.§ A Rendelet 44.§ (1) és (2) bekezdései helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„44.§ (1) A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatába a betekintést a nyilvántartással megbízott Ifjúsági és Humán Bizottság engedélyezheti. A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak az ellenőrző bizottság tagjai tekinthetnek az ellenőrzés céljából.

(2) A képviselő és a nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatát az Ifjúsági és Humán Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.”


4.§ A Rendelet 46.§ (1) és (2) bekezdései helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„46.§ (1) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségi és méltatlansági szabályait jogszabályok határozzák meg. Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének a megállapítását bárki kezdeményezheti a polgármesternél. A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést átadja a hatáskörbe rendelt Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottságnak. A bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.

(2) A képviselőnek a méltatlanságot megalapozó körülményekről, vagy azt megállapító jogerős ítélet kézhezvételétől, vagy az arról történő tudomásszerzését követő 3 napon belül tájékoztatnia kell a képviselő-testületet és a megyei kormányhivatalt. A méltatlanság bizonyítása hivatalból indul. A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság átruházott hatáskörben vizsgálja a méltatlansági körülmények fennállását.”


5.§ A Rendelet 48.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„48.§ A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

1. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság – 5 fő (3 képviselő tag és 2 nem képviselő tag)

2. Ifjúsági és Humán Bizottság – 5 fő (3 képviselő tag és 2 nem képviselő tag)”


6.§ A Rendelet 61.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„61.§ A képviselő-testület legalább egy alpolgármestert választ a saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére. ”


7.§ A Rendelet 67.§-a helyébe az alábbi szövegrész kerül megállapításra:

„67.§ A képviselő-testület évente legalább kétszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a helyi lakosok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.”


8. § A Rendelet 1. számú mellékletébe

„1. számú melléklet a 2/2018 (III.1.) önkormányzati rendelethez

Pusztaszabolcs Város Önkormányzat Képviselő-testület bizottságainak feladat és hatásköre

Tartalom:

1/a. melléklet: Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

1/b. melléklet: Ifjúsági és Humán Bizottság”



9. § A Rendelet 1/a. számú melléklete az alábbira módosul

„Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

  1. Az önkormányzat pénzügyi feladatainak előkészítése, szervezése és végrehajtásának ellenőrzése.
  2. Az önkormányzat gazdálkodásának folyamatos figyelemmel kísérése.
  3. Javaslatok és előterjesztések készítése a helyi adózási és önkormányzati vagyonügyekben.
  4. Az önkormányzat mindenkori vagyonának számbavétele, állapotának ellenőrzése, a vagyonnal kapcsolatos döntések előkészítése.
  5. Javaslatok készítése az önkormányzati intézmények gazdálkodásának hatékonyabbá tételére, javaslattétel alapítványokban való részvételre, illetve alapítványok létrehozására, ezek részletes feltételeinek kidolgozására.
  6. Pénzügyekben együttműködésre javaslattétel a környező önkormányzatokkal.
  7. Közreműködik a pénzügyi, gazdasági belső ellenőrzési tevékenységben.
  8. A bizottság ellenőrzi a képviselő-testület hivatalának a képviselő-testület döntéseinek az előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját.
  9. Közreműködik a hivatal szervezetének, személyi és tárgyi feltételeinek kialakításában, a hivatal munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolót véleményezi.
  10. Figyelemmel kíséri az önkormányzatra vonatkozó jogszabályokat, javaslatot készít az SZMSZ egyes részeinek módosítására, kiegészítésére, véleményezi a rendelet-tervezetet.
  11. Az önkormányzat különböző, egyéb tevékenységeinek ellenőrzése.
  12. Javaslat az egyházakkal, etnikai kisebbségekkel, és társadalmi szervezetekkel való kapcsolattartásra.
  13. Az államigazgatási munkára, a szolgáltatásokra vonatkozó lakossági kezdeményezések felkarolása.
  14. Társulási és együttműködési megállapodások jogi, törvényességi feltételeinek vizsgálata, ellenőrzése.
  15. Javaslatot tesz a polgármester kérésére, bérfejlesztésére és jutalmazására.
  16. A polgármesterrel együttműködve a településfejlesztés, rendezés, hosszú távú terveinek elkészítése, és az ebből adódó éves feladatok meghatározása.
  17. A településfejlesztéssel és rendezéssel kapcsolatos környezet-, és természetvédelmi követelmények és szempontok következetes érvényesítése.
  18. A város infrastruktúrájának fenntartását és fejlesztését érintő feladatok meghatározása, az ezzel járó szervezési munkában való közreműködés, pénzügyi forrásokra vonatkozó javaslatok kidolgozása.
  19. A szolgáltatások színvonalát emelő magánvállalkozások támogatása, az erre vonatkozó javaslatok összehangolása és végrehajtásának ellenőrzése.
  20. Faluképet meghatározó közterek, köztéri emlékművek állagmegóvását szolgáló koncepciók kidolgozása és javaslatok készítése, annak végrehajtására.
  21. A város lakásgazdálkodási tervének előkészítése és szempontjainak kialakítása,
  22. Országos környezetvédelmi előírások helyi viszonyokra való alkalmazása, figyelemmel kísérése,
  23. A településfejlesztést és környezetvédelmet érintő kezdeményezések támogatása,
  24. Innovációs elképzelések, lehetőségek feltárása.
  25. Szervezi a településen fellelhető értékek azonosítását, létrehozza a településen fellelhető értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi a megyei értéktár bizottságnak.
  26. Kivizsgálja az összeférhetetlenség és a méltatlanság megállapítására vonatkozó kezdeményezést és javaslatot tesz a képviselő-testületnek.
  27. Kialakítja a komposztálási program eljárási szabályait, dönt a komposztálóládák kiutalásáról, ellenőrzi a komposztálóládák kiutaló határozatban foglaltak szerinti használatát. A program tapasztalatairól – annak időtartama alatt- minden év szeptemberi képviselő-testületi ülésén beszámol a képviselő-testületnek.”






10. § A Rendelet 1/b. számú melléklete az alábbira módosul

1/b. melléklet a 2/2018. (III.1) önkormányzati rendelethez

Ifjúsági és Humán Bizottság

  1. Oktatási, nevelési intézmény vezetői pályázatának előkészítéséhez javaslat.
  2. A nevelési, közművelődési intézmények vezetői képviselő-testület elé kerülő beszámolóinak véleményezése, ezek előkészítésének segítése.
  3. Óvodai és iskolai ellátás működtetésével kapcsolatos testületi állásfoglalások előkészítése, az ezzel kapcsolatos döntések végrehajtásának ellenőrzése.
  4. A közművelődés, az egyesületi és tömegsport támogatására, fejlesztésére javaslat kidolgozása.
  5. A helyi hagyományok feltárása, megőrzésének biztosítására javaslatok előkészítése.
  6. Egyéb, a gyermekek, illetve az ifjúság helyzetét, fejlődését, stb., vizsgáló témák tárgyalása.
  7. Közreműködik a Szabolcsi Nyári Fesztivál rendezvénysorozat megszervezésében, különös tekintettel a Szabolcs Napokra.
  8. Kapcsolattartás a civil szervezetekkel.
  9. A helyi egészségügyi ellátással kapcsolatos fejlesztések előkészítése, az alapellátás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítását szolgáló intézkedések előkészítése.
  10. Gyógyító és megelőző munka technikai feltételeinek megteremtését szolgáló javaslatok előkészítése, a szervezési feladatokban való közreműködés.
  11. A települést érintő közegészségügyi problémák feltárása, megoldásukat segítő javaslatok kidolgozása.
  12. A város szociális helyzetének felmérésében való közreműködés, a jelentkező egyéni, és csoportos problémák megoldására javaslat készítése.
  13. A szociális juttatások, támogatások elveinek, és azok gyakorlati végrehajtásának kidolgozása.
  14. Meglévő egészségügyi, és szociális intézmények működési feltételeinek biztosítását szolgáló irányelvek meghatározása.
  15. Hátrányos helyzetű családok, mozgássérültek helyzetének javítását célzó intézkedések számbavétele, a jelentkező gondok megoldását elősegítő javaslatok előkészítése.
  16. A munkanélküliség kezelésével kapcsolatos helyi információs rendszer kialakításának, a rendszer működtetési irányelveinek kidolgozása.
  17. A bizottság jogosult véleményezni, javaslatot tenni a képviselő-testület által elbírált szociális és gyermekvédelmi fellebbezések ügyében.
  18. Az egészségügyi szolgáltatások és szociális intézmények ellenőrzése, fejlesztési lehetőségeinek elemzése.
  19. Közreműködik a Szabolcsi Nyári Fesztivál megszervezésében, különös tekintettel az Életmód és Szenvedélyek Napjára.
  20. A bizottság nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatát;
    vizsgálat lefolytatását követően tájékoztatja a képviselő-testületet.”


11. § A Rendelet 1. számú függeléke módosításra kerül az alábbiak szerint:

„1. függelék a 2/2018. (III.1.) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület tagjainak felsorolása:

Simonné Zsuffa Erzsébet polgármester

Csiki Szilárd alpolgármester

dr. Egyed Péter alpolgármester

Báldy Katalin

Erdélyi Gergő Ferenc

Kátay György

Pupp József

Sztupa József

Tüke László”











12. § A Rendelet 2. számú függeléke módosításra kerül az alábbiak szerint:

„2. függelék a /2018. (…) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület Bizottságainak felsorolása:

Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság:

Elnök:                          Kátay György

Alelnök:                        Pupp József

Képviselő tag:               Tüke László

Nem képviselő tagok:    Laurinyecz Katalin

                                    Nagy Gábor Lóránt

Ifjúsági és Humán Bizottság:

Elnök:                          Báldy Katalin

Alelnök:                        Sztupa József

Képviselő tag:               Erdélyi Gergő Ferenc

Nem képviselő tagok:    Neikl-Ladányi Ágnes

                                    Hambalgó László”



13.§ Jelen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.



Simonné Zsuffa Erzsébet


Herczeg Emília

polgármester

hatósági osztályvezető



Záradék:

A rendelet kihirdetésének napja: 2019. október 30. …. óra …. perc



Herczeg Emília


                        hatósági osztályvezető